Nao 15.11.2017 11:02
Konkurrence indlæg; Lily er endt i Elverlys varme kilder. Hendes ben lod hende bevæge sige ned at byen hovedgade, som så mange andre gange før denne. Aftenen var blot faldet på, og langsomt lagde mørket sig over landet, og hun var på vej hjem efter en forestilling på teateret. En forestilling som havde været vel besøgt og hun nød virkelig det liv hun havde skabt sig i Hovedstaden, for det var det hun havde drømt om. Hun havde drømt om at få denne karriere som skuespiller, og selv være med til at opsætte forestillinger.
”Pssst” lød en hæs og rolig stemme, og som Lily stoppede op og kiggede rundt kunne hun umildbart ikke se nogen som denne stemme skulle tilhøre, gaden var tom. ”Psst, herovre” hun fulgte stemmen og lod sit blik glide ind over på en af de små side gader, som hun normalt holdt sig fra, især om aftenen. ”Kom bare, kære” lød det nu fra det der skulle vise sig at være en gammel kvinde, Lily havde selvfølgelig en nervøsitet i sig over dette, men hun nærmede sig langsomt for at møde denne kvinde. ”Du skal se, jeg har noget netop til dig” Lily holdt en hvis afstand fra kvinden, som hun fandt noget frem fra hendes lomme, og Lily havde ingen idé om hvad det var der lige skete, men der var samtidig en nysgerrighed i hende. Som hun endelig fik et lille stofklæde og afslørede indholdet, som var en meget glimtende krystal kunne hun ikke holde nysgerrigheden tilbage og hun lod sine ben tage hende tættere på og langsomt rakte hun en hånd frem for at røre denne, men i det hendes hud rørte ved krystallen, begyndte det hele langsomt at snurre rundt om hende, hvor efter det gik hurtigere og hurtigere og til sidst blev det hele mørkt.
Da hun endelig kom til sig selv, var hun stadig omringet af mørket, men ikke det samme mørke som før, nu var det varmt vand som omgav den unge kvinde og hun kunne føle af luft var noget som hun bestemt havde brug for, inden for meget kort tid. Heldigvis var hun ikke på dybt vand, og derfor fik hun hurtigt sit hoved op over vandet, kørte det våde hår væk fra ansigtet og om bag ved. Hendes blik var forundret, hun lagde nærmest ikke mærke til omgivelserne, hvem hun delte denne varme kilde med eller hvor hun var, for det første var hendes tøj. Hun var nøgen, og hvordan det var gået til havde hun ingen idé om, hvordan hun overhovedet var kommet væk fra Hovedstaden havde hun ingen idé om. Hun lod sig glide længere ned under vandet og håbede at det varme vand ville kunne skjule hendes krop, for hurtigt gik det op for hende at hun ikke var alene i denne kilde, men var omringet af elver. De var mindst lige så forundret og overraskede som hun selv var, men de var ikke lige så blufærdige som Lily var, de var sikkert også vant til at dele disse nøgne bade med hinanden.
”Hvem er du, fremmede? Hvem har inviteret dig til vores kilde?” lød det fra en af kvinderne som sad et par skridt væk fra hende, og kiggede undrende over på hende, ”Øhm” lød det blot fra Lily, som hun kiggede rundt for at få svar på egne spørgsmål, for dem var der mange af og sikkert flere end de andre havde, ”J-jeg hedder Lily. Hvor..”, nåede hun kun at sige før hun blev afbrudt, ”Velkommen til, Lily” lød det endnu en gang fra hende den anden, hvilket egentligt bare fik Lily til at blive en smule mere forvirret, ”Hvor er jeg? Hvem er i og hvor fanden er mit tøj?!” fik hun nu sagt, måske for hårdt, men hun var frusteret, forvirret og ret omtumlet efter at være havnet et helt andet sted end hendes hjem. ”Tøj er ikke tilladt i disse varme kilder, så magien som har fået dig her til har sikkert fjernet det, men De har intet at skjule for os” blikket Lily sendte kvinden var noget hårdt, for det var slet ikke svar på hendes spørgsmål. Det var klart at en ung kvinde som Lily, som dårligt nok kendte til magi, ville være noget overrasket og forundret over alt dette her, hun levede sit normale liv i Hovedstaden og at denne gamle kvinde havde nogen grund til at gøre dette mod hende, kunne hun slet ikke forstille sig. ”Ikke noget at skjule?! Det er min krop! Men hvor er vi, og hvad er disse varme kilde?!” Lily forventede at få svar på tiltale, for hun følte at hun havde snakket for meget uden om, men denne gang var det ikke den samme kvinde som begyndte at svare, men en mand som sad til højre for hende. Lily havde svært nok ved at skulle dele kilden med andre nøgne kvinder, men hun havde faktisk ikke lagt mærke til den langhårede og nøgne fyr som sad ikke så langt fra hende, for hendes fokus havde lagt på kvinden.
Da Lily lod sit blik glide over på manden var det næsten med hænderne foran øjnene. Lily var adelig, hun var af en fin familie og hun var kun blevet rørt en gang, en uforglemmelig nat med Keeran, Hun var ikke vant til at se andre nøgne mænd, og derfor havde hun heller ikke nogen større trang til dette, men hun var også opdraget ordentligt, og derfor blev hun også nød til at se manden i øjnene for at snakke med ham, men hendes blik forblev der. ”Lily du er havnet i Elverlys varme kilder, nogen mener de har helbredende kræfter og andre mener at det er ungdommens kilder, jeg mener blot at det er en varm kilde. Hvordan du er havnet her, det kan vi ikke svare, kun Dem selv” han var langt mere venligere end den anden, han svarede i det mindste på hendes spørgsmål. Elverly?! Hvordan var hun endt her? det kunne hun dårligt nok huske, hun begyndte at slappe mere og mere af, måske var det indvirkningen fra det varme vand som havde slugt hendes krop, ”Altså..” hun prøvede at tænke sig om, for at komme i tanke om hvad der var sket, ”J-jeg.. Jeg kan dårligt nok huske det” sagde hun roligt, inden hun igen blev afbrudt, denne gang af en elver som satte et glas vin ved hendes side, på kanten af bassinet, turde hun drikke det? Hun tog glasset op til munden og tog et par sip af denne vin. Den smagte meget anderledes end den som hendes far producerede, den var meget sødere, og noget klarere og følelsen som kom efterfølgende var langt mere afslappende, ”Er det magisk vin?” hun kiggede rundt på selskabet, som blot smilede og lo, og det var næsten svar på hendes spørgsmål. Det var en afslappende følelse som indtræf hende og hun slappede meget mere af som hun lå i vandet, og havde slet ikke denne trang til at skjule sig mere og satte sig derfor bedre op i bassinet. Sikkert til fornøjelse for manden til hendes højre side. ”D-det sidste jeg kan huske, var en gammel kvinde som viste mig denne krystal, som jeg var dum nok til at røre” sagde hun blot, og blev ved med at drikke af denne vin, som helt sikker også havde en større virkning på hende, sådan procent mæssigt.
”Vi har hørt om disse hændelser før, der var været flere af dem rundt omkring i landet for tiden, nogen må se det sjove i at gøre dette ved fremmede mennesker, altså at teleportere dem til andre steder i landet, hvilket både kan føre dem ud i noget godt eller noget skidt. Jeg vil sige at De er kommet i et godt selskab, Lily” han sendte hende et blik, som nok kun elvere kunne, men det var charmerende og lidt lumsk på samme tid, kunne hun stole på denne elver? Hun kendte intet til elvernes folk på forhånd, og dette var faktisk første gang at hun havde set en, så det var lidt grænseoverskridende, men vinen havde fjernet denne følelse, så det var ikke noget hun tænkte over.
”Så er det normalt at i sidder her, i fællesskab eller er det en fest aften for jer?” hun kiggede over på manden, og forventede igen et godt svar, ”Det er skam meget normalt for os at sidde her, og folk som måske ikke har lyst til at dele sig selv holder sig selvfølgelig væk fra kilderne, men nu blev du jo nærmest kastet ind i det, så du havde slet ikke noget valg. Men nu hvor vi har en gæst i blandt hos, kunne det blive en fest aften” sagde han med et smil, og rykkede tættere på hende. En fest var nok det sidste hun havde lyst til, for egentligt ville hun bare gerne hjem, men i og med at hun aldrig havde været her så var det ret svært at skulle finde hjem, og hun regnede slet ikke med at hun ville kunne finde ud af hvor hun skulle hen og var sikker på at hun ville fare vild mindst en million gange, og dermed dø her ude i ingen mandsland blandt elvere og andre skabninger, som hun ikke anede fandtes. ”Det er ikke for at være uhøflig eller noget” sagde hun nu usikkert, og følte sig lidt utilpas efter alt det der var sket, ”Men altså, jeg ville nok melde pas på jeres fest og så se om jeg kan finde mit tøj og se at komme hjem ad, hvis jeg ved hvor det er” hun kiggede usikkert rundt, og inden hun nåede ret langt med sit blik begyndte en tredje at tale, ”De er for langt væk fra Hovedstaden til at kunne komme hjem i aften, og det er også alt for farligt at færdes i skovene om natten, og med hensyn til dit tøj, så har vi jo ikke set det, så hvem der har det er uvidst” en større usikkerhed bredte sig hos hende, ”Men i må da hjælpe mig?” lød det, nærmest tiggenede fra hende, ”Den eneste måde vi kan hjælpe dig på er at fylde dit glas med mere vin, og så lade dig sove i en af vore senge til det bliver morgen og du kan søge hjem”