Foran hende trænede Elverlys krigere. Elvere af alle aldre og evner. Engang imellem brød hun ind for at rette på nogen, hjælpe dem, eller selv have en kort træningskamp mod nogen, men i dette øjeblik gjorde hun ikke andet end at overvåge flokken og udse sig hvilke evner de forskellige elvere bestod. Enkelte af dem var hun umådeligt imponeret over.
En hosten ved hendes side afbrød hendes tanker. "Undskyld jeg afbryder, Askfay," lød det fra hendes side og hun skævede i stemmens retning i tide til at se en yngre elver bukke for hende. "En af de elvere, der har meldt sig på udvekslings-programmet er ankommet."
Dette fik Askfay til at vende hele sin opmærksomhed mod de to elvere. Den ene genkendte hun - han kom ofte med beskeder til hende. Den anden havde hun aldrig set før. Hun havde helt glemt at hun havde sagt ja til Daeraldas opfordring om at tage elvere fra andre steder i landet under sin vinge. Daeralda havde talt godt for sagen - en bedre sammenhørsfølelse imellem de forskellige elver-racer og udveksling af information var gode grunde til projektet, og selv hvis Askfay ikke havde kunnet se noget nyttigt i det, ville hun ikke have været i stand til at sige nej til en forespørgsel fra Daeralda.
"Velkommen til Elverly," sagde Askfay og vendte sit blik imod den fremmede elver. "Mit navn er Askfay Elïaen, jeg er Efterårets Stemme."
//Denne tråd er åben for en eller flere ørken- eller bjerg-elvere der gerne vil være en del af udvekslingen elver-lederen Daeralda har sat igang imellem skovelverne og de andre elver-racer.