Hvad fremtiden bringer

Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 03.11.2017 22:54
Det var midt i september og kulden var allerede begyndt og vise sig, sådan føltes det i hvert fald når man var fast tigger, men for Margareta dragede det hende også længere ind i Norvik, frem for i nærheden af deres bopæl, da de tættere pakkede boliger i det mindste dækkede en smule for kulden. Hun var, som hun næsten altid var, ikke iført særligt meget tøj, blot noget tyndt stof der lige dækkede hendes overkrop og ned til knæene, mens hendes fødder som altid var bare. Hun havde ikke særligt meget og følte sig bedst tilpas i det tynde stof, på trods af kulden på den kolde jord gav et jag i hende, på trods af den var ganske vant til det. Hun holdt for meget af sin familie til at blive hjemme, så med gys i kroppen flere gange i timen og med et håbende ansigt kiggede hun fra den ene til den anden, og bad om penge der kunne støtte hende og hendes familie til at få bare lidt sul på kroppen endnu en dag.

Der var gået tre timer hvor hun havde siddet der, inden hun måtte røre sig for og få blodet til og bevæge sig i kroppen, derfor rejste hun sig op og lod hendes former vise sig ordentligt, som hun begyndte og gå rundt i det samme område som hun havde siddet i og hovedsageligt gå rundt blandt mændene, som hun følte hun havde lettest ved at snøre. Hun lagde hånden på en mands kind og kærtegnede den lidt, mens hun spurgte; "Sir, De kunne vel ikke undvære en skilling til en fattig familie?" Og sådan fortsatte hun fra den ene til den anden, på trods af kulden stadig jog i hendes krop, hun gav aldrig op og det betød altid noget for hende.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 04.11.2017 19:31
Det var ikke så ofte at Vigdis tog op i Nordlandet mere. Efter hendes forældre var døde, var der ikke så  meget at komme efter, andet et par bekendte, lidt familie og nogle barndomsvenner, men nogen gange havde man også bare behov for at komme væk fra alt mylderet i Hovedstaden. HUn havde efterladt bordellet til sin kære datter for nu, og tvivlede ikke på at Sif nok skulle tage sig af tingene mens hun var væk. At tage en familietur på Nordlandet var nok ikke muligt for en del år endnu, og hun var heller ikke sikker på hvor interesseret hendes datter eller barnebarn egentlig ville være i det.

Hun boede hos sine kusine disse dage, men da det ikke var mere end et par dage hun ville være her, var det ikke fordi at hun trængte sig forfærdeligt meget på. Hun har været ude og gå nogle gange og havde mere end en gang set på en ung kvinde sidde. En af tiggerne, men jo flere gange at hun så kvinden, jo mere interesseret blev den gamle dame. Hun så ud til at være køn, og selvom tøjet dækkede hendes former, var der sikkert også noget at kigge på der. Desuden ville det varme den gamle dame noget så meget at tage endnu et barn af gaderne.
Det var med dette i sinde at hun gik ned af gaderne og stoppede op foran kvinden der sad og tiggede. Vigdis selv var godt pakket ind, men det venlige, gamle ansigt var til at se, og hun satte sig på hug foran kvinden.
"Er det kun dig, eller har du en familie?" spurgte hun blidt. Hvis hun havde stødt på kvinden i hovedstaden havde tilgangen nok været lidt anderledes, men de mange lag tøj gjorde det lidt sværere. 
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 06.11.2017 16:37
Tilbage hvor hun før havde siddet var hun igen, da en gammel dame kom og snakkede til hende, hun så flink ud, men hendes spørgsmål fik hende til og rynke panden en smule, det var virkelig mærkeligt, for hun vidste ikke helt hvad der lå bag, alligevel havde hun lyst til og svare, så med en let rynket pande, svarede hun med et smil på læben. "Det kommer an på hvordan man ser det..." Hun slikkede sig om læben, det var en lidt svær ting og forklare for hende, men hun valgte og prøve, det kunne jo være der var en grund bag spørgsmålet, selvom hun helst ikke ville spørge direkte. "Jeg bor med mine søskende og min mor for nu, men de kan klare sig uden mig..." Hun syntes det ville være akavet og snakke om, men hun følte sig ikke ligefrem afhængig og hun følte ikke rigtigt det gav nogen forskel, det undrede hende dog hvad kvinden skulle med det. Hun rettede lidt på det tynde stof, men sagde ikke mere, hvis kvinden ville give en ekstra skilling for at høre hendes historie, var det bedre end at hun spurgte og så måske intet fik. Motivet bag kom vel hvis kvinden virkelig ville noget med hende.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 12.11.2017 11:52
Vigdis rynkede sine egne bryn, som hun kiggede over den unge pige. Selvfølgelig havde Vigdis også lidt tab af sine lystpiger over vinteren, og hun kunne ikke bare ansætte hvem som helst, selvom Vigdis i den grad ikke var kræsen hvis de så ordentlig ud.
"Godt godt..." mumlede hun, hun kunne trods alt ikke tage en pige væk fra sin familie hvis hun sørgrede for alt maden. "Jeg har muligvis et tilbud til dig, hvad med at vi går over på kroen og snakker om det. Jeg er sikker på at et gratis kromåltid ikke er noget du vil sige nej til?" tilbød hun. Vigdis var måske ikke rig, men hun havde da nok penge til at give måltider til andre på kroen når det skulle være. Desuden ville varmen for kroen nok få pigen til at smide lidt af sit tøj, og Vigdis ville da lige se og røre varen an først.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 19.11.2017 14:02
Margareta ville så absolut ikke sige nej til gratis mad, hun fik ikke ligefrem meget derhjemme og selvom hun fik mad, så frøs hun jo nærmest den lille mad hun fik væk. Det var virkelig et varmt tilbud, noget hun aldrig havde mærket af før, så hun rejste sig op og nikkede. Hun havde ikke rigtigt forståelse for hvad det var for et tilbud, så hun håbede at kvinden ville fortælle mere på kroen. "Hvor er det rigtig gavmildt af Dem, jeg glæder mig til at høre mere," sagde hun med en let skælvende stemme, det var tydeligt kulden påvirkede når man var udenfor, så hun gjorde klar til at følge efter kvinden med et varmt smil på læben og håbet om, at det ville være et godt tilbud, noget der ville ændre tingene til det bedre, hvad end det så kunne være.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 10.12.2017 14:23
Det stakkels lille kræ, der havde sidder herude i timevis. Det ville nok blive godt at få hende indenfor og tøet hende lidt op. ”Som sagt har jeg også min grund for at gøre det, men en lille god gerning i ny og næ har ikke skadet nogen,” indrømmede Vigdis. Det var modbydeligt at tigge heroppe i nordlandet, med hvordan kulden var bidende året rundt. Noget man glemte når man boede i Hovedstaden.

Vigdis viste vej over til en lille kro, hvor hun straks bestilte to af dagens måltid, før at hun viste pigen over i et hjørne, hvor de kunne sidde væk fra resten af kroen.
”Jeg fik vidst aldrig præsenteret mig selv. Mit navn er Vigdis,” sagde Vigdis blidt og tog noget af sit overtøj af, nu når de var i varmen af kroen.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 22.12.2017 22:13
//OOG: Undskyld jeg først svarer nu, har haft kaos siden 29/11-17 :/ //

Margareta fulgte med uden nogen tøven, der var et eller andet der gjorde hende rolig ved lige denne kvinde, men om det var venligheden og følelserne eller det at hun var ældre, det var hun ikke helt klar over. Hun gjorde bare som hun blev bedt om og blev kun endnu mere rolig, da de trådte ind i krostuen og hun mærkede varmen prikke til hendes forfrosne krop for og tø den op. Det fik hende nærmest til at glide ned på stolen, da de kom til det sted de skulle sidde, mens hun lyttede til kvinden, der tydeligvis hed Vigdis.

"Jeg hedder Margareta," sagde hun med en større varme i stemmen, end der havde været indtil da. "Det er virkelig sødt af Dem, alt dette," fortsatte hun med en hjertevarm stemme. Hvad der helt præcist var på vej til at ske vidste hun ikke, sulten talte nok sin side af sagen, men følelsen om tryghed lå endnu dybere, der var et eller andet der gjorde hende tryg.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 05.01.2018 14:26
Det var forskelligt hvordan folk havde det omkring Vigdis, nogen fandt hendes frembrusende personlighed irriterende, eller at de ikke helt vidste hvad de skulle gøre med den, mens andre godt kunne lide at hun var så åben og kontant om de ting hun ville have. Der var nok også i de senere år, kommet en lidt anden aura om hende. Dette var nok grundet hendes barn og barnebarn.
"Det er ingen årsag. Jeg har lidt flere penge end du har, og det er da ikke uden bagtanker," indrømmede Vigdis. Selvom ordet bagtanker ofte var negativt ladet, så det ikke ud til at det var i det område Vigdis selv tænkte. Det var måske ikke et job for alle, men Vigdis ville i det mindste tilbyde den unge kvinde et job, og redde hende ud fra dette sted. Selv at tigge i Hovedstaden var ofte bedre end at fryse til døde heroppe i Norden.
"Så fortæl mig noget om dig selv," bad Vigdis nu Margareta om, og kiggede med et venligt smil til hende, mens de stadig ventede på maden. Der var ingen grund til at jage hende væk endnu med tilbuddet. Det kære barn måtte da få noget at spise først.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 08.01.2018 18:12
Det var svært at finde ud af hvad man skulle tænke og tro, Margareta studsede i hvert fald meget over ordet 'bagtanke', men det virkede alligevel som noget super rart, kvinden virkede til at have meget at byde på, hvis det var helt skidt så ville hun jo ikke invitere hende på en kro, så ville hun have inviteret hende et eller andet skummelt sted hen, så Marga besluttede sig for at det var en god ting.

Det tog lidt tid for hende at overveje hvad hun skulle sige, hendes liv var ikke ligefrem en dans på roser, men hun slikkede sig om læben og så på kvinden, mens hun prøvede at svare ordentligt på spørgsmålet. "Altså der er ikke så meget at fortælle, jeg tigger fra jeg står op til jeg går i seng, hvilket gør jeg ofte er syg og nogle gange ender det i overfald, hvis jeg er ude lidt for sent." Hun så ned i bordet, nu havde hun nok sagt for meget og skræmt kvinden væk, ingen ønskede at høre om det hårde liv som tigger, hvorfor sagde hun dog den slags? Hun nåede ikke at tænke meget over det, da maden kom ned til dem, men hun turde ikke røre ved den endnu, hvis nu kvinden havde ombestemt sig.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 12.01.2018 22:38
Vigdis nikkede næsten bedrøvet som hun hørte denne historie om hvad det egentlig var Margareta lavede. Det var ikke et liv for et barn som Margareta, som hun jo dårligt var et barn mere. HUn virkede da til at hun nemt var gammel nok til at arbejde på bordellet, selvom hun nok skulle tages kærligt om til at starte med. Nordfolket var et barskt folk, men dem der levede på gaderne var heller ikke det sundeste.

"Jeg ved at dette er meget usædvanligt tilbud, men jeg driver et bordel i Hovedstaden," startede den gamle dame, men det stoppet som maden og drikkelse kom ned til dem og blev sat ned til dem. "Bare tag for dig min pige." nævnte hun så, før at hun tog en tår og derefter forsatte med sit tilbud til pigen. Det hastede jo ikke specielt meget. "For mange er det ikke det mest glamouriøse job, men du ville komme væk fra gaderne, få en seng og mad hverdag. Selvfølgelig vil min andre piger træne dig op først, og jeg forventer ikke at du behøver at gøre noget du ikke har lyst til." Nogen løb skrigende væk når de blev udsat for et offer så usædvanlgit, og andre kunne godt se at det faktisk ikke var så dårligt et forslag. Desuden var bordellet jo det bedste i hovedstaden.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 16.01.2018 21:42
Der gik mange tanker igennem Margareta, mens hun begyndte at spise som hun fik tilladelse. Hun nød det, det smagte bedre end noget hun nogensinde havde fået før, da hendes familie ikke havde råd til noget som helst. Hun endte dog ikke med at tænke så meget over smagen, og var ved at kløjes i en kartoffel. Det var noget af et tilbud, noget der aldrig havde været i hendes overvejelser og nok det eneste hendes forældre ikke ville synes om, men det var samtidig noget hun alligevel havde i tankerne, nu det kom på banen, hun afslog ikke promte, som hendes forældre ville synes man skulle. Som tigger havde hun været ude for lidt af hvert og hun frøs hver dag, her ville hun have varme, mad og ikke skulle lide på samme måde. Hun skulle lære nogle ting, men hun syntes samtidig det var spændende.

Der gik lang tid før hun svarede og hun tog flere bidder mad, for at tænke ordentligt over det, for var det nu også det bedste? Hvad var alternativet og ville hendes forældre nogensinde tilgive hvis hun gjorde det? Hun kunne ikke rigtigt finde svarene på dem, men det gjorde også der stadig var flest plusser, så hun tyggede af munden, for og være høflig, inden hun svarede. "Det vil jeg gerne, det kunne være rart med et sted at være." Hun lod være med at snakke om det sidste, ikke fordi hun ikke vidste hvad hun svarede ja til, men fordi hun ikke var vant til tanken endnu og nok også var usikker på hvor mange krav det ville sætte til hende, så hellere ikke kommentere på det, hun vidste ikke helt hvad hun gik ind til, men alt var bedre end at tigge i Nordlandet.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 16.01.2018 22:37
Der var intet pres på det, Vigdis ventede tålmodigt og tog da også noget af sin egen mad og spiste mens hun lod Margareta tænke over forslaget. Hun var ikke særlig sikker på hvordan den unge pige ville tage det, men hun havde allerede en ganske god reaktion, så forhåbentlig ville det gå godt.
Det viste sig da også hurtigt at hun var kløgtig. Det kunne godt være at hun skulle til at sælge sin krop, men det var et langt bedre liv end det på gaderne.

"Det er godt at høre. Jeg regner med at tage afsted mod Hovedstaden i morgen, jeg håber ikke dette er for tidligt for dig?" spurgte Vigdis. Det var alligevel noget af en tur, og Margareta ville få under en dag ti lat gøre sig klar til at efterlade sit gamle liv. Det betød da også, at hun også slap for at tigge i op til flere dage eller sulte. Vigdis selv skulle nok tage sig af at de fik no get at spise på den lange tur.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 19.01.2018 22:46
Margareta tog en bid mad mere, mens hun lyttede til hvad damen havde at sige, så venlig og høflig på trods erhvervet, så helt galt kunne det da ikke være og med hendes besked rystede Margareta også bare let på hovedet og tyggede af munden så hun kunne svare. "Det er absolut intet problem... Jeg har ikke så mange ting, så der er ikke så meget der skal ordnes." Hun så forlegent ned i maden og tog endnu en bid, det var virkelig pinligt for selvom denne Vigdis nok kunne regne det ud, så var det ikke sjovt at indrømme hun næsten intet tøj havde og det hun havde var så ødelagt at hun luftede mere hud end mange i Vigdis erhverv reelt gjorde.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 05.02.2018 16:00
Vigdis øjne blev bare lidt sørgmodige ved tanken om det. Det var trist at tænke på at Margareta  ikke havde nogen grund til at skulle bruge mere end en dags advarsel for at komme afsted. De kunne næsten havde reddet afsted nu og Vigdis var sikker på at det ikke havde været noget stort problem. Hun måtte nok hellere finde Margareta lidt ekstra at tage på til vejen ned til Hovedstaden.
”Jeg skal nok tage mig godt af dig, du fortjener virkelig mere end dit liv heroppe,” sagde hun blidt. Man skulle næsten tro at Margareta skulle til at blive hvisket væk til  erhverv mere glamourøst end prostitution med hvordan Vigdis omtalte det.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 16.02.2018 23:18
Hun blev næsten hel forlegen ved Vigdis måde at tale til hende på, det betød så meget. Det var ikke fordi hun hadede sit liv, hun kendte jo ikke meget bedre, men at nogen ville tage sig af hende og sørge for hun ikke skulle sidde på den kolde jord, det betød mere end som så, nok var det måske ikke det mest attraktive arbejde, men for hende var det i hvert fald noget der kunne blive bedre og noget hun ikke ville have noget imod at skulle opleve. "Jeg er i hvert fald klar, når De ønsker." Hun så forlegen ned i tallerkenen og spiste videre, det var lidt forkert hun kunne være klar så hurtigt, men hun ejede jo ingenting og havde ikke meget. 

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 19.02.2018 12:38
Margareta var måske ikke den sørgeligste pige som Vigdis havde samlet op over årerne, men hun var i hvert fald en af dem der værre stillet. Især når man boede heroppe nord på. Det trak bare lidt i Vigdis’ hjerte, især når hun selv havde døtre. Hun ville hade hvis de skulle være tvunget til et liv som tigger. Der var det at være lystpige trods alt bedre.
”Så lad os sige at vi mødes ved byens sydlige udgang når solen står op?” sagde Vigdis blidt. Heldigvis var den ganske nem at finde, og så kunne de komme godt ned i landet inden solen gik ned og de måtte gøre holdt for natten. Vigdis skulel nok sørge for noget transport til dem.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 19.02.2018 16:36
Margareta fik tømt sin tallerken, mens hun lyttede på det sidste, hun kunne mærke hvordan maven endelig havde noget at arbejde med, det var længe siden den havde fået mere end bare en lille bid brød, så hun så smilende op, da kvinden fortalte hvor de skulle mødes, det var der ingen slinger i valsen omkring, de kunne tage afsted så snart Vigdis ønskede. "Det kan vi sagtens og tusinde, tusinde tak for mad, De er virkelig alt for venlig." Hun så forlegent ned i bordet, det var længe siden hun var blevet behandlet så godt og så endda af en der endnu var en kende fremmed.

Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 24.02.2018 12:33
"Det er ingen årsag mit barn. Jeg ønsker bare det bedste for mine medmennesker," sagde hun stille. Stadig det rolige, blide smil på hendes læber. Inden at hun forsatte med at spise af sin egen mad. Det varmede også hendes krop godt op. Hendes krop var trods alt ikke ligeså vant til kulden mere som den engang havde været.

Ligeså stille blev hun færdig, og det var vel egentlig ved at være tid til at hun kom videre. Nu havde de en aftale i morgen tidlig, og Margareta kunne forhåbentlig godt klare sig natten over. Vigdis var måske i okay stand, men hun var stadig ikke den rigeste, så Margareta måtte leve med gaderne for i nat.
"Jeg bliver nødt til at komme videre. Er der noget du ønsker at spørge om inden vi ses i morgen?" spurgte Vigdis så og ventede til at den unge pige havde ytret sig, før at hun bevægede sig noget som helst sted hen.
Margareta Norleen

Margareta Norleen

Lystpige

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 165 cm

Emilia 24.02.2018 18:11
Det varmede helt, at nogen i det hele taget bare tænkte på at hun skulle få det godt og hun skulle have den bedst mulige fremtid. Det fik Margaretas varme i kroppen til at stige, noget der gav hende mod på den sidste tid inden hendes liv, hvis kvinden holdt sit ord, ville blive væltet rundt. ”Tusinde tak for det hele, nej jeg har ingen spørgsmål, jeg er bare så taknemmelig.” Hun kunne ikke sige det nok, denne kvinde reddede hende virkelig, det her havde så stor betydning for hende, det kunne hun ikke sige noget imod, det var virkelig betydningsfuldt og hun håbede at kvinden vidste dette, på trods af Margareta på ingen måde kunne vise det. Hun blev siddende i høflighed, i tilfælde af kvinden ville sige mere, men det her ville betyde så meget for hendes fremtid, i hvert fald nok hvor længe hun skulle leve.
Vigdis

Vigdis

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 69 år

Højde / 169 cm

Helli 26.02.2018 13:25
Vigdis smillede blidt til Margareta og rejste sig så op, og tog sit overtøj på. "Så ses vi i morgen tidlig," sagde hun og rejste sig op og gik omkring bordet for at komme ud, men stoppede ved siden af Margareta og kyssede hende blidt på toppen af hovedet. Som en mor ville gøre ved at barn.
"Vær nu forsigtig," kom det så også. Vigdis ville nødig være glad for at opdage at Margareta var død i morgen tidlig, fordi hun ikke tog sig af sig elv. Verdenen var trods alt hård og bitter. Det var også med disse ord at Vigdis endelig forlod bordet og tog videre til sine sidste gøremål, inden turen gik sydpå.

//Jeg tænker at vi slutter den her? :3
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, Muri Læremester, Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 10