Hun var stået af sin hest midlertidigt. Hun havde bundet ham til en gren for at gøre noget så simpelt som at plukke nogle blåklokker, der voksede langs stien. Det var da, at hun så hende. En umiskendelig skikkelse. Eller i det mindste umiskendelig for Fir, der havde arbejdet tæt med hende for mange år siden, og var kommet til både at elske og frygte hende.
Hun er her for at henrette mig, tænkte hun, helt uden tanke for andre muligheder, da slet ikke at det var en tilfældighed, og der gik kun få sekunder, før Fir kastede sig på knæ, hendes hænder lagt fladt imod jorden foran hende og hendes hoved sænket.
"Jeg overgiver mig. Opia, Mareridtet af Grådighed, vær sød at skøn mig, jeg - jeg vil gøre hvad som helst. Jeg kan stadig bruges som spion, jeg har - jeg har et liv i Hovedstaden, jeg kan nemt gøre.. hvad som helst."
Hun huskede Opias evne og det var derfor hun ikke engang prøvede at kæmpe imod. Hun huskede også Opias stemmes påvirkning af evnen og derfor så hun op, for at kunne se det, hvis Opia valgte at bruge sin bog til at kommunikere med.
Da de havde mødtes i Mørkets Hær havde Fir været ganske ung og fuldstændig betaget af Opias kraftfulde evne og bare tilstedeværelse, men hun havde også selv været passioneret og kampklar på alle tidspunkter. Hvad hun udviste lige nu var præcis det modsatte. Hun tænkte ikke selv over hvor meget det havde påvirket hende at være sammen med den mand hun havde giftet sig med.