Selvfølgelig havde Mirabelle hørt rygterne. Var der noget som krigere elskede mere end at snakke om rygter? Næppe. I sær når de ikke havde noget bedre at tage sig til. Generalen skulle dog nok aldrig høre det fra krigerne, fordi han virkede til at ville have sat gang i nogle ting nu.
De fleste rygter lod Mirabelle ligge, men der var visse ting hun havde hørt. Norden ville gøre oprør. De ville gå imod Lyset, og dette bekymrede Nordkvinden umådelig. Hun stolede på Lysets Dronning, fulgte hende, med hele sit hjerte, men Nordlandet var hendes hjem! Hun havde gået i timevis og vandret frem og tilbage på sit værelse før at hun var gået mod Baldwins kontor. Hun havde næsten stået og vredet sine hænder, som hun fortalte dørvagten sin navn, og blev kigget ret op og ned.
Hun blev givet adgang til kontoret og stod nu overfor generalen. Det var ikke fordi at hun var bange for ham, men det var et simpelt rygte hun var kommet på, og måske han mente at det var en latterlig basis at komme her.
"Sir," sagde hun forsigtigt og gav ham et let buk. Det kunne godt være at andre ikke var alt for højtidlige med generalen, men Mirabelle havde fået banket visse ting ind i hende, og han var langt højere ranget i hæren end hun var. Han skulle have respekt, selvom han var et halvdyr.
"Jeg kommer på baggrund af nogle rygter, og jeg undskylder hvis De mener at jeg spilder deres tid. Men jeg har ladet mig fortælle at Norden vil gå imod Lyset, og da det er mit hjem er det ikke noget jeg bare kan se på fra sidelinjen af," prøvede hun at forklare sig, men helt styr på hvordan hun skulle formulere sig, det havde hun ikke.