Så mange gode ting var sket siden Kiles Orden var trådt til og havde gjort deres tilstedeværelse som en stor magtfaktor kendt. Mange syge var blevet hjulpet og det havde virkelig set ud som om, at ordenen var her for at gøre både hovedstaden og resten af landet til et fredfyldt sted hvor man kunne regne med hinanden og sikkerheden. Det hele havde dog ændret sig løbende. Stille, men sikkert. Først var der udgangsforbuddet, hvor man skulle have lov til at gå uden for sin dør om natten, kun med ordenens tilladelse.
Og nu, nedbrænding af et Zaladin-tempel. Aethelwulff brød sig ikke om den gud, men det var heller ikke vigtigt. Kiles Orden havde brændt et
tempel ned. Her i hovedstaden. Stedet hvor alle burde føle sig sikre og i tryghed! Aethelwulff vidste godt, at det var en illusion, at den nedre bydel ikke var sådan, og at der stadig kunne være tyve og andet ubehageligt på spil inden for disse mure. Men Kile Orden havde ødelagt deres ry i hans øjne. De havde gjort en forfærdelig handling og det gjorde byvagtskaptajnen vred til kernen af hans væsen. Han kunne beskylde sit blod og hvordan det, at dræbe to trolde og miste sit øje til én af dem, samt ende med at få deres blod i sine årer, for sit indre raseri. Men det var ikke sandt. Dette var velbegrundet vrede.
Så da der blev banket på hans dør denne morgen, mens han var i gang med at læse breve og administrere sin byvagt - med en hovedpine uden lige - var han tøvende med at lade vedkommende komme ind. Til sidst lød hans dybe, brummende stemme dog og tak guderne for det. Han ville ikke have følt sig godt tilpas ved at lade den nye general af lysets hær ude.
Han rejste sig øjeblikkeligt, sin højde intimmiderende med de store horn der nu prydede hans hoved, i ren respekt for denne herre. Halvdyr eller ej, manden var general. Det krævede sin del respekt.
"Godmorgen, general," han trådte væk fra sit bord og rakte en hånd frem i hilsen til manden.
"Jeg ville være høflig - samt lyve - hvis jeg sagde, at det gjorde De ikke. Alt er forstyrrende disse dage, men tag det ikke ilde op. Jeg har tid og vil gerne tale, hvis De ønsker det," byvagtskaptajnen tog sig egentlig ikke helt af, at generalen var dukket op uanmeldt. Der skete i forvejen så meget og han havde svært ved at have styr på alting alligevel.
Aethelwulff - Byvagtskaptajn