Dette var et af, nej det VAR Samira iz Lovkachs stolteste øjeblik i hendes liv. Jo, hendes egen bryllupsdag, hvor hun havde giftet sig med Eduardo iz Lovkach al Patrulea, havde ganske vist været noget af en bedrift. En mere løs mand fandes ikke i hele Krystallandet mente Samira og hendes svigermor. Men ikke destomindre havde hun fastet ham og blevet moder til hans børn. Med dette bryllup var noget helt andet. Det var ikke bare foreningen af to individer for at føre en generation videre. Det var foreningen af to store familier der fra nu af ville holde fred. Og det hvilede på skuldrene af Samiras egen datter.
Med omhyggelige bevægelser bandt Samira skærfet omkring livet på det sidste lag i hvad er udgjorde datterens brudekjole. Der var ikke bare to eller tre lag men fem lag i det traditionelle tøj som Samira havde brugt de sidste uger på. Og nu var hendes datter iført det hele. Sart farvede mønstre prydede det tynde stof som hang ned over datteren skuldre for at skule men alligevel give et hint af hvad var gemt væk. Under det tynde silke lag var de fire lag som skulle repræsentere de tidligere generationers minde. Inderkjole, yderkjole, en farvestrålende nederdel udenpå, en kåbe der var trukket ned under hendes skuldre og til sidst den tynde silke robe. Stoffet det var syet i var købt af den nuværende generation mens kæder, perler, pyntegenstande og mange mange forskellige mønter var alle dele fra bryllupper der var holdt i fortiden.
Det var næsten ikke til at bære at se hendes datter på denne måde. Denne lille pige blive givet væk til en ny som skulle beskytte hende fra verden.
Nomadedatteren vendte sig om op så på sin moder i stilhed, inden hun skar en afskyelig grimasse. "Jeg ved godt det er traditioner tro men det her er overdrevet, selv for mig" kommenterede hun til de tusinder og atter tusinder af perler og ædelsten hun var pyntet med. Samira grinte højlydt så det kunne høres helt uden for teltet de stod i. Hun tog sin datters ansigt i hænderne og plantede et kys på perlen i hendes pande. "Min Lyuba, min lille måne, det repræsentere jo vægten fra dit stamtræ. Det er alt din historie du tager med dig og skal vise frem med stolthed og ynde. Det noget du skal beundre." sagde hun og vendte pigebarnet om så hun kunne se sig i spejlet der var foran dem begge. "Desuden, så skal du heller ikke have alle lagene på så længe" trøstede hun med et bredt smil.
"Neagus siger jeg ikke skal have nogen af lagene på ret længe" svarede Lyuba og gengældte det smørrede smil hvilket fik Samira smil til at blegne drastisk. "Neagus er en bengalo" svarede Samira muggent, hvor Lyuba skulle lige til at vende sig om i fryd over at hendes egen mor havde bandet over sin egen søn, men blev afbrudt af tre unge piger på omtrent hende egen alder. og flåede teltdugen til side Det skreg i hver deres tonelege af glæde over at se deres veninde og hev hende ud af teltet ud på gaden hvor en tydelig rytme allerede havde bredt sig ude på det store torv. To af pigerne holdt Lyubas inderskørt oppe imens den sidste trak afsted med hende. Om det var glæde eller nervøsitet Lyuba kunne mærke i maven havde hun absolut ingen ide om, men stemningen i hendes veninders stemmer fik hende til at lyse op i et uskyldigt grin.