Rolig gik hun med ham ned til dalen og stoppede dog lidt bag ham. Hun kunne lugte og hører vandet og det beroligede hende på en måde. Som hun stod der tog hun en meget dyb indånding for virkelig at kunne lugte vandet og tingene omkring det. Selvom hun ikke lyttede efter kunne hun stadig hører der var andre men lige nu var hendes fokus mest på vandet og Shayde. De andre ville først være et problem hvis de kom for tæt på og i det tilfælde var hun skam i fuld stand til at kunne forsvarer sig selv. Det var ikke fordi hun ikke vidste hvordan man kæmpede eller i nogle tilfælde endda snød i en kamp. Hun havde ikke bare sin katana for sjov, hun kunne bruge den, og hun var lejemorder så at finde svagheder ved folk var forholdvist nemt for hende når hun først kom igang. Lige nu var det dog ikke engang en mulighed for hende, da hun, selvom hun var varsom, ikke gav andre megen tanke.
En lille hovedrysten kom fra hende ved hans spørgsmål, efterfulgt af et lille suk, selvom hun ikke selv lagde mærke til det.
"Jeg har aldrig set mig selv... Eller noget andet for den sags skyld... Hvordan skulle jeg vide hvad skønhed er?". Hendes stemme var lav og hun vendte hovedet lidt væk, nok egentlig fordi hun ikke ville have han skulle hører det, hun ville jo ikke ses som svag, eller på anden måde blive set ned på, ikke af ham, ikke af nogen for den sags skyld. Det var jo ikke fordi hun nogensinde havde haft sit syn så hun kunne ikke rigtigt savne det, det eneste hun kendte når det kom til det, var mørke. Men lydene omkring hende, lugtene, smagene og følelserne af ting kunne hun forholde sig til, for dem kunne hun sanse, dem kendte hun. Hun trak vejret ind igen og lyttede til lydene omkring dem endnu en gang. Han havde ret der var fredeligt, noget hun i hvert fald kunne sætte pris på. Men det var så længe siden hun havde været ude i naturen og være ved vandet, i skoven eller bare mærke græsset under hende, så hun vidste ikke helt hvad hun skulle gøre, hvad det rigtige at gøre ville være. Men hun satte sig stille på hug ved siden af ham, med lidt mellemrum dog og rakte ned for at røre vandet.
Vandet mellem hendes fingre var en helt speciel følelse og hun kunne sjældent beskrive hvordan det fik hende til at føle, på anden måde end at det var beroligende. Førhen havde hun nydt at mærke solen mod sit ansigt, men det var ved at være så længe siden hun havde glemt følelsen, nu var det bare mere vandet der gjorde noget ved hende.
"Nej har jeg ikke" svarede hun med en rolig stemme og et lille smil, som hun bare holdt hånden i vandet og kørte den lidt fra side til side for at mærke vandet bedre. Roligt lod hun den anden hånd hvile på sin katana som det var han nævnte den. Hun havde haft den så længe hun kunne huske, eller den havde været hendes, men hun havde ikke måtte bruge den før hun var god nok i følge hendes onkel. Han havde nok haft den længe før men hun havde aldrig spurgt.
"Det var en gave fra en jeg havde kær" hendes stemme blev en smule mere trist men hun prøvede at skjule det for han ikke ville begynde at have ondt af hende.