Erha

Krystalisianer

Status: Aktiv

Godkendt: 21.08.2022

Antal posts: 22

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Erha Khjük
Kaldet: Erha
Køn: Kvinde
Alder: 46
Fødselsdag: 28.7 år 1978
Tilhørsforhold: Kaotisk Neutral
Tro: Nak'lar
Erhverv: Ballademager/Tyv
Civilstatus: Enlig
Seksualitet: Ukendt
Nuværende levested: Omrejsende - Holder mest til i den vestlige del af Krystallandet
Race: Trold

Udseende

Højde: 167 cm
Vægt: 76 kg
Øjne: Store og runde. Brun iris, med stor, sort pupil.
Hår: Blondt, næsten hvidt. Går til midt på ryggen. Pandehåret er kortere. Når Erha keder sig, laver hun små fletninger i håret.
Hud: Lys grøn med et let gulligt skær i solen.
Kropsbygning: Lang og slank krop. Maven er let udspilet. Arme og ben virker lidt lange. Ud fra halebenet har hun en lang hale med pels for enden.
Hverdagstøj: Lang grålig kjole med lange ærmer. Ud over har hun en brunlig vest. Stoffet er meget groft i sin vævning.
Ar, permanente skader el.lign: Har et ar der går hen over højre håndflade, fra da hun hev Gynt af sit træ.
Særlige kendetegn: Gynt, der enten er i hendes hånd eller sidder i hendes belte om livet. Gynt er en gren, knækket af et Krystaltræ og har derfor små krystaller på sig. Erhas halvstore ører, der stikker lige ud til siderne og er lidt spidse i det hvis man ser dem fra den rigtige vinkel. En fløjtende/pivende lyd, der kommer når hun trækker vejret gennem næsen fordi der sidder noget fast i det ene næsebor.
Faceclaim: Deethra (The Dark Crystal)

Magi

Magisk evne (1):
Trolde Trylleri

BESKRIVELSE
Ved hjælp af en gren fra et meget gammelt Krystaltræ kan Erha forvandle folk til mindre dyr i ganske kort tid. Grenen kalder Erha for Gynt. Ved at fokusere på at samle sin chakra i hånden der holder Gynt, bliver magien forstærket takket være magien i Gynt, og hun kan sende hvad der ligner en sky imod folk. Bliver man ramt af skyen bliver man forvandlet til det dyr Erha har haft i tankerne.
Erha er også i stand til at forvandle folk uden Gynt, men så kræver det hun har fysisk kontakt med personen i minimum 5 sekunder.
!!! Man kan altid undvige skyen eller træde væk fra Erha, hvis man ikke ønsker at blive påvirket af evnen !!!

BEGRÆNSNING
► Magien virker i max 10 minutter. Jo større man er, jo kortere tid er man forvandlet.
► Erha kan ikke forvandle folk til noget større end en hund.
► Efter man er blevet forvandlet tilbage til sig selv, kan der gå lidt tid hvor ens hjerne lige skal vænne sig til ikke at være et dyr, og man kan derfor have tanker og træk der kommer fra det dyr man var forvandlet til. (Afhænger af ens mentale udholdenhed)
► Erha kan ikke forvandle sig selv. (lige meget hun end prøver)
► Med Gynt kan Erha ramme folk op til 5 meter væk.
► Uden Gynt skal Erha have fysisk kontakt med personen i minimum 5 sekunder.
► Erha kan max bruge sin magi 10 gange om dagen. Hvis det er store dyr (fx hunde), tager det mere af hendes chakra og hun kan bruge magien mindre end 10 gange.
Dygtighed til at kontrollere evne: Veltrænet

Magisk evne (2): Ingen magisk evne

Personlighed

Generel beskrivelse af personlighed

Erha er en rigtig drilletrold, der lever for at lave sjov med andre, selvom det ikke altid går så godt. Hun er altid med på ballade, og kommer hun i problemer er hun mester til at gemme sig for dem. Hun er ikke kommet så meget uden i verdenen, og snakker derfor ikke andet end troldsk, men det stopper hende ikke i at kommunikere med folk. Selvom trolde normalt har en gode lugtesans, er Erhas svækket en smule, da hendes ene næsebor næsten er stoppet helt til og hun er ikke særlig god til at sigte.

Beskrivelse af personlighedstrækkene

Sprogproblemer
En af Erhas største svagheder er nok at hun kun kan forstå og snakke troldsk. Det stopper hende ikke i at forsøge og kommunikere med andre via fagter og grimasser, noget hun synes hun har ret godt styr på. Det er selvfølgelig ikke altid at det helt er til at regne ud hvad hun prøver at fortælle, og når folk ikke forstår hende og hun selv synes hun har gjort det ret indlysende, kan hun godt gå hen og blive temmelig sur og fornærmet.

Impulsstyret
Når Erha får lyst til noget, så gør hun det, særligt er svært for hende at lade hver med at trylle folk om. Siden evnen begyndte at vise sig har hun fået skæld ud af hendes klanmedlemmer for at gå og forvandle de andre trolde, så hun ved hun burde lade hver, men det er så svært ikke liiiige at trylle folk om. Det har altid været en del af hende, og det er som om hun lige skal forvandle folk før hun rigtig kan forholde sig til dem. Og så er det jo sjovt. Hvorfor skal man ikke gøre de ting man synes er sjove og der gør en glad?

Lurendrejer
Man kan ikke altid regne med de ting Erha siger, men det er jo ikke hendes skyld. Hun mener ikke hun lyver, når hun siger noget hun godt ved ikke passer, eller som hun ikke ved noget om, hun kan bare ikke gøre for at guderne ændre ting, så de pludselig ikke stemmer overens med hvad hun har sagt.

Virkelighedsfjern
Erhas billede af hvordan ting er, passer ikke altid sammen med hvordan det egentligt er. Hun synes selv hun er god til at gemme sig, men for det meste gemmer hun sig i eller ved ting der slet ikke er store nok til rigtigt at gemme hende. Hun kan ikke forstå at andre ikke finder det sjovt når hun bruger sin evne, især dem det går ud over, for hun ville da elske hvis hun faktisk kunne bruge evnen på sig selv, og kan slet ikke se hvor problemet i det hun gør er.

Baggrundshistorie

Erha er vokset op i en troldeklan der holder til i udkanten af Troldeskoven nær Ældste Skovene.

I en tidlig alder begyndte Erhas evne at vise sig. Det startede ud med troldeungerne hun legede med begyndte at sige som dyr, når Erha havde holdt dem i hånden længe. Som hun blev ældre ændrede det sig hvor meget folk forvandlede sig, og da hun var omkring de 16 år, var hun i stand til at forvandle de andre trolde fuldstændig til mindre dyr i få minutter.

Som trolde nu en gang jo gør, begyndte Erha lige så stille på drillerier. Og som hun blev ældre blev det med hendes evne. Erha begyndte at forvandle de andre trolde til dyr, og tog dem med hen til madtroldene så de kunne blive brugt til mad. Det var ikke fordi hun havde et ønske om at spise dem, eller at de rent faktisk skulle dø, men for Erha var det bare sjovt at se hvor forvirret de andre trolde blev, når ingredienserne pludselig blev til en trold eller hvor pinte dem hun havde forvandlet så ud, når de blev forvandlet tilbage og sad fanget i alt for små bure, eller på borde og skærebræt sammen med alt andet mad. Noget de andre trolde blev ret hurtigt træt af.
Lige godt hvad de andre trolde sagde og gjorde, fik det ikke Erha til at stoppe, der var dog perioder hvor hun ikke gjorde det så meget, men så blev det kun værre efter. Til sidst fik de nok af hende og hendes irriterende løjer, og de smed hende midlertidigt ud af klanen. I tiden væk fra klanen vandrede Erha en kende hvileløst rundt i skoven. Under sin vandreren fandt hun Krystaltræerne, nogle meget flotte skinnende træer. Så flotte hun ville have en gren med hjem. Som hun prøvede at knække en gren af et af træerne rev hun sig på krystallerne på grenen, og hun fik et sår i hånden, der nu er et ar.
Med en summende fornemmelse i hånden forsøgte Erha at finde tilbage til toldeklanen med grenen i hånden. På turen, sneg et nys sig ind på hende, og samtidig med hun nøs, skød der en sky afsted fra grenen. Efter det, døbte Erha grenen for Gynt. Det viste sig at skyen der var fløjet af sted i et nys, var Erhas magi.

Efter Erha fik Gynt, og fik styr på at bruge den begyndte hendes drilleriet at tage til nye niveauer, for nu behøvede hun ikke længere at være tæt på folk og røre ved dem, for at forvandle dem. Hun kunne nu gøre det på afstand - sågar hun selvfølgelig kunne ramme. Det gjorde også at evnen blev brugt noget oftere og til sidst fik klanen nok.
Erha blev smidt ud af klanen, efter at have forvandlet et klanmedlem til en kylling og de rent faktisk nåede at blive brugt i en gryderet inden de blev forvandlet tilbage til en trold.

Nu rejser Erha og Gynt rundt i Krystallandet uden rigtig at vide hvor de går hen.

Familie: Det meste af Erhas familie er stadig i klanen.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Middel
Smidighed: Under middel
Fysisk udholdenhed: Middel
Kløgt: Under middel
Kreativitet: Middel
Mental Udholdenhed: Under middel
Chakra: Over middel

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat