Irren Fri'Trods

Krystalisianer

Status: Inaktiv

Godkendt: 03.10.2013

Antal posts: 40

Grundlæggende Oplysninger

Fulde navn: Irren Fri'Trods
Kaldet: Irren
Køn: Mand
Alder: 74
Fødselsdag: 3. Sep
Tilhørsforhold: Neutral God
Tro: Smedana
Erhverv: Budbringer/Postbud/Eskorte
Nuværende levested: Omrejsende - Vandre hovedsageligt på landevejen imellem de mange byer, dog er hans tilstedeværelse utilregnelig da han er nomade.
Race: Kentaur

Udseende

Højde: 210 cm
Vægt: 860 kg
Hudfarve:En solbrun bronzefarve, som køre ned til at matche en brun hestekrop.
Hårfarve:Mørkegrønt; nær sort.
Hårstil:Tykt, skulderblads-længde, som hænger frit eller sat i en doven fletning.
Øjenfarve:Brun med en orange kerne om pupillerne.
Kropsbygning:Veltrænet menneske krop. Heste delen er kraftig som en arbejdshest.
Hverdagstøj:Går aldrig i tøj. Han har dog et bælte med en enkelt pung på.
Ar, permanente skader, el.lign.: Et par ar i ansigtet, piske ar over ryggen og hans menneskelige overkrop har et stort kryds-ar på brystkassen.
Særlige kendetegn:Både hans menneske- og hestekrop er dækket i særlige hvide ritualistiske symboler, der minder om druide runer, men er direkte tatoveret ind i huden på ham, over alle hans ar. Kender man til sump kentaur skrifter, kan man se at han er afmærket som et udskud og forvist fra sumpen.

Magi

Magisk evne (1): ]Chakra blokkering - Ved greb af et væsen kan han dræne halvdelen af dette væsens chakra. Mister han taget på dette væsen vil de langsomt få deres mistede chakra tilbage, afhængigt af deres mentale udholdenhed. Eks.: Et væsen med 10 i chakra kommer ned på 5. Når grebet bliver mistet, vil et væsen med 10 mental udholdenhed få deres chakra tilbage i en-to tråd-svar. En med 1 mental udholdenhed vil med stor sandsynlighed ikke kunne få det tilbage i en større del af resten af tråden, medmindre kampen/situationen stoppes.

I det han skal konstant have greb om en person antyder til at han ikke har fuld kontrol endnu. Han har dog nok kontrol så han selv kan bestemme hvornår det sker, så han sagtens kan
Dygtighed til at kontrollere evne: Middel

Magisk evne (2): Intet endnu!
Dygtighed til at kontrollere evne: Passiv evne

Personlighed

Talenter:Sprint og holde ting/situationer organiseret.
Svagheder:Kamp, alkohol, nuttede ting, flirter.
Interesser:Turneringer, naturen, musik, arbejde, kultur.
Drømme/ønsker:Irren ønsker at kunne opleve så meget af krystallandet som muligt, i håb om at det kan hjælpe ham med at skaffe ham adgang til sin klan i sumpen igen. Han drømmer også om et forhold, da det er meget svært, hvis ikke umuligt for ham at få det med nogen kvinder fra sin klan.
Elsker:Halvdyr, nuttet ting/væsner, hårdt arbejde, at rejse, socialisering, kærlighed.
Hader:Drama, tømmermænd, selv at skulle slås, apatiske mennesker.
Helhedsindtryk af personlighed:Irren er en umiddelbart venlig kentaur på første indtryk, bliver man ikke skræmt væk af hans udseende. Han virker som typen der gerne vil lytte til en andens historie og hjælpe hvor han kan, specielt hvis det er indenfor hans arbejde som budbringer/eskorte. Han er også godtroende og kan ofte blive lokket til ting, hvis der indgår alkohol eller kvinder.

Baggrundshistorie

Barndom: Vokset op uden en familie, hvor han og hans "brødre" blev splittet fra kvinderne for at blive trænet til at forstå at kvinderne er de dominante i sump klanen. Derfor har han altid været yderst interesseret i kvinder, ikke bare kentaurer men også de fra andre racer. Han og hans brødre blev ikke oplært i kamp som kvinderne gjorde, men skulle i stedet for gå rundt og passe landsbyens velstand med mad, reparationer og andet hårdt arbejde. Så han er blevet en ret ydmyg kentaur som man ellers skulle tro kendte sin plads i sumpen.
Fortid frem til nu: Da han først hørte at der var andre racer og væsner, ja, nærmest en helt anden verden uden for sumpen var han først bange for det ukendte i det. Men da han indså at det forblev væk fra sumpens rammer, voksede han op til at blive meget nysgerrig og forsøgte at lærer mere. Da han så hørte om hvordan krystallianderne havde et samfund hvor alle forsøgte at arbejde lige, både kvinder OG mænd kunne slås og beskytte deres land... Det var i det øjeblik at Irren trådte hvor han ikke skulle i sumpen. Han forsøgte at sprede den ideologi i klanen, specielt til sine brødre men bestemt også resten af de kvindelige kentaurer. Et år med dette gik på før kvinderne fik nok af ham og de brødre som havde sluttet sig til ham. De fangede dem og forviste dem fra sumpen for aldrig at vende tilbage. Deres straf for at ønske det ydre ind i sumpen endte med at de blev smidt ud i den selv samme verden de ville sprede. Her gik de fra hinanden og forsvandt for at udforske hele landet.

Værste minde:Frygten ved at skulle forlade hans hjem i sumpen. Frygten for det ukendte er bestemt modbydeligt. At blive mishandlet og straffet for at skabe rebelsk opstand blandt de mandelige kentaurer i hans klan.
Bedste minde:Da han oplevede hvor godt et liv man kan have udenfor ens satte rammer. Med andre ord; efter han var blevet forvist fra sumpen og opdagede verdenen på den anden side af tågen.
Barndomshjem: Sumpen

Familie: Ukendt. Kentaurer er født af nødvendighed, så familiestrukturen er ikke just stærkt fremtrædende.

Færdighedspoints

Fysisk styrke: Over middel
Smidighed: Middel
Fysisk udholdenhed: Fantastisk
Kløgt: Over middel
Kreativitet: Over middel
Mental Udholdenhed: Middel
Chakra: Under middel

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1