Andy 04.05.2017 14:33
Hejsa Folkens.
Jeg har på det sidste leget rundt med BB-koderne man kan bruge her på KL og fundet frem til hvad man kan bruge og hvad man ikke kan. Så under Krystals autoritet vil jeg nu hjælpe alle jer andre med også at kunne tage brug af disse koder der kan hjælpe jer med at pynte ting som karaktere og de posts i laver. Mange af jer ved allerede hvordan man kan bruge knapperne over posten til at gøre skrift fed, kursiv, streget eller understreget, men der er mange flere ting man kan gøre.

Herunder kan findes eksempler og forklaringer af alle BB-koderne der indtil videre er kendskab til her på KL. Hvis andre bliver fundet af jer så kan i skrive her i tråden og så opdatere jeg det hurtigst muligt.

- - - - - - - - - - -

BB-Koderne:
Grundlæggende skal det siges at for at starte en BB-kode skal den sættes i turboer "[]" og derefter starter dens effekt. For at afslutte dens effekt indsætter man "/" efter den første turbo og derefter koden.
 - Eksempel: = Eksempel

"b" - B er koden man bruger for at få Fed skrift.
 - Eksempel: = Eksempel

"i" - I er koden man bruger for at få skrift til at gå i Kursiv skrift.
 - Eksempel: = Kursiv er god at bruge for tankerne din karakter tænker.  

"u" - U er koden man bruger for at Understrege tekst.
 - Eksempel: = Jeg har aldrig brugt den... Find noget kreativt at gøre med den.

"s" - S er koden man bruger for at Sætte en streg gennem tekst....
 - Eksempel: = Jeg sætter en streg i sandet.

"size=x" - Size er koden man kan bruge for at lave sin skrift større eller mindre. Efter at have skrevet koden "size=" efter første turbo udskifter man "x" med et tal fra 1-7. Herunder kan ses eksemplet og forskellen på alle syv størrelser.
 - Eksempel: = Skriftstørrelse: 1
Skriftstørrelse: 1
Skriftstørrelse: 2
Skriftstørrelse: 3 (3 er den normale størrelse)
Skriftstørrelse: 4
Skriftstørrelse: 5
Skriftstørrelse: 6
Skriftstørrelse: 7

"color=x" - Color er koden man bruger for at farve sin skrift. I denne kode udskiftes "x" med en farve eller nuance som skal skrives på engelsk for at fungere. Altså; Blå = Blue, Rød = Red, OSV...
Koden virker ikke med farvers HTML kode (00FFFF, virker foreksempel ikke).
 - Eksempel: = Lilla er fantastisk.

"img" - IMG er billed koden. Denne bruges til at indsætte et billed fra internettet. Kopier billedets webadresse og indsæt den "[]Her[]". Så kommer billedet frem. Hvis du selv har et billed som du ikke har en webadresse til kan du uploade det til facebook og kopiere det derfra eller sende det til undertegnet og så uploader jeg det på en unik bruger hvorfra du kan bruge det.
 - Eksempel: =

"youtube" - En kode der ikke rigtigt er blevet brugt herinde på KL. Koden tillader en at indsætte en Youtube video på en post eller på en karakterprofil. Den er god at bruge hvis man ønsker stemningsmusik til ens karakter. Dog skal det siges at Krystal ønsker at denne ikke bruges til at autoplay videoerne da dette kan være forstyrrende. Derfor skriver jeg kun herinde om hvordan i kan indsætte en video uden den automatisk begynder.
For at indsætte sådan en video skal i gå til Youtube og finde en video. Når i har fundet en video trykker i på "Share" og kopier det sidste af linket til skråstregen ("/"). Indsæt den del "[]her[]" og så opstår videoen.
 - Eksempel:

"url=x" - URL tillader dig at indsætte et link gemt i tekst og derved bliver teksten lettere gylden/gul i farve. Udskift x med linket til adressen du ønsker at dele og derefter indsætter du den tekst du ønsker skal stå mellem turboerne ("[]her[]")
 - Eksempel: = KL Startsiden

"side" - Side er ikke en kode i sig selv men tre koder. "left", "right" og "center". Indsæt en af de tre mellem turboerne "[her]" og slut med "[/siden du valgte]". Din tekst står derefter i siden du valgte. Normalt står din tekst alligevel i "right" konstant, så den er lettere ubrugelig, men den er der.
 - Eksempel: =
Det her står i midten nu.

- - - - - - - - - -

BB-koderne kan sammensættes på flere måder så du foreksempel kan have billeder der står i midten eller Fed Kursiv tekst. Men ja. Det var så BB-koderne på KL. Finder i nogle flere så skriv til undertegnet og så bliver siden her opdateret.

Andy~ <3

P.s: Tak til Krystal for at lade mig lege lille håndlanger. Og undskyld hvis denne her post er meget forvirrende. Men det er meget faktuelt og derfor svært at finskrive.

~ Jordy ~