I vinduets skær (Calcifar)

Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 31.05.2016 21:30
Ella var ikke helt sikker på hvad hun lavede i dette område. Faktisk kunne hun ikke huske hvornår hun sidst havde været der. Hun gik en smule usikkert hen over det første stykke med brosten. Byer havde altid forvirret hende. Hun foretrak skovene, hvor hun kunne løbe frit og ingen så mærkeligt på hendes normale skikkelse. Hendes dæmonskikkelse, som hun ikke stod i lige nu. Lige nu var hun i menneskeform. Måske hun kunne forvandle sig og tage turen op over et par tage.
Da ingen kiggede forvandlede hun sig til et lille hvidt væsen som løb hurtigt og elegant hen over stenene og op på et tag for til sidst at lande på en karm til en vindue, og kigge ud over byen. I hvert fald indtil hun begyndte at kigge ind af vinduet med hovedet på skrå. Der var lys derinde.

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 31.05.2016 21:51
det var lettere mørkt uden for. men inden i værelset som Calcifar, også kendt som Cally, boede i gik en skygge rundt. det var ikke Cally, men en tyv. Cally gik nede på gaden på vej hjem. hun havde kappe på med hætte over hovedet da hun havde problemer med sin evne lige for tiden. tyven rodede og bragede inde på værelset han ville finde noget som var noget værd. Cally kom til bygningen og sukkede. hun begyndte at gå ind i bygningen og hørte noget oppe på hendes værelse. hun skyndte sig op og da hun kom op åbnede hun døren langsomt. der kom lys ud.... og der var lyde der inde. hun åbnede døren helt og tyven stoppede. trak en kniv og farede mod hende til hun smed kappen og hendes vinger og horn blev synlige. han stod lidt og tøvede. han var faktisk bange for hvad hun kunne finde på.
" forsvind.... nu!" sagde hun med en hård stemme. og de røde øjne stirrede direkte ind i hans. han smid hvad han havde stjålet og skyndte sig forbi hende og ud på gaden. Cally sukkede da han var væk og tog kappen fra gulvet og rejste sig op og igen og hængte kapen på plads. lang dag og underlig måde at komme hjem op.
Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 31.05.2016 21:51
det var lettere mørkt uden for. men inden i værelset som Calcifar, også kendt som Cally, boede i gik en skygge rundt. det var ikke Cally, men en tyv. Cally gik nede på gaden på vej hjem. hun havde kappe på med hætte over hovedet da hun havde problemer med sin evne lige for tiden. tyven rodede og bragede inde på værelset han ville finde noget som var noget værd. Cally kom til bygningen og sukkede. hun begyndte at gå ind i bygningen og hørte noget oppe på hendes værelse. hun skyndte sig op og da hun kom op åbnede hun døren langsomt. der kom lys ud.... og der var lyde der inde. hun åbnede døren helt og tyven stoppede. trak en kniv og farede mod hende til hun smed kappen og hendes vinger og horn blev synlige. han stod lidt og tøvede. han var faktisk bange for hvad hun kunne finde på.
" forsvind.... nu!" sagde hun med en hård stemme. og de røde øjne stirrede direkte ind i hans. han smid hvad han havde stjålet og skyndte sig forbi hende og ud på gaden. Cally sukkede da han var væk og tog kappen fra gulvet og rejste sig op og igen og hængte kapen på plads. lang dag og underlig måde at komme hjem op.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 31.05.2016 21:56
Ella stirrede ind af vinduet på skyggen der rendte rundt, og hoppede lettere forskrækket da døren blev flået op og en anden skikkelse kom til syne. Ella kunne ikke lysrive sig og sad blodt og stirrede ind i rummet med sine store sorte øjne der strejfede rundt. Hun blikkede lidt, men blev ikke forskrækket over de pludselige vinder fra kvinden der var kommet. Tvært imod vendte hun sig lidt mere så hun bedre kunne se bedre ind og sad faktisk mere eller mindre og lignede en hvid kat undenfor kvindens vinduet.
Det havde ikke været en god ting at vende hjem til. Heldigvis stak tyven af, uden sine vare, men hvad vist han vendte tilbage. Ella pressede ansigtet i sin dyreskikkelse op imod vinduet og fortsatte med at kigge ind, selvom det egentlig var ret ubehøvlet og slet ikke i hendes ret.

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 31.05.2016 22:04
Cally så på alt rodet og lagde sine vinger ind til ryggen og så mod sin seng. hun var træt efter arbejdet. men da hun hørte noget ved vinduet undrede hun sig og skyndte sig over til vinduet og så.... et hvidt dyr? ej det måtte være noget andet. Cally tog hånden op til låsen på vinduet og åbnede det ind af som det nu gjordes. hun så på dyret og lagde hovedet på skrå.
"hvad er du dog for en" hviskede hun. mest til sig selv. hun nikkede til skikkelsen og gik ind og begyndte at samle hans tyvekoster op og lagde dem på plads. "hvor er det en fed måde at komme hjem på" sagde Cally til sig selv imens hun lagde på plads og rydede op.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 31.05.2016 22:43
Ella kiggede på kvinden med hovedet på skrå, som hun åbnede vinduet og gjorde plads. Nysgerrigt hoppede det hvide dyr ind, og afslørede i lyset at hun ikke var en kat, men derimod en blanding af mange forskellige dyr i et. Hun kiggede nysgerrigt rundt, og vandrede lidt, før hun satte sig og så lidt på kvinden. "Fik han taget noget?" stemmen var neutral, ikke til at høre om det var en mand eller en kvinde. Men den var nysgerrig, rolig og venlig, som hun kiggede op med de store fredfyldte sorte øjne og øre der bevægede sig let.

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 01.06.2016 19:57
Cally gik roligt rundt og da stemmen lød skævede hun mod det hvide dyr hun ikke kunne finde ud af hvad slags dyr var. hun smilte lidt og sætte flere ting på plads. "tror han fik et chok over mig så han fik vidst ikke noget med." Cally tog noget op fra gulvet som ikke lignede noget hun havde haft før. det var en gulvring. hun ejede ikke guld. Cally så over på dyret og gik over til den og satte sig på hug foran den. "når noget andet, hvad er du for en?" spurgte hun med et monotolt udtryg. men med venlige øjne stadigvæk. Cally lagde hovedet på skrå og undrede sig lidt over om det var en kat, en abe eller hvad. og hvad køn det ville være.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 02.06.2016 21:54
Kvinden tog det overraskende roligt at Ella kunne snakke i sin dæmonform. Faktisk tog hun det roligt i det hele taget. Det var ikke hver dag man så sådan en sammenblanding af dyretræk, som Ella var. Intet specifikt, og dog alligevel genkendelig på mange kanter. "Det var heldigt" svarede hun roligt med hovedet let på skrå.
Ganske kort tid efter begyndte Ella at sætte sin pels til rette ved ganske katteagtigt at slikke på sin pote og køre den over pelsen for at få den glattet ud.
Ella stoppede midt i glattebevægelsen og kiggede på kvinden med de store runde sorte øjne. "Jeg er Ella.. Folk har haft en tendens til at kalde mig ånd af lys. Men vist ikke så meget på disse kanter." forklarede hun en smule fraværende som hun fortsatte med at glatte sin pels. "Jeg er en dæmon" afsluttede hun, ved at sætte sig ordentlig til rette og kigge op på kvinden. Det var ikke noget Ella afslørede for alle og enhver, men de røde øjne, lange horn og vinger der var dukket op foran røveren, havde gjort Ella lidt mere tryk ved at afsløre sig. Om ikke andet, kunne hun altid stikke af ud af vinduet igen skulle det være.

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 03.06.2016 15:25
Ella. det var da et flot navn. Cally lyttede til hende og så ned på ringen i hendes hånd. hun så på Ella og smilte. hun mindede om en kat nu. men så ikke sådan ud. men da hun så sagde hun var dæmon grinte Cally for sig selv, ja det gav meget mere mening. "ånd af lys, det var da et kært navn" ja Cally tog det roligt men nok fordi hun var så udmattet som hun var. hun så på ella der glattede pelsen. "sjov at du er en dæmon, for det kan man jo også se jeg er" sagde hun og kiggede op på hornene og om bag ved vingerne. de var ikke noget hun vidste hverdag men hendes evne havde været drilsk på det sidste. måske hun bare skulle blive hjemme på det seneste indtil hendes evne kom til det normale.
"men Ella, hvor kommer du fra. jeg har aldrig set dig her omkring" fortalte Cally og man kunne næsten fornemme renderne under hendes øjne. hun var godt træt og udmattet noget hun var om aften efter en hård arbejdsdag. hendes røde øjne vidste ikke ondskab vis man så dybt ind i dem lige som hun ikke fornemmede ondskab i Ellas øjne.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 03.06.2016 22:40
Ella nikkede roligt og satte hovedet på skrå, som hun observerede hvad kvinden lavede. Hun var helt naturligt ikke rigtig bange for kvinden foran sig, og var faktisk ganske rolig i hendes nærvær fordi hun ikke var ondskabsfuld. I hvert fald ikke overfor Ella og det var den vigtigste ting!
"Jeg kommer fra Amazonitskovene, tidligere kendt som mørkets skove faktisk.. Men mest strejfer jeg rundt hvor end jeg bliver tiltrukket" tiltrukket var helt sikkert. Ella blev nemlig trukket stedet hen alt efter hvor syge folk var. Hun blev tilfraget hvis sygdomme hærgede og fjernede det meste af den sygdom fra folket. Intet under at nogle havde set hende som et lyst væsen. De skulle bare vide. "Hvem er du?" spurgte hun, selvom randerne under øjnene fik Ella til at ligge sine øre lidt tættere ind til hovedet "Du ser træt ud.. du burde slappe af"

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 04.06.2016 23:50
Ellers udtråling var faktisk ganske beroligende over for Cally. hun smilte stille og kunne ikke fornemme i hendes stemme noget ondt. Cally tog fat i sin lange nederdel og løftede op i den for ikke at ødelægge den når hun rejste sig op. "strejfer. det lyder da meget sjovt. måske man skulle prøve det engang når man ikke skal på arbejde." hun smilte venligt og havde helt glemt alt om at fortælle sig selv. "undskyld. jeg bliver kaldt Cally. og ja... jeg er noget træt. det tager noget på mine kræfter at holde styr på min evne, så jeg ikke afsløre mit sande jeg" fortallte hun og så over mod sin seng der var uglet efter tyveriet. hun gik over og rettede lidt på tæppet som hun brugte som dyne. hun var jo ikke rig så hun havde ikke råd til en rigtig dyne.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 17.06.2016 23:06
Ella's hale gled fraværende hen over gulvet i en rytmisk bane frem og tilbage, som en kats, mens hun lyttede til Cally, med nysgerrige øjne rettet imod hende.
Hun rettede sig en smule op ved nævnelse af evne problemer. Hun havde selv bemærket det, både på andre og sig selv, det bragte en urolig kuldegysning ned af hendes ryg, der fik den hvide pels til at puffe ganske let. "Jeg har bemærket det, på det sidste.. Jeg er heldigvis selv sluppet let.. " både ved at hun ikke var blevet angrebet, ej heller var hendes evner gået i selvsving. Faktisk vidste Ella slet ikke hvad der ville ske hvis hendes evne lige pludselig begyndte at virke af sig selv. Hun kunne jo ikke tvinge sygdom ud af folks kroppe hvis de ikke var syge? ville hun så tage andet fra dem.
Hun gøs let ved tanken og hoppede op på et bord, hvor der var en fri plet og satte sig. "Vil du gerne have at jeg går, så du kan få sovet?" Hun havde ikke lyst. der virkede sikre herinde end udenfor, selvom hun naturligvis nok skulle klare sig. Men Cally var træt. Det var ikke retfærdigt at holde en vågen som i forvejen havde haft en hård dag.

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 18.06.2016 20:08
Cally så på Ella og smilte varmt og venligt. "ja det er virkeligt underligt. jeg plejer ikke at ha problemmer med at skjule mine vinder og horn, men på det sidste har de kommet frem uden jeg tænkte på det. men det er da bedre at blive afsløret end at paralysere andre. den har virket som den skulle." sagde Cally med et grin da det jo var noget at hun ikke paralyseret andre mod hendes vilje.
da hun hoppede op på bordet og spurgte om hun skulle gå så Cally ned på sengen og sukkede. "nej bare blev så lange du lyster. jeg kan altid bare side ned lidt ned. det burde tage det meste af min træthed." sagde hun og satte sig ned på sengen og strakte sig så langt hun kunne. aaahhh det var godt at side efter en lang dag hvor man stod op. "men Ella hvad laver du her på disse kanter?" spurgte hun roligt.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 23.06.2016 17:41
Ella satte hovedet let på skrå. Tænkte over det. Jo, eller. Hun kunne faktisk ikke helt bestemme sig for hvad der var værst. Hvis man blev afsløret som dæmon blev mange bange for en. Faktisk var man ofte tvunget til at flygte fra et område. Med magien der gik amok hos alle, var det andet nemmere at forklare sig ud af. Det var ikke behageligt. Det ville aldrig være rart at paralysere en anden midt i det hele, uden at ville det. "Tror det afhænger af mange ting. Alt efter hvem der opdager ens dæmoniske side. Folk er meget bange for os i øjeblikket.. og bebrejder os for mere end vi helt burde stå til ansvar for." Svarede Ella og lagde ørerne ned. Hun havde før prøvet at blive afskåret når folk fandt ud af hun var dæmon. Ikke fordi Ella gjorde noget for at skade andre, hvis hun kunne undgå det. Det var mere racismen der lå i det og at flertalet af dæmoner ikke ligefrem tilhørte den varmhjertede kategori.

Ella trak let på skulderne og lod halen vifte let frem og tilbage over kanten af bordet. "Det ved jeg ikke helt.. Jeg søger lidt frem og tilbage, alt efter hvor jeg bliver trukket hen. Desuden skulle der være nogle interessante ting på denne egn! Ikke at materielle goder har den store betydning for mig, men vampyrerne skulle havde samlet sig en stor samling efterhånden" svarede hun lidt drømmende. Der var både ældgamle bøger, og vist også et bibliotek på disse kanter. Og andre skatte, som man kunne kigge på og lærer noget af. Ella havde ikke i sinde at stjæle noget, men blot kigge. Måske trække lidt viden til sig hist og her.

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 05.08.2016 19:33
Cally så op på ella da hun talte om at det måske havde været bedre at paralysere end afsløre sin dæmoniske side. det var måske rigtigt. men Cally ville ikke ha det godt vis folk blev paralyseret uden at hun kunne gøre det store ved det. så var det med at skulle flytte nok nemmere og starte forfra et sted. "du har nok ret, men jeg ville nu ikke blive glad vis jeg paralyserede nogle på mit job. hvor jeg tit har øjenkontakt." sagde hun og lagde armende om i nakken.

hun så på Ella en stor samling. en samling hvad mon. "hvad er det de har en samling af?" spurgte hun og lagde hovedet på skrå for hun anede ikke hvad det var vampyre havde meget af. ud over blodtørst. hun  havde ikke selv den store bog intreresse men hun kunne da læse lidt. og det var praktisk en gang i mellem. hun gabte, og strakte sig igen. man denne aften havde været hård når man skulle dobbelt koncentrere sig om at holde sin form rigtigt.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 10.08.2016 23:42
Ella satte hovedet lidt på skrå og tænkte over det. Det perfekte scenarie ville jo til enhver tid være at man havde fuldt ud styr over sine evne. Men plagen i øjeblikket havde ikke gjort det nemt. Ella håbede blot at hun ikke lige pludselig havnede i problemer med sine egne. Det ville ikke være noget heldigt scenarie for hende! "Nej, det kan jeg godt se."

Ella lyste op i nysgerrighed og stor energi ved spørgsmålet. "Vampyre lever jo evigt ved du nok. Disse væsner sætter høj pris på luksus. De er ikke ligesom varulvene som foretrækker at være i et med naturen - nej slet ikke! De her følger med tiden og tilstræber sig rigdomme. Mest materiele men de er også mere spirituelle. Det har jeg i hvert fald læst." startede hun ud med at fortælle med en stærk ivren. "Vampyre samler guld, krystaller, sølv - især sølv. Men også malerier, instrumenter, boglæren og informationer. Man kan vidst godt kalde dem luksusdyr"

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 11.08.2016 16:35
ja det havde hun nok ret i at det ville være et perfekt scenarie. at kunne stye sin evne fuldt ud. det lød helt godt. hun så på hende og smilte da hun talte. ja det ville være et problem for Cally at afsløres men også at paralysere folk. så skulle hun næsten gå med bind for øjnene. men så kunne hun ikke passe sit job. selv om folk nok fik et billigt grin af hende.

da Ella lste op og fortalte om vampyre og varulve, så Cally nysgerigt og roligt på hende. det lød helt fantastisk. at ha så meget og ikke behøve noget. måske hun skulle være vampyr i sit næste liv, vis hun fik et næste liv. Ella virkede til at vide meget om vampyre og kunne sikkert tale om dem i time vis. "det lyder virkelig intrassant. aat ha så meget, aldrig mangle noget, næsten noget alle drømmer om" sagde hun med et smil og så på Ella der virkede til at ha stor viden og meget ivre over vampyre.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 11.08.2016 22:33
Ella havde ivren efter at vide noget om alle racer, men det var mest vampyre der havde været skrevet meget om det sidste bibliotek hun besøgte. Men der var også noget fascinerende ved dem! De var mærkværdige og virkelig levende i luksus såfremt det var dem muligt.
"Jo, på det punkt. Der er selvfølgelig sine minusser. Du ved nok at de drikker blod. Jeg er faktisk ikke sikker på om det skal være menneskeblod" Et øjeblik var hun faktisk ikke engang sikker på om Calcifar ønskede at høre mere om vampyre, og alligevel fortsatte hun "De tåler ikke sollys.. Så kan egentlig godt forstå at de forsøger at få luksus ind på andre måder"

Ella satte hovedet let på skrå og kiggede på Calcifar som så virkelig træt ud efter den lange vagt hun havde haft på arbejdet. Ella lagde sig til rette på bordet med hovedet hvilende på de krid hvide poter. "Du har haft en lang dag - Du vil nok gerne sove"

Calcifar

Calcifar

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Tusmørkedalen

Alder / 192 år

Højde / 170 cm

Mong 13.08.2016 14:39
minus ved luksus. det var svært at forestille sig. men som hun fortalte mere om dem forstod Cally det. ja ikke at drikke andet end blod. ikke tåle sollys, det var minusser. hun gabte ikke fordi det kedede hende men fordi hun var træt. hun så på Ella da hun lagde sig til rette på bordet. hun havde lidt svært ved at holde øjnene åbne. men hun ville ikke være uhøflig og lukke øjnene foran Ella imens hun talte.
hun lagde sig ned på siden og så på Ella. "ja men jeg vil ikke jage dig ud." sagde hun med et venligt smil. Cally kunne nu godt lig Ella. hun var ikke ondt som alle sagde dæmoner var. hun var sød og rar og virkede til at ha meget viden det kunne cally godt lig. "vis du vil må du gerne blive så længe du lyster" kom det efterfulgt af et gab.
Ella

Ella

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 1445 år

Højde / 156 cm

Hobbit 13.08.2016 16:14
Ella lagde hovedet ovenpå sine poter og kiggede på meddæmonen med et roligt blik. At have et arbejde betød at man også måtte give en del af sin energi for at tjene krystaller. Ella forstod det, selvom hun selv ikke havde et arbejde. Træthed var dog ikke uvant for hende, selvom hun i øjeblikket følte sig i ganske normal tilstand, med en snert af træthed. Ingen udmattelse, hovedsageligt fordi hun næsten lige havde spist. "Tak" svarede hun  og rullede sig lidt om på siden for at ligge bedre "Sov, du har brug for det" Ella lukkede selv sine øjne efter hun havde lagt sig til rette og slappede af. Hendes sanser var stadig tændt, men sådan ville det være et stykke tid, indtil alle hendes sanser var indforstået med at hun ikke var i fare.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 0