Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 23.02.2015 12:14
Gloria Vidste vejen ned fra muren og videre ud igennem porten. hun så til siden og nikkede venligt til den gruppe mænd hun ikke lang tid forinden havde kastet sne efter.
Der var ikke langt ned til byen, man skulle egentlig bare lige igennem bydelen med templerne, og ellers stod man på hovedgaden hvor man fandt alverdens boder og butikker. De fleste var ved at gøre dagens sidste handler og det var stadig lidt for tidligt at pakke sammen, mørket kom tidligt på denne årstid, så gaden var lyst blødt op i lanternernes lys, og de få solstråler der stadig kæmpede men måtte give op snart.

Gloria gik forbi de støre kroer før hun drejede af til en lille beværtning. Det var ikke det største sted, men hyggeligt. Et sted man måske fik nogle specialiteter der kom ind fra andre steder i landet. "Her får du den bedste varme Chokolade. de servere en del forskellige ting handlet hertil. Gloria Smilede til Moana "jeg kommer her dog for det meste kun for Chokoladen"

Gloria gik mellem de tætsidende borde og førte dem en til vindues pladserne.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 26.02.2015 20:44
Moana slog naturligt ind i trit med Gloria, som de nåede ud gennem porten og ud på hovedgaden. Hendes blik gled af sig selv hen langs muren til den gruppe af mænd de havde smidt sne efter fra toppen af og måtte skjule et smil over deres blikke der skiftedes til at vandre mod murkanten.
Så var de dog videre og som altid tog hun omgivelserne ind. De forandrede sig altid, nu mest af alt fordi den synkende sol var så lavt at dens bløde røde lys var ved at forsvinde til fordel for mørket og faklernes flakkende skær. Et meget anderledes lys end det de brugte under overfladen. Efter to måneder var det dog også begyndt at blive bekendt at gå af hovedgaden og ned i midten af byen.

Det var dog en lidt anden rute Gloria førte hende ind på og Moana kunne ikke andet end notere sig de kroer og beværtninger af forskelligt ry de passerede forbi. Hendes følgesvend virkede målrettet, hvilket var en trøst, som de drejede fra og ind blandt de mindre gader og først der ind på en mindre beværtning.
I døren stoppede Moana op og snusede ind. Så fulgte hun Gloria med et lille smil på læberne. "Se det vil jeg tro. Gratinaga er ikke noget jeg forventede at finde noget sted heroppe." Det havde været en svag undertone i den blandede duft der hang over stedet, men det var ikke en hun nogensinde ville tage fejl. For nu var hun dog mere interesseret i at finde ud af hvad det chokolade var for noget som alle snakkede om.

Roligt slog hun sig ned ved det bord Gloria havde udvalgt til dem, mens hendes blik tog stedet ind. "De servere mad så vel som drikkelse?"
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 27.02.2015 20:39
Gloria så smilende På Moana "man skal passe på hvad man bestiller. det er ikke alt sommen der er for sarte maver.."hun snusede ind men det var blot den velkendte duft af forskellige krydderier der var i luften, det virkede både eksotisk og velkendt. så hun spørgende på Moana "Gratinaga? hun kendte til de færreste ting der blev serveret her, andet end Chokolade og nogle få andre retter. det var ikke fordi hun ikke ville prøve nyt. men her på stedet kunne man bestille noget der lyd som en pasta ret og få serveret stegte mel-orme med snegle istedet for. Hun holdt sig til det hun kendte indtil andet var nødvendigt.

Hun havde været her tit nok til at føle sig kendt på stedet så hun kikkede velkendt rundt mens hun lod Moana tage stedet ind. "enten hader men det eller elsker det kommenterede hun stille. hun kendte sin del der ikke kunne håndtere maden eller drikkevarene og derfor undgik stedet andre fandt det tiltrækkende. men ingen kunne sige noget om stemningen. det var holdt i mørkt træ, med en masse levende lys til at holde det ellers mørke rum oplyst. gulvet og bordende var nærmest blank-poleret og havde et smukt "åre"-mønster der lå naturligt i træet. et hyggeligt sted, hvor der sjældent var slåskamp, om andet end latrinet i gården. og så var der selvfølgelig dem der kom netop for specialiteterne, dem der kom fordi her kunne de finde et lille genkendeligt måltid fra deres afkrog af verden.

"Ja, Stedet forsøger vist at fange de kunder der måske skulle have en smule Hjemve, og gerne ville have et måltid fra hjemlandet" Serverings pigen kom luntende ned til den Gloria lagde kort mærke til Pigens hunde øre der var næsten skjult i det krøllede brune hår. en halv dyr, måske mindre hun virkede flink og glad. "Hvad kan jeg hjælpe med?" hun lignede faktisk at hun skulle til at logre med halen over gæster, hvis altså hun gemte en hale i skørterne. "To store kopper varm Chokolade" Gloria så spørgende på Moana, hvis hun ville have mere skulle hun bare sige til.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 01.03.2015 09:43
Moana svarede Gloria med en blød latter. Hun var slet ikke i tvivl om at man kunne få en overraskelse hvis man fik bestilt det forkerte på det sted. Lavede de Gratinaga så var det ikke til at vide hvad ellers de havde på menuen, men det gjorde stedet det mere interessant for Moana. Hvordan chokoladen end var, så ville hun bestemt vende tilbage og undersøge menuen nærmere. Så fandt hun Gloria med blikket og smilede afdæmpet. "Gratinaga. Det er en ret fra de lavere distrikter af Aquarin og med lidt mere bid i smagen end de fleste forventer fra udseende og duft. Meget speciel fisk og slet ikke let at slå ihjel, men retten er fantastisk!" Hun følte sig allerede mere hjemme i byen bare ved at vide hun kunne få noget fra sit hjemland.

Stedet tiltalte hende i det hele taget skønt det var meget anderledes. Hun havde stadig ikke helt vænnet sig til mængden af træ omkring hende, hvor hun havde vandt til sten, koraller og konkyler. det passede dog til stedet og gav det en intim stemning. Folk snakkede også dæmpet sammen og råbte ikke efter ting. Meget anderledes. Hun nikkede let til Gloria og trak så opmærksomheden tilbage til den kvinde hun var her med. "Det ser ud til at virke også." De fleste af de andre kunder derinde så som hun selv ud til at være alt andet end mennesker. Hun havde spottet hvad måtte være en minotaurer ved at af de andre borde, men også mennesker med farver der placerede dem fra de sydlige øer og folkene der. Hun havde set dem på strandene der uden at de havde virket til at se hende i vandet længere ude.

En understregning mere på alsidigheden ved stedet var pigen, der kom for at tage deres ordre. Hun havde øre og Moana var næsten sikker på hun også havde en hale gemt. Det tog hende lidt ikke at betragte pigen alt for meget og alt for indgående, for pigen var det første halvdyr hun havde set på land. Heldigvis tog Gloria sig af bestilling og alt hun havde var at ryste let på hovedet ved det spørgende blik. Hun fulgte pigen, som denne lavede et lille bøj i benene der halvt lignede et nej, før hun nærmest satte i spring mod køkkenet. Det bragte et nyt smil frem på hendes læber. "Her er så fyldt med nye indtryk og racer." Hun mødte den andens blik igen og kunne ikke lade være med at smile skævt. "Og det kommer fra en der allerede har mødt en halvdyrs dragefisk med temperamentsproblemer." Vel det havde de nok været to der havde ved det møde.
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 11.03.2015 21:40
Gloria lyttede opmærksomt til Moanas beskrivelse af retten der tydeligvis hørte til vandets dybter.hun studsede kort over hvordan de fikd et lavet her.. tydeligvis på land, hvor dernede ville det konstant være i saltvand, eller.. Gloria rynkede kort brynene men lod det så ligge. hvordan de gjorde det her kunne måske forklares med en eller anden magiker. eller en havmand de havde kontakt til der komme levere det på en eller anden måde hvor det forblev holdbart.
igen måtte gloria minde sig selv om at lade det ligge. men alligevel "Hvor besværligt mon det er at lave en undervands ret over jordens overflade?"

Gloria lagde kort mærke til Moanas interesse for serverings-pigen, men igen hvem ville ikke det.. så mange halvdyr var der ikke i byerne. Gloria tjekkede kort om det var interesse der holdt Moanas interesse eller noget andet. Hun var ked af, at indrømme det men hvis Moana havde været udsat for de fordomme de fleste folk havde mod halvdyr, så ville hun gerne fange det i opløbet. men umiddelbart var det bare ren interesse, og Moanas ord gav tydeligt bevis for at ingen havde sørget for at give hende de samme fordomme.
"jeg ville vædde med at vi fra landjorden ville synes det samme om havet" Gloria lavede store overraskende øjne og så på Moana en smule overrasket " Et halvdyrs dragefisk med temperamentsproblemer??" hun lænede sig tilbage "som jeg sagde hvis jeg så din verden ville jeg blive lige så overvældet med alle de nye ting"

Pigen kom tilbage med en rund tin-bakke hvorpå der stod to store kopper dampende chokolade. "værsgå, er der andet jeg kan hjælpe med?" igen lignede hun en der bare gerne ville have sine gæster havde det godt, som var det hendes personlige glæde at være sikker på at alle andre var glade. bestemt hund i den familie. "nej ellers takSvarede Gloria med et smil. som pigen forsvandt igen. Gloria skubbede Moanas Kop hen til hende. "den er varm så man skal lige være forsigtig indtil den er drikkeklar" hun foldede hænderne omkring koppen og nyd varmen der strømmede fra koppen til hendes hænder.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 15.03.2015 12:32
Moana så en smule overrasket på Gloria som denne stillede sit ganske rimelige spørgsmål. Det var dog ikke noget Moana på nogen måde havde tænkt over selv og nu hvor hun gjorde var hun måske så mystificeret som den anden kriger var det. "Ingen anelse! Men nu kan jeg så heller ikke lave det selv, så ved ikke helt hvad det kræver. Min bedstefar laver laver en genial gratinaga, men han fanger også selv fiskene til det, så det kan jo have noget at sige.." Hun smilede ved tanken. Også som hun kom i tanke om hvordan bedstefaren lokkede fiskene til sig, før han fangede dem. Der var bare fordele ved at ligne et løsrevent del af koralrevet.

Moana ikke være så fordomsfuld som den næste, men havde meget få mod specifikke racer på landjorden endnu. Det virkede heller ikke til at være nødvendigt for hun havde nok af første møder med dem til at kunne danne sine egne helt fint. Halvdyr havde hun kun set noget godt til heroppe og trods deres fællesbetegnelse behandlede hun altid være dyreart forskellig i sin opfattelse. Under havet var det sikrest og det var formentlig det samme heroppe. Hundepigen var da også en charmerende serveringspige som fik de fleste til uvilkårligt at smile tilbage til hende. En ganske god egenskab i Moanas øjne. Hendes kommentar fik dog lidt af en reaktion fra Gloria, hvilket igen fik Moana til at smile skævt til hende. "Jeg er ganske sikker på du har ret. Desværre er det så få af jer forundt at gøre besøget." Så lo hun dæmpet og tilføjede. "Men ja. Hun besøgte hoffet i Aquarin og jeg fik den tvivlsomme ære at beskytte hende under besøget. Ingen misundte mig den opgave! - slet ikke efter hun kom op og toppes med en af de finere damer og jeg måtte fysisk lægge mig imellem dem... og så havde jeg to der slog på mig i stedet for på hinanden!" Nu kunne hun kun le af oplevelsen, men lige da det var sket havde hun i den grad haft brug for at slå på nogen bagefter.

Meget passende kom pigen tilbage med deres bestilling der og stillede to store kopper foran dem på bordet. Det fangede Moanas opmærksomhed fuldt ind, som hun interesseret snusede ind over kopper og derefter forsigtigt lagde en hånd på den. Varm var ikke ordet, men Glorias advarsel var kommet lige i tide. "Den dufter interessant." Hun kunne ikke sige så meget mere om den, men lod hånden hvile mod den så hun kunne mærke temperaturen falde. "Må jeg spørge hvad der fik dig til at melde dig som lysets kriger?" Hun havde lagt mærke til kvaliteten af Glorias tøj og snittet på det, som hun huskede at den anden havde sagt hun hørte til adlen. Ned så mange muligheder og ønsker fra familien, så hvorfor lige krigerhåndværket?
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 02.04.2015 23:22
Gloria smilede let til Moana. Der var mange ting hun ikke anede hvordan man lavede af fastlandets egne og traditionelle retter. Faktisk var der ikke meget hun kunne lave af mad. En kanin stuning når hun var på rejse rundt i landet kunne hun, men det havde hun også haft en del års øvelse i. "man siger jo kokken ved bedst." svarede hun med et smil.

Gloria lo lidt "det er nok også lidt svært for os at komme derned uden gæller eller svømmehud" hun undgik muligheden om at der måske var andre muligheder. Der var sikkert en eller anden individ et sted der kunne lave noget hokus pokus og gøre det muligt for folk at tage derned på en dagsrejse. Gloria selv var bare ikke helt selv glad for ideen og ds slet ikke at give sit nye bekendskaber ideer til at de skulle da på tur. "jeg har haft min del af slemme opgaver, så der kommer heller ingen misundelse for den tur fra mig" hun vidste ikke hvordan de fine damer var under overflsden men var de bare en smule som nogle af de harpies der var her ved hoffet så kunne det have gået vildt for sig, måske endda vildere, hun havde en fornemmesle af, de fine damer fra Moanas hjem var noget mere hårdtslående.

Chokoladen duftede fantastik som den plejede. Den lette krydderede men stadig creamet duft var ikke til at tage fejl af. Hun lod sine hånder føle varmen fra koppen. Hun så op på Moana da denne kom ind på hendes valg af levevej og kunne ikke lade være med at smile en smule skævt med et øjnbryn hævet. " det var hvad der fangede mig, vil jeg tro. Jeg har to ældre søskende og en tvillingebror, de to ælste var glade for hof livet.. Vi tvillinger var mere glad for ballade og mudder. Efter vi snig os til træning ved våbenmesteren bestemte Vores forældre at sende os i real træning før vi blev for uterlige.." hun lo lidt ved mindet sandheden var nok at hendes mor stadig synes begge tvillinger var for uterlige i en alder af 23.
"hvordan bestemte du dig for at forlade hjemmet til fordel for fødder?" hun havde det egentlig fint med at spørge sådan ligeud, efterhånden som aftenen lagde sig.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 06.04.2015 10:45
"Og lad os håbe de bliver ved med det!" Svarede Moana hende med følelse. Der var ingen tvivl om at Moana ikke så det store i madlavning. Hun kunne lave ganske spiselige retter, men det sagde hende ikke det store, så det var mest blevet til at hun lavede mad når ingen andre ville. På nogen ture havde det desværre betydet hun havde lavet al mad, da hendes var spiseligt.

Så sluttede hun sig til Glorias latter, før hun blinkede til den anden. "Der findes amuletter til den slags. Bærerne virker ikke altid lige overbevist om deres egen mentale sundhed, men de virker og gør besøg fra overfladen mulige." Det var måden diplomatiet virkede. Nervøsiteten fra udsendingene fra overfladen gjorde dog at havfolket storsindet havde accepteret at de fleste forhandlinger foregik på landjorden. Hvilket faktisk passede de ældste glimrende for så havde de ikke udenforstående til at komme og stille spørgsmål ved hvordan tingene altid havde været.
"Og her troede jeg at jeg endelig havde fundet en der ville sympatisere og ikke blot le af mig. Skuffende!" Hun forsøgte at se skuffet på Gloria, men latteren var lidt for synlig i hendes turkise øjne. Hvor frustreret hun end havde været over damerne i øjeblikket, så havde det været en historie at grine af sidenhen.

Moana havde stadig hånden på koppen med chokolade som hun lyttede til Glorias svar. Hendes blik vandrede dog til den tykke væske som opførte sig ganske forunderligt. Som den kølede af var det som om den fik skind! Med en forsigtigt fingerspids brød hun overfladen og løftede det med utilsløret forundring lidt op, før hun smagte på det og derefter så over på Gloria. Nu måtte resten gerne køle ned så hun kunne smage på det rigtige!
Glorias svar fik hende dog til at le dæmpet sammen med den anden. "Så din tvilling er også lysets kriger?" Det var rart at høre nogen adelige forældre var så forstående for hvad der var deres børns interesse og ikke låst i gamle normer.

Glorias modspørgsmål var så naturligt som noget, men fik alligevel Moana til at stoppe op og hendes smil til at falme. Alvoren gled ind over hende, som den dårligt havde været siden hun havde mødt den lyshårede kriger. "Mørket er begyndt at jage havfolket med deres drager. Det var dråben der overbeviste De Ældste om at vi måtte blande os i kampen på overfladen og jeg var en af de få egnede til at komme op. Så jeg meldte mig." Hun fandt lidt af sit smil frem igen. "Her er dog en del at vænne sig til." Hun løftede koppen med chokolade til læberne og smagte forsigtigt på væsken. Smagen overraskede hende og fik hende til at se på Gloria med et høvet øjenbryn. Det var godt det der!
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 06.04.2015 13:57
Gloria var ikke overasket over hendes ide om at der fantes noget hokos pokus der virkede til at man kunne komme ned under vandoverfladen. det fandtes så meget mærkeligt ude i verden. "Det kan jeg egentlig godt lidt forstå. det er nok ikke rart at lade livet hænge i en amulet man ikke helt forstår" når alt kom til alt. holdt amuletten op med at virke var man på dybt vand - bogstavligt talt.

Gloria rystede smilende på hovedet. "nej min ven.. sympati er en sjællend vare og gives kun hvis du fortjener det" hun smilede stort og måtte le en smule af det skuffet udtryk den anden forsøgte at sendte hende, kun for at blive ødelagt af latteren der var i Moanas øjne.

Gloria lod blikket glide over rummet som hun talte om sin familie, og kunne ikke lade være med at smile som Moana smagte på "skindet" af chokoladen. et tegn på at de var den ægte vare de sad med. "ja vi hang sammen som et ærtebælg, man så ikke den ene uden den anden, de stakkels mennesker omkring os havde dog den fordel, at vi nok lignede hinanden, men siden vi er forskellige køn kunne de da i det mindste kende os fra hinanden. Det hjalp ikke at vi har en kammerat der kunne teleportere sig rundt nogle gange tog han en af os med i små afstande, det gjorde livet dejligt nemt for en ballademager..
Gloria stoppede lidt da det gik op for hende at hun bare snakkede derud af, af ting der ikke engang var spurgt om så hun sendte Moana et smil før hun tog sin kop op og smagte på sin Chokolade, den var stadig varm og den brændte lidt på tungen, men den var ved at være den rigtige temperatur.

Hun så Moanas udstråling ændre sig merkandt da hun stillede sit spørgsmål og satte sin kop ned for at lytte opmærksomt. hun havde ikke været klar over at mørket havde kæmpet sig ned i dybet. Men nu hvor hun hørte det overraskede det hende egentlig ikke, mørket kom ind alle vejne, hvor de ikke havde noget at gøre. og blive jagtet af Drager var der ingen der havde løst til.

"det kunne jeg forstille mig, man er vel mere eller mindre vægtløs i vandet?" Gloria forstod Moanas følelser hun huskede alt for godt hvordan det var sidste gang mørket havde magten og den evige krig mellem dem, var trættende, men desværre nødvendig.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 07.04.2015 20:24
Moana smilede skævt til den anden. Hun kunne på en måde godt forstå det kunne være svært at sætte sin lid til en andens ærlighed, men samtidig var der så mange grunde for de der lavede amuletterne til at gøre det ordentligt at hun stolede på dem. Et svigt ville trods alt koste dem bestillingen - og sikkert livet, når de pårørende fik fat i dem. "Måske ikke. Jeg er så også glad for ikke at skulle tænke over det." Hendes forvandlingsevne gjorde hende trods alt i stand til at bevæge sig så godt på land som i vand - i hvert fald når hun havde vænnet sig til forskellene.

"Og det mener du ikke jeg gør? Åh grusomme skæbne! Hvad laver jeg dog blandt disse ufølsomme væsner?" udbrød Moana teatralsk og himlede med øjnene. Hun havde dog svært ved ikke at grine samtidig, for når det kom til stykket havde hun heller ikke ligefrem ondt af sig selv. Det blev kun sværere at lade være med at grine, som Gloria fortsatte med at fortælle om sin tvilling og hende selv. Det var dejligt at høre om noget så normalt midt i alt det fremmede, men fik desværre også Moana til at savne sin familie. "I lyder som en frygtelig trio. Var det kun din bror og dig der endte blandt krigerne eller har jeg til gode at møde det sidste blad også?" Hun kunne se hvordan teleportation kunne være en udsøgt formel i kamp eller i andre opgaver, som det at kunne forvandle sig var det for hende.

Hun nippede af den stadig varme drik som stilheden sænkede sig tungt mellem dem. Det havde ikke været hendes mening at trække den sådan ned, men synet af de lemlæstede og halvt spiste kroppe, der havde været alt dragerne lod tilbage efter at have angrebet og leget med en gruppe havfolk solende sig ved kysten, havde været mere end hun kunne bære. Bare at tænke på det nu gjorde hende vred og utilpas på en gang. Så det var rart at Gloria hurtigt skiftede emne og fik hende tilbage til nuet og den fantastiske drik hun var blevet præsenteret for. Atter gled et skævt smil op på hendes ansigt, som hun svarede. "Det føles det bestemt som - når man ikke længere er i vand!"
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 08.04.2015 11:45
GLoria rystede smilende på hovedet. mens de lavede sjov med Moanas uheldige mission. "bare vendt til du har været her et års tid., så kan du slet ikke undvære os ufølsomme mennesker... eller også flygter du ned i dybtet.. ærlig talt det kan gå begge veje." Det var utrolig nemt at snakke med Moana, og selvom de tydeligvis kom fra to forskellige kulture og levestandarder, så havde de stadig en masse til fælles. At være kriger var en universal ting.
"Naah, William valgte det skønne ukarleliv, med massere af damer, og billig sprut. men vi ses stadig tit og selvom han nu lyder som en lømmel der bare dovner den af. så er det ikke helt rigtig. han er en rigtig fin fyr, der ikke glemmer sine venner, og som du sikkert vil støde på hvis du tilbringer nok tid her omkring"
At forklare hvordan, William måske var lidt af en driver, men stadig en man kunne stole på og regne med var svært, overfor fremmede, det var ikke kun Williams mor der mente han burde tage sig sammen. men hvis det kom til det kunne hun altid introducere dem. så kunne Moana se med egne øjne at William var real og effiktiv på hans egen måde.

Gloria lod stilheden være en smule, mørket var aldrig et godt samtaleemne. de havde taget for mange liv og formange familiemedlemmer der påvirkende så mange at næsten ingen gik fri.
så hun skiftede emne for at lade det mørke ligge.
"Jeg tror ikke engang jeg kan forstille mig det. det meste vand jeg har været i på en gang er badehuset"

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 11.04.2015 17:05
Moana hævede et øjenbryn af Gloria, mens hun stadig kæmpede med at holde facaden såret og fortørnet. Det gik mindre end godt og hun endte da også med hurtigt at smide den og ryste på hovedet af den anden. "Og jeg gætter der er en lige sandsynlighed for begge dele, eller?" Det morede hende nu mest at tone var så tilpas grov og respektløs når hun var med en ligesindet. Overordnede var trods alt noget andet og det var hun rimelig sikker på Gloria ikke var, skønt fuld kriger det var der ingen tvivl om! Det var dog rart at møde en så let at snakke med og som virkede så åben for en nytilkommens forvirring omkring verdenen.

Beskrivelsen af vennen var ikke hvad Moana havde ventet og det kunne ses på hendes overraskede udtryk. Blandt hendes familie var den slags opførsel ikke acceptabel. Alle arbejdede for føden på den ene eller anden måde eller skulle forsvare hvorfor ikke overfor familiens overhoved. Det var bare sådan det var og svært for Moana at forstå hvordan det kunne være anderledes. Om ikke andet til hun huskede at Gloria var adelig. "Han lyder noget... uansvarlig?" Hun vidste ikke rigtig hvordan hun ellers skulle udtrykke det og kunne så alligevel ikke lade være med at bløde op med et skævt smil. "Og festlig ikke at forglemme." For hans venner ville han nok bestemt være det og hvem var hun at dømme ham for andet?

Så kom Moana dog til at skære en grimasse af Gloria. "Du skulle bare bringe badehuset op? Er den historie virkelig nået til paladset?" Hun havde lidt håbet den var forblevet nede i byen, men når nu Gloria bragte badehuset op kunne det jo kun betyde... eller også havde Moana lige foræret den anden en mulighed for endnu et godt grin. Det sidste kunne ses i hendes udtryk, som hun smilede skævt til den anden og forsøgte at aflede. "Du har aldrig været ved havet?"
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 13.04.2015 16:30
"ja... beklager for de udsigter du har foran dig svarede hun leende.
Gloria kunne godt forstå hvorfor nogle, eller nok nærmere, de fleste i hendes fag, ville synes det var en underlig og uansvarligt bekendtskab. så det hverken overraskede hende eller tog det personligt da Moana tydelig vis ikke helt kunne forstå det manglende drive.
"Uansvarlig og utilregnelig er han.. han sørger for jeg ikke er alt for seriøst hele tiden" ikke at hun behøvede noget hjælp til det, hvilken snebolden fra tidligere var en tydelig svar på.
"han er festlig, og han er der med det samme, hvis man har brug for det. om det så er en til at snakke med, eller til at slå på. hun smilede til Moana. hun havde tydeligvis brugt ham til begge dele tit.

Gloria tog en slurk af sin Chokolade der nu var perfekt at drikke af. og nyd den dejlige drik. men åbnede så øjnene hen over koppen og så forvirret på Moana "Neeeehj... så lyste hun op i et smil og så satte koppen ned. "men historien lyder god.." hun smilede lumsk og drillende til Moana, hun anede ikke hvad hun snakkede om, men hun havde lige give tegn på at der var endnu en sjov historie som skulle fortælles.

"jo da.. jeg har set havet. og jeg har da også soppet lidt i det med fødderne at hun havde været barn dengang hun soppet i det var en anden sag. det var år siden hun havde gjort andet ved havet end at ride forbi på stranden.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 16.04.2015 19:51
Moana så opgivende væk, mens hun rystede svagt på hovedet. Der var dog latter i hendes blik, som det fandt Glorias igen og bestemt ikke den mindste skygge af tvivl om at hun ville få det sjovt i selskab med den anden og dennes slæng. En del af dette som hun dog havde lidt svært ved at forholde sig til, da han lød lidt for uansvarlig og lad. At dømme andre på så lidt var dog alt for nemt og det kunne da bestemt være interessant at møde ham en dag. Se om han var som Gloria beskrev ham som.
Så måtte hun dog le. "Så du kan være seriøs? Du kunne have snydt mig..." Hun blinkede til den anden og smilede så lidt mere accepterende. "Med andre ord en god ven før noget som helst andet." De var så vigtige at have. Dem der fik en til at slappe af, lod en rase ud og altid bare var der for en.

Glorias svar fik Moana til at se en smule opgivende ud endnu engang, før hun lukkede øjnene og sukkede. "Den er god... lidt pinlig... og ganske morsom... nu." Hun åbnede øjnene igen og sendte den anden et gavtyvesmil, før hun lod sin opmærksomhed glide til chokolade og nyde den fine smag fra den. Nede i temperatur var den næsten endnu bedre, men hun fornemmede også at det var med at få den drukket nu. Så hun gav sig tid til at nyde den, før hun hævede et øjenbryn spørgende af den anden og så stillede koppen fra sig. "Kan jeg undlade at fortælle den?" Hendes tone var så drillende som noget og visheden lå hende i blikket. Hun havde aldrig ladet nogen slippe for at fortælle i hvert fald og hun tvivlede på Gloria var meget bedre.
Så nikkede hun let, men lod emnet om havet ligge for nu. De ville nok komme ind på det igen en anden gang. Andet ville i hvert fald undre hende.
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 19.04.2015 16:00
Gloria lo hjerteligt og rystede på hovedet "jeg kan være meget seriøs, i hvert fald når det falder mig ind" svarede hun og nikkede af Moanas svare om William. det kunne ikke forklares bedre. for selvom hun selv havde tænkt at Williams burde finde et job eller en hobby der var mere end at drikke øl og jagte piger. men hun var vokset op med William, og hun kunne li ham som han var.

Gloria lod fingeren gøre rundt om koppens kandt. mens hendes ansigt langsomt bare lyste op i et grin og et lille glimt kom frem i hendes øjne. "åhh endnu en historie om de dejlige dage først her på overfladen" drillede hun og tog sin kop op for at drikke af den igen. mens hun så Moana vride sig lidt i stolen.
"nok ikke nej. men hvis du spørger pænt kan der arrengeres et andet tidspunkt for historien" det var det samme hun sagde til Willam eller George når de havde en ting de ikke ville fortælle. de kunne forsøge at krype udenom, men i sidste ende fan

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 19.04.2015 20:42
Moana lo dæmpet og rystede så på hovedet. "Jeg er stadig alt andet end overbevist..." Hun lod den hænger der, da dagen ikke ligefrem var til det særligt seriøse. Ikke efter at de havde smidt sne efter folk eller var gået i byen for at nyde livet. Det gjorde også at hun lod emnet og Glorias ven hvile. At møde ham ville være godt var Moana overbevist om og sikkert også underholdende. Til da nægtede hun at dømme ham - men kun fordi han var Glorias ven.

Chokolade fik hendes fulde opmærksomhed næst og det var da også med et blik over kanten på koppen at hun svarede den blonde kriger med et hævet øjenbryn og skævt smil. Så havde hun dog drukket det sidste af chokoladen og måtte sætte den fra sig. Lidende så hun på tværs af bordet og sukkede så. "Du er en hård forhandler, Gloria..." Hun kunne dog ikke lade være med at smile, som hun lænede sig lidt frem og sænkede stemmen til fortrolighed. Hun gik ikke ind for at udskyde til senere hvad lige så godt kunne klares med det samme - og når det kom til stykket var episoden sjovere end den var tragisk.

"Dagen efter jeg var kommet til Hovedstaden besøgte jeg et af dens undere beskrevet udførligt for mig af flere diplomater fra havfolket. Badehuset! Vand i en mængden der næsten skulle kunne få det til at virke hjemligt og en dekoration til at styrke fornemmelse. Jeg var da heller ikke skuffet da jeg kom derhen og endnu mindre som jeg lod mig opsluge af vandet..." Hun smilede til den anden og tilføjede lidt tørt. "Lidt for bogstaveligt desværre..." Det glimtede muntert i hendes blik som hun fortsatte. "Da jeg kom op igen var badehuset tomt for besøgende på nær en byvagt på jagt efter et havuhyre der skulle have trukket en kvinde under og muligvis druknet hende..."
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 12.05.2015 13:18
Gloria drak det sidste af sin chokolade, og satte koppen fra sig på bordet mens hun lyttede til Moanas histore den frembragte nogle strålende smil og en lille latter, hun kunne levende forstille sig de stakkels mennesker, der havde troet der var et hav uhyere i deres bad. det måtte have været en syn for guderne. om ikke andet var Moana i nok sidste ende heldig, over at ingen af de andre besøgende havde været bevæbnet. ikke at man kunne have mange våben med i badet, men man kunne hurtigt komme til dem ved omklædningen.

Gloria lo hjerteligt af historien "mind mig om at hold mig i nærheden, jeg har en fornemmelse af nogle gode grin i selskab med dig" det var på ingen måde ment ondt. bare rent underholdene. "jeg er faktisk lidt skuffet over ingen var modige nok til at dykke ned og 'redde' dig.." hun kunne se det underholdene i hele scenerat.

hun så ud på gaden og opdagede at det var ved at være sent på aftenen. de havde sat her længere end Gloria først havde troet. for på trods af mørket kom tidligt, så var der gået nogle timer. "måske vi burde vende næsen hjemad..?" hun så over på Moana for at være sikker på at hun ikke skulle sluge sin chokolade, hellere blive en halv time længere og lade hende nyde sin drik end at skulle skynde sig.

Serveringspigen kom luntende glad som altid ned til bordet da hun så eller måske hørte at de var ved at bryde op, med regningen. GLoria smilede til Pigen før hun lagde krysterne fra sig til pigen "du Beholder bare resten" lidt drikkepenge var altid godt i hendes fag.

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

Moana

Moana

Lysets Ridder

Retmæssig God

Race / Havfolk

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 182 cm

Grace 12.05.2015 20:15
Moana smilede forsvorent tilbage til Gloria, før hun let svarede. "Kan jeg virkelig ikke forstå du gør. Trods alt var det dig der begyndte med at smide med sne for at få mændenes opmærksomhed!" Hun blinkede til den anden og nød allerede at have fundet en heroppe hun kunne joke frit med og som ville kunne vise hende hvordan tingene var. Det gjorde hende en del mere afslappet end hun ellers kunne virke og langt mere som hun havde været blandt de andre vagter i Aquarin.

"Ja ikke? Men nu havde jeg også ventet at bademesteren ville have været mere vant til at se nøgne kvindekroppe end han lod til at være..." Hendes smil var så uskyldigt som noget, før hun skjulte det bag koppen og drak det sidste flydende af chokoladen. Som den var blevet afkølet havde den ikke blot trukket skind, men var blevet mere og mere tyktflydende. Det gjorde at der lå en intenstsmagende masse tilbage i bunden af koppen, som hun lod ligge der. Især som hun fulgte Glorias blik til verden udenfor og så hvordan den var blevet mørk mens de havde snakket. "Ingen dårlig plan." Hun satte koppen fra sig på bordet, som serveringspigen kom tilbage for at tage af og imod betaling. Moana nåede kun at gribe til pungen, før Gloria allerede havde betalt. Det sikrede hende et varmt smil, før Moana rejste sig op.

At det ekstra der var betalt gjorde lykke var hun ikke i tvivl om, som pigens hale logrede eller som de mørke øjne lyste op. Det var rart at se i alt mørket. "Bliver det egentlig altid så tidligt mørkt? Eller er det også en 'vinterting'?" Hun spurgte, som hun åbnede døren og holdt den for den anden kvinde. Hendes blik var dog på sneen udenfor og den mørke himmel.
Glorianna

Glorianna

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 28 år

Højde / 179 cm

Gloria 24.05.2015 12:52
Gloria så lidt for uskyldig på Moana "jeg aner ikke hvad du snakker om min ven, kaste med sne mod vagter, det var en ren demostration, og forklaring til en udenlandsk kvindelig kollega. intet med opmærksomhed at gøre der.. Gloria lænede sig magerligt tilbage og nyd lidt øjeblikket. det var dejligt bare at snakke med en der var så nem at tale med, jo noglegange kom der ord og udtryk de ikke kendte til, men det var ikke være end at skulle forklare det. det var nemt og lige til.

GLoria lo kort, "han burde, jeg kender ikke mange bdemestere der ikke har snugkikket ind hvor hans øjne ikke burde være"
Som de rejste sig og gik mod døren vendte Gloria sig om mod Moana, ved hendes spørgsmål. "Det er en vinterting, til gengæld er det lige før den ikke går ned i højsommeren, der kan man have så lyse nætter, at man tror det bare er en sky der er gået for solen.." Gloria åbnede døren og holdt den for Moana i venlighed, mens hun vinkede sin farvel til kroens vært. hun var ikke kendt her, men nok husket.

/out

Gloria´s Pro Drinking Tip: 

You Can´t regret what you don´t remember...

0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Mong, Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 10