Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 03.07.2013 15:16
Renaél hadede hovedstaden. Mennesker lugtede, og jo flere af dem, der var på ét sted, jo mere lugtede der.
Imidlertid havde de masser af fine varer, og den unge elver havde brugt adskillige timer på markedspladsen, selvom støjen var ved at drive ham til vanvid. Til sidst havde han forladt pladsen med sin fint-vævede kappe slynget hen over skuldrene, og nu befandt han sig på hovedgaden.

Det var ved at blive hen på aftenen, men sommerluften var stadig varm. Renaéls sarte elverfødder var imidlertid begyndt at smerte, og han så sig om efter et sted, hvor man kunne hvile benene og få sig et måltid af en art.
Den nærmeste beværtning var en lille en af slagsen med navnet 'den trehalede krystalkat.' Blandt lokalbefolkningen gik den som regel blot under navnet 'katten', og det var en udmærket beværtning efter menneskestandard.

Der var kun få andre gæster, så elveren havde intet problem med et finde et behageligt lille bord ved vinduet, der gav udsigt til springvandet. Han brugte en rum tid på at betragte udsigten, før han greb ud efter menukortet. Dette var imidlertid håndskrevet af kroejeren, og da Renáel i forvejen havde besvær med at tyde menneskenes 'kragetæer' fandt han sig selv håbløst gloende på kortet foran sig.

På den ene side overvejede han at forlade beværtningen med det samme igen, men på den anden side havde han på ingen måde lyst til at bevæge sig mere rundt i den ildelugtende hovedstad. Desuden var risikoen for at han ville fare vild, ende i en skummel sidegade og blive berøvet sin ejendele lidt for stor - han stolede ikke ét sekund på beboerne her i hovedstaden, hvilket i sig selv egentlig var ganske fornuftigt.

Renaél Runeldth | Skovelver | Healerlærling
Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 03.07.2013 20:32
Gennem ruderne i den lille beværtning kunne man se ud på menneskemængden, der passerede forbi ude på hovedgaden. Det var travlt selv om det var midt på ugen, sandsynligvis fordi, det var sommer, og folk havde endten brug for at sælge eller købe, som de plejede, eller også var de bare ude og spadsere i det gode vejr. Disse væsner var i de fleste af tilfældene en del af det bedre borgerskab, som altid endte med at købe et eller andet, selvom det ikke havde været deres oprindelige plan.

Blandt de mange mennesker vandrede en healer fra helbredelseshuset med raske skridt. Hun var på vej tilbage til sidt arbejde efter at være stødt på en bekendt. Det rødhårede menneske ved hendes, hjalp også til i helbredelseshuset, men ikke i dag. De stoppede begge op foran døren til udvækslede et par ord, der ikke havde nogen særlig betydning for andre end dem selv og de andre healere. Så fortsattere healeren op ad hovedgaden med et lille vink til afsked, mens Venus drejede håndtaget på døren til Den Trehalede Krystalkat.

Venus stoppede op, da døren lukkede sig bag hende, og kiggede rundt, som om hun regnede med at støde på nogen her. Men hun lod ikke til at have hældet med sig. Læder støvlerne slog lidt mod gulvet, mens hun gik hen over trægulvet på vej til bardesken, hvor hun bestilte noget at drikke, mens hun ventede.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 04.07.2013 16:31
Sommervarmen og gåturen gennem byen havde gjort Renaél meget tørstig, og hans tørst samt utålmodighed, steg imens han betragtede kortet foran sig. Solgte de mon noget ordentligt?
Han havde ingen smag for menneskernes mjød, så der skulle så sandelig noget andet på bordet.

Renaéls blik blev fanget af en nyankommen person, der netop var trådt ind af døren. Det var en slank, rødhåret menneskepige. Der var et eller andet eksotisk over hendes udseende, der fangede elverens opmærksomhed.
På trods af sin foragt over for de 'laverestående' racer som mennesker nu engang var, havde elveren i sin tid ofte fundet menneskekvinder tiltrækkende. De var på en eller anden måde ofte langt mere spændende end elverkvinderne.

Elveren rejste sig fra sin plads og begav sig op mod baren, hvor kvinden var standset op. Han rynkede let på næsen ved synet af kroejeren, der var kommet til syne i baren - en midaldrende, lettere fedladen mand, der dog havde et varmt smil.
Renaél havde dog allerede skyndsomt bestemt sig for i stedet at henvende sig til den nyankomne, og han rømmede sig let, idet han stilte sig ved siden af Venus. "Undskyld mig gode frøken .. jeg har lidt problemer med at tyde menukortet.." han lo en let, perleklar latter. "Kan De mon fortælle mig, om denne beværtning tilbyder elvervin?"

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 05.07.2013 17:58
Den runder kroejer - han foretrak det tillægsord; det havde sådan en varm og venlig klang -, vidste godt hvad elveren lavede, så han lod være at svare på spørgsmålet og smilede svagt. Han vidste nemlig også, at den kvinde, der lige var kommet ind, ikke ville have nogen anelse om hans vinsortiment, da hun aldrig havde besøgt hans beværtning før, og han var stolt af sin evne til at huske ansigter.

Den nyankommende kvinde derimod vendte sig imod stemmen, smilte venligt og svarede: "Nej, desværre, hr. Jeg ved ikke engang, hvad jeg selv vil bestille." Hun så op bag bardisken, hvor et skilt med påmalede drikkevarer og priser var naglet fast til væggen, mens hun tænkte på, hvor godt Ranaéls unge, velklædte udseende havde passet med hans stemmeføring - lige med undtagelse af elverørerne. På den anden side kunne de nemt forklare hans temmelgit forfinede ordvalg.

Her så kroejeren sit snit til at bryde ind med en rar, profesionel stemme: "Vi har skam elvervin, min gode elver. Og sågar nogle ganske gode årgange." Den runde mand bukkede lidt ned i knæene for at kunne nå under disken for sin fine vom og trak et vinkort frem, ikke et særligt stort et, men lige tilpas for en beværtning midt i Hovedstaden. Og velvidende at han ikke havde den mest letlæselige handskrift, begyndte han at læse et par eksempler op under påskud af at fortælle lidt om vindistrekt og årstal. Lige præcis disse vine var naturligvis nogle af hans dyreste. Men før han kunne foreslå nogle af de gyldne dråber til Venus, skyndte hun sig at bestille en ef de billigere hvidvine. Efter så mange år, hvor hun havde været den, der stjal krystaller fra Ranaéls lommer i en skummel sidegade, var hun stadig ikke helt glad for at spændere sine hårdttjente penge.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 05.07.2013 20:25
Renáel havde aldrig været i stand til at bruge sine penge fornuftigt - og de penge han var i besiddelse af, havde aldrig været nogle, han selv havde tjent. Derimod havde han levet med masser af sin velhavende families penge mellem hænderne.
Den selv samme familie havde dog klappet pengepungen i, og det var nu Renaéls opsparing af krystaller, han ødslede bort - for det med at spare, havde han aldrig lært.

Venus havde et kønt smil, og hun talte pænt og høfligt - noget den unge elver så sandelig brød sig om. Imidlertid brød kroejeren nu ind, og han vendte opmærksomheden mod den 'runde' mand.
"Fantastisk, så havde jeg alligevel valgt den rigtige beværtning. Det er ikke ligefrem alle steder her i byen, der tilbyder det bedste drikkelse." Sagde han og nikkede anerkendende. "Så vil jeg bede om et glas af deres bedste årgang."
De slanke elverhænder havde allerede grebet pungen med krystaller, og kastet et par stykker ned på disken.

Renaéls begejstring for kroen - og kroejeren - var steget et par grader, da manden lod til at have god styr på sine vine. Det var mere end hvad man kunne forvente af det typiske menneske.
Hans blik vendte igen tilbage til den unge, rødhårede kvinde. "De burde nu virkelig smage elvervinen, frøken. I Elverly er vi i besiddelse af nogle af de bedste vinbryggere."

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 08.07.2013 21:04
Kroejeren smilede veltilfreds imod pengene. Det var ikke så tit, han fik nogle af sine gode vinflasker. Han forsvandt ud bagved og ned i kælderen, hvor flaskerne lettere kunne holde sig kolde.
I mellemtiden svarede Venus på elverens bemærkning: "Jeg har faktisk haft glæden af at smage elvervin." Det havde hun ikke. "Og selvom jeres vinbryggere er dygtige," det havde hun af gode grunde ingen anelse om, "Foretrækker jeg hvidvinen her." Faktisk var sandsynligheden temmeligt stor for, at hun hellere ville drikke elvervin, når hun først havde smagt den - på trods af styrken.
I virkeligheden havde hun bare ikke tænkt sig at lade Renaél købe hende noget at drikke, så hun afslog så høfligt som muligt, hvilket betød at stikke ham en mindre løgn. Hendes manere og pæne tale, var noget hun efterhånden havde tillært sig af at hjælpe til hos sin skrædder. Folk sagde også tit eller måske nærmere ofte, at piger i forretninger talte bedre krystalisiank end det bedre borgerskab.

Et minut eller to senere var kromanden tilbage igen med to flaske. Først blev elvervinen hældt op til Renaél. "Et glas førsteklasses elvervin til herren." Den runde man holdt en kunstpause og skfitede flaske. "Og jeg må sige en af Medaniens bedre hvidvine til damen," afsluttede han med sin venlige, rustne stemme og skubbede med et profesionelt, næsten stolt smil som havde han selv brygget af begge vinenene, de to glas et par centimeter hen over disken. "Hver så artig."
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 10.07.2013 21:16
Renaéls smalle elverhænder med de lange fingre tog imod glasset, idet det blev skubbet over disken mod ham. Fra hånden glimtede et par sølvskinnende ringe, der tydeligvis var lavet af de finere elversmede.
"Mange tak, den herre." Selvom kroejerens fedladne udseende i den grad ikke tiltalte elverens finere smag, måtte han indrømme, at elvervinen var helt udemærket.
Han nippede lidt til glasset, før han satte det foran sig. Elvervin skulle nydes - ikke blot hældes sanseløst ned.

Renaéls skrå øjne vendte sig mod det noget kønnere syn ved hans venstre side - den rødhårede kvinde. Glasset med hvidvin foran hende fik ham til at hæve øjenbrynene let - derefter lave et kort skuldertræk.
"Hvis De foretrækker hvidvin, skal jeg skam ikke tvinge Dem til at drikke noget andet. Medansk vin skulle have et ganske godt ry - de har trods alt deres store vinplantager, men jeg må nok tilstå, at jeg altid har fundet mit eget folkefærds evner inden for vinbrygning noget større." Ligesom deres evner inden for de fleste andre ting.. Tilføjede han i tankerne.
At Venus netop havde fortalt ham en løgn, var ikke noget, han på nogen måde havde opfattet - at mennesker var nogle løgnagtige skabninger, var han ikke i tvivl om, men idet han fandt Venus' udseende tiltrækkende, tillagde han hende i fantasien langt flere gode egenskaber, end han ville have tillagt de fleste andre.

"Undskyld mig, gode frøken, jeg har vidst ikke hørt Deres navn?" Hans fintformede, smalle læber skiltes i et lille smil, og han så afventende på hende.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 13.07.2013 00:18
"Sandt, sir, mit navn er Venus," svarede den efter elverens mening kønne krystalisianer, som ikke var i tvivl om, at Renaél foretrak sin egen races håndværk. Det var ikke sjældent hun stødte på elvere og guldringede væsner, hvor hun arbejdede. Den første slags havde tit en kropsholdning, der afslørede, hvor de selv mente, de befandt sig i samfundet. Den sidste var blot mere eller mindre forkælet og troede, de kunne betale sig fra det meste. Ikke at nogen af dem var mindre høflige eller venlige af den grund. Det samme lod til at gælde for Renaél.

"Må man spørge om Deres navn?" spurgte Venus, takkede kromanden med et venligt smil, et nik og et par jader - hvilken af de tre han var mest taknemmelig for, var ikke helt svært at tyde -, og tog et sip af sit hvidvinsglas. Den var ikke dårlig, men den lidt for bitre eftersmag fik Venus' næse til at rynke et øjeblik. Naturligvis lod hun sig ikke mærke med det: "Hmm. En af det bedre vine jeg har smagt." Hun lød næsten som om, hun vidste, hvad hun talte om.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 13.07.2013 23:41
Elvervinen havde en fyldig, sød smag og duft. Langt stærkere end de fleste vine, var det som regel også sådan, at det mest var elverne, hvis evne til at modstå alkoholens effekter var stor, der valgte at drikke den. Det og så det faktum, at priserne på de gyldne dråber her i menneskelandene var enormt høje.

Glasset blev igen sat på bardisken, da Renáel var færdig med at nyde en god tår af vinen. Han nikkede let mod kvinden. Han havde ingen forstand på menneskenavne, og kunne ikke sige, om navnet var almindeligt eller sjældent, ligesom at han heller ikke havde nogen særlig mening om hvorvidt det var et smukt navn.
I stedet besvarede han blot hendes spørgsmål med et simpelt "Mit navn er Renaél." han tøvede et øjeblik, men bestemte sig for ikke at nævne familienavnet. Hvis familien ikke ville have noget med ham at gøre, var der ingen grund til at gå og bryste sig ad familienavnet.

"Jeg kan garantere Dem for, at den ikke slår elvervinen.. " forsatte han sin vinsnak, men bestemte sig i tankerne for, at han måtte til at skifte emne, så han ikke kom til at kede frøkenen. Måske kunne han imponere hende med nogle fortællinger fra sit hjemland.
Imidlertid blev hans opmærksomhed fanget af døren til beværtningen, der med en høj, knirkende lyd blev lukket op, idet flere gæster trådte ind i den lille krostue. Disse var tydeligvis stamgæster, for de strømmede straks højlydt snakkende hen til et større bord ved vinduet og lignede i den grad nogle, der imodsætning til elveren kendte godt til beværtningens udbud af drikkevarer.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 02.10.2013 21:16
Elveren havde ret, vinsnakken var ved at kede Venus halvt til døde. Renaél var tydeligvis en af de elvere, der havde meget høje tanker om sin race og deres evne til at gøre alt bedre. At han fortsatte sin rosende strøm af den fantastiske væske, der skvulpede rundt i hans glas, kedede hende om muligt endnu mere, end at han bare snakkede om vin.

Der skulle dog ikke være tvivl om, at hun syntes udmærket om ham. Han virkede venlig og var høflig, men han roste sig selv ufatteligt meget, for en der garanteret aldrig havde stået i en vinmark. Venus brød sig om langt de fleste mennesker, så der måtte jo være nogle, hun havde sværere ved at synes om end andre.
"Det er jeg sikker på, De kan," svarede hun smilende, og undgik så høfligt som muligt at tilføje flere argumenter til samtalen. Hun tog endnu et sip af sin egen vin, som hun i øvrigt var ganske tilfreds med, mens hun spekulerede over et godt emne at skifte over til.
"Så, hvad bringer Dem til Hovedgaden?" Ikke det mest originale indfald, men det kunne på den anden siden også have været værre. Han ligner ikke ligefrem nogen, der ville bevæge sig ud uden en tjener eller to... Men tror jeg heller ikke, jeg vil nævne. En lille krølle fik hendes venstre mundvig til at smile endnu mere.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 06.10.2013 20:06
Den slanke elver lænede sig elegant op af bardisken, mens han betragtede smilet omkring Venus' læber. Smilet måtte jo ganske afgjort betyde, at hun fandt ham charmerende. Det faldt i hvert fald ikke elveren ind, at hun i virkeligheden måske blot morede sig lidt over ham.
"Åh, man kan sige meget om jeres byer, men markedspladsen her har utroligt mange fine varer at byde på." svarede han på hendes spørgsmål. "Langt mere eksotisk udvalg, end hvad man finder i elverlandene..."

Sandt og sige var der også meget bras at finde blandt markedspladsens boder, og så var der de andre 'goder' stedet medførte: stanken og larmen fra alle de handlende.
Dette undlod han dog at nævne, for mennesker havde det nu engang med at blive utroligt fornærmede, når man kritiserede deres levesteder. I stedet snoede han en af sine blonde lokker om sin pegefinger og smilede venligt, idet han igen nippede let til elvervinen.
"Bor De her i byen?" spurgte han.

Han sendte et kort, misbilligende blik hen mod de nyankomne, støjende krogæster. Mennesker! Det var ikke nemt at gøre indtryk på damen i denne larm.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 14.10.2013 22:09
Venus undertrykte et smil, der ville have været passende, hvis hun havde set på en nuttet killing, der væltede over sine egne, korte ben. *'Bor De her i byen?' Han kunne lige så godt have sagt 'Såh, kommer De tit her?'* Det virkede næsten som om, han rent faktisk gjorde sig umage. Venus havde observeret at elvere oftest var lige så snobbede i deres valg af kvinder, som i deres valg af alt andet, så hvis hun skulle være helt ærlig, så havde det måske en lille smule effekt. Så hun valgte - i stedet at smile, som havde hun lige set den must nuttede hundehvalp nogensinde - at smile ligeså venligt og høfligt, som hun havde gjort hele tiden.
"Ja, det gør jeg. Men De kommer selv fra Elverly, går jeg ud fra?"
Hun kedede sig lidt mindre nu. Halv fordi der endelig var ved at være lidt liv herinde. Folk var færdige med deres indkøb, kom nu ind for at more sig. Resten af beværtningerne på hovedgaden, var nok også ved at blive fyldt op. Hun så mod de nyankommne krogæster og sendte dem et stort smil for hun vente tilbage til Renaél.
Det faktum, at elveren havde skiftet emne, havde vidst også lidt af skylden for hendes stigende humør.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 20.10.2013 21:04
Renaél ville aldrig sammenligne sig selv med en nuttet killing eller hundehvalp - ham, der i hans egne øjne, var gudernes gave til kvindfolk. Af samme grund tolkede han igen Venus' smil helt forkert.
Elvervinen, som han nippede til smagte ganske eksotisk. Han havde smag for alkohol, og vinen påvirkede ham næsten ikke, både grundet hans elverblod og hans vandthed omkring disse drikkevarer. Det var trods alt ikke så få flasker elvervin, han havde spenderet sine krystaller på i den seneste tid.

Elveren var imidlertid let af sind, og varmen, vinen og det kvindelige selskab, fik ham hurtigt til at glemme alle sorger, der end måtte præge ham.
"Naturligvis .. jeg har vidst nævnt stedet et par gange," sagde han lattermildt, erkendende at han vidst pralede en smule for meget af sit hjemland.
"De kan måske anbefale mig en god kro at tilbringe natten på? Jeg går ud fra, at De er en del mere stedkendt her i hovedstaden, end jeg selv."
Havde det været muligt, ville Renaél helst have undgået helt at tilbringe natten i den larmende, lugtende by,men hans begejstring for mørke landeveje var alt andet end stor, og vejen til Elverly var lang. Nu kunne han kun håbe på at finde sig et sted, hvor der ikke var utøj, og man kunne få sig en blød seng og en fjerpude.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 11.12.2013 23:38
Venus smilede, da Renaél svarede på, hvor han kom fra. Jo, han havde måske nævnt det en enkelt gang eller to. Hun kørte vinglassets stilk let rundt mellem sin pege- og langefinger, mere på grund af en svag restløshed end kedsomhed. Hun var rent faktisk begyndt at synes, elveren var ganske underholdende, selvom han måske var lidt storsnudet. Naturligvis var det med næsen ikke bogstaveligt ment. Faktisk havde hun aldrig set en elver med så meget som en mellemstørrelse næse. De var altid spinkle og elegante. Lidt ligesom de mente alt andet, der havde relation til deres race, var. Selvfølgelig havde de også ret det meste af tiden.

"Vi er jo i hovedstaden, så der burde være en kro, der passer Dem." I sin tænkepause tog den rødhårede kvinde et sip fra sit næsten tomme vinglas og kørte derefter fingrene gennem sin tykke manke. "Jo, hvis De går op ad hovedgaden i retning af paladset, støder De på et tidspunkt på den Hvide Rose. Bygningen er ikke til at tage fejl af. To etager og hvidmalet." Hun overvejede at tilføje, at han også undgik gyderne, men valgte i stedet at nøjes med endnu et lille smil og at drikke det sidste af hendes glas. Hun kørte det rundt mellem sine fingre igen, men manglen på skvulpende væske gjorde beskæftigelsen lidt mindre underholende.
"Hvad bringer Dem til hovedstaden? De siger, De ikke kommer her tit. Besøger De nogen?"
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 27.12.2013 00:02
Med en let håndbevægelse lod den unge elver sine slanke fingre glide gennem det halvlange, lyse hår. En lille, krøllet lok faldt ned foran hans øjne, og han fjernede den hastigt. Mange menneskemænd påstod, at elvere var alt for fimsede, grundet deres store bekymring for deres udseende, samt udbredte mangel på skæg og anden hårvækst.
Renaél var ingen undtagelse fra den 'fimsethed', selvom han naturligvis kun mente, at han havde et godt udseende, i modsætning til de beskæggede, svedende menneskehanner.

Han forsøgte at spare lidt på elvervinen, for den havde trods alt kostet en del, så han drak kun i små nip. Et kroværelse ville trods alt også koste et par krystaller, og han havde ingen planer om at nøjes med en halmseng. Hvem vidste, hvad der kunne kravle af kryb og utøj?
"Den hvide rose?" Gentog han med et let smil. Det lød så sandelig lovende. Navnet bragte tanker om rosenduft og hvide, rene lagener. Forhåbentlig kunne han i nat trygt hvile sit lyse hoved på en blød silkepude.
Det ville naturligvis blot være endnu bedre at have lidt selskab .. Han lod diskret blikket vandre ned af Venus' skikkelse, og hans selvtillid voksede endnu et par grader. Han kunne ikke forestille sig, at hun ikke skulle have interesse i ham.

"Ah, nej, jeg kender ikke så mange i hovedstaden," småsluderede han videre, imens tankerne i hans hoved var noget mindre uskyldige. "Hvor glad jeg end er for mit hjem, er det dog meget rart at se nogle andre omgivelser. Elverkvinder kan være så frygtelig kedelige nogle gange.."
Han lo en let, lille latter. "Naturligvis ikke fordi jeg kom hertil for at kigge på kvinder. Selvom der da er nogle ganske yndige eksemplarer.." han gav hende et let nik. "Nej, jeg ønskede blot at besøge jeres markedsplads. Der er sådan et spændende udvalg - og så endda fra alle egne af Krystallandet!"

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 06.01.2014 22:44
Venus smilte smigret. Mænd på kroer havde kaldt hende køn mange gange, men de mænd havde som regel også fået alkohol indenbords og var i forvejen ikke kræsne, så komplimenterne røg til alle side. Somme tider oven i købet til en, der overraskede med at være af det forkerte køn. Det fik som regel lukket munden på dem. I hvert fald til de fik det næste krus øl.
Deres pæne ord var selvfølgelig også smigrende, og komplimenter var altid velkomne, men når de kom sammen med en tyk dunst af alkohol og andre ukendte gasarter, var det ligesom lidt anderledes. Renael havde i det mindste gjort sig den ulejlighed at vaske sig i løbet af den sidste uge. Hun syntes i hvert fald at få færten af en eller anden parfume, men det var måske bare sådan elvere lugtede.
"Det vil jeg tage som en kompliment," svarede hun stadig smilende og følte sig nu ganske udmærket tilpas. Det tømte vinglas blev placeret på bordet. Krofatteren tilbød at fylde det igen, men Venus ryste venligt på hovedet. Det kunne også være hun skulle bevæge sig afsted, men det kunne vel vente.
"Ja markedspladsen er altid et besøg værd, også selvom man har boet her længe." Venus' blik vandrede nysgærrigt rundt i nærheden af elveren, men uden at finde hvad hun søgte.
"Jeg synes ikke, jeg kan se nogen indkøb?"
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 12.01.2014 15:33
Det halvtomme glas med elvervin blevet drejet rundt mellem Renaéls slanke fingre. På trods af stanken af mennesker, måtte han indrømme, at det havde været lidt af en lettelse af tage væk fra Elverlys skove. Elversamfundet tolerede ikke dovenskab, og Renaél blev her ofte sat til alskens kedelige opgaver, medmindre han lukkede sig inde i sin hytte. - Noget han fandt umådelig kedeligt.
Naturligvis var der også nogle små værtshuse mellem Lindeskovens træer, der solgte Elvervin. Disse var dog desværre ganske dyre, men det var ofte der han opholdt sig, når han befandt sig i sit hjemland - ikke fordi han var en drukkenbolt. Han havde bare ofte brug for at søge selskab.

"Det skal De bestemt også,"

svarede han Venus, da hun valgte at tage imod hans kompliment. Der var en del i elversamfundet, der bestemt ikke brød sig om, at man kom godt ud af det med menneskekvinder, men Renaél havde altid haft en vis svaghed for dem. I hvert fald de kønne af slagsen.
Han gjorde et let træk på skuldrene.

"Jeg er desværre umådeligt kræsen .. ikke, at der ikke var mange fristende sager."

sagde han lattermildt. Sandheden var nok nærmere den svindende mængde krystaller i hans pung, men dette foretrak han ikke at komme ind på. Hans økonomiske situation måtte vel være hans egen sag.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 22.01.2014 23:49
Han havde ret. Selvfølgelig var elverens økonomi hans egen sag. Men Venus havde overhovedet ikke skænket det en tanke, at hans pengepung kunne have været tungere. Hun antag bare, naturligt nok, ud fra hans påklædning og hans foretrukne drikkebare, at han ikke havde den slags bekymringer.

"Virkelig. Jeg plejer altid at kunne finde et eller andet. Desværre har jeg ikke altid råd til at være andet end kræsen." Hun sendte Renaél et skævt smil, og skulle lige til at tage et nip af sit vinglas. Lidt skuffet måtte hun konstatere, det stadig var tomt. De gik op for hende, at et par kropiger var på vej rundt i stuen for at tænde stearinlysene, og da det jo var midt på sommeren, måtte det efterhånden være sent.
Det kunne være man skal spadsere hjemad. Venus skubbede vinglasset et par tommer i retning af krofatteren, som tog imod opvasken med et profetionelt smil.
"Nå, det ved at være sent, så jeg tror, jeg vil smutte hjemad. Det var hyggeligt at møde Dem. De har været glimrende underholdning." Renaél fik et bifaldende, varmt smil som afsked, hvorefter hun hoppede ned fra barstolen og bevægede sig i retningen af udgangen. Hvis Renaél havde haft planer om at opholde hende længere, invitere hende på kaffe eller på anden måde lære hende bedre at kende , var det overhovedet ikke faldet Venus ind. Hun havde bare haft en hyggelig aften med en elver, der ikke så sig for god til tale med en simpel butiksassistent.
Renaél

Renaél

Healerlærling

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 56 år

Højde / 184 cm

Krystal 10.02.2014 18:28
Elverens øjne fulgte Venus, idet hun rejste sig for at gå. Det var så sandelig ikke noget, han var tilfreds med, for han kunne da isærdeleshed godt finde på at invitere hende på 'kaffe'.
Der var ikke tid til at nyde resten af elvervinen, så han tømte hurtigt glasset for de sidste par dråber og satte det på bardisken. Han var næsten ved at støde ind i en af serveringspigerne, idet han fulgte efter Venus.

"De kan da ikke gå hjem alene!"

Indvendte han, idet han nåede hen til hende, inden hun forlod værtshuset. Stearinlysene var ganske rigtigt ved at blive tændt i krostuen, men her var stadig mange gæster. En del af dem ganske højrystede på grund af den alkohol, de fik serveret.

"Jeg mener .. Det kan da ikke være trygt for en ung kvinde som dem, at gå gennem byens gader på denne tid af døgnet.."

Han smilede venligt. Det andet havde måske lydt lidt for meget som om, at hun skulle tage hjem sammen med ham. Ikke at han ville have noget imod det - elverne var bare ikke ligefrem kendt for at være direkte. Eller vulgære for den sags skyld.

Venus

Venus

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 167 cm

Venus 22.02.2014 21:36
Venus var nået næsten helt hen til døren, da elveren nåede hende og påkaldte sig hendes opmærksomhed. Det dæmrede, at elveren måske var interesseret i lidt mere end bare en hyggelig sludder over et gals vin. At han decideret var løbet efter hende, var måtte være indikation nok selv for Venus, der over hovedet ikke havde tankerne i de baner i aften.

Meningen havde jo været, at hun skulle mødes med en af hendes arbejdsgivers kunder, men han var ikke rigtigt dukket op, og ærligt talt gjorde det hende lidt nervøs. Der var mange genveje og omveje at tage gennem byen, og de fleste førte gennem smalle gader og ind gyder, man ikke burde opholde sig, når man havde en hvis status.
Der var også så mange andre muligheder, men ingen af dem var særligt bekymrende.

Men omkring de genveje, omveje, gader og stræder, så vidste hun, hvor det var sikkert at færdes. Hun smilede venligt til elveren. "Det skal De såmænd ikke bekymre Dem om. Jeg klarer mig fint." Så vendte hun sig om igen, for at fortsætte. Hun havde ingen interessere i, at herren fik flere forkerte indtryk. Deusden tvivlede hun på, at den tynde elver ville være meget værd, hvis gaderne skulle vise sig at være mindre 'trygge at gå igennem' end sædvanlig.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong, jack
Lige nu: 3 | I dag: 13