Blodrus 06.06.2012 12:36
*Kommer stille ind i krostuen og sætter sig I et mørkt hjørne*Det er ikke mange Forum Rollespil der lever særligt længe, men når en side som Krystallandet kan fejre 7 års fødselsdag er det bevis på at små ting sagtens kan vokse sig store.
Det er i dag 7 år siden at Sandra fik den fantastiske ide at starte hele spillet. Og sikken en fart det har taget siden hen. I skrivende stund er der 513 godkendte karakterer på forummet, bemandet af folk fra hele landet med to ting til fældes:
1 – En passion for rollespil.
2 – Et usædvanligt godt forfatter-gen.
Disse to ting er noget der har været kendetegnet for Krystallandet lige så længe jeg har haft min gang der inde. Jeg startede, så vidt jeg husker, i november måned i herrens år 06 med min første karakter Aust.
Det skal selvfølgelig forstås at dengang var KL stadig ungt og jomfrueligt så min karakter var en shapeshifter der kunne forvandle sig til en drage at will, en evne der siden hen er gået tabt i udviklingen. Dengang var et smut til KL noget der sagtens kunne tage nogle timer, til gengæld var der ca. 3-4 minutter imellem at der blev postet og den korte besked ”hs” tikkede ind på MSN. Kroen var et hektisk sted der krævede et godt overblik så snart der var mere end to besøgende. Celas, hvis nogen kan huske ham, var stadig krofatter og Cassa var en af de største, og ældste, karakterer i spillet. Det var også dengang KL-turene tog sine spæde skridt, først i København, siden i Vejle det blev kun til en enkelt for mit vedkommende, men det er en tur jeg stadig husker og tænker tilbage på med et lille suk af savn.
De forskellige posts kunne variere i længde men normalen dengang var et par linjer eller tre. Der var selvfølgelig allerede dengang også de der evnede at skrive lange velovervejede indlæg som vi andre dødelige kunne beundre. Alt dette har dog ændret sig siden min første karakter døde og jeg holdt en længere pause. Da jeg gjorde mit andet indtog som Blodrus, dæmonen fra det kolde nord, var tonen allerede begyndt at ændre sig, indlæggene var allerede blevet lidt længere, men man skulle stadig være oppe på beatet for at følge med i en udvikling.
I dag er det nogen tid siden jeg sidst satte mine ben i KL men nu har udviklingen virkelig taget fart. Indlæggene er oppe på halve A4 sider og der er længere tid imellem indlæggene. Det kan sagtens virke skrammende for en gammel rotte der er vant til at tre linjer var fint og alt over var en præstation i sig selv, men jeg mener at det skal ses som en sund udvikling der har betydet meget for at holde KL i live og fortsætte den fantastiske spændende og inspirerende historie der startede for 7 år siden. På den sociale side kan jeg også konstatere at der er sket et par ting, chatten der var en ny ting engang, tro det eller lad være, er nu aktiv som aldrig før, der har været en del ture siden sidst. Men en ting er som det var engang: Krystallandet er stadig et samlings sted for tegnere, rollespillere og unge med et godt forfatter gen; og i sidste ende er det dét der er vigtigt.
Tillykke med de 7 år og jeg håber at kunne følge med i flere spændende historier i årene frem over!
*Rejser sig og går ud*