Ris/ros eller stemning

Fnuggie

Fnuggie

Lord of Fluff

3108
karakterer

Fnuggie 08.02.2024 20:02
Hej alle Kl'ere.

Dette er nok en ting der er upopulært men det bliver nød til at blive taget op...

Jeg har en ting jeg synes vi skal have taget fat om. Jeg oplever desværre en tildens til at KL er blevet en konkurrence i hvem der er populær og hvem der ikke er. Hvis ikke det handler om hvem der er den bedste og fedeste karakter, så handler det om at man "tilside sætter" gamle som nye brugere for egne personlige plots. Jeg ved godt vi ikke alle kan plotte med hinanden, men når tildens bliver "Jeg vil hellere svare den tråd end andre" så sætter det os brugere i et dårligt lys til nye brugere. Det samme gælder chatten at man tit bliver "overset" eller "ignoreret" fordi man ikke er "populær" 
Det skal lige siges at jeg ikke er den eneste der har det sådan og jeg nævner ikke navne om hvem ellers der har det sådan her.

Men jeg synes stemningen på kl er blevet en "populærings konkurrence" og ikke et sted hvor man skal hygge og have det sjovt. 
Jeg ved personligt godt at jeg ikke er så aktiv men dette er netop derfor dette skal i talesættes. For når man alligevel bliver ignoreret eller overset bla i chatten så er det virkelig ikke sjovt at være her.

Kl har altid været mit "go to" når jeg manglede et netværk eller bare ville hygge mig lidt. Dette er faldet drastisk netop pga stemningen i bla chatten. Det ødelægger lidt at nye brugere ser denne form for "behov" for at blive set og hørt, og at man måske eller måske ikke ignorere folk med "vilje" 
Kl var en gang et åbent forum og man kunne dele hvis man havde en øv dag. Nu er der mere en ignorerings tildens. 
Jeg ved godt jeg aldrig har været særlig populær og jeg bliver det nok ikke. Men når andre medlemmer på KL skriver personligt til mig at de oplever det samme efter de har set min fraværs besked, så var det en kæmpe øjen åbner for mig, at det ikke kun var mig der sad med den følelse.

Jeg synes vi burde tage os selv i nakken og virke mere åbne, både plot massivt og holde øje med om nogen bliver "glemt" i chatten, I stedet for at "gå hen over" en besked som om den ikke er set.

Jeg ved ikke hvordan i andre ser det men for mig virker det ikke som mobning men på vej der hen af. Det er sådan jeg føler det. 
Som sagt vi kan ikke alle lide hinanden, eller kan plotte med alle, men tænk på hvordan nye brugere ser på det når de kommer her ind og ser hvordan stemningen kan være i chatten. 

Jeg håber inderligt at I vil tage dette her til jer, for jeg kan jo godt lide at være her, men når man ikke føler sig velkommen er det sgu svært.

Kommenter på opslaget her hvis i vil, men plz hold en sober tone, for der skal ikke være nogen sure mine :)
Charmander

Charmander

Den lille Charizard

2879
karakterer

Hej Fnuggie - og med krystallianer! 

Jeg vil i første omgang skrive, udelukkende fra mit eget perspektiv, en beklagelse hvis det er en oplevelse du har haft med mig - også til andre. Jeg vil gerne erkende, at til tider har jeg prioriteret nogle tråde over andre, det har handlet om at tråden har for mit vedkommende været langt mere drivende i et andet aspekt. Dette ved jeg, sker for rigtig mange. Men forsøger, eller har altid, forsøgt, at svare alle tags. 

Men jeg kan udentvivl godt følge din besked og dens betydning. Som du skriver, du er ikke den eneste der oplever dette, og jeg har også hørt det fra andre. Personligt har jeg ikke haft den oplevelse, men det er selvfølgelig ikke acceptabel at man oplever det som det som noget generelt når man logger på siden. 
For mig er indtrykket også, at siden er, men også bør være et sted for alle, hvor der er plads til os alle. Det var hvad der drog mig til siden, foruden dens opsætning og base. Det var muligheden for den åbenhed, som man ikke altid kan opleve andre steder. At den facade måske så småt er ved at krakelere kan handle om mængden af brugere herinde, aktiviteten i al generel perspektiv eller vinterhiet. 

Nu spørger jeg blot ud i det åbne, for selvfølgelig sidder løsningen ikke på et træ eller skal findes udelukkende fra en person, men hvordan tænker du vi kan styrke eller ændre på dette? 

-- for vi er jo alle forskellige i aktiviteten, jeg kan med hånden på hjertet sige, at min aktivitet bliver ikke som 2023, da der sker ændringer i mit liv og nye faser skal indtræffes og tages hånd om for mit vedkommende. :)
Fnuggie

Fnuggie

Lord of Fluff

3108
karakterer

Fnuggie 25.02.2024 16:32
Tak for dit svar Char <3

Men som sagt vil jeg ikke nævne navne. Jeg vil blot have det frem hvordan både jeg og nuværende som gamle medlemmer ser det her inde på nuværende tidspunkt. Jeg er blevet spurgt hvordan KL er for tiden, og jeg kan ærlig talt kun tale for mit eget vedkommende. Jeg synes ikke det er sjovt når man bliver ignorreret eller at man føler sig overset.
Self skal der være plads til indtern snak og hygge, men det skal ikke gå ud over nye som gamle medlemmer af KL. Vi skal jo være enige om at RPG skal være hyggeligt og ikke en pligt.

Som jeg plejer at sige skal IRL livet passes og RPG'en skal ikke overtage, men det er svært når man som ny gerne vil være en del af fællelsskabet men måske bliver forbi gået.
Der skal self være plads til at man er mere huked på en tråd frem for andre, men betyder det at man helt skal lade vær med at svare den for at den til sidst skal lukkes? Nej det skal den self ikke, men hvis der er problemer med en tråd må man skrive til tråde partner og evt finde en fællels løsning.

Efter min og en andens mening er det der med "Slår med en terning" blevet en stor del af chatten, og oftest er det tråde der bliver taget i midten af alle ens tags og aldrig de ældste først. Jeg siger ikke at det er forkert, men det er kan gå hen og blive et problem.

Jeg siger ikke at vi alle skal enes, men det ville være rart hvis man lige så på dem der sagde "hej"i chatten og ikke bare ignorreret dem for at snakke om noget andet (hvilket jeg tit oplever) Det kan være intimiderende for nye ikke at være "med i samtalen" eller prøve og komme ind men der ikke kommer noget respons selv for en gammel "krage" som mig.

KL er et FANTASTISK fællelsskab og det må vi IKKE glemme, men nogen gange må vi bare standse op og tænke over hvordan vi reagere på ting.
Self kan skrift misforstås når det ikke er ansigt til ansigt, og vi kan ikke alle være lige gode venner, men bare det at få sig et "hej"med på vejen er en virkelig stor ting selvom den er simpel.

Jeg vil med hånden på hjertet sige at det er rigtig svært at blive overset i chatten når man prøver at komme ind i en samtale, uanset om man har været væk i måneder eller om man bare har været væk i en uges tid. Jeg føler lidt at jeg er blevet "sparket ud" af det fællelsskab der er her inde, fordi man ikke er "populær" eller har de "vildeste/bedste" karaktere der er at byde på.
Men det er blot min mening, jeg skal self ikke tale for andre. Men det er svært når man bare prøver at gøre noget man godt kan lide :) 
Tråden er låst

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 12