Forslag til skrivekonkurrence

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 18.11.2021 19:23
Så ideen går på, at man får givet en meget basisk og generisk fortælling - det kan enten være alle får den samme, skrevet af fx Krys, eller konkurrencen er delt i to, ligesom teleporterings konkurrencen. Fortælling kunne fx være:

" Der er en mand. Han ser på en kniv. Manden ser på en kvinde. Så ser manden på en anden kniv

Meningen er så at man skal bygge og beskrive den her fortælling. Altså, ens konkurrence indlæg skal afspejle den her givet fortælle. I dette eksempel kan være det handler om et overfald, det kan være noget utroskab der er blevet opdaget, det kan være et par der er ved at lave mad eller bare en mand, der er ude og handle og får øje på nogle knive inden han bliver distraheret af en kvinde. 

Jeg håber det gav mening? xD Ellers prøver jeg gerne at komme med flere eksempler og forklare det bedre :3

Kom endelig med forslag selv! Prøv at hold det til et forslag i en post, så kan folk nemmere vise interesse for ideen, ved brug af "like" funktionen ^^ 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Nyxx

Nyxx

The Angery Pancake

2721
karakterer

Nyxx 19.11.2021 10:41
Det er en super fed idé !!! <3
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 20.11.2021 09:33
Hvis der er andre der sidder inde med forslag til skrivekonkurrence, skal de være velkomne til at bruge denne tråd ^^
Beanstalk

Beanstalk

BeanBoi

1767
karakterer

Beanstalk 20.11.2021 10:08
Det er måske ikke den mest nytænkende ide, men en form for Dyreforbandelse. Med det mener jeg, at ens karakter pludselig forvandler sig til et dyrt. Om det er langvarigt eller for en kort tid, ved jeg ikke. Eller om ens karakter i dyreform endnu har menneskelig-intelligens eller om de vil opfører sig som dyr, ved jeg heller ikke. Selvom det nok vil være sjovest og mest interessant, hvis ens karakters sind endnu er til stede. Og så, hvis ens karakter forvandler sig til det dyr, de måske minder om. Deres 'sjæledyr' så at sige, hvis det giver mening?
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 12.01.2022 13:22
Ens karakter har pludselig en ny evne, og de har ingen kontrol over den. Varigheden af evnen kan være nogle timer, eller måske flere dage eller måneder. 

I forhold til evnerne, kunne det enten bare være op til folk selv, hvad evnen skal være (måske med nogle få retningslinjer sat op?) eller der kan være en liste med evner man kan vælge i mellem, hvor man selv kan vælge detaljerne til den. ( fx kunne listen være; teleportering, elementbetvingelse, tankelæsning, usynlighed, materiale manipulation)

Evnen kunne være kommet fra en alfekrystal, eller der kunne være noget "evnesygdom" i omløb (evnesygdom kunne måske endda være et reelt plot på siden?)
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3667
karakterer

Que 04.08.2023 08:47
Nyt forslag:

Nu ved jeg ikke hvor godt emotes virker i posts (det kan vi lige teste), men hvis de virker, tror jeg det kunne være lidt sjovt at skulle skrive en fortælling hvor man skal bruge emotes til at erstatte så mange ord som muligt. 

Fx
" Valdemar ???? på ???? inden han ????‍♀️hen til vasken og hældte det ud. "

-emotes virker ikke super godt, men hvis de skulle komme til kunne det måske være sjovt xD
Charmander

Charmander

Den lille Charizard

2879
karakterer

Forslag

Sang-konkurrence. Finde en sang som 1. matcher til karakteren/karakterne, 2. bruge dele af lyrikken som dialog i mellem dem. Vi er jo alle som sikkert har en eller en million sange som matcher til vores karakter og eller dennes situation med en anden, så hvorfor ikke udnyt muligheden for at få det udført. c: 
Beanstalk

Beanstalk

BeanBoi

1767
karakterer

Beanstalk 06.08.2023 11:51
Forslag:

Raceskift. Enten man selv kan vælge, hvilken race ens karakter bliver skiftet til, eller man bliver tildelt en ved tilfældighed. Det kan så enten være en form for forbandelse, der i en hvis periode forvandler ens karakter til en anden race, eller også lader man som om ens karakter altid har været denne race. Jeg foretrækker nok personligt det med en form for forbandelse, da det virker mere interessant at skrive ud fra.

Tilfældig møde. Man bliver tilfældigt fordelt med en anden brugers karakter, og så skal disse to mødes. Så kan man selv tage den derfra. Måske de to karakterer forsvinder det samme sted hen eller en af karakterne forsvinder hen til den anden, så afstand ikke er en hæmsko. Så kan to karakterer, man måske ikke havde forestillet sig møde, møde og se, hvordan det udvikler sig.
2 2

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 6