Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 16.07.2021 20:46
solen skindede. dagen havde været hed. da solen stod lige på.
en ung mand kom gående ned langs floden i Azurien, han havde fået sin lommelærke igen. han havde den i sit bælte, og den var rysten og grim. men manden som hed Rumi havde det godt. alt gik som smurt for tiden. Senso holdte sig i skindet, og fik hans indre vrede lettere frem. Rumi havde det generalt godt.

Rumi kom gående mod Azurien for at finde en urt han ikke kunne støve op andre steder med en sæk med lidt forskelligt til rejsen. Rumi havde en lang heste hale, og kort resten, han havde en hvid skjorte og et par sorte bukser på, inde under skjorten var en medaljon, en der gjorde at han kunne ligne et menneske i farve.
han kom forbi en kvinde der solgte æg og Rumi købte et par af hende. han skulle alligevel finde på noget frokost. og da det var ved at være middagstid og hans mave knurrede. og han fandt et sted han kunne lave et par kogte æg. han havde bare brug for et bål, og vand var der jo lige ved siden af ham.  han skulle bare finde en gryde han kunne bruge... havde han pakket sådan en ned?

Rumi gik videre med æggene i hånden og gik videre imens han så efter grene. hans røde øjne kunne ligne noget fra en dæmon. men det var han ikke. han var nemlig hverken en dæmon eller et menneske. han var langt fra noget af det.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Dio holdt til i Flodlandet ved Fort Umbra, så derfor kom hun også tit i byen, dog mest forklædt, så ingen genkendte hende. Hendes job her var at få fat i nye tropper til Mørkets Hær, så det var det hun var her for. Og der var jo mange uskyldige væsner i skovene, men hun var gået til Azurien i dag i stedet for, bare for at prøve noget nyt.

Hun smilede op mod solen, og nynnede lavt, som hun gik af sted. Hun havde endnu ikke set andre i et stykke tid, før hun nåede til en del af byen, hvor der var et kræmmermarked. Lidt længere væk, nær floden, sad en ung mand med et eller andet i hænderne. Stille og roligt bevægede hun sig nærmere ham, før hun rømmede sig og sagde: "Hrm hrm, har du brug for hjælp til noget?"

Hun smilede indsmigrende til den unge mand, fordi hendes taktik som altid var at lære vedkommende at kende, før hun forsøgte at overtale dem eller true dem til at joine Mørkets Hær. Hun så på æggene i hans hånd med et undrende blik.

Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 16.07.2021 21:15
Rumi havde sat sig ned i et kort øjeblik. han sad roligt og fik et chok da en stemme lød. han så op mod hende og smilte. "jeg klare mig. jeg sad bare og overvejede at lave et lille bål." sagde han og lød pludseligt en knurren. det var hans mave. han rødmede og mistede sit smil. han så ned på æggene. han rejste sig op i sin fulde højde og vidste sig at være meget høj. næsten to meter. hvilket var meget normalt for ham.
Rumi satte sin sæk ned på jorden da den var lidt tung. han så rundt efter ldt grene. han var godt sulten. han smilte til kvinden igen og bukkede hovedet. "jeg håber ikke jeg forstyrrede Dem på Deres rejse." han vidste godt han ikke havde forstyrret hende men omvendt men han hadede at forstyrre folk på deres rejse. måske han havde sidet i vejen for ham. måske han havde taget noget fra hende uden at vide det. han var faktisk ikke sikker.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 16.07.2021 21:15
Rumi havde sat sig ned i et kort øjeblik. han sad roligt og fik et chok da en stemme lød. han så op mod hende og smilte. "jeg klare mig. jeg sad bare og overvejede at lave et lille bål." sagde han og lød pludseligt en knurren. det var hans mave. han rødmede og mistede sit smil. han så ned på æggene. han rejste sig op i sin fulde højde og vidste sig at være meget høj. næsten to meter. hvilket var meget normalt for ham.
Rumi satte sin sæk ned på jorden da den var lidt tung. han så rundt efter ldt grene. han var godt sulten. han smilte til kvinden igen og bukkede hovedet. "jeg håber ikke jeg forstyrrede Dem på Deres rejse." han vidste godt han ikke havde forstyrret hende men omvendt men han hadede at forstyrre folk på deres rejse. måske han havde sidet i vejen for ham. måske han havde taget noget fra hende uden at vide det. han var faktisk ikke sikker.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Dio smilede tilbage til ham. Det kom rimelig nemt til hende, fordi hun var i godt humør lige nu. Hun nikkede af hans ord, og kunne ikke lade vær med at le lidt, da hans mave knurrede. Af en eller anden grund gjorde denne mærkelige mand hende i godt humør. Nalish’ra måtte vide hvorfor.

"Du vil ikke have lidt hjælp?" tilbød hun, mens hun knipsede. Der kom en lille flamme ud fra mellem hendes pege og tommelfinger.

Hun blev dog overrasket over hans højde. Han var væsentligt højere, end hun lige havde forventet. Og væsentligt højere end hun selv var. Næsten 2 meter, hvis hun ikke regnede helt forkert. Det kom bag på hende, og hun trådte et par skridt baglæns i ave.

"Overhoved ikke. Jeg havde alligevel tænkt mig, at jeg skulle have noget at spise på et tidspunkt," svarede hun næsten kælent, stadigvæk med en lille flamme mellem pege- og tommelfinger. I tilfælde af, at han ville have hendes hjælp. Det kunne jo godt være. Hun var i hvert fald ikke bleg for at hjælpe, hvis det betød, at hun fik noget information til gengæld.

"Så hvor er du på vej hen?" spurgte hun i et tonefald, som hun håbede lød henkastet og noncelant. Hun ville jo bare vide, hvad han skulle, så hun kunne overbevise ham om det modsatte.

Efter at have stået lidt, besluttede hun sig for at sætte sig på jorden. Det ene sted kunne vel være lige så godt som det næste. Hun slog dog sin mørke kappe lidt ud, så hun kunne sidde på den.

| Bare så du ved det: Du har posted det samme svar to gange =) |

Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 18.07.2021 11:35
Rumi blev helt flov da hun så ud til at more sig lidt over at hans mave knurrede så højt.  Og jo ild kunne han jo godt bruge af hjælp til. men først skulle han ha nogle grene til ilden. han lagde æggende op af sin sæk og begyndte at tage lidt grene fra jorden og ligge dem lidt i den sti man gik på. han gik over til sin sæk og begyndte at rode efter en gryde. der opdagede han at han også havde lidt brød. LÆKKERT, en ægge mad.

han så på hende med et smil. "De må da gerne sætte ild til de grene så henter jeg noget vand." hans gryde var en lille rejse gryde til omrejsene personer. så den havde plads til et par æg. hann gik over og  fyldte den med frisk vand og stilte den på et lille stativ over bålet. hvor efter han satte sig ned og så på hende. hendes hensigt om at få ham til at ombestemme sig vidste han intet om men hvad så han elskede godt selvskab.

Rumi grinte lidt og så od vejen til byen. "Azurien selvfølgelig. jeg skal på jagt efter en plante." han så mod hende og smilte forsigtigt. "og De?"  spurgte han for at konvensere lidt. måske hun skulle samme vej. så ville de jo kunne følges. og måske hun også ville dele et måltid med ham med en æggemad vis hun da kunne lig æg.

[det sker en gang imellem min pc driller mig med doblet klik en gang imellem. undskyld.]

Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Dio smilede tydeligvis underholdt, da han rodede rundt efter nogle grene. Da grenene var i en bunke, satte hun ild til dem med den lille flamme, som hun havde tændt mellem to fingre. Derefter forsvandt flammen, da hun knipsede igen. Hun havde rimelig ok styr på sin ildmagi, selvom duplikeringsmagi var hendes stærkeste våben i den her sammenhæng.

"Jeg har faktisk lige været i Azurien, i selve byen, men jeg kunne godt lokkes til at gå tilbage dertil igen. Jeg har ikke rigtig nogen fast plan på nuværende tidspunkt," svarede hun ham med et nik mod den fjernt liggende by, som de kunne se lidt af herfra.

"Hvilken slags plante taler du om?" spurgte hun så nysgerrigt.

| Det gør ikke noget. Det skal du ikke undskylde for =) |

Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 28.07.2021 15:45
Rumi smilte da han så hvor god hun var til ild magi. han tog lidt vand i en gryde og satte over ilden og ventede så. "en plante jeg har hørt vokser i nærheden af byen. en der skulle være magisk." det var tydeligt at han havde kenskab til planter og deres egenskaber. men han var jo også en eliksir mager så han skulle vide hvad de forskellige planter kunne.

han smilte venligt til hende og tog hånden i en hurtig bevægelse ned og rørte hans lommelærke. han tjekkede den var der. han ville hade den var væk igen. han så på vander der kogte og lagde forsigtigt æggende i. han så op på hende og så mod byen. "vil De gerne med tilbage frøken....." det gik op for Rumi at han ikke kendte hendes navn. han grinte lidt og tog sig til nakken. "har helt glemt at præssentere mig. jeg er Rumi. og De?" sagde han med et kækt grin.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Dio nikkede eftertænksomt til hans ord. En plante med magiske egenskaber, det var da i hvert fald spændende selv for hende. Hvad for nogle egenskaber dog. Det var det store spørgsmål, og også grunden til, at hun spurgte: "Hvordan magisk?"

Hun lo på en måde, som mange måske ville synes var uhyggelig, og selvom hun forsøgte at virke venlig. Egentlig var hendes latter normal nok, men der var en undertone af et eller andet, som gav den en uhyggelig vibe.

"Diokloss," svarede hun kort, som han ikke delte sit efternavn med hende. Så ville hun heller ikke dele sit med ham. Hun var rimelig kendt under 'General Kajcodiru', så hendes fornavn ville ikke sige ham ret meget, "De fleste kalder mig dog bare Dio."

Hun trak på skuldrene med et smil.

Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 30.07.2021 21:55
Rumi smilte til hende da hun spurgte til plantenss magi og han tog en bog op om planter. "der står at den skulle sammen med nogle andre planter og urter virke mod chakra udmattelse." og meget mere men en ting af gangen. det var en slags chakra plante. 

hendes latter gjorde han så lidt undrene på hende. hvorfor grinte hun så.... unormalt. men noget sagde ham at hun ikke ville ham ondt lige nu og her. en hurtig hånd faldt på hans lommelærke. phy den var der endnu.

"det er da et smukt navn, meget usædvandligt. men Dio det er da også specielt." sagde han med et roligt smil. og et oprigtighed i stemmen. han synes hun virkede rolig nok. ikke med onde hensigtender selv om hendes latter var noget uhyggelig.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Dio nikkede interesseret. En plante der kunne booste hendes chakra, når hun havde udmattet sig selv. Det lød som noget, som bestemt var værd at finde. Sådan en plante ville hun da selv også gerne finde, selvom hun ikke havde ret meget forstand på planter, urter og blomster. Den slags lod hun lærde og eliksirmagersker om.

"Det lyder da yderst praktisk," svarede hun med en eftertænksom mine. Hun kunne godt se, at han blev lidt foruroliget over hendes latter, men det tog hun ikke så tungt. Nope.

"Det er et gammelt familienavn," sagde hun uden at tøve eller blinke. For det var det sådan set. Det var et navn, som var gået i arv i generationer i Kajcodiru-familien. Men det vidste den unge mand selvfølgelig ikke noget om. Og det behøvede han heller ikke. Hun var navngivet efter sin bedstemor, som var en grum mørkelver, og aldrig havde gjort noget godt for Dio.

"Rumi er nu heller ikke helt gennemsnitligt," tilføjede hun så, og lagde hovedet på skrå, "Hvor er det fra?"

Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 01.08.2021 21:04
Rumi nikkede. ja det var da praktisk. men det var også dyrt. han så på hende og tænkte lidt over det hun sagde. et familie navn. jo det var de fleste navne snart. han smilte og sagde så. "så må De være opkaldt efter en Deres forældre kunne lig." sagde han og smilte venligt.

da han bliv spurgte hvor hans navn var fra så han rundt. "ja det er et godt spørgsmål.... jeg tror bare mine forældre så på mig og synes jeg skulle hedde det." han var ikke sikker. men var det ikke sådan normalt. at folk de blev døbt fordi forældrene kunne lig det og synes de skulle hedde det.

Rumi så ned i gryden. "så. nu tror jeg at æggende er klar. kunne De tænke dem et æg og noget brød?" spurgte han med et venligt blik.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

"Noget i den retning," svarede hun vagt, og trak på skuldrene. Hun huskede ikke rigtig sine forældre, skulle hun være helt ærlig. Det lå så langt væk. Faktisk huskede hun ikke engang hvad de hed, og det var trist i sig selv. Hun havde været i træning til kriger af Mørket, så længe hun kunne huske. Og først nu hvor hun var blevet voksen, var hun ikke længere i træning. Nej, nu var hun en slags general, eller hvad man nu kaldte det. Hun var overordnet, der hvor hun var nu.

"Lyder rart. Er de gode folk? Deres forældre?" spurgte hun uden rigtig at vide, om hun var interesseret i svaret. Det virkede ligegyldigt, men alligevel fandt hun sig selv spørge.

"Gerne. Det kunne være rart," sagde hun med et lille nik. Hun fandt sig selv sætte sig på jorden, nær hvor bålet var, men ikke for tæt på.

Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 30.08.2021 16:17
Rumi nikkede forstående og da hun spurgte til hans forældre grinte han bare og så ned i gryden. "de er som forældre er flest" sagde han bare og om hun lyttede eller ej vidste han ikke. men da hun satte sig tog en han ske i træ og fiskede æggende op, han gav hende et halvt brød og sig selv et halvt. og et æg hver. han smilte venligt og tog en bid af brødet imens han rullede ægget i hånden for at dampe det af. og da det var til at røre uden at brande sig klemte han hårdt om det så det slå revner. han lagde brødet på skødet og begyndte at pille ægget og tog en bid af det der efter.
Diokloss Kajcodiru

Diokloss Kajcodiru

Kriger af Mørket

Kaotisk Ond

Race / Mørkelver

Lokation / Sumplandet

Alder / 30 år

Højde / 178 cm

Diokloss sad ved siden af Rumi, og fik da overrakt et stykke brød. Det så noget tørt ud, men det var bedre end hvad hun selv havde på sig - for hun havde ikke rigtig noget spiseligt med sig. Egentlig skulle hun have skaffet sig en hest - uden sammenligning i øvrigt -, så hun kunne ride videre, men nu var hun jo stødt på dette sjove væsen.

"Er du menneske?" spurgte hun så, da han svarede lidt kryptisk på hendes spørgsmål. Ægget som hun havde fået overrakt lagde hun i skørtet på sin kjole, så hun kunne pille skallen af, når det var mindre varmt end nu.

"Jeg selv er elver," tilføjede hun konverserende på en venlig måde.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator
Lige nu: 1 | I dag: 3