Que 07.07.2021 23:16
ALLERFØRST vil jeg gerne lige lægge vægt på at det her forslag ikke skal ses som noget der skal begrænse ens spil med ens karakterer, men som noget der kan give muligheder. At det er noget man KAN spille efter/med hvis man vil, og man KAN LADE HVER hvis man ikke vil. Så husk at have det med i tankerne når/hvis i kommentere.
- Det blev lidt langt! Men jeg håber ikke det skræmmer folk væk :3
Noget i mit hoved siger mig det er blevet snakket om før, men efter lidt søgning i Forslagskassen synes jeg ikke lige jeg har kunnet finde noget, så nu prøver jeg med et forslag. Det kommer lidt i forlængelse af Krys' tråd omkring traditioner, og lidt i forlængelse af noget gruppesnak på Discord.
Jeg synes det kunne være lidt fedt og lækkert hvis der var en oversigt/kalender over de mere "faste" begivenheder i Krystallandet. Det kunne være et punkt i Informations menuen, hvor man egentlig bare bliver ført ind til en liste, der går gennem hver måned (det er blot min ide).
Fx (intet andet end et eksempel for forklarings skyld):
Januar
8. januar - Halvmåne
Februar
14. februar - Lauranas dag
23. februar - Fuldmåne
April
19. april - Dronningens fødselsdag
August
19. august - Aladrios dag
29. August - Nymåne
December
13. december - Lysets dag
Jeg tænker altså ikke vi behøver have alle dagene med som bare er en "tom" dag. Til det, kunne et "addon" være, at kom et specifik forum til traditioner, hvor der så kan være en beskrivelse af de forskellige "dage" (Fx Lauranas dag kunne være KL version af Valentins dag, noget med at fejre kærlighed) så man ved hvad de går ud på, hvis man vil bruge det i ens tråd - noget mere specifikt end mit eksempel i parentesen xD
Henblikket med dette forsalg er altså at komme med flere forslag til hvad der måske kunne være sådan en oversigt/kalender, så det måske kan smides i forslagskassen med de mange gode forslag vi kommer med! (det skal jeg nok stå for/sørger for bliver gjort, når der er gået lidt tid)
For at det skal være mest muligt overskueligt, tænker jeg at hvis man har et forslag/ønske til noget der kunne være på oversigten/kalenderen så sætter man det op sådan her:
Begivenheden: (Hvad skal det kaldes)
Dato(er): (Hvornår er det?)
Beskrivelse: (Hvad er det/går det ud på? - skrevet så præcist og kort som muligt)
- Man må selvfølgelig også komme med yderligere kommentarer eller beskrivelser før eller efter, men jeg tænker bare det er nemmest at se hvad der bliver forslået, hvis det er tydeligt sat op og så vidt muligt holdt kort og så vidt mulig præcist :D Og har man en udvidelse, en ændring eller et andet forslag til en begivenhed der er nævnt, så sætter man "skemaet" op igen, med det man så selv foreslår. Så kan vi lade det været til nogen "over hoveder" at bestemme hvad der skal bruges 8) #FriForAnsvar
Jeg har selv gjort mig følgende tanker:
Begivenheden: Lauranas dag
Dato: 14. februar
Beskrivelse: Dagen hviler i kærlighedens og landbrugets navn. Det siges at kærligheden hænger i luften og hvis man har en man har et godt øje til, men endnu ikke har sagt det eller gjort noget ved det, er dette dagen at gøre det på. Ved at give blomster til den man har følelser for, har man Lauranas velsignelse og dermed mere held i sin kærlighedserklæring. Mange bruger også dagen til at vise deres partner at deres kærlighed endnu ikke er visnet for dem.
For bønderne er dette også en dagen hvor der ønskes og bedes til en god og lang sommer med god høst. Ved brug af afgrøder fra det forrige år laves en "høst-kælling" (en pige af sidste års høst), som skal pyntes med blomster og fint tøj. Høst-kællingen sættes op på marken man ønsker velsignet, og familien danser rundt om høst-kællingen for at vise deres taknemmelighed for Laurana.
Begivenheden: Dronningens Fødselsdag
Dato: 19. april
Beskrivelse: Denne dag er i Dronningens navn, som man fejre hendes fødselsdag. Man tænder et lys for dronningen når man står op. Til eftermiddag viser dronningen sig på en af Krystal Paladsets balkoner, for at vinke til sit land og tage imod dets lykønskninger. (måske der sket noget om aftens også? Udbyg gerne på den! )
Begivenheden: Lysets dag
Dato: 13. december
Beskrivelse: I et forsøg på at hjælpe lyset og sommeren tilbage til Krystallandet, tændes der en masse lys rundt om i Krystallandet (nok hovedsageligt de områder der er mest ramt af vinteren). Nogle steder mødes folk, hvor de enten sender lanterner med lys ud i vand (fx søer eller havet) eller sender dem til himmels.
Husk at hold den gode tone, og så håber jeg at der er andre der kan se det fede og sjove i at have disse muligheder, som vil være med til at bidrage til at bygge mulighederne op 8D
Shhh, tænk hvis mor så med!