Debat: Plotsøgning på karakter

Hvad skal vi basere listen af generelle søgninger på?

Hashtag-listen
24%
En ny liste af emner
38%
Jeg er ligeglad og vil bare se afstemningsresultatet :)
38%
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 03.04.2021 14:17
Halløj!

Dette skønne forslag har fået en masse stemmer, og det betyder, at jeg snart vil gå igang med at implementere det!

En del af forslaget er følgende:
I fanen kunne være en liste af generelle søgninger.
fx: Relationer, familie, kærlighed, drama, vold, etc

Og i den anledning kunne jeg godt tænke mig at spørge jer, hvordan I helst vil have denne liste.

Som udgangspunkt ser jeg to muligheder:
- Vi "genbruger" hashtag-systemet til at generere listen af emner.
- Vi laver en seperat liste af emner der specifikt omhandler karakter-plotsøgning

Hvis I foretrækker en seperat/ny liste, så må I meget gerne skrive forslag til hvilke emner, den bør indholde, her i tråden <3

Som også beskrevet i forslaget kommer der også et tekstfelt til generelt at uddybbe den specifikke plotsøgning for sin karakter, så listen kommer ikke til at stå alene .. men det smarte bliver, at den kan benyttes til at filtrere karakterer så man f.eks. kan finde et godt match til sin egen søgning :)
~ Krys ~

Mong

Mong

2786
karakterer

Mong 03.04.2021 15:49
Synes det ville være smart med en liste for sig selv hvor man kunne skrive hver enkelt person feks og hvad de ønsker at søge.
Som vis man havde en liste for en enkelt bruger og deres char inde i den liste? Vis der forstås hvad jeg mener
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 03.04.2021 16:06
Mong skrev:
Synes det ville være smart med en liste for sig selv hvor man kunne skrive hver enkelt person feks og hvad de ønsker at søge.
Som vis man havde en liste for en enkelt bruger og deres char inde i den liste? Vis der forstås hvad jeg mener

Tror ikke helt jeg forstår .. :)

Forslaget går ud på, at der bliver oprettet en ny fane på ens karakter-ark, hvor der står i nærmere detaljer hvad karakteren søger plotmæssigt, når den er sat som "trådsøgende".

Her får man så mulighed for at vælge ud fra en liste, hvad karakteren søger - f.eks. "romantik", "venskab", "kamp" osv. 

Mit spørgsmål i denne tråd handler derfor om, hvad der skal stå i denne liste. 
~ Krys ~

Mong

Mong

2786
karakterer

Mong 03.04.2021 16:35
ah på den måde :) jo det lyder som en god ide i mine øre. 
måske stå noget som familie. fjender. romantik. elskere. osv.
alt muligt som plejer at stå i søgningen.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 03.04.2021 17:13
*mumle mumle og ved ikke hvad man skal trykke på* Jeg kan godt lide begge ideer <.<..>.> Men nok mest i den forstand at der er hashtag listen og så muligheden for at tilføje/vælge en "Andet" eller noget, hvor man så kan skrive et til fem ord selv, hvis ingen af dem fra hashtag listen  passer c:
Shhh, tænk hvis mor så med!
Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2269
karakterer

Grace 04.04.2021 11:17
Jeg har valgt "særskilt" liste da der kunne være Hashtags nyttige for søgning, men ikke så relevante for en tråd?

* Fortids-relation
* slægtning (kunne udviddes med de mest almindelig: Bror, søster, mor, far, søn, datter, ægtefælde)
* Ukendt slægtning
* Læremester/mentor
* Rival
* Hævn
* Forræderi
* Kærlighed
* Lummerhed
* Vold
* Politik
* Drama
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 05.04.2021 18:29
Vi har flest stemmer på "særskilt liste" pt. så kom endelig med flere bud, hvis I synes der er noget, I savner, blandt de forslag vi allerede har fået fra Grace! :)
~ Krys ~

Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2269
karakterer

Grace 06.04.2021 07:26
* Forhold
* Kompliceret
* Underlinge (ansatte, folk der arbejder for en, etc)
* Problemer

... soooo... you are looking for trouble?

De kan jo heldigvis specificeres i teksten :)
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.
Helli

Helli

Grovgoplen

9809
karakterer

Helli 06.04.2021 12:46
Jeg tror mange af vores nuværende hashtags også godt kan fungere sammen med dem Grace forslår (som jeg btw er fan af).
Så hvis vi også får i hvert fald nogle af de følgende da bl.a. de følelsesmæssige hashtags og højt/lavt tempo ikke rigtig vil fungere i søgning (vil jeg mene)
- Adelen
- Byvagten
- Eventyr
- Kamp (jeg er sikker på at nogen gerne vil søge efter kamptråde)
- Lyset
- Mørket
- Religion
- Venskab

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0