Et sted at samle de butikker og andet salg karakterer gør

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 27.01.2021 19:06
Titlen er lidt det tråden handler om; at der blev snakket om, at have et sted hvor man kan se en oversigt over de forskellige butikker, og andet handel karaktere gør. 
Men hvordan ville det give mening at det skulle gøre? Hvordan ville det skulle se ud? Og hvad skal der være med?

Tænker der er flere forskellige ting karakterer gør sig i;
- Butikker
- Underholdningssteder ( teater, bordeller, måske kroer kan gå ind under her eller have sin egen kategori?)
- Generel handel ( ved min egen karakter, Frederik, sælger olier, mener der er en karakter der sælger spiritus, tænker der er andre ting end de to)

Er der andre "grupper" jeg ikke lige har tænkt på, fordi jeg ikke lige ved at tingene findes? xD 

Personligt synes jeg det kunne være nice med en liste over de forskellige ting, og måske muligheden for at gå ind og se en beskrivelse af handlen/butikken/what ever det nu er, hvis personen der har karakteren til det, har skrevet noget, selvfølgelig. 

Hvad tænker andre? Har nogen andre ideer eller tanker omkring det? Andre grupper? Skyd løs med hvad kunne være fedt i forhold til det 8D
Shhh, tænk hvis mor så med!
Alwyn

Alwyn

Den Gamle

1743
karakterer

Alwyn 27.01.2021 19:14
Ja! Mega god idé. Så kan folk have deres egen lille shop, og man kan holde opdateret hvad man sælger osv. Det kan snildt bruges til at hjælpe folk igang med plots o.lign. Måske kunne man have en sektion for den lidt mere ulovlige handel. Fx så laver min Alwyn eliksirer og lign., men det er lidt tys-tys. Så det kunne være sjovt at det stod et sted, hvor det sorte marked også kan annoncere hvad du sælger og laver!
Sunny

Sunny

Den Efemeriske

1140
karakterer

Sunny 27.01.2021 21:00
KL's Etsy
Helli

Helli

Grovgoplen

9809
karakterer

Helli 28.01.2021 08:46
Efter at have gumlet lidt på det, så tænker jeg, at det måske kan sættes lidt op, ligesom vores karakterlister er, dog med lidt mere råderum.
Så kan vi hurtig få et overblik over hvad der er af handel, og så hvis vi klikker ind på dem, så kan vi komme ind på deres "butiksside", hvor man så kan uddybe hvad der bliver handlet med. Jeg tænker dermed at der er et par kategorier der kan udfyldes, så man også kan sortere listen. Det bliver lidt en vilkårlig rækkefølge jeg skriver det i.

Navn - Lokation - Illegalt eller ej - Kort beskrivelse - Kategori af vare(Fritekst eller måske af en liste vi finder ud af)

Det er lige hvad jeg kan komme op med lige nu. Men så ville man i hvert fald hurtig kunne tjekke dem ud, inden man skal klikke ind og læse om dem :3 (håber det gav mening)

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 28.01.2021 16:25
Me liky <3

Kunne også være skønt med et kort med knappenåle for hver forretning, hvis man skulle være fancy <3

Nogle forretninger, som er mere social så som bordeller og kroer - eller hvis der bare er en tråd/et forum tilknyttet i det hele taget -, kunne det også være fedt, hvis man blev ledt hen til tråden, hvis at klikke et sted. Det kunne være navnet på forretning en eller en separat knap med "gå til tråd" eller lignende.
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 28.01.2021 17:51
Synes et kort kunne være mega lækkert <3 Det eneste jeg tænker, er så hvordan det skal gøres, for fx tænker jeg der ville skulle være mange pins i byerne. Skal det være på "close up" billeder af områderne, så der kan være pin de steder man tænker ens butik/whatever er, eller ville det være fx én pin i Dianthos, hvor man så kan se en liste med alle de butikker/whatever der ville kunne findes i Dianthos? :3

( personligt er jeg mest til den første ide, men kunne også godt blive bekymret for om der ville være plads til alle de forskellige ting der er dukket op i Dianthos fx, efterhånden, som er styret/ejet af en karakter xD Og det ville nok blive et stort arbejde at sætte det op sådan >.> )
Jeor

Jeor

102
karakterer

Jeor 28.01.2021 20:31
Jeg er absolut fortaler for en liste af den type her! 

jeg tror dog et kort er...unødvendigt? Altså, det ville da være vildt lækkert, men det er absolut en luksus-ting for mig. En liste ville, for mig, være alt rigeligt
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 28.01.2021 20:43
I did a thing.

Jeg har smidt forslagene sammen, og sat det op, på en måde jeg tænker det kunne gøres - ud fra hvad der er blevet forslået. 

Forslag til hvordan det kunne sættes op. (det er interaktivt)

Jeg har ikke liiiige gidet at skulle sætte hele KL op, så det det som udsnit. Umiddelbart burde det være til at gennemskue hvor tingene skulle være "klippet ud" fra ^^ 
- Tænker ikke alle ting der bliver forslået behøver komme med, men hvis jeg kan se hvordan det kunne passe ind, tænker jeg lige så godt jeg kan smide det ind :3 ( plz ikke tag det som jeg finder en ide dårlig, hvis ikke jeg sætter det ind <.< )

Jeg tænker at jeg opdaterer det løbende som der kommer forslag, og som jeg lige orker tage mig sammen til at tilføje ekstra så det virker mere "spredt" ^^ 
Skal nok lige smide en dato som jeg "sidst" har ændret det, når jeg begynder at ændre ^^' 
Helli

Helli

Grovgoplen

9809
karakterer

Helli 28.02.2021 11:20
Jeg kan rigtig godt lide hvordan listen over tingene er blevet sat op (det ender nok lidt med at minde om Lokationsgrupper, hvilket der ikke er som sådan noget galt i). Og det frie tekstfelt er nok det nemmeste, i forhold til at folk selv kan uddybe så meget de har lyst til.
Men apropos lokationsgrupper faktisk. Jeg ved vi har nogle af stederne, som også ville agere som lokationsgruppe (Vi har bl.a Det Halve Svin, som både ville høre ind under kro, men også som lokationsgruppe). Jeg ved ikke om der måske var en fancy måde at koble tingene på i så fald?

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 28.02.2021 11:49
Man kunne vel godt have et link til lokationsgruppen under navnet, når man går ind på beskrivelse, men det er ikke specielt fancy xD 
Krystal

Krystal

Skaberinden

5941
karakterer

Krystal 19.01.2022 09:48
Nu har vi lige haft lidt snak om dette i chatten, så jeg byder lige hurtigt ind:

Synes det ville være rigtig fint, hvis man kunne knytte lokationsgrupper til. Så kan vi undgå at der kommer overlap hos dem, som har en lidt større forretning med ansatte og at beskrivelsen skal ligge mere end ét sted.

Og en liste over hvad der typisk sælges, kunne også være praktisk!

(og husk at stemme på forslaget hvis I gerne vil have det!)

~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0