Karen 23.12.2020 01:58
Så... under et plot med Gabriel, hvor han skal slå en ihjel for ikke at blive taget til fange, faldt det mig ind, at... det aldrig ville komme så langt, for han ville under normale omstændigheder bare forlade sin krop og tage tilbage til Mørket i åndeform? Det næste er så... hvorfor kan andre racer ikke deux ex machina sig ud af en tilfangetagelse? Jeg tænker, når magi er en helt normal del af hverdagen, så ville det også give mening, hvis rette myndigheder havde en metode til at stoppe det? Hvad forhindrer en med teleporteringsevne i at forlade sin celle det øjeblik, h*n er blevet sat ind i den? Hvad forhindrer en engel i at flyve væk? Hvad forhindrer et ildelemental i at sætte ild til hele fangekælderen og undslippe? Jeg tænker, det ville give mening, hvis byvagten, Lyset og Mørket som standard havde en måde at forhindre alle magiske evner (inklusiv åndeform og at flyve), når de tilfangetager folk? Det ville svare til at lægge en forbryder i håndjern, inden h*n kommer i politibilen? Jeg håber, jeg giver mening xDÅndeform og generelle evner under tilfangetagelse
Lux 23.12.2020 02:06
Jeg tror den mest almindelige måde folk holder fanger/stopper magi etc. er ved hjælp af magiske håndjern. Magi neutraliserende, af den ene eller anden art? Hope 23.12.2020 06:04
Byvagtens håndjern beskrevet som magi neutralizerende, så tænker de nok ikke er de eneste med sådanne egenskaber. Så har vi en masse amuletter, som blev benyttet under kile ordens lille, rebelske periode som også bekæmper magi, som ikke bliver brugt for tiden? Er vel oplagt at lyset og byvagten bruger dem til et eller andet.Samt er Magi normalt i krystallandet, faktisk så normalt, at dem uden magi er de "Mærkelige" hvis man tager det der står om magi i universet 100% bogstavligt, så forventer man jo at fremmede væsner og alle man møder har magiske egenskaber, og der er flere med teleportations magi. Så jeg kan forstille mig, at den normale anholdelse, tilfangetagen eller ligende første handling er at tage magien fra personen på en eller anden måde. Nok langt mere hyppit at man fjerne muligheden for at bruge magi, end det modsatte, medmindre man tænker at person X magi er 100% deres øjne, som fx. Akurra eller Sedna, så er det vel nemt? Bind for øjne og magi væk? Tænker der er andre med samme type begrænsninger hvor magi neutraliserende udstyr kan bespares, for lige meget hvor meget vi gerne vil have en uendelig supply af dem, så tvivler jeg på der er.
Lige ved Gabriel, som besætter dæmon, er det jo beskrevet at der er beholdere som kan holde dem? Så ville vel give mening at lyset har beholdere, der er magisk lavet sådan at en dæmon af besættelses type, at de vil gå til disse objekter frem hvor de ønsker. Ghost catching? Kinda?
Have hope, have faith, and smile, the world isn't against you, it loves you.
Venus 23.12.2020 19:12
Jeg glemmer ofte, at det ikke står i regler eller info nogen steder, men gennem tiden er de magineutralicerende håndjern og/eller celler blevet brugt ofte i mange tråde. Som du siger, i et samfund hvor magi er hverdag, må magineutralicering også være det, hvis man nogensinde skal fange folk :) Lestat 23.12.2020 22:22
altså jeg har en karakter med en magi neutraliserende evne, så sådanne evner er der jo også derude.. Karen 24.12.2020 00:05
Jeg... havde ærlig glemt de magineutraliserende håndjern, byvagten har... >.> Det ville give mening, at Lyset bruger dem også.Jeg kom også til at tænke på amuletterne fra Kiles Orden-plottet, men... hvad ville forhindre en karakter i at tage den af? Og det ville vel egentlig give mening, at hver celle er magineutraliserende?
Til det med Sedna og magi, der er afhængig af synet: det kræver, at de er kendte, og deres tilgangetagere ved det? Ellers ville det helt klart være nemmest at smide dem i håndjern, der alligevel blokerer alt magi?
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet