Hvad i alverden forgik der bag de store brune øjne?! Alle de ord, de lød ikke som Dina! Jovist var det hendes varme bløde stemme som sagde dem, men det var med en jalousi dryppende af dem, og arrighed lynende fra hende, mens hun spyttende trådte nærmere Thalia.
I et forsøg på at tilbage lægge noget afstand mellem hende, og den tjenestepige som hun ikke længere genkendte, fik hun noget besværliggjort at kjolens skørt, møvet sig tilbage hen over jorden med de nu healede håndflader strakt bag hende, mod jorden, så det næsten var i krabbegang hun fik flyttet sig væk.
Hvis hun bare kunne lægge tilpas afstand til, så hun kunne forsøge at komme op igen, uden fare for at Dina’s hænder igen ville sende hende mod jorden, inden hun overhovedet var kommet på benene!
”Jeg.. Jeg.. Det er ikke sandt Dina?! Jeg har øje for andre! Jeg tror ikke jeg er smukkere end andre!” Nærmest skreg hun mod den lille buttede kvinde, der som et rovdyr der havde udset sig sit bytte, sank ned over prinsessen. Det føltes i hvert fald sådan, selvom Dina endte ved fødderne og ikke ind over hende.
En klam følelse af
frygt, magen til den som Astrid til tider bevidst som ubevidst havde fremkaldt i sin søster, hjemme på landstedet og nu Isenborg, spredte sig i hendes tynde brystkasse. Det føltes som om
hun var ved at kvæles, som en hånd der klemte om en lille fugleunge.
Desperat greb Thalia i et fast greb om hænderne med de ind borende negle, forsøgte at lade hendes magi flyde, fra hende og ind i Dina med håbet for at hun ville falde til ro.
”DINA!” Denne gang skreg hun ikke nærmest, det var med hendes lungers fuldekraft.
Hun slog hende, Dina slog Thalia, og så med en hårdt knyttet hånd! Dina havde trukket den ene hånd til sig, fri fra Thalia's greb, knyttet den og sendt den i direkte kollision med det ene kindben.
Det stjernede for de lyseblå øjne, men smerten var der ikke. og kom aldrig som et rødt mærke dannede sig under den lysehud. Et mærke der inden længe ville forsvinde, havde det aldrig været til stede. Hvilket var for det bedste.
Den unge prinsesse
håbede stadig at hendes tjenestepige om ganske få øjeblikke ville falde ned igen. At Dina ville
beklage og undskylde ikke bare en gang, men mange gange, både for slaget og de grimme ord,
for alt.
Hånden løftede sig igen, klar til at sende endnu et slag mod Thalia's ansigt, hvis reaktion var et kraftfuldt spark i mellemgulvet, på hendes overfaldskvinde. Med et smertefuldt støn blev luften slået ud af Dina, der sammen synket måtte lægge begge arme omkring maven.
Thalia spildte ikke tiden et sekund, hun fik kæmpet sig op på benene. Hun var ikke længere interesseret i at stoppe drengene i deres blodige slåskamp. Der var kun en ting på sinde hos hende;
Løb!
Og det gjorde hun, så hurtigt hende ben kunne bære hende, uden orientering for hvad retning flugten gik i.
Hun havde mere travlt med at se sig over skulderen, end fremad, det skete kun glimtvist. Til vejen blev blokeret af en næsten 2 meter høj mur, hvis brystkasse hun løb direkte ind i. For at forhindre hun ville falde tilbage ned på jorden, lukkede de slanke fingre sig straks tæt om hans overkrops klæder, i et anstrengt
"Urgh!" og et svagt støn, da sammenstødet fik presset det meste af hendes luft ud.

~ The price of having a soft heart is feeling the world's pain ~