Chilitoke 16.05.2020 21:11
Som jeg skrev over i afstemnings tråden (Link), så fandt jeg snakken om Goldenbox ret relevant og jeg har derfor lavet denne tråd så vi kan have en debat afledt fra den anden tråd uden at løbe af sted med den.Med Goldenbox mener jeg her ‘den gyldne kasse af ting som du og kun du har kontrol over’.
Ved de fleste pen and paper rollespil er det din baggrund og alt hvad der står på dit karakter ark. De fleste har det okay med at møde tre onde banditter og at de ikke kan lide dig, men de fleste siger også WTF hvis Gm’en pludselig siger at du er en anden race end det du selv lavede, eller at du slet ikke har den baggrund du skrev. Dette er et eksempel på en Goldebox der bliver ‘angrebet’.
Det jeg tænker vi skal snakke om her er hvad folk mener der er helligt i en tråd her på KL.
Jeg tænker at der er tre grader af hellighed.
1: Totalt (dvs de ting du ikke må pille ved) fx hvad min karakter er og hvad jeg gjorde i min post.
2: Semi (De ting du må pille ved, hvis du giver signal eller spørger først) fx du slår ud efter min karakter eller prøver at stjæle noget fra mig
3: Fritspil (De ting du bare gør) Fx Npc’er jeg ikke har lavet endnu og alle de ting du gør der ikke på virker 1 og 2.
Mit første spørgsmål er hvor ser i grænserne går? og hvordan passer “Forvandle andre” evner, “kærligheds eleksir” og “tankelæsning/tankekontrol” ind i det her mønster.
Hvis i mener at grænserne ligger et andet sted eller der er flere så er jeg også meget interesseret i at hører.