Hjælp os med at fastsætte retningslinjer inden for beklædning
KrystalKrystal
Skaberinden

Rang: Administrator
09.05.2020 20:56
Hej alle

Denne tråd er også oprettet i forlængelse af vores Discord-møde i onsdags. Her havde vi en snak om hvad normen er inden for påklædning i Krystallandet, og vi var enige om, at det må komme meget an på både race og geografisk sted i landet.

Vi kunne godt tænke os at fastsætte nogle retningslinjer for, hvordan forskellige folkeslag almindeligvis går klædt. Det vil sige, at det ikke er noget, I strengt skal overholde med jeres valg af billeder og beskrivelser af udseende, men det vil hjælpe med at give nogle fingerpeg om, hvordan vi forestiller os de forskellige kulturer.

Til det formål vil vi selvfølgelig gerne have jeres input!

Skriv derfor herunder i tråden, hvordan I forstiller jer forskellige folkeslags påklædning. Hvordan er moden blandt andet hos menneskerne i Dianthos? Er beklædningen i Balzera egyptisk inspireret? Hvordan klæder skovelverne sig?

Alle inputs er velkomne - og giv gerne til kende, hvis I er enige med andre i tråden.
Man er også meget velkommen til at indsætte billeder :3
~ Krys ~

NyxxNyxx
The Creep

Rang: Diamantmedlem
09.05.2020 21:53
Jeg har tanker om Rubinien og Norden :)

Rubinien/Balzera:
Her tænker jeg en form for egyptisk/persisk inspireret. Ikke noget voldsomt og varmt tøj, men stadig med mulighed for at dække kroppen. 

Norden/Norvik:
Her tænker jeg umiddelbart vikinge inspireret. En masse pels til at holde varmen. Varmt og uldet tøj (med mindre man ikke har noget imod at fryse lidt) Skind støvler... Og vigtigst af alt... PELS!
500x300
IsolynHunterIsolynHunter

Rang: Kobbermedlem
09.05.2020 22:39
Norden:
Alt nordisk med pels og skind :3
Vikinger.

Det sydlige Krystalland:
Jeg tænker slet ikke egyptisk. Jeg tænker Mellemøsten med beduiner og persere. Silke til de adelige og overdådige guldsmykker. For kvinder tildækket hår og måske også mund (selv hvis det er gennemsigtigt stof).
MurizzMurizz
King of Lummer

Rang: Krystalmedlem
10.05.2020 10:29
Rubinien
Jeg forestiller mig egyptisk/persisk inspireret, men ikke nødvendigvis striks 'her går vi klædt sådan'.
Lette lag af silke til de finere folk og prangende smykker der hører til. Lidt mindre dyre klæder til pøblen, men selvfølgelig stadig stor mulighed for at vise hud, da der trods alt er godt varmt.
Til almene folk, tjenestefolk og slaver:

(Jeg ville gerne have inkluderet klæder til mænd her også, men det var ikke sådan lige til at finde :p)

Til de finere folk:

Dianthos
Hvordan man typisk ville tænke, når man tænker tøj i middelalderen. I samme stil som dette.
Til de almindelige Dianthosianere:

Til adelen:

Norden
Store, tykke lag, for at holde varmen i den bidende kulde. En masse uld, skind og pels.
KrystalKrystal
Skaberinden

Rang: Administrator
15.05.2020 08:55
Dejligt at se jeres inputs! Lad dem endelig fortsætte <3
~ Krys ~

XenwiaXenwia
Hvad er livet? ¯\_(ツ)_/¯

Rang: Sølvmedlem
31.05.2020 00:10
Overordnet set er jeg meget li @Murizz og @Nyzz i mine tanker omrking beklædning rundt om i KL.

Dog forstiller mig beklædningen i Rubinien også er indisk inspireret (tilføjer lige eksempler på hvad jeg mener af indisk - her tænker jeg det er de finere folk)
250x350252x350250x350252x350

Elverne (ørken og skov) forstiller jeg mig til gengæld (for kvinderne) at kjoler gerne er i et "slank snit", og at det ikke er unormalt udskæringer der giver kig til hud, om det er slis, dyb ryg, dyb hals m.v. 
848x349
350x350
408x215

55 brugere følger tråden

Besvar emne: Hjælp os med at fastsætte retningslinjer inden for beklædning

Forfatter: Gæst
Ord: Tegn:

Chatboks

Gæst
[smilies]

IC-Chat