Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 01.09.2019 13:43
det var morgen og Rumi var glad for at dronningen var kommet tilbage til sin retmæssige plads. han havde valgt at gå en morgen tur med sin kammerat. hans hest. men var faret vild og nu landet i lindeskoven. han gik roligt ved siden af hesten der gik med snuden ned i græsset. 
Rumi havde en pose med sig og var faktisk også på jagt efter urter til den glade blomst. hans butik. han faldt en lysning og satte sig ned i græset og lod hesten gå rundt for sig selv. han anede virkelig ikke hvor han var. han havde aldrig været her før. han så op på himlen og smilte forsigtigt. Maria, gid du var her, var hans tænke. hun havde altid vidste hvad man skulle gøre. måske Rumi bare skulle gå videre. men hvad vis han ikke kom hjem igen? suk.

Rumi så på hesten der begyndte at græsse med sin grime på da han ikke red med hovedtøj på heste. han kunne forestille sig hvor ubehageligt det var. han sad roligt i græsset og fik pludselig øje på en blomst som stod helst alene midt i det hele. han lagde hovedet ned på jorden og så nøje på blomsten. den var lyseblå med en mørkegrøn stilk. måske det var en af de sjældne blomster hans mester dengang fortalte ham om.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 01.09.2019 15:45
Isiodith bevægede sig lydløst igennem skoven, der til stadighed var præget af morgenduggen, hvormed hendes nøgne fødder og det nederste af hendes hvide kjole, blev efterladt fugtig og våd tilbage. Ikke at den kønne hunelver syntes at bide mærke i det faktum; heller ej led hun under store kvaler, som hun nød stilheden i Lindeskoven og morgenen der langsomt skred frem i ro og mag. Det tilbød hende altid en stille stund, hun aldrig ville fornægte sig selv.

Som hun nåede en af mange lysninger, stødte hun på en ung mand, hvis lyse hår skinnede i det lette sollys. Isiodith stivnede og betragtede ham afventende, som hendes blege hænder greb om kniven, der hang i skeden, viklet om hendes smalle talje.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 01.09.2019 15:55
Rumi havde slet ikke lagt mærke i at der kom en kvindelig elver i nærheden af ham. Han havde for travlt med at betragte blomsten. Han havde en halskæde på med en ring inden i. Somt en lommelærke i bæltet. Det så gammelt og slidt ud, altså lommelærken.

Rumi hørte sin hest som var en stor han bryggerhest pruste og trave over til ham. Han så op og opdagede en kvinde som han ikke lige kunne se var en elver. Han rødmede lidt og stivnede lidt over at det var en kvinde der stod der. Rumis forlovede var død fordi han ikke kunne beskytte hende. Måske vis han fik en kvindelig ven hun også ville dø pga ham?

Rumi satre sig op og betragtede kvinden vis hånd var først til en skede med sandsynligtvis en dolk i. Han løftede armene og hænderne og viste han ikke havde våben.
" jeg er ikke ude på ballade" sagde han roligt og viste ikke hvor rædsenslagen han i virkeligheden var.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 01.09.2019 18:25
Isiodith betragtede manden, som denne hævede hænderne og instinktivt sank hendes skuldre en anelse ned. Den blege hånd forlod også kniven, der var bundet om hendes smalle talje og med varsomme skridt, trådte hun nærmere lysningen.
I disse tider, kan man aldrig vide sig sikker”, lød hendes svar, hendes stemme lys og feminin. Dernæst gled de isblå øjne ned over manden, og hvad de så, fik antydningen af et smil henover hunelverens læber. Han virkede oprigtig i sine ord og som bryggerhesten betragtede hende, smilede hun helt og varmt til dem begge.

Langsomt skridtede hun over mod ham, stadig uden at hendes blik veg fra ham. Enhver af hans bevægelser blev registreret, for skovene var ikke sikre, i hvert fald ikke efter en specifik mørkelvers besøg.
Og hvad foretager De dem herude, om jeg må spørge? Lindeskoven er Elverlys område. De kunne komme i problemer, blot ved at sidde her.”
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 01.09.2019 18:51
Rumi sad roligt og da hendes hånd fjernede sig for dolken sukkede han lettet. han tog hænderne ned på sine lår og så på hende. hun havde ret. man kunne ikke vide sig sikker. ikke på noget som helst mere. men Rumi var nok en af de fredeligste væsner. han ønskede ikke at gøre nogle noget. det lange hvide hår blev taget af vinden og vivlede ind i hans ansigt. han tog hænderne op til ansigtet og skyndte sig at fjerne det lange hår fra hans øjne og mund. 

Rumi så hun kom nærmere og da hun sagde hvor han var så han sig om med beundrene øjne. så dette var lindeskoven. den var smuk. "vis jeg skal være ærlig..... jeg er faret vild" sagde han og sank blikket. det var lidt pinligt at fare vild ind i et sted hvor han kunne blive dræbt.

hesten så på kvinden med dens store brune øjne. den var ikke tryg ved hende. hun havde jo næsten hevet en kniv op inærheden af hestens ejer og ven. Rumi så op igen men ikke op til hendes øjne. de faldt på hendes føder. de var bare, hvorfor gik hun ikke i sko??? det måtte da være ubehageligt vis hun trådte på en torn eller en sten der var spids.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 01.09.2019 22:55
Isiodiths buttede læber skiltes let i et smil, som manden afslørede, hvorfor han befandt sig i Lindeskoven af alle steder. De isblå øjne antog en varm kulør og snart faldt de magre skuldre ned på plads, som hun nærmede sig ham.
Det er et smukt sted at farer vild”, sagde hun, hendes stemme lys og fin. På intet tidspunkt forlod hendes skarpe men varme øjne Rumis skikkelse, men da hun omsider nåede hen i lysningen til ham, lod hun det falde til blomsten, der skinnede.

Jeg ser, at du har fundet noget ganske særligt”, konkluderede hun dernæst, hvorefter hendes blik atter fæstnede sig i mandens. Smilet over læberne lod ham vide, at hun ikke ønskede ham nogen harme; at hun var venligsindet. Det samme kunne dog ikke siges om blomsten og med et spillende blik, fortalte hun: ”Hvad du betragter er en sjældenhed. Den blomster kun en gang i hvert årti og navnet på den er stadig ukendt. Det siges, at den som navngiver skønheden, vil forbandes for syv århundrede, for ingen må tage magten fra det ugenkendelige og slippe helskindet fra det.” Isiodith lod sit hoved tilte, som hun betragtede manden indgående.

"Navne besidder en særlig magt, forstår du. Når vi navngiver et barn pålægger vi det en særlig skæbne. Det, er i hvert fald, hvordan teorien forlyder."
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 02.09.2019 08:41
Rumi kunne kun gi hende ret. Det var et smukt sted. Han smilte roligt til kvinden som kom i nærheden af ham. Hun så da venlig ud. Da hun talte om blomsten blev han næsten helt hypnotiseret over blomstens skæbne den gav.

"min lærer mester fortalte om den inden ham døde. Han havde kun fundet en i hele hans liv. Han ville se gerne ha set den igen" fortalte rumi roligt og det var tydeligt på hans stemme og kropssprog at han ikke gjorde nogle noget.

Rumi så op i kvindens øjne og smilede forsigtigt. Han ville ikke skræmme hende. Som han sad der på jorden skulle man ikke tro han var høj. Men vis han rejste sig ville han afsløre sin store højde. Rumi rakte forsigtigt hånden frem. " navnet er Rumi. En fornøjelse at møde Dem" Rumi som var en djinn ønskede kun det bedste for folk. Men det var ikke altid at folk ønskede det bedste for andre. Ikke lige som Maria. Jo hun havde altid ville andre det bedste.

Rumis hånd var blid og varm. Ikke nogle tegn på han var så gammel som han var. Rumi holdte sig jo godt. Vis hun tog imod hans hånd ville han trykke den blidt. Han så ned mod blomsten igen. *Gid man kunne tegne så ville jeg ha tegnet til billed til min butik* tænkte han roligt og elskeee billeder af blomster i butikken vis folk spurgte hvad der var i en eliksir eller creme, kunne han jo vise det.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 03.09.2019 11:49
Isiodith smilede og nikkede, som hun stilletiende erklærede sig enig. Blomsten var i sandhed ufattelig smuk, men som den skæbnebestemte for hvem end der navngav den, var den også skræmmende. Den indbød respekt, som kun naturen kunne indbyde.
Hvad er De lærd indenfor?”, spurgte hunelveren, oprigtigt nysgerrig, som hun betragtede manden indgående. Som han sad der i lysningen, kunne Isiodith ikke determinere, hvilken race han tilhørte, hvor hendes øre så sandelig afslørede hende selv. Ikke desto mindre virkede manden, denne Rumi, som et mildt væsen; et, hun ikke skulle frygte.

Isiodith tog glæde imod hans fremstrakte hånd og blikket i hendes isblå og skinnende øjne blev varmt. ”En glæde at møde Dem, Rumi. Mit navn er Isiodith”, svarede hun ham, som hun atter lod deres hænder skilles. ”Vil De fortælle mig om Deres læremester?
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 03.09.2019 15:21
Rumi trykkede blidt hendes hånd, han så mod hendes smukke øjne og nikkede. "jeg er lært inden for eliksire og alkymist. og har forresten min egen butik i diathos. Den Glade Blomst" sagde han venigt og  lagde en hånd på jorden og pressede sig op at stå.  hvilket afslørede hans 190 cm højde. da hun fortalte sit navn opdagede han hendes elverøre. så det var derfor hun var så parat til at angribe til at starte med. han rødmede lidt. det var sjældent han stødte på elvere.

rumi huskede sin lærer mester som hård men retfærdig. han smilte lidt og gik over til sin hest og strøg den over pelsen.
"min lærermester. jo ser De. han var meget venlig mod alle sjæle, store som små. han elskede sit arbejde og tog det alvorligt vis nogle kom og ikke vidste hvad de skulle ha forklarede han altid godt om planternes virkning og bivirkninger. han var dog en hård lærer. han kunne godt forlange meget af en. men han var retfærdig han ville jo bare ikke skade sine kunder fordi en elev ikke kunne finde ud af det der blev sagt."

Rumi havde næsten lys i øjnene da han fortalte om gamle dage. men det var jo mange år tilbage. Rumi savnede ham da han havde været en god ven. Rumi så mod hende og smilte. "undskyld... jeg var ret glad for ham." han smilte venligt og følte en klumb i halsen da han ikke var så god til hunkøns væsner.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 03.09.2019 17:01
Isiodith betragtede manden, som han rejste sig. Sammenlignet med hende selv, var Rumi særdeles høj, men mange af hendes omkringboende i Elverly, særligt mændene, strakte sig ligeså imponerende som den ukendte. Derfor lod hun sig ikke skræmme, som han forlod hende, for at kærtegne hans tro følgesvend.

Hunelveren lyttede opmærksomt, som den venlige sjæl fortalte og hun nikkede, når hun syntes, at stemte overens.
"Vi bevæger os indenfor samme felt, lyder det til", svarede Isiodith dernæst, som den fremmede holdte inde med et lille smil.
De isblå øjne fæstnede sig derefter på hesten, som nød godt af dens ejers kærtegn. Rumi virkede rolig og omsorgsfuld, som han stod der og kælede hestens mule.

"De må endelig ikke undskylde, Rumi. Jeg frygter ikke minder, som andre måske kan gøre", sagde Isiodith hastigt, som han undskyldte. Forsigtigt smilede hun varmt til ham.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 03.09.2019 17:22
"samme felt siger De?" Rumi vidste ikke lige hvilket felt hun talte om. va hun også alkymist, eller eliksir mager. han så på hende med nysgerige øjne. selv om de var røde havde de meget kærlighed i sig. "er de også inde for planters virkninger ?" spurgte han roligt.

hendes næste ord beroligede ham. han smilte og nussede roligt hestens pandelok. Rumi havde aldrig givet den et navn, men han havde stadig meget kærlighed til hesten. Rumi havde faktisk gemt en amulet inde under sin trøje. han var jo en djinn og derfor meget hvid i huden men med amuleten kunne hans hudfarve se normal ud. hvilket var meget praktisk så man ikke blev genkendt.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 03.09.2019 18:10
"Jeg arbejder som helbreder i Elverly", fortalte Isiodith smilende, hvorefter hun vendte ryggen til ham og skridtede ud mod Sølvfloden. Der placerede hun sig ved bredden og betragtede omgivelserne, der strakte sig ud fra hendes fødder.
Hun havde altid nydt udsigten ved Sølvfloden. Der var noget beroligende over det rolige vand, som passede sig selv og naturen, den omringede.

"Jeg... Jeg kan fornemme, en plantes healende potentiale. Måske vi derved ikke bevæger os så langt fra hinanden."
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 03.09.2019 18:39
Rumi smilte til hende som hun fortalte hvad hun var i erhverv. han smilte venligt til hende og nikkede. "Helbredere er nok nogle af de bedste i vores verden. for de kan rede uden at lede efter noget at helbrede med." sagde han venligt og klappede hesten på halsen og gik over og satte sig en arms længde fra hende. for ikke at gå ind i hendes privats atsmosfære. 

han så mod den lillae blomst og så på hende. det var tydeligt han var nervøs omkring en kvinde. ikke fordi han var genert. mere fordi han var bange for de døde for ham. han tog sin hånd op til halskæden og ringen.
"så vis De røre en plante kan De mærke om den er healende? eller bare se på den?" han ville gerne lærer hvordan andre brugte deres evne. hans virkede jo ikke helt som folk forventede. hans ene evne virkede kun i månelys, og den anden, ja den virkede kun for ham. andre kunne ikke bruge det.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 04.09.2019 14:21
Isiodith kunne ikke kvæle et lattermildt grin i at forlade hende, men det var nu mere forlegent end chokeret. Aldrig før havde noget rost hendes profession i så hengivne termer og en rosa farve spredte sig henover hendes bløde kindben ved det faktum.
Jeg takker mange gange. Det er meget pæne ord”, sagde hun, hvorefter hun smilede varmt til ham.

Da Rumi dernæst spurgte ind til hendes evne, måtte hun trække lidt på den ene skulder. ”Jeg kan se det, men jeg ved hverken hvorfor eller hvordan”, måtte hun erkende, før hendes isblå øjne kneb sig en anelse sammen. ”Jeg… Ja, jeg fornemmer det velsagtens.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 04.09.2019 17:10
Rumi smilte venligt da hun takkede ham med de søde rosa kinder. han var jo bare ærlig. han synes folks evner var meget intrassant. så  da hun fortalte at hun kunne fornemme det så Rumi på vandet de sad ved. hans røde øjne så på de små vand ringe. han holdte roligt hånden om sin ring i halskæden. han savnede maria. han så mod Isiodith og smilte venligt.

"det lyder virkelig fantastisk. er der andre i elverly som kan det?" han sagde det ikke for at snage men for at vide om evnen var udbredt eller om det var en sjældenhed. Rumis evner var ikke hverdags kost for djinn'er men han kunne stadig godt lig at bruge sine evner. bare ikke mod andre. de var mest til selvforsvar.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 04.09.2019 17:37
Isiodith måtte atter grine hjerteligt og hun trak lidt på skuldrene, før hun atter lod sine isblå øjne glide udover Sølvfloden.
Jeg må være Dem svar skyldig, Rumi”, sagde hun ærligt, for aldrig før havde Isiodith selv stødt på nogle i Elverly, hvis evne mindede om hendes egen.

Ikke at hendes tanker hvilede der længe, for alt ved den fremmede forekom hende… besynderlig. Tilsyneladende havde ingen vagter opsnappet ham og dertil var der de røde øjne. Øjne, man ikke så ofte. ”Må jeg spørge Dem… Hvad er De?
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 04.09.2019 19:25
Rumi smilte over hendes svar og nikkede til at det var okey. Rumi selv var dog ikke klar på hendes næste spørgsmål. han så lidt overrasket ud og hans hånd gled ned ved hans lommelærke. som var rusten og tom. han så mod hende og sank en klumb.
"vis De ikke har noget mod det, vil jeg helst beholde den indformation. men bare rolig. jeg er intet farligt." Rumi ville helst ikke ha folk misbrugte hans race til dem selv. for han kunne jo ikke gøre for han var født som han var født. men Rumi fortalte det kun til folk han følte han kunne stole på.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 04.09.2019 20:55
Isiodith sænkede sit blik, som hun skar en spæd grimasse af sig selv. ”Jeg beklager dybt, Rumi. Tilgiv mig for at spørge Dem”, skyndte Isiodith sig at svare, som hun flygtigt lod deres blikke mødes. ”Jeg lod nysgerrigheden drive mig. Det er bare… Jeg har ikke set en som Dem på disse kanter og jeg kunne ikke undgå at undre mig”, tilføjede hun dernæst forklarende, hvorefter hun sænkede sit hovedet i et respektfuldt buk.

Skal jeg vise Dem vej ud af Lindeskoven?”, tilbød Isiodith derefter, som hendes isblå øjne atter betragtede ham. Denne gang mere afholdende.
Rumi

Rumi

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Omrejsende

Alder / 387 år

Højde / 190 cm

Mong 05.09.2019 13:03
Rumi viftede med hænderne i nærmest panik da hun undskyldte. " nej nej De behøver ikke undskylde. det er bare.... min race er lidt sjælden og lever et helt andet sted." han ville helst ikke fortælle hvor for så ville folk måske opsøge dem og gøre dem ondt. selv om hun ikke virkede som en der ville gøre nogle ondt med vilje.

Rumi så på hende og da hun så ham i øjnene og spurgte om hun skulle vise ham ud så han rundt og grinte lidt. "nok en god ide. jeg finder ikke ud selv." han rejste sig roligt op og gik over til hesten og tog fat i grimen og løftede dens hoved. "kom min ven. nu går vi" hesten prustede og gik efter Rumi med dens store skridt.

Rumi så mod Isiodith og smilte venligt. "jeg ville ikke gøre Dem ked af det. det er bare, der findes onde mennesker og dæmoner i denne verden, og de vil gerne ha fat i en som mig." sagde han roligt og vidste at ikke kun mennesker var onde, men han havde kun mødt onde dæmoner og mennesker.
Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 07.09.2019 09:51
Isiodith smilede, som Rumi forklarede og hastigt nikkede hun forstående. ”Jeg vil ikke spørge Dem igen”, lovede hun, hvorefter de begge skridtede over til hesten. Stadig betragtede den hende med mistænksomme øjne, men Isiodith selv lod sig ikke bemærke af det og smilede i stedet varmt til den. Nærmest forlegent så den roligt væk.

Som Rumi dernæst begyndte at forklare, nikkede Isiodith stille. ”De gjorde mig ikke ked af det, Rumi. Det må ikke bekymre Dem”, sagde hun og mente det, hvorefter hun blidt lagde en forsikrende hånd mod hans arm, som de gik. ”Og De har ganske ret. Jeg er blot heldig, at have gjort mig Deres bekendtskab.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong
Lige nu: 1 | I dag: 9