Sååe jeg har en lille ide jeg gerne vil dele!

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 18.11.2018 00:28
Okay! Så nu sidder jeg jo her som nyt medlem, og ser alle de her karakternavne blive smidt rundt i Chatboxen, og rundt omkring, og jeg har ingen anelse om hvem de er og hvor er deres historie og sådan. Så er det så heldigt man kan gå ind og læse om karaktererne og sådan - men det er jo ikke ALT der står der inde. Ting der er sket i en tråd er nødvendigvis ikke nævnt - jeg tænker sådan noget som fx en hed affære, et pinligt nederlag, eller hvad der nu kan være. 

Så det min ide - eller forslag til en ide - handler om, er en eller anden form for interview af karakterne. 
Jeg tænker det kunne være noget med en karakter om måneden eller noget, lidt ligesom det der er i Fokus. Om det er de samme spørgsmål til hver karakter, eller nogle special designet til hver karakter, eller en gruppe standart spørgsmål, og en gruppe speciale ved jeg ikke. Tænker der er fordele og ulemper ved alle måderne. 

Spørgsmålene kunne udvælges af os kærer medlemmer. Vi kunne komme med forskellige forslag til hvad kunne være interessant at vide. 

I sidste ende tænker jeg også der sidder nogle medlemmer der har været her længe, som har et eller andet det altid har undret sig over ved en karakter, eller altid har haft lyst til at spørge en karakter om. 

Interviewet skal selvfølgelig svares af karakteren, så er det sjovest. Om det er noget andre karakterer kan høre/læse ved jeg ikke helt. Altså om interviewet blot er ud til os IRL, eller også er noget karakterer in-game ved noget om. 
Shhh, tænk hvis mor så med!
Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 20.11.2018 10:42
Hej Que

Du har nogle super gode pointer, og jeg har generelt været i tænkeboks med hensyn til, hvordan man hurtigere kan skabe sig et overblik over folks karakterer. Der bliver i fremtiden sandsynligvis også tilføjet muligheden for at lave en kort opsummering af karakterer, som kan læses på brugerprofilen.

Din idé lyder lidt som noget, der ville passe ind i vores spørgeforum: https://krystallandet.dk/viewforum.php?f=134
Det bliver ikke brugt så meget mere, men måske kunne jeg lave et sæt standardspørgsmål, der blandt andet indeholder nogle af de forskellige plots, vi har haft på siden, - og så kan brugerne ellers spørge, som de vil?

En anden mulighed kunne være at på en eller anden måde inkludere spørgsmål i karakterprofilen, måske som sådan en slags gæstebog. Jeg arbejder i forvejen på at tilføje en underside til karakterer med statistik, så måske kunne der også laves en interview-side?

Flere foreslag og input fra andre modtages meget gerne :D 
~ Krys ~

Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 20.11.2018 11:21
Jeg synes en interview-side ville være interessant. For som sagt bliver spørgeforummet ikke brugt mere, og jeg tror også bare at det bliver meget uoverskueligt (vi har væsentlige flere karakterer nu om dage end dengang vi faktisk anvendte det super meget)

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 20.11.2018 11:52
Det kunne også være en fin ide - det med spørgeforrummet! 

En lille opsummering på karakterprofilen kunne måske også være meget fin, men tænker at den så nok bliver skrevet fra skaberens syn, hvis det giver mening? xD Og tænker lidt pointen med interviewet er at det er karakteren der svare, eller vælger ikke svare, eller hvad der nu passer den karakter c:

Tror også det kunne være meget fedt med nogle spørgsmål på karaktersiden, måske bare et par stykker, og så er der også interviewet man kan vælge om en karakter skal være med i.

Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 20.11.2018 12:40
Jeg tænkte nemlig lidt at interview siden kunne være en erstatning for spørgeforummet. Og vi kan jo aldrig gøre andet end at opfordre at spørgsmålene bliver svaret IC. Og hvis folk så stadig ville kunne spørge derinde, så man kunne svare direkte på det. Men jeg ved ikke om det så bliver forvirrende for nye folk xD

Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 20.11.2018 12:47
Altså.. må sige.. nu jeg sidder som ny.. jeg var ikke klar over der var et spørgeforrum, før nu.. så tænker måske ikke det er så stort et problem, måske.. Donno xD 
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 20.11.2018 13:26
En ide kunne også være et spørgeforum, men i stedet for en tråd pr karakter, kan det være pr bruger, og så skal den der spørger blot specificere hvem spørgsmålet er til?
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 20.11.2018 13:37
Men så ville man i ligeså stor grad ikke kunne gå ind og læse andres spørgsmål til en specifk karakter. F.eks. for nogen af dem der har 20+ karakterer, kan det være svært at finde svarene til lige præcis de karakterer man gerne vil lsæe om. Det lød i hvert fald på Que som om at hensigten var at man kunne få noget forståelse for de forskellige karakterer.

Og det er ikke for at være super kritisk overfor alle andres ideer, da jeg da klart synes det kunne være sjovt at få spørgsmålene tilbage, bare på den mest optimale måde (hvad end det ender med at være xD)

Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 20.11.2018 14:02
Ah det har du ret i heli! Jeg tænkte mere i vandt dovenskab at folk bare stille spørgsmål uden at tjekke om det var stillet før xD

Og det er sku vigtigt at være lidt kritisk også, for som du siger så skal vi gerne finde en god måde at gøre det på, og ikke bare 'en måde'!
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Que

Que

Et væsen af mange lyde!

3721
karakterer

Que 20.11.2018 14:13
Det jeg havde tænkt var, at det ville blive stillet en hel masse spørgsmål, og der så at der måske blev udvalgt nogle, nogle af dem bliver måske omskrevet lidt, hvad ved jeg. På den måde gør det ikke noget der måske blive stillet spørgsmål der er ens, eller minder om hinanden.

Grunden til jeg havde tænkt, at det kunne være noget hvor der bliver "valgt" en karakter, var at det var muligt for alle andre skabere, at spørge den bestemte karakter om et eller andet, og så måske at der er nogle standart spørgmål. Og så bliver de forskellige spørgsmål sat sammen, og "givet" til skaberen, så han/hun/den/det/hvad-ved-jeg, kan svare på dem med karakteren. Men det åbner dog op for en masse arbejde tror jeg, hvilket måske kunne være et problem i sig selv, men ville gøre det mere.. Personligt, I guess, og gøre så man kommer lidt tættere på de enkelte karakterer ^^ 

Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 20.11.2018 14:39
Det gode ved spørgsmål er også, at det tvinger folk til at tænke over nogle ting angående deres karakter xD

Men det er super fedt at høre jeres foreslag til det! Keep 'em coming :3
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Krystal
Lige nu: 2 | I dag: 8