Et godt råd
Blæksprutten 03.10.2018 18:22
Efter en hård og kold nat i Amazonitskovene, var det endelig begyndt at klare op til en vidunderlig dag, og skovens forunderlige dyreliv stod tidligt op. Søen ved Lysningen funklede, og det var fristende at hoppe i, før Selmy skulle til at pakke sit telt og sine ting sammen, og ride videre. Det var sådan hans liv havde været i nogle måneder nu. Opsætning af telt, udforske området til fulde i et par dage, pakke sammen, rejse, og så forfra med proceduren igen. Dette var noget af en omvæltning, i forhold til før, hvor han plejede at sidde derhjemme ved skrivebordet og læse sig væk. Derhjemme havde han oftest stillet sig selv spørgsmålet, om det overhoved gav mening for ham, at trække vejret. Det gjorde det nu!
Planen for de næste par dage var, at han skulle nå, at krydse skoven helt og få skriblet en masse ned om dette forunderlige steds planteliv. Hvis han var rigtig heldig, kunne han måske komme i snak med en kentaur, gerne en ung en af slagsen, der var ligeså nysgerrig som han selv. Og først derefter ville han tage tilbage til Dianthos, hvor han hans familie ventede... Hans far, mor og søster, som efterhånden var ved at fortryde, at de havde givet ham lov til at tage af sted i første omgang.
Den grå hest spiste af græsset rundt om søen, og Selmy klædte sig af og hoppede i vandet. Han skænkede det ikke en tanke, at der kunne komme nogen forbi, eftersom at han havde tilbragt en masse lange dage for sig selv. Han svømmede et par runder rundt om søen, og stod op og tog kun bukserne på, så han rigtig kunne mærke at være ude i det fri, med den stille vind mod sin krop, og med fødderne begravet i det mosede græs. Langt væk fra civilisation. Han satte sig på en stub, og spise af sit brød og sit røget kød, som han havde fra landsbyen længere sydpå. Han var i godt humør i dag og havde tankerne langt... langt væk fra sine omgivelser.

Nyxx 03.10.2018 22:19
Den lange tur fra udkanten af Dianthos og til Amazonitskoven, havde været hård, specielt efter hesten måtte lade livet til tre varulve. Der var ikke nogen tvivl om at Linda havde set bedre dage. Efter angrebet af vampyren.. Tabet af sin datter... Og som om de ting ikke var rigeligt, så var hun også eftersøgt, fordi hun havde været så dum at sætte ild til en Kilepræst. Grunden til hun var udenfor hovedstaden, var dog fordi Kiles Orden havde fået ideen om, at alle elvere og elver relaterede folk skulle ud af byen, hvorfor vidste hun egentlig ikke, men hun havde blot sneget sig ud ubemærket og det samme gjaldt den dag hun fik en dusør på sit hoved.. Hun fortrød intet, men ville bestemt ikke tilbage til hovedstaden, ikke nu. Amazonitskovenene var dog et smukt sted, ikke et sted hun selv havde befundet sig meget, men hun havde hørt folk fortælle om det. Måske ville dette sted egentlig være fint at skjule sig i, hvis der nu var folk ude og lede efter hende, men hvorfor skulle de lede i skoven, når den nu var så langt fra byen? Linda vidste inderst inde godt, at hun ikke kunne vide sig fuldkommen sikker uanset hvor hun var, men hun kunne jo forsøge.
Et svagt smil kom frem på de blege og tørre læber, som hun opdagede hun var ankommet til en lille skovsø. Hun var der ikke alene, eller det gik hun ud fra, eftersom hun hurtigt spottede den grå hest, der gik og græssede. Der var vel ingen vilde heste i skoven? Linda stoppede da op, da hun opdagede en person der sad på en stub og spiste et eller andet. Hun lagde en hånd på sin mave som den begyndte at rumle "Hngh" mumlede hun svagt som tungen gled over læberne for at fugte dem. Det havde været nogle dage siden hun sidst havde fået mad, hvilket efterhånden også var begyndt at blive tydeligt, nu hvor hun havde brugt en måned eller to ude i vildmarken. Langsomt gik hun mod hesten og personen på stubben, opserverede personen og gjorde sig klar på eventuel kamp. Ikke just fordi dette væsen så specielt fjendtligt ud, men igen... Hun kunne ikke være for sikker sådan som det så ud for hende lige nu.
Blæksprutten 04.10.2018 11:02
Selmy havde været uforsigtigt, sådan som han havde ladet paraderne være nede. Nogen havde sneget sig ind på ham, og han opdagede det alt for sent. Han så hurtigt op fra sine egne tanker og fik med det samme øje på Lindarynil. Hendes blege hud og lillafarvede hår, skilte sig meget ud fra resten af omgivelserne. Utroligt han ikke havde set hende ud af øjenkrogen.
Hun var allerede kommet godt tæt på, hvilket fik ham på benene. Han gjorde sig selv beredt på eventuelle angreb, selvom han ikke havde sit våben på sig. Hun virkede dog til at være fredelig, og alligevel... Hendes race var lidt svær at definere. Hun måtte være en blanding af en art. Forhåbentligt ikke en menneskeædende én? Hun så temmelig sulten ud, syntes han, men om det var på grund af ham eller maden i sin hånd, skulle han ikke kunne sige. “Oh..” Udbrød han. Han lod kortvarigt blikket falde ned på sin mad. Der var ikke meget at dele ud af, men han ville ikke være i stand til at sige nej, hvis det var det hun var kommet efter.
“Taler du krystilsiiansk?” Spurgte han, for at være på forhånd. Hvis hun ikke svarede ham lige med det samme, ville han forsøge sig med elvisk, selvom han kun kunne en enkel høflig hilsen eller to. Han forsøgte at vise, at hun var velkommen, ved at byde hende hen til sig med en armbevægelse. Hans lyse og meget menneskelige udseende gav som regel folk den tro, at han var venligtsindet, hvilket han egentlig også var i det fleste situationer.

Nyxx 18.11.2018 19:57
Linda bed sig lettere usikkert i underlæben og nikkede kort ”Ja, men... Med accent” sagde hun stille og gik frem mod mennesket. Hun var der egentlig ikke for at tage hans mad, egentlig havde hun nok mere brug for lidt selskab, nu hvor hun i nogle dage havde vandret hvileløst rundt. Hendes øjne flakkere omkring, forsikrede sig om der ikke var folk der var klar til at indfange hende, for hun ønskede ikke at komme tilbage til Dianthos, for hun vidste at det ville være hendes død, specielt efter det der skete med den forbandede præst. ”Jeg er her ikke for.. Uhm.. At tage din mad... Jeg så hesten, derefter dig og så ja...” sagde hun stille og så mod hesten der blot stod. Igen rettede Linda blikket mod mennesket ”Hvad laver et menneske i skoven? Med kun en hest..” spurgte hun og hævede et øjenbryn, som hun satte sig på jorden under hende. Jo bevares så var hun sulten, men hun kunne ikke bare komme og bede om en kom plet fremmed mands mad?
Blæksprutten 21.11.2018 15:58
Selmy smilte lidt, da hun afslørede sin elviske accent. Han havde selv en ganske almindelig hovedstadsdialekt, når han snakkede, men hvis man var fra samme kreds, ville man nemt kunne høre, at han også fra den lidt finere del af Dianthos. Hvis ikke det var fordi han var halvt afklædt, ville det måske også være tydeligt, når man gjorde et øjekast på hans tøj, som var af god kvalitet. Helt bevidst om, at han var halvnøgen, var han en smule forlegen over, ikke at være klædt ordentligt på, men han prøvede at forholde sig afslappet. Han havde trods alt ikke regnet med, at møde nogen herude i midten af denne enorme skov. I hvert fald ikke før han kom tættere på kentaurernes opholdssted...
“Ah...” Svarede han tænksomt, og ret så overrasket over, at hun ikke ville tage imod hans gestus. Han skævede lidt tvivlsomt til sin mad, som ellers så primitivt ud, men kiggede derefter på hende og smilte venligt. “Altså... Egentlig er jeg nok faret lidt vild. Men så længe jeg fortsætter i samme retning, så skal jeg nok komme længere mod vest” Svarede han, mens han rak ud efter en tyk, sort trøje, og trak den over sig, så han igen kunne fremstå anstændig “Jeg er biologforfatter. Så jeg er ganske harmløs... Hvad med dig selv?”.

Nyxx 25.11.2018 19:59
Der var bestemt ikke nogen tvivl op at dette menneske ikke blot var fra hovedstaden, men også den lidt finere del. Det kunne både høres og ses på ham. Mest hans påklædning, trods han ikke havde ret meget på, på givende tidspunkt, men det hun kunne se, lignede bestemt at det var af bedre kvalitet, kontra det man kunne få ved de fleste markeder. Han havde nok ikke regnet med der var nogle der skulle komme forbi, hvilket også var ret usandsynligt, specielt på denne tid.Linda fik et svagt smil frem på læberne ”Fortsætter du.. Mod vest støder du nok på kentaur flokke.. Eller en flok halvdyr..” sagde hun og så væk som han trak trøjen på. Som han igen talte, gik hun ud fra han havde fået trøjen på. Hun så ned i jorden og bed sig kort i underlæben. Hun blev nødt til at lyve, for hun kunne ikke sige hvorfor hun egentlig befandt sig her ude.. For tænk hvis han hev hende med til hovedstaden og fik dusøren der var på hendes hoved? Hun så på ham med et smil ”Har du funder nogle drager?” spurgte hun nærmest helt elektrisk. Hun var selv kæmpe glad for drager, studerede dem og skrev ting ned omkring dem, men nu hvor folk var på jagt efter hende, tog hun ikke chancen og holdt sig skjult. Hun sukkede da svagt ”Jeg er ret meget på afveje.. Jeg blev jagtet af nogle ulve, men mistede dem ved skovbrynet” sagde hun med et skævt smil og håbede han ville købe hendes historie.
Blæksprutten 03.12.2018 19:04
Selmy ville nok ikke kunne gennemskue, at hun var efterlyst. Han befandt sig efterhånden så sjældent i Dianthos, at han ikke rigtig var opdateret med, hvem der havde hvilken stilling, og hvem der havde begået kriminalitet. Kiles Orden hørte han dog om, når han udvekslede breve frem og tilbage med sin søster, far og mor.
“Årh, jamen tak da!” Svarede han, og var noget så overrasket over, at hun kendte vejen. Han havde et kompas og et kort med sig, men det var sparsomt, hvad han kunne få ud af kortet, når det kom til at finde levende væsner. Han rak ned efter den sidste bid mad og spiste det, nu hvor hun så høfligt havde takket nej til at spise med. Nu var det i hvert fald for sent for hende, at ombestemme sig. Han kiggede på hende, og blev overrasket over, hvordan hun pludselig blev energisk over drager. Drager var skam også noget, han ville blive ellevild med at se, men de var trods alt ikke nogle væsner, han havde gjort sig tanker om at opsøge, lige for tiden. “Naah, de er jo uhyre sjældne. Men jeg har da læst en del om drager... eller det vil sige, min farfar plejede at fortælle mig en del røverhistorier” Han lo lidt og trak på skuldrene. Han havde dog haft en fornemmelse af, at siden historierne kom fra hans farfar, så måtte de næsten være sande, da han havde været en sand eventyrer, der ikke frygtede at dø til det overnaturlige. Hverken væsnerne i Kzar Mora eller de majestætiske bevingede øgler. Selmy vidste godt hvor på kortet han skulle hen, hvis han følte sig selvmordstruet nok til at lede efter dem.
Som han stod og tykkede færdigt, aflæste han hende så godt han kunne. Han fandt hendes udseende ret så mærkværdigt, og havde endnu svært ved at placere hende. Han kunne tyde hendes elviske gener, men resten var ham et mysterium. Mon hun var et af skovens væsner her, som endnu ikke var beskrevet på papir? En ny type elver måske. Det gik op for ham, at han nok stirrede lidt for meget, så han kiggede i stedet efter hesten, som bare græssede videre.
“Undskyld mig, sagde du ulve?” Spurgte han varsomt. Der fandtes ulve langt de fleste steder i krystallandet, men de havde for det meste holdt sig til at jage dyr. De fleste ulveangreb man hørte om, var i virkeligheden fra varulve. Selmy havde set et varulvebid på egen hånd, da han som dreng var med sine forældre inde ved helbredelseshuset. Hvad der skete med manden, vidste hans far nok kun... “Altså, du er velkommen til at følge med mig, hvis du skal nordpå, på et tidspunkt. Jeg bor i Dianthos”.

Nyxx 08.01.2019 15:59
Linda sendte ham et skævt smil "Halvdyrene.. Vær varsom, de har en tendens til at smide folk i lænker" sagde hun stille og gned sine håndled. Hun huskede godt hvordan det var at sidde i de lænker og se hvordan de stod og lavede planer for datteren. Hun rettede blikket mod ham igen, som han begyndte at tale omkring dragerne. Hun havde lige håbet på, at denne mand ellers kunne lede hende i retning af nogle drager også trods af, hun vidste der ikke var mange af dem. Hun bed sig svagt i underlæben "Blev selv fortalt om dem... Har stødt på en, en enkelt gang, det var... Spændende" sagde hun og smilede stort. Det var lige før hun var blevet ædt da hun havde det stævnemøde med den drage, for den havde blot set et dumdristigt væsen der var fascineret over det store skællede bæst og ikke havde tænkt over de farer, der var ved at nærme sig drager. Hun var bestemt blevet klogere, men forsøgte dog stadig at finde nogle drager som hun kunne studere.Linda havde bemærket hvordan han havde stiret på hende. Ikke hun kunne læse tanker, men hun havde lidt på fornemmelsen, hvad det var han forsøgte at placere. Hun fniste kort for sig selv "Du er ikke den eneste der er forvirret over hvad jeg er... Elver.. Og dæmon" sagde hun stille da dæmon blev nævnt. Det var ikke just noget hun var stolt af, for hun havde altid været et udskud i elververden og dæmonverden, så hun havde i teorien ikke noget familie der gad at bruge tid på hende og nu havde hun slet ingen, efter hendes datter var død.
Hun nikkede svagt Ja?" sagde hun stille. Der var ikke tale om varulve, men reel ulve.. Hun forsøgte at holde sig så langt fra varulve som hun kunne, for det var sådan en der tog hendes datter... Hendes stoppede nærmest som han nævnte Dianthos, kendte han ikke til det med elverne? Hun så ned i jorden "Jeg ville ønske jeg kunne.. Men min slags er ikke velkommen i Dianthos" sagde hun og så ned på ham med et svagt smil "De fleste elvere er nødt til at leve i skjul" sagde hun stille. Hun skulle på intet tidspunkt nævne for ham, at hun var efterlyst for at have myrdet en Kilepræst.
Blæksprutten 13.01.2019 13:56
Selmy løftede blikket bekymret, da hun nævnte noget om lænker. Det gav ham naturligvis en mindre lyst til at forsøge at opsnuse halvdyrene. Han havde jo kun gode intentioner, om at tegne et par stykker, og så gå igen. For videnskabens skyld, selvfølgelig. Han bemærkede ikke, hvordan hun gned sine håndled, og kunne derfor ikke regne ud, at hun talte af erfaring. Men han bed mærke i, hvor spændt hun havde været, og hvor skuffet hun blev, da han afviste, at han ikke havde mødt nogle drager.
“Årh?” Lød det forbavset fra ham, da hun afslørede, at hun havde set en “Hvordan i alverden har du stødt på sådan en?”. Hun kunne jo selvfølgelig have en hvis alder, når nu hun var en blanding af både dæmon og elver, og så var det vel ikke unormalt, at man havde stødt på en drage, i forbindelse med krig, og når lysets eller mørkets hær, sendte sine mænd afsted. Men Selmy var selv et pureungt menneske, trods han oftest optrådte meget alvorligt og gammelklog.
Da hun kiggede ned i jorden, kunne han godt fornemme, at det plagede hende. Han ville selvfølgelig aldrig følge hende helt til Dianthos, men elvere måtte vel stadig færdes udenfor byen, vel? Han havde ikke sat sig forfærdeligt meget ind i elvernes situation, men han var da vred på deres vegne. Kiles Orden var heller ikke just populær i hans egne kredse, trods de havde gemt sig bag Kiles navn.
“Jamen så vil jeg da forsøge at undgå halvdyrene så” Svarede han og gjorde et taknemmeligt smil, for at hun havde advaret ham “Kentaurere er vel også lidt mere spændende og sjældne”. Og forhåbentligt gjorde de ikke brug af lænker...

Nyxx 27.02.2019 13:51
Linda kløede sig svagt i nakken og grinede ”Heh… Inden jeg fik min datter.. studerede jeg, nærmest jagtede drager.. Men denne var syg, så den var for svag til at gøre mig noget” sagde hun stille og kom i tanke om sin datter. Hvis det ikke havde været for den forbandede vampyr, så havde Ileshia sikkert stadig været i live og hun var ikke endt herude i skoven, i et ivrigt forsøg på at skjule sig for Dianthos’ vagter, i frygt for hvad de ville gøre ved hende. Hun smilede skævt ”Men jeg vil ærligt, ikke anbefale at komme alt for tæt på drager, såret eller ej, da de er nogle kæmpe væsener og kan gøre ret voldsom skade, eller sågar dræbe dig, hvis de får chancen” sagde hun og sendte ham et smil. Hun havde en enkelt gang måtte stikke af og slap gudskelov af med et par småskader efter den kun ramte hende med halen og sendte hende trillende ned af nogle skrænter. Linda nikkede ganske kort ”Der er også nogle halvdyr der ikke er sådan.. Disse var kattedyr, eller hvad man skal sige, der er også nogle ulve der ude..” sagde hun og smilede ganske kort. Bevares så var der også nogle blandt disse ulve der ikke var super glade for de fremmede i deres lejer, men mon ikke dette menneske kunne virke mindre fjendtligt? Linda grinede ganske kort ”Kentauerne er af hel anden kaliber. Jeg syntes de var spændende i hvert fald” sagde hun. Hun havde kun set få af dem, formentlig en moder og et føl? Eller hvad deres børn hed. De drak vandet fra den samme sø som Linda havde gjort. Hun var bare dum nok til at følge efter deres hovspor og fandt deres stamme, hvor hun havde lusket sig rundt, i forsøg på at indsnappe viden, uden at lade sig gøre til kende.
Blæksprutten 05.03.2019 01:55
Selmy lyttede til hende med en smule ærefrygt, som hun kunne fortælle af erfaring, hvordan hun decideret havde været på jagt efter drager. Det var en passion, han kun kunne være imponeret af, men selvom han selv havde et efterforskergen, ville han aldrig nogensinde kunne følge den samme rute. Han var blot et simpelt menneske, og havde ikke lyst til at ende som dragefodder!
Med Lindarynils erfaring og gode råd, fik han dannet sig et billede af, hvad han kunne forvente at se, som han nåede dybere ind i skoven. Han var ked af at hun havde takket nej til at følges med ham eller modtage hans mad som tak, men hun klarede sig sikkert bedre uden ham. Hans rejse videre igennem skoven, ledte ham heldigvis ikke på nogle af de omtalte halvdyr, men han fik dog heller ikke bevæget sig i den rigtige retning af mosen, hvor kentaurne opholdte sig, før han pludselig fandt sig selv på den anden side af skovbrynet. Til gengæld havde der været underlige insekter og andre vilddyr efter ham, som havde drevet ham ud af kurs op til flere gange. Det efterlod ham en meget mærkelig følelse af, at skoven havde ledt ham på vildspor med vilje... Som om den var levende, på en anden måde end en helt almindelig skov.
//Jeg bliver nødt til at afslutte tråden her, Nyxx, for at spare os begge for en skyldner, som ligger længe hos os begge to </3 Håber ikke det gør noget!!

Chatboks
IC-chat▽
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2
Lige nu: 0 | I dag: 2