Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 29.05.2018 20:11
Elasha havde fået nogle venner til at tage sig af neila. hun havde pakket noget mad. urter og tøj i en sæk hun havde taget over skuldren og stod nu over for kroen med sin kappe på. hun vidste ikke om koda stadig var der inde. hun håbede det for der var gået 3 dage. men Koda kunne jo ha været taget afsted. det var aften så man kunne ikke se hvad Elasha var i mørket.
Koda havde lovet at tage hende med til en som kunne gøre hende rask. men hvordan var denne hygge onkel. hvordan ville han kurrere hende.? Elasha gik ind på kroen og spurgte stille efter koda. men kro ejeren fortalte ikke hvor koda var. måske var hun gået. øv. Elasha gik ud igen og så rundt.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 29.05.2018 20:19
At  kroejeren ikke kunne sige hvor Koda var, kom af den simple grund Koda havde betalt ekstra for ikke at blive forstyrret i sit ophold på kroen. Desvære havde arbejde med at opsøge hende hurtigere end hun kunne udføre det. Dog det øjeblik Elasha havde spurte efter Koda var der allerede sendt bud efter hende. Koda havde været klog nok til at sige hvis en elver kom så var det straks at sende bud.
 Koda gav ssig et par øjeblikke til at komme ned og kroejeren sendte blot tegn til Koda om elveren var gået udenfor igen.
Uden videre gik Koda ud af kroen og kiggede lidt rundt og fik øje på elverpigen der så mindre fortabt ud.
"Troede du jeg havde brændt dig af kære" spurte Koda blidt som hun nærmede sig Elasha.
Koda var klædt nogenlunde som sidst, denne gang havde hun blot også en vest ud over skjorten.
Vadesækken var allerede over skulderen og Koda var mere eller mindre klar til afgang imod nord.
Det havde dogikke været heste at støve op i denne landsby  men Koda var blevet anbefalet en dagsrejse længere vest på hvor der var en avler der sikkert solgte ud af de krikker der ikke kunne alverdens mere.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 29.05.2018 20:27
Elasha var ikke fortabt men troede at koda havde glemt hendes aftale med Elasha. hun så rundt ude for kroen. og hørte pludselig kodas stemme. hun smilte venligt og nikkede. "lidt. troede du var gået før jeg nåede at komme" Koda sagde sjovt nok stadig kære til Elasha. kunne hun ikke udtale hendes navn mon. hun havde en vinter kappe på og en lang sweater.
hun var klar til at gå. men hun vidste ikke hvilken vej de skulle gå. Elasha havde været klar til at gå hele vejen. hun overvejde ikke engang heste kraft. hun havde aldrig redet så at side på en hest var ikke lige den tænke der slå Elasha som det første.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 29.05.2018 20:33
Skulle Koda været gået før tid? nej hun var en kvinde af sit ord og agtede altid at overholde den side af sig selv. Desuden skulle det her nok blive en fornøjelse. Koda vidste stadig ikke helt hvorfor hun havde lokket elveren med, ikke andet end det kunne være underholdene og en side af Koda gerne ville hjælpe Elasha med at få det bedre, ikke blot det med helbredet men også komme bort fra den skov.
"Vi har en lille nat foran os, der finder vi så et par ridedyr og sætter kurs imod Krystalbjerget"forklarede koda og gik roligt imod byporten i den lille landsby og regnede med Elasha ville følge med.
Det eneste problem ved den her rejse var at Koda måtte finde føde før eller siden. Trods bjørneblodet i lommen der kunne stille det værste drak Koda af mennesker eller ligende væsner for at stille sin tørst og det hjalp nok ikke at blide i elveren, det ville sikkert skræmme hende væk.
"Men vi skal nok lære hinanden godt at kende, det bliver så dejligt" udbrød Koda og klappede sine hænder sammen og var ret ligeglad med hvor mange i byen der måtte være gået i seng.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 29.05.2018 20:40
ELasha vidste ikke meget om koda så at hun holdte ord var jo kun dejligt for hende. hun nikkede og havde sovet meget af dagen efter som hun havde mødt koda om natten havde hun regnet ud at Koda var et natmenneske. eller hvad man nu kaldte det. 
hun begyndte at følge Koda mod byporten. hun så på koda da hendes udbrød fik nogle til at råbe af dem. Elasha så bare mod dem der skældte ud. hun sagde intet til dem men så mod koda. "det kan der være noget om" sagde Elasha med et smil. hun så mod porten og tænkte lidt. ridedyr. var det så meningen de skulle ride og ikke kører vogn. når Elasha skulel jo lærer det på et eller andet tidspunkt. så hvorfor ikke nu.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 29.05.2018 20:47
Som de kom imod byporten var vagten allerede ved at lukke den for natten og Koda udbrød "Hov nej... min gode herre, vi skal ud"
Vagten stoppede straks op og begyndte at bande og svovle ud af igenting og sagde "Ingen udgang efter 22 det kan jeg ikke lade om på" og det virkede til at han var godt stædig på det punkt og han stod strak med armene over kors.
Koda sukkede for sig selv og så sig over skulderen til Elasha og så hen på vagten igen.
"Min gode herre... det er mig en fornærmelse at blive stoppet i min rejse... Mit nomadeblod kan ikke holde sitbag af en sølle port.. den vil jeg vælte hvis nødvendig og lade dem stå her i skam over manglende respekt af mit folk" udbrød Koda og lavede store armbevægelser. Dog hvis man holdt godt øje var en del af de armbevægelser at finde 3 små krystaller frem fra en pung og vagten fattede det godt.
"Undskyld frøken.. det var ikke min mening at fornærme deres arv, jeg åbner straks" sagde vagten og gik straks igang med at åbne porten igen.
Koda vendte sig imod Elsha og gav hende et lille blik med det ene øje, og da de gik ud af porten stak Koda vagten krystallerne.

Da de var kommet ud på den anden side sagde Koda "Sådan, det var tæt på... Lille tip til vores tur, alle kan købes for de her latterlige mineraler til en sten... lad dig aldrig binde op på dem.. mangen til mærklighed.. hvad vil folk med et mineral... næ du.. hav dine værdier i genstande og ikke de her små værdiløse sten alle mister hovedet over" 
Det var en ting Koda aldrig havde forstået hvordan sådan en lille krystal kunne have så meget værdi.. i starten havde Koda faktisk nærmest kastet dem efter folk men havde forstået nu at man skulle holde lidt fast i dem fordi folk gjorde umættelig meget for at få fat i dem.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 29.05.2018 20:58
Koda virkede til at h styr på det hele da de fik lov at gå igennem porten. Elasha så på hende og nikkede. 
"ja det ved jeg alt for godt. derfor mine værdier er mine haver. ingen kan få en have som dem jeg har "  Elasha så godt nyttigheden i krystaller. men ikke vigtigheden i det.
hun så på Koda da de kom ud fra porten. "du håndterede det meget flot. jeg havde bare ventet til i morgen tidlig" sagde hun ærligt. og vidste hun ikek havde krystaller nok til at få en mands opmærksomhed.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 29.05.2018 21:10
Koda grinte lidt over Elasha godt vidste det og lod sine værdier ligge i en have, det var helt herligt, hvor havde den her elverpige gemt sig henne. Det var så dejligt som man så en yngre version af en selv.
Da Elasha kommenterede på det flotte skuespil og scene som Koda havde skabt kom der igen et lille grin efterfulgt af "Det er nemt nok.. Hvad en lavtlønnet vagt ikke vil gøre for lidt ekstra"
Desuden havde Koda bestemt ment hun ville vælte den byport hvis han ikke var gået med til det men det unlod Koda at sige.
"Du ser ung ud Elasha, men med din race må du være ældre end jeg... og reglen om man ikke spørger en kvinde om sin aldre må kun gælde mænd, så imellem os to, hvor længe har du være her" spurte Koda af nysgerihed. Koda selv var stadig i sine uge år og tanken om et uddødelig liv skræmte hende til tider da hun syntes ind til nu havde hendes liv varret længe.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 30.05.2018 14:46
Elasha så på koda da de kom igennem og hun talte om at vagter altid ville gøre for lidt ekstra. ja det gav god mening. hun gik roligt videre og hun tænkte ikke længere over at at koda faktisk havde ville vælte porten vis de ikke var kommet igennem. hun troede bare det var en metafor.
hun gik roligt videre da koda pludselig spurgte om.... hendes alder? hun så på Koda og grinte lidt. "for min mening... lidt for længe. jeg er omkring de 286 år" sagde hun roligt og vidste hun havde været på jorden lidt for længe. hun havde været syg i alle de år hun kunne huske. og det var faktisk over 200 år hun kunne huske. hun var dog lettere overrasket over at koda ville spørger om sådan noget.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 30.05.2018 19:14
Koda blinkede et par gange og følte sig sjovt nok ret ung, men den her elver opførte sig just ikke som en der havde været på jorden i over 200 år.
"hold da op, det kan man ikke se på dig.. Jeg kan kun prale med 28 vintre" sagde Koda glad og trods Koda just kun så yngre ud end det, nok nærmere en i starten i 20'erne end slutningen. De gik i et roligt tempo, de havde jo hele natten. Men det var lige det, hvordan skulle Koda lige slippe uden om sollyset på den her tur uden Elasha ville ane uråd. Nå det måtte Koda tage hen af vejen.
"Hvordan kan det være du syntes det er for længe?" spurte Koda så lidt nysgerrig kun med tanken om en dag selv at nå den alder.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 31.05.2018 19:38
Koda virkede nok ældre end elasha men hun var jo også elver. deres alder system var helt anderledes end menneskers. hun så på koda med et smil. ja det var nok ikke lige så meget. hun knugede lidt om sin sæk og så på Koda. "tror du da ikke det føles længe når man næsten er konstant syg?" spurgte Elasha sådan lidt indlysende. Elasha havde ihvertfald følt det var længe. hun var dog kun glad for at hun ikke var død endnu. hun havde så meget hun gerne ville opleve når hun blev rask. måske endda finde en sjæleven. en mage som nogle kaldte det. Elasha havde altid ønsket at komme opforstre et barn men hun ville ikek risikere det blev lige så syg som hun havde været som barn.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 01.06.2018 20:42
Koda tænkte lidt over hvad Elasha sagde og det var vel rigtigt at det måtte være hårdt at være i live hvis man konstant var syg og bange for døden men... "Det skal jeg ikke diskutere" sagde Koda blidt og kiggede lidt ned i jorden mens hun gik. I det mindste kunne Elasha blive syg og føle i live på en meget forskruet måde. Men det var en lang diskution som Koda ikke havde lyst til at ende ud i lige nu.
"Men vi får dig rask igen, så kan du nyde det hele igen kære" sagde Koda blidt og klappede sine hænder sammen. 

Måske det ikke havde det ikke været smart at ikke havde spist inden den her tur. Det lå ligesom bare lidt og irriterede Koda lidt, det var ikke ulideligt, men måske når de kom frem til avleren kunne Koda lige smutte en tur ud og hapse en eller anden.
"Kære... du må sige til når du bliver sulten eller træt... når jeg rejser glemmer jeg nogle gange lidt alt det da rejsen optager mig" sagde Koda blidt og håbede at det ville forklare at Koda ikke rigtig sov eller spiste.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 02.06.2018 19:07
det forstod Elasha godt. den diskution ville værre længe vis den begyndte. me Elasha var bare ærlig. hun havde ikek følt livet var i orden når man var sig. da hun så sagde de nok skulel gå hende rask smilte hun venligt. og håbede virkelig på det bedste. "det vil glæde mig"

hun så rundt imens de gik.  hvor mon denne heste avler boede. hun kendte ikek så meget til byen så hun kunne ikke vide hvor det var. da hun blev tiltalt som kære igen så hun på koda og nikkede. "det skal jeg nok" sagde hun med et venligt smil. hun kendte det med at noget optog en meget så man glemte mad og vand.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 02.06.2018 19:52
De gik vel i et stykke tid, Koda fik måske ikke sludret så meget efter sin sidste kommentar da tanken hun havde fået om mad lå og gjorde hun måtte undertrykke det lidt, men til sidst kom de til et hus der lå lidt nær en mark. På marken lå flere heste og sov, men ellers var der ret stille.
"ulempen ved at rejse om natten er så vi skal vække folk" mumlede Koda lidt til Elasha og gik roligt hen til gårdet og slog hårdt på døren.
Efter et par minutter lød der et rumsteren og døren blev åbnet.
En halvgamel mand stod med nattøj og hue på og så lidt irriteret ud.
"Hvad fanden er det for et tidspunkt" udbrød han surt og Koda vidste allerede det her ville blive en dyr fornøjelse
"undskyld min gode herre, vi har rejst hele natten, vores heste blev stjålet og vi blev anbefalet at købe af dem" sagde Koda venligt og stod lidt og rystede med sin pung.
"I kan overnatte i laden, så taler vi i morgen tidlig" mumlede han og smækkede døren i.
Nu stod Koda og Elasha i gårdspladsen i stilheden igen og Koda så mindre opgivende ud og sagde "Der er vel ikke så meget andet for"
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 02.06.2018 20:06
Elasha nikkede. ja det var en ulempe. at vække folk. hun så på døren da den sure mand kom ud. Elasha så ud over hans mark og gik over til koda og så på hendes pung. "ved godt det er lidt uhøfligt at spørger, men hvorfor rejser du kun om natten" Elasha havde spekuleret på det det meste af natten hvorfor hun kun rejste om natten. men Elasha så det som uhøfligt at spørger og derfor havde hun ikke spurgt før. hun så på kodas opgivenhed. 
Elasha kunne da godt handle for hende vis hun var meget b menneske. hun var selv begge dele. hun kunne være længe oppe om natten og stå tidligt op. hun så mod hestene og gik over til folden og klikkede til dem. den ene hest var vågen og kom over til Elasha og hun tog noget græs og gav hesten.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 02.06.2018 20:19
Koda gik ud i laden med Elasha og da spørgsmålet der før eller siden måtte komme, blev stilt så sukkede Koda en smugle og vidste ikke helt hvordan hun skulle forklare sin lille nye veninde om hvorfor hun kun rejste om natten.
Skulle hun direkte bare forklare det, eller ville det ikke blive taget særligt pænt, eller hvordan skulle hun gribe det her an?
Koda smed sig i noget hø i laden og kiggede på Elasha og sagde "Det er et rigtigt godt spørgsmål min kære"
Entelig vidste Koda stadig ikke helt hvordan hun skulle forklare det hele.
"Jeg er natte ravn... Fortrækker det sådan, solen er så skarp, bruger endda en lille paraply når jeg indelig skal rejse om dagen... Ved ikke helt hvorfor, de lægekyndige kan ikke helt forklare det" prøvede Koda at forklare lidt luftigt.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 02.06.2018 20:27
Elasha gik ind i laden og lagde sig forsigtigt på noget hø og så på Koda da hun ventede på svar. da svaret kom var det nogle lunde det svar hun havde ventet. hun så op på månen igennem ladens dør. 
"ja det kan jeg godt se... men måske sover du bare for længe om dagen til at være vågen om dagen" prøvede Elasha og kom med et lille gab. hun kunne godt mærke hun ikke var en natte ravn. hun var ved at være træt. hun lagde hovedet på høet og så på koda med halv vågne øjne. hun kunne mærke søvnen presse på. 
Elasha tog sin kappe og puttede i den. hun havde lagt sin sæk med tøj og mad for fødernes ende og mærkede øjenlågne blive tungere og tungere.
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 02.06.2018 22:01
Et smil kom frem på Kodas læber og ville ikke kommentere yderligere på det med at sove dagen væk. Realiteten sov Koda aldrig rigtigt, nogle få gange tog hun lige en time eller 2, men for det meste var hun bare vågen. Selv om dagen var den del af at skulle sove mere skuespil for ikke at skulle skille sig ud fra de almindelige dødlige.
"Sov godt kære" sagde Koda blot og  strak sig lidt i høet.

Koda ventede til Elasha var faldet godt i søvn, og så lidt ekstra så hun ville være i en dyb søvn. Det var stadig mørkt uden for trods himlen begyndte at blive lysere. Med et sneg Koda sig ud for at finde sig bare nogen form for føde der ikke var hendes nyeste selskab.

Koda kom tilbage efter en halv time. Solen var sådan set på vej op, og ubehagen var allerede over Koda de få minutters sollys hun havde fået. Dog havde hun fået sneget sig ind i gården og fundet en lille tjeneste pige og fået drukket af hende uden hun var vågnet. Det sidste af det med hun ikke var vågnet var nok mere held end forstand, men føde havde Koda fået, dog måske ikke lige så meget som hun gerne havde ville.

Der gik ikke mange øjeblikke før avleren var ude i laden og råbte "Godmorgen de damer, så er vi klar til at handle"
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Neutral God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 03.06.2018 12:59
Elasha sov tungt lige idag. men det var nok fordi hun ikke var van til at være vågen om natten. da koda gik opdagede hun intet. hvilket jo var heldigt for koda. Elasha vågnede da avleren råbte og hun fik sådan et chok at hun hev kappen over hovedet og så rundt. hun var stadig døsig. men dette var ikke tidspunktet til at ligge sig til at sove igen.
hun så på avleren og rejste sig op. hun rettede på tøjet og de grønne øjne så mod koda. skulle hun mon handle med ham eller skulle elasha handle lidt istedet for.
"hvad er Deres pris for to heste?"
Koda

Koda

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 173 cm

Koda 03.06.2018 13:07
Koda blev mindre overrasket over Elasha tog styrringen af handlen, og undrede sig lidt men lod det blot værre.
"Mine fine dyr, i kan købe 2 for 15 safirer" sagde manden blot og lignede just ikke en der var til at hugge og stikke i, dog lod Koda hver med at blande sig og lod Elasha forhandle dette, dog havde Koda på fornemmelsen at det var stadig hende der fik lov til at betale for hestene, ak ja.
Koda roede i sin vadesæk og fandt en lille blå parasol frem og slog den op så der kom lidt skygge over hende med det sollys der kom ind i laden. Det var jo direkte ubehageligt at stå i, men der var  nok ikke megen vej uden om en længere dags rejse nu hvor de var oppe.
De kunne jo købe en overdækket vogn med, men snart blev den her hyggetur en dyre fornøjelse end Koda måske lige havde regnet med.
"Kære, vi skal nok også bruge  en vogn tænker jeg, helst overdækket, og så kan vi nok klare os med kun en hest"  sagde Koda så og tænkte umildbart det var den bedste løsning
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, zombie
Lige nu: 2 | I dag: 7