Når man bliver truet vil der normalt gå et hav af følelser igennem en, men det her var jo lige ud latterligt af et sølle menneske skulle stå her og prøve at afpresse Koda. Så nej det var ikke frygt, for Koda ville hurtigt kunne knække nakken på det her sølle menneske, men det var... afsky? Men hvorfor...
Koda skulle lige til at åbne munden da en kvindelig stemme lige som afbrød det hele og både Koda men også måden rettede blikket til siden.
Manden så med frygt op på kvinden på det afdøde kreatur og begyndte at bakke bagud.
"Undskyld frue.... Jeg var også på vej hjem" fremstammet han og satte i løb ned af gaden.
Koda stod nu tilbage, havde stadig en dårlig smag i munden, og kiggede blot på det engang majestætiske dyr der nu lignede noget der lige ud var løgn og en kvinde der sad på det.
Var det her Koda skulle sige Tak? Kvinden havde jo ikke gjort andet end nærmest rømme sig. Roligt rettede Koda front imod kvinden til hest og imens fjernede sin egen hånd fra sin side hvor Koda havde haft hånden på sin dolk gemt lidt i kanten af sin kjole.
"De skal have tak for hjælpen frøken" sagde Koda og nejede en smugle og beholdte lidt den her facade af 'ung kvinde' der 'var i nød'
Den bitre smag af afsky lå stadig i munden på Koda, der var noget fjernt i hende der havde afsky til sig selv og alt det hun havde tænkt om den mand der havde truet hende, som om der var noget der var gået tabt i hende på det sidste.
"De må forstå frøken, jeg ville blot gå en tur gennem byen, jeg er her fra nord på og besøge min søster, hun flyttede her til og vi har ikke set hende et par år, så jeg besøger hende her" sagde Koda med hvad der lød til at være en skrøbelig blid stemme