1 2
Stain Thoughts
Raider 02.03.2018 23:26
25 februar 2018
Kunsten var at forlade den øvrige bydel uden at blive set at diverse vagter.
Heldigvis var hans trick, at bruge skyggerne og timing mellem husene. Men, han var ikke ung. I en alder af de halvtreds, kunne Vlevius mærke hvordan at alderen havde taget hans ungdom, og dertil hans chakra. Magi blev en besværlighed. Vlevius, kunne huske de unge dage hvor han kunne skift tag til tag, og afstanden havde næsten ingen betydning. Det havde dog ændret sig, da Vlevius slog sig ned i Dianthos for et par år siden. Med en mere fredfyldt livsstil, var hans behov for teleport blev mindre og mindre. Faktisk, brugte han ikke denne magi, med mindre at han stod i problemer til hals, når sværdet ikke kunne løse hans problemer kunne han stadig forsvinde ud af syne, og derved skabe en smule afstand. Han fik dog taget pusten ud af kroppen, ved bruge sin magi. Fire meter var ikke meget i forhold til de afstande som han kunne lægge i de unge år.
Vlevius, fik dog kommet til skumringskvarteret. Hvor en af de mange værtshuse lå, han havde i de sidste mange måneder gæstet sted efter mørkets frembrud. Ved at holde hans klæder mørke i farverne, var Vlevius ganske god til at skjule sig i skyggerne. Han kunne skyde skylden på hans år som livvagt, hvor han ofte stod i baggrund mens at hans så på hvordan at hans klient dansede til fine bal musik. Det var ofte den slags tanker der fik Vlevius til at finde en bar, han havde aldrig helt forstå hvorfor at han skulle miste den person som han var forelsket i. Men, da nyheden kom. Havde tabet først drevet ham ud i dusørjæger livet, her kom han næsten til møde døden flere gange før han endelig vågnet op til tanken om dem som der ville savne ham, hvis han nu døde. Det var derfor at Vlevius slog døren op til det lille værtshus, da han endelig ankom. Mellem et par blogge af huse og ind i en mellem gang hvor skygger holdet døren væk fra gaderne. Havde Vlevius fundet en bar som ikke stillede spørgsmål til hvem han var, man kunne tydelig se at han klædt til liv oppe i den øvrige bydel, men ingen havde generet ham, eftersom han altid have sit sværd med sig.
Selv, hvis de mere skumle typer troede at de kunne tag ham, var Vlevius i stand til at kunne klar sig selv i kamp med op til fire mand adgangen. Han reflekser var dog ikke så gode længere, hans knæ var blev slidt ned med årene, og de kunne godt give sig en engang i mellem.
Vlevius havde taget et hjørn som fast plads i værtshuset. Et krus mjød stod foran ham, mens hans sad alene med bog den aften. Selskab havde ikke været bagtanken ved hans besøg, i sted var det en god drink og en af de mange bøger som han godt kunne lide at læse om aften. Han havde endda taget et værelse til gode, skulle han finde på at blive for længe, for med den massive brug af chakra havde Vlevius ikke energi nok til at komme sikkert tilbage til sit hjem uden at blive set af en vagt eller to.
Nyxx 07.03.2018 00:48
Mørkets frembrud betød udgangsforbud. Et suk undslap Atreyu som han sneg sig ud af en gyde og ned mod værtshuset der lagde lidt afsides. De mørke klæder, samt kappen, skjulte ham ret godt i mørket til han nåede indenfor, hvor der var en anelse lysere. Roligt trak han hætten af kappen ned og rev den af sig inden den blev smidt i et hjørne. Med faste skridt gik han til baren så på manden bag disken ”Hmm.. Mjød tror jeg..” sagde han og lagde betaling foran sig og skulede kort rundt. Der var så godt om ingen. En enkelt mand i et hjørne med en bog. Et par i et andet hjørne der uden tvivl burde finde et værelse... og så nogle ja hvad end det så var. Som han fik kruset satte han det for læberne og tog en tår. Det var en underlig sød smag, noget han ikke var vandt til, men det var nu meget godt... Der var trods alt procenter i så det kunne i teorien være lige meget. Ikke han heller blev påvirket af disse procenter, så i og for sig, var det bare for at slukke tørsten, da han ikke havde et sygeligt forbrug af blod, som vampyrer nok ville fortrække at drikke.
”Det er en stille aften... ” sagde han og så på manden bag disken der svagt nikkede ”Ja, der er ikke sket så meget... Endnu, men nu er du her jo Atreyu, for tredje nat i streg” sagde manden og så på Atreyu med let sammenknebne øjne. Svagt svar han en grimasse ”Hey hey... Jeg slås ikke i det mindste.. Jeg drikker bare..” sagde han og grinede ganske svagt ogh fortsatte ”Og det er da en god fortjeneste med den mængde jeg kan indtage uden påvirkning” sagde han og blinkede til manden bag disken inden han igen tog en tår af mjøden.
Raider 07.03.2018 09:57
Med et lille gab, lod Vlevius sin bog fald ned på bordet. Han havde læst mange bøger i den seneste tid. Mest fordi at hans livsstil var mere rolig, men han kunne dog godt finde på at træne, som i de unge dage. Selv hvis det betød timer med smerter i knæene. Vlevius kiggede på sidetalet før at han lukkede sin bog i. Han trak sit krus til sig og drak indholdet, indtil der bare var en bund chat tilbage. Hans alkohol indtag gennem årene havde lært ham at drikke med stil, i sted for at blive komplet beruset på en gang.
Dog var der stadig gange hvor at han kunne finde på drikke igennem.
Med det tomme krus i den ene hånd rejste Vlevius sig fra sit hjørne, han gik tilbage op tilbage efter et nyt krus. "Kan jeg få en genopfyldning?" sagde han kort til barmanden, mens han ventede lagde Vlevius mærke til manden der stod i baren. Han havde set ham komme ind, men han hørte ham godt. Vlevius var ikke typen der kiggede meget på folk som der kom ind fra natten. Han syntes selv at det var en smule uhøflig at stirre på folk. Men han kunne dog ikke lad være mens at stod der og ventede på sit krus. "Godaften" sagde han med rolig stemme, blot for at være venlig. Det var ikke så tit at han talte med andre fra baren eller værtshuset, fordi at han ikke var interesseret i de mere skumle typer.
Nyxx 07.03.2018 18:12
Atreyu skulede mod barmanden som ikke svarede på hvad han netop havde sagt ”Så som sagt... Der er god fortjeneste” sagde han igen og smilede kækt inden han tog en tår af mjøden. Han havde godt hørt der var noget der puslede i det ene hjørne og at personen bevægede sig nærmere. Ikke at han havde intentioner om at vende blikket for at se på vedkommende. Han holdt til sig selv og drak sin mjød. Som personen kom op til baren så Atreyu svagt ud af øjenkrogen at det var manden der havde siddet i hjørnet og læst en bog. Manden talte og Atreyu vendte blikket mod ham ”Godaften. Dejlig stille er der ikke?” spurgte han og hævede da krusset og tømte det ”Gør det til to, genfyldninger... På min regning” sagde han med et smil på læberne og smed betalingen på disken foran ham og ventede da på mjøden.
Raider 07.03.2018 18:52
Vlevius var enig, det var en stille aften, måske lidt for stille. Men der var ikke meget som kunne ændre på stemning, ikke i mens at byen var under et udgangsforbud. Vlevius trak lidt på skulderen, mens han kiggede på manden. "Lidt kedelig, måske?" sagde han kort. Han blev dog overrask over den gratis drink, det var ikke så tit at en fremmet person, syntes at han fortjente.
Han sagde dog ikke nej til tilbudte, det ville bare være uhøflig. Vlevius havde ikke speciel stor kendskab til overnaturlig væsner, men han viste at manden ved siden af ham ikke var menneske, det var meget tydelig. Mennesker kunne ikke blive så blege, ikke uden at være dødelig. Det betod ikke meget hvad folk var, Vlevius havde rejst samme med flere elver og dværg da han stadig var ung. Når man var opvokset i piraternesby, havde man set lidt af det hele.
Kruset blev sat foran Vlevius, og han kom tilbage fra de mange tanker. Han overvejede at blive stående i baren, men på samme tid var han ikke vild tanken om efterlad sine bøger alene. "Hvad bringer dem ind på et tomt sted som dette?" sagde Vlevius kort, tit var han ikke det store samtale person, han fortrak at side med bøgerne og skulle der komme en sjæl forbi, kunne han finde på at tale med dem.
Nyxx 07.03.2018 19:01
Atreyu selv var godt træt af det udgangforbud, for det betød han pt ikke kunne komme tilbage ud på havet, men det var vel i og for sig også lidt lige gyldigt? Lige nu nød han faktisk at være i byen. Han nikkede som manden begyndte at tale ” Enig..” sagde han ganske kort og så på de to krus der blev placeret foran dem og skubbede det ene over foran manden med et smil og trak da på skuldrene til hans spørgsmål ”Hmm.. Jeg var i byen og havde brug for en drink, eller... flere” sagde han med et uskyldigt smil på læberne. Han havde efterhånden drukket i noget tid, selv inden han kom til dette værtshus havde han indtaget noget alkohol. Han hævede da øjenbrynet mod manden ”Hvad med dig selv? Hvad bruger du tiden på herinde? Udover at læse” sagde han og så ned mod bordet, hvor manden tidligere havde siddet. Raider 07.03.2018 19:29
Det var vel det store spørgsmål? Som Vlevius ikke havde et svar til. Eller han havde et svar, han ville dog aldrig tale om en personlig ting som søgen efter en partner. Den slags måtte lyde desperat når det kom fra en mand i hans alder. "Jeg ved det faktisk ikke" sagde han kort. Eller skulle han lade sandheden komme frem? Der var det valg, men Vlevius var aldrig glad for at afslører for meget om ham selv."Det er ikke speciel tit at jeg er den selskabssøgende mand" ofte sad han jo alene. Men han kunne snakke med andre, når de havde en god historie eller hvis der var alkohol nok i ham. Måske var der alkoholen der fik Vlevius til tænke på hvad denne mand var, og hvorfor at han så bedre ud, end mange af de mennesker som han havde set igennem tiden. Det var ikke tit at Vlevius sagde det på højlydig plan, men han til begge køn, eftersom at der smukke væsner på begge sider.
Nyxx 08.03.2018 15:17
Atreyu hævede kort et øjenbryn til mandens svar "Det lyder... Ret kedeligt?" sagde han og tog en tår af mjøden. Han lyttede til mandens ord og trak så på skuldrene. Det var heller ikke fordi Atreyu selv var en af de personer der søgte efter selskab, da han også nød alene tid, typisk oftere end hvad folk ville mene var godt for en adelig pirat kaptajn. Svagt sendte han manden et smil "Ak ja... Det kender jeg godt" sagde han og tog endnu en tår af sin mjød. Ganske vidst kunne ensomheden være en dræber og han var flere gange blevet prikket til af hans mandskab samt hans lillesøster om han ikke snart skulle finde en person han kunne slå sig ned med. Hans søster havde sågar introduceret ham til nogle af hendes veninder, men han havde ikke været interesseret, da de ikke havde ret meget mellem ørerne, eller ikke havde været klar på han var pirat og brugte det meste af hans tid på havet.. Plus det var meget få mennesker der vidste at Atreyu var til begge køn, måske fordi han holdt det lidt hemmeligt? Måske, men han vidste også at hvis folk fik det at vide ville de bare være efter ham med det og sikkert forsøge at hook ham op med mænd der var lige så fatsvage som de kvinder han havde mødt.. Raider 09.03.2018 09:53
"Det kan vi godt blive enige om" sagde Vlevius kort. Vlevius havde helt glemt det fyldte krus der stod foran ham, og han tog endelig en tår. Den søde smag fik lidt mere lidt flere ubrugelig tanker frem i hans hjerne, nok var en tolerant mand, men han kunne stadig ikke lad de mere sløret tanker forblive stille. "Mit navn er Vlevius, for resten. Jeg glemte helt at det normalt at sige hvad man hedder når man er snakker" sagde han kort, han fik sig selv til lyd lidt dum i det øjeblik, men der var et eller andet sjovt ved det. Ofte havde Vlevius ikke bruge for sige sit navn, eftersom de fleste samtaler han havde med folk var ret upersonlige, og derfor var der ingen årsag til tale om hvem man var. "Og hvem er de, jeg mener ikke at jeg set dem her mange gange før" Eller han kunne i hverfanlen, ikke huske at der var mange pæne mennesker inde på værtshuset så ofte. Normalt var de typer der, mere den slags der gave en slåskamp hvis man så på dem, på en forkert måde. Men det virkede som at det var tanken med netop denne mand, faktisk kunne Vlevius ikke lad være med syns godt om det han så.
Nyxx 11.03.2018 16:57
Når der ikke skete noget, kunne han langsomt mærke han døde inden i. Bevares han kunne da tage på bordellet, men det blev ret hurtigt kedeligt og man vidste nærmest hvordan det endte hver gang. Det var derfor han var endt her, på værtshuset, hvor han også havde mulighed for at møde andre, bevares ikke på samme måde, men der kunne skabes relationer. Et svagt grin undslap Atreyu " Godt at møde dig Vlevius. Mit navn er Atreyu" sagde han inden han fortsatte "Ja jeg kender det... Jeg glemmer det også ret ofte" sagde han og trak kort på skulderen. Atreyu var også efterhånden så vandt til at folk vidste hvem han var, men det var faktisk underligt rart når der var nogle der ikke gjorde. At denne mand ikke havde set ham, fik et smil from på hans læber " Tja, udgangsforbudet gør jo at man ikke kan komme mange steder hen, lige nu er jeg fanget lidt her i byen, ikke at jeg klager, men jeg må indrømme jeg savner havet lidt" sagde han og tog en tår af mjøden. Havet var grund til Atreyu ikke havde en kone, en mand, eller børn, for han elskede at være væk og leve på sit smukke skib, men fra tid til anden, kunne man også få nok af de spader man sejlede med og derfor var på land i nogle dage på egen hånd, mens mandskabet holdt sig for sig selv, havde deres egne gøremål, mens han besøgte venner og drak. Som man kendte ham... Raider 11.03.2018 17:24
Han kendte udmærke til det svane havet, trods alt kom han fra syden, selv om den slags ikke længere var til se på hans hud. Han var blev en bleg mand med årerne, og eftersom han sjælen rejste sydpå fik han ikke meget sol at se. Han nikkede genkendende som svar. "Jeg kender det alt for godt, i mine unge dage rejste jeg selv en del på havet" sagde han kort. Men så blev han en dag mindet om hvorfor at han rejste ud på havet og derefter var han ikke kommet tilbage igen. Vlevius kom kort i tanke om hans mor som stadig opholdte sig nede i piraternes by, hun havde ikke set ham siden at han rejste derfra, men kontakt havde de dog over breve, når der var tid til det. "Jeg vil ikke ligefrem sige at det forbud holde mig fra at komme ud" det havde næsten været for nemt. Lidt magi og et par skygger kunne klare næsten alt, når man viste hvordan at man skulle bruge dem. "Hvad for så dig til komme hele vejen op til den kolde hovedstad?" han kunne godt være lidt mere nysgerrig, trods alt var det ikke så tit at han mødte mange nye mennesker, udover når han underviste, ved siden af det var hans liv dog meget fredelig? Måske lidt for fredelig, der var ikke meget spænding ved at blive gammel.
Nyxx 24.03.2018 00:02
Atreyu grinede ganske kort ”Dine unge dage.. Du er stadig ung” sagde han og grinede lidt igen. Altså set fra Atreyu's øjne var alle folk yngre end ham, for han havde trods alt en del år bag sig, men det var selvfølgelig ikke alle der vidste han var vampyr, hvilket sikkert også var heldigt nok, for det ville uden tvivl danne nogle problemer for et par af de folk han handlede med. Som manden igen talte rystede Atreyu svagt på hovedet ”Hvordan tror du jeg endte her i første omgang.. ” ganske vidst var han adelig, men udgangsforbud? Nej fandme nej om han holdt sig til den regel, ville han ud, tog han ud og de måtte gerne stoppe ham fra det, men dem der gjorde det, var sikkert ikke andet end mennesker og så var det nemt at slippe væk. Kort trak Atreyu på skuldrene ” Jeg havde lovet mandskabet de måtte komme på bordellet... Og her sidder jeg... ” sagde han og grinede ganske kort ”Jeg vil hellere sidde her og få nye mennesker at kende.. Og håbe på at gøre et godt indtryk i stedet for at virke urealistisk interesseret i en kvinde eller mand der egentlig i sidste ende, blot vil have det overstået” sagde han og sendte manden et smil. Bevares Atreyu kunne ikke se sig fri for at have været sammen med en glædespige, men det var også kun når han virkelig var ved at springe... Og han kunne holde længe.
Raider 24.03.2018 00:18
Vlevius vidste ikke om han skulle være smigret eller fornærmet, han var på sin vis begge dele i det øjeblik. Selv synstes han ikke at han just var ung mere, med mindre at Atreyu var noget andet end menneske, for den sags skyld kunne han godt se hvad han mente. Vlevius var igen stille mens Atreyu talte, han lyttede og genkende det med bordellet. Han havde aldrig selv søgt selskab af den slags, eftersom at han viste at det var falske følelser hele vejen igennem. I sted for at lade et andet menneske yde den slags service, havde Vlevius sine egen to hænder, ikke at han var den daglig tilfredsstiller, men med et godt glas whisky og varm seng kunne han da godt tilfredsstille sig selv på egen hånd. Han talte aldrig om den slags, men hans naboer viste nok hvad der forgik, eller os talte de ikke om den slags. "Det er derfor, jeg altid undgik den slags steder igennem livet" sagde han kort. Vlevius var i bund og grund mere personlig, og det var derfor at han kunne havde haft en affair i sit liv. Nu var han så kommet til den del, hvor han igen havde mod nok til søge efter en ny partner.
"Ville du have lyst til at finde et bord eller mere privat sted at snakke?" Vlevius var ikke sikker på hvad der kom over ham, det ene øjeblik havde han hjerne lyst til at råbe "flot idiot" i det næste "smart træk". Han viste ikke helt hvad der var det bedste svar.
Nyxx 25.03.2018 08:39
Atreyu kunne godt ane at Vlevius ikke vidste hvordan han skulle reagere på han havde fået at vide han stadig var ung. Nej ganske vidst var der ikke nogen af dem der så nye ud længere, men eftersom Vlevius duftede af menneske, vidste Atreyu også at han selv var væsentligt ældre end manden ved sin side. Ikke det generede ham på noget punkt... For der var noget over denne mand han ikke kunne sætte en finger på, men han var interessant på en eller anden måde, måske fordi han ikke var helt klar over at Atreyu var pirat? Selv hvis denne mand ikke vidste det, spillede det ikke nogen rolle, det var jo ikke fordi Atreyu plyndrede, horede og dræbte folk der stod i vejen for ham... Han trak kort på skuldrene "Personligt foretrækker jeg også at der måske er lidt mere end bare den stund... For de følelser man viser overfor den kvinde eller mand der er på bordellet, har intet med følelser at gøre i mit hoved" sagde han og sippede til alkohollen igen. Som manden talte om at finde et nyt bord nikkede Atreyu "Syntes jeg lyder som en fin ide" sagde han og tog sig krus og rejste sig fra den stol han sad på "Lad os tage dit hjørne igen?" han blinkede kort og så ned på det hjørne som Vlevius tidligere havde siddet, men var blevet fanget her i baren sammen med Atreyu.
Raider 24.04.2018 15:54
Måske var det bare ham, men Vlevius synstes der var et eller andet ved Atreyu som han ikke kunne sætte finger på. På måde vidste han godt at manden var overnaturlig, men han havde dog ikke viden nok til at kunne gætte Atreyu race. Det sidste han nok ville spørg om var hans race. Man kunne ikke sige at Vlevius var uhøflig uden årsag. Da de satte sig ved bordet, kiggede Vlevius kort væk. Han så eftertænke som ud, eftersom han havde lytte til alt hvad Atreyu havde sagt. "Nu vil jeg ikke lige frem sige, at jeg er en mand der kommet der meget. Jeg var mere med på den slags i mine unge dage, før at jeg fik jobbet som livvagt. Efter det, blev jeg alt for seriøs til at fjolle rundt med andre" Han havde jo en person at beskytte, og derfor kunne han ikke bare tage afsted uden tilladelse. I mange var han fast ved en persons side, før hun omkom, efter det.. var der ikke mange lyse stunder i det rod af et liv som der var tilbage. De havde taget næsten er år før at Vlevius følte sig normal igen.
Nyxx 24.04.2018 23:34
Kort trak Atreyu på skuldrene ”Bevares, jeg var der også mere i mine unge dage, nu er det mere for at besøge Vigdis, bordelmutter. Ganske rar kvinde der er ligeglad med jeg som pirat er der, man kan så også sige.. At min race måske også tit kan være en hindring” sagde han og kløede sig kort i nakken. Det var ikke just fordi han skammede sig over at være vampyr. Tvært i mod faktisk, så kunne han meget godt lide det, det eneste minus var blot.. At han ikke kunne se dagens lys længere og der var intet smukkere, end en sol opgang eller sol nedgang. Det var en af de ting han stadig kunne huske tilbage fra den gang han var menneske, de gange han sad med sine kærester og så på solen gik ned.. Ak ja.. Han rettede blikket mod Vlevius og nikkede kort ”Ja som livvagt kan jeg godt se det... og hvis man så har haft fast kone.. Så øøh.. ” sagde han og så kort ned i bordet, da han kom i tanke om sin eks kone... Hendes afsked var forfærdelig og tanken om han ikke ville se hende igen, skar ham stadig i det ikke fungerende hjerte.
Raider 25.04.2018 14:59
En pirat ligefrem. Vlevius kom til hive et smil frem på hans læber, ak ja den ungdom hvor han selv havde levet blandt pirater. Det virkede som en evighed siden. Nu var bare en mand, der levet en stille tilvækst mellem ung og ældre mennesker. "Der var engang, hvor jeg selv kendte til det liv, men det mange år siden. De jeg var et sted tyvernene, forlod jeg piraternes by, for blive til mere" forklaret han kort. Vlevius vidste at han mor havde behold det trofæ der gav ham pengene til at kunne rejse ind til selve Krystallandet, hvor han sener blev livvagt. Det havde ikke været en rejse, at skulle forlade den ene person som var familie, men han havde mere mod på livet, og derfor tog han væk fra det som han kendte.
Vlevius havde stadig ikke gætte Atreyu race. "Hvad er de? Hvis jeg må spørger?" sagde han kort. Han lyttede der efter vider til hvad Atreyu sagde. "Du var gift?" sagde han kort. Han havde aldrig selv været gift, og han ville nok heller ikke komme dertil hvor at han blev gift. Den slags syntes han selv, at han var for gammel til, med mindre at det var den rette person.
Nyxx 01.05.2018 06:48
Atreyu så på Vlevius med et overrasket blik. Havde denne mand selv været pirat? ”Forlod Piratbyen? Du er en af dem der har gjort det uden skader kan jeg se..” sagde han med et skævt smil. Egentlig vidste han ikke noget om, om Vlevius var dækket af ar under hans påklædning, men selv hvis han var, var han spotless og stadig et smukt væsen... Det kunne godt være alkoholen der drillede Atreyu lige nu, men Vlevius var uden tvivl et pænt stykke mandfolk. Atreyu havde ingen skam i livet, han var alligevel til begge køn, så han var ligeglad. Atreyu kløede sig kort i nakken og lænede sig svagt ind mod Vlevius ”Lad mig sige... Jeg ikke kan tåle UV lys.. Og blod er den bedste drik” sagde han og blinkede kort til Vlevius inden han igen lænede sig tilbage i stolen. Som mange andre af hans slags ville normalt skjule det, men han havde intet at skjule og var som regel ret åben overfor hvad og hvem han var. Som Vlevius nævnte ægteskabet, mærkede Atreyu hvordan hans hals snoede sig sammen og han blev tømt for ord. Kort nikkede han ” Ja.. Men hun er desværre ikke i denne verden mere” sagde han og blev stille. Af og til tænkte han tilbage på tiden med Moira, men blev blot ramt af tanken om hun var død.
Raider 01.05.2018 20:59
Han kunne ikke sige han var helt ren, ikke når det kom til ar. De fleste var dog skjult af hans tøj. "Jeg har en del, men de findes alle sammen under mit tøj" forklarede han kort. Der var nok flere end hvad han sådan lige selv havde tal på, de fleste fra hans tid som livvagt, mens andre var fra andre dele af hans liv. Det blev hurtig klart for Vlevius hvad Atreyu var, en vampyr. Man kunne ikke sige at Vlevius havde mødt mange af vampyrerne, men han vidste godt at de levede blandt mennesker, trods alt havde ham stødt på en da hans elskerne og chef havde været i live.
"Jeg har aldrig været gift, men jeg kender tabte af en man elsker" sagde Vlevius kort i en lidt trist tone, han kendte den følelse der kom med tabet af en person som han havde haft en livstid eller mere sammen med, blot for de døde uden en selv, eller sådan havde det været da Vlevius ikke kunne redde den kvinde han engang havde elsket.
Nyxx 02.05.2018 12:29
Atreyu nikkede forstående. Han selv havde en del ar, men de var også gemt under hans tøj. Et svagt smil gled over hans læber "Så slap du med livet i behold i det mindste..." hold nu kæft dette var akavet.. Som regel havde Atreyu ikke nogle problemer med at holde en small talk igang, men det var bare som om hans hoved fokuserede på alt muligt andet, lige gyldigt info som han ikke havde brug for... For eksempel kom tanken op i hovedet af ham... Hvad han skulle have at spise, men det var altid det samme han fik... BLOD. Som Vlevius talte om tabet af en elsker, sukkede Atreyu kort. Koner, elskere, elskerinder, han havde været det hele igennem og det var på ingen måde en rar følelse at stå tilbage der som den efterladte, stå der på sidelinjen med et tomrum, der gjorde en ligeglad med sig selv og sin omverden og man bare ville leve i fred i en stund. Der var Atreyu dog heldig at have sit mandskab, for havde det ikke været for dem, havde han sikkert lagt i en grav selv. Atreyu så på Vlevius med et skævt smil "Et tab er aldrig sjovt, uanset hvem man mister... Familie, venner, sit livs kærlighed... Og tro mig, bare fordi man måske er død i forvejen, så bliver det bestemt ikke nemmere" sagde han og sukkede. Det var selvfølgelig ham selv han talte om, da han snakkede om den døde person, for han havde jo ikke de samme behov for ilt, han havde ikke et hjerte der skulle pumpe blod rundt, for det pumpede slet ikke.1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet