”Ja, på hesteryg vil helt klart være det mest praktiske” svarede Miara smilende, opmuntret af Zagasumi. Han virkede så sikker i sin sag, så sikker på, at alt nok skulle gå. Selvom Miara på overfladen prøvede at opføre sig lige så sikkert, med ligeså meget tiltro til planen, var det ikke altid, hun, inderst inde, var opfyldt af samme følelse. Derfor var det rart at han, som hendes egen modsætning, var så opmuntrende. Det gav hende mod, og styrke til at kaste sig ud i den opgave, de havde for sig.
”Min hest skulle gerne stå tøjret lige rundt om hjørnet…” begyndte hun, og kiggede sig lidt rundt. Jo, ganske rigtigt, der stod den. En langbenet, grå hoppe, som Miara havde navngivet Ilena, efter den mor, som var død ved hendes fødsel. Miara syntes, det var et smukt navn, og nu, da hun ikke havde sin mor, som hun aldrig havde kendt, at forbinde det med, ville hun gerne forbinde det til et levende væsen, som hun holdt af, og var ganske afhængig af; sin trofaste hest.
Miara løsnede Ilena fra det tøjre-hegn, hun stod bundet til, og svang sig op i sadlen. Miara havde aldrig været det bedste rytter, og havde, på dette punkt, heller ikke været særlig lærenem. Men hun havde trænet hårdt, og Ilena, med sit blide sindelag, var den hest, Miara første gang, rigtigt, havde reddet på.
Oppe fra sadlen smilede Miara ned til Zagasumi. ”Kommer du?” spurgte hun, og skyggede øjnene fra solen.
//frys

Miara S. Cahráll- 19 år. Lysets kriger! Yay!
alt grafik er lavet af mig, på mine baser.
mit net virker i tide og utideO.o