Étienne tygger lidt på ordene, og klør sig atter under hagen. Han er en anelse uenig, det kan han ikke komme udenom. Og han overvejer først bare at tie stille og nikke, men hun virker som en person man kan snakke med, så han vælger at ytre sig.
"Jeg må erklære mig en kende uenig i deres tankegang, frøken Corrine." Siger han med et smil på læben, i det så ofte brugte, eftertænksomme toneleje.
"Selvfølgelig har ens eget holdning til tingene en stor betydning, men nogle ting er bare mere triste end andre, og det kan man i mit hoved ikke lave om på..." Ètienne tager hånden op til munden og rømmer sig, før han paranoidt kaster blikket omkring sig. Han vil nødig ende i en kattepine, bare fordi han er uforsigtig med hvad han går og siger, for det viser sig altså af og til, at selv husene har øjne. Efter at have sikret sig at der ikke er nogen i nærheden til at høre ham, andre end frøken Corrine som han føler at han kan stole på, fortsætter han med at tale;
"Ja. Jeg er sikker på at de ikke vil sige mig imod hvis jeg påstår at de folk, der i talende stund er ude for at likvidere 'stikkere' og modstandere af Lorden, ikke har meget godhed i deres kolde hjerter. Nej. Det har de ikke. Det håber jeg ikke at de har, for så er der noget galt. Så er det noget de har misforstået omkring morale. Virkelig misforstået"
Konstaterer han med en blink i øjet, og kigger afventende tilbage på hende, interesseret i hvilken en reaktion hun nu vil komme med. Hun virker som en sød ung dame, denne Corrine. Og Étienne har altid holdt af en god snak
- 27årig, kulturinteresseret leguanfyr med kronisk dårlig hukommelse