Kærlighed på langfart

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Selmy havde blikket rettet mod horisonten, og koncentrerede sig mest om at de kom den rette vej. Der var jo pludselig dumpet en masse sne ned og havde gjort stedet temmelig uigenkendeligt. Han nød heller ikke snelandskabet på samme måde, som Shila måske gjorde. Nej, han tog nok naturens mirakler og dens skønhed forgivet, når nu han tilbragte så meget tid ude i friheden. Efterhånden som han havde tilbragt meget tid væk, længdes han efter at komme hjem til Dianthos trygge mure og civilisation igen. Og når han endelig nåede hjem, ville han uden tvivl tænke tilbage på Shilas varme krostue igen. Han smilte lidt og lagde mærke til, at de ikke havde vekslet mange ord sammen.
”Der er meget langt. Tror du, du kan klare turen på hesteryg?” Spurgte han og kiggede sig om skulderen, selvom han ikke kunne se meget af hende. ”Jeg lover dig at jeg skal gøre mit bedste forsøg for at finde dig et nyt sted… og en fremtid med muligheder”. Det var noget at et løfte at give, det var han godt klar over, men Selmy var vellidt blandt folk, og var pålidelig at handle med. Han skulle nok kunne finde en kro til Shila, som lå bedre…

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Det gav et forskrækket sæt i Shila da Selmy begyndte at snakke til hende, hun havde været helt fortabt i et kigge på naturen rundt omkring dem. Det var mærkeligt efter så lang tid det samme sted at se noget nyt, og hun kunne næsten ikke tage øjnene fra det sneklædte landskab.

”Åh ja, det er ikke så svært nu jeg har vænnet mig til det”

Efter noget tid på hesteryg var det begyndt at komme ganske naturligt til Shila hvordan hun skulle følge hesten for at blive siddende på, og da hun først var begyndt at slappe of og slippe frygten for at falde, så havde hun ikke haft nogen problemer med at holde balancen. 
Selmys næste ord forbavsede Shila, hun havde ikke forventet han ville hjælpe hende med at finde et nyt sted at være. Han havde været mere end venlig ved bare at tage hende med hele vejen til en storby hvor hun nemmere kunne finde arbejde. Måske kunne hun vis hun var heldig finde en stilling hos en familie, som køkken pige, eller måske vis hun var rigtig heldig kunne hun blive stuepige i et mindre hjem. Men det ville være nemmere for hende hvis Selmy kunne sige god for hende at få en stilling uden for en kro.

”tak det ville betyde meget for mig hvis du hjalp”

Shila kiggede eftertænksomt ud over landskabet. En hjort hoppede pludselig ud fra en klynge træer, med et stort kid ved sin side. Shilas kunne ikke ikke lade vær med at smile over synet, hun så næsten aldrig vilde dyr, og slet ikke med dyrebørn.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

”Selvfølgelig vil jeg hjælpe dig. Vi er jo venner, er vi ikke?” Han trak lidt i tøjterne så den grå hest holdt lidt tilbage, idet hjortekiddet fulgte sin mor trop og forsvandt ind bag krattet ved skovbrynet. Selmy var ingen jæger, og han kunne i øvrigt ikke finde på at myrde dyrene for øjnene af Shila. Hvad ville hun ikke tænke om ham hvis han ødelagde naturens små glæder? Men han kunne nu godt lide at få hjortekød engang imellem. Normalt var han mest til fisk, men når man rejste rundt hele tiden, var det mest skovens svampe, bær og planter han fik at spise.

Roligt satte han hesten i gang i trav igen, og de fortsatte ind i skoven, hvor der ikke havde faldet nær så meget sne endnu. Men solen var endelig kommet frem og tittede igennem træerne. De var heldige at der var så roligt, og at dyrene turde komme frem. Det betød som regelt også, at der ikke var rovdyr i nærheden, såsom ulve eller bjørne. Men hvad der i virkeligheden var farligt herude, var røvere og vampyrer, som garanteret kunne finde på at vente på forbipasserende, ved ind, og udgangen til den lille landsby.

”Jeg tænkte at du skulle se Dianthos først, selvfølgelig. Så du ved hvor jeg bor Han smilte beskedent, selvom hun ikke kunne se det.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Det gik pludseligt op for Shila at Dianthos var en meget større by end hun var vant til. Den så sikkert også helt anderledes ud, og var fyldt med folk af en langt højre status end hun var vant til. Hvad nu hvis hun slet ikke kunne begå sig ordentligt.

”Selmy, er Dianthos meget stor? Hvad nu hvis jeg ikke kan finde rundt?”

Hun håbede ikke hun kom til at arbejde alt for langt væk fra der hvor Selmy boede, hvis det ikke var for langt væk kunne han måske vise hende rundt i byen når hun havde fri. Shila måtte tage sig selv i den tanke, Selmy havde sikkert en ung kvinde i byen som han skulle bruge sin tid med. Han var jo i en god alder til at blive gift, og hun var af meget lavere status end ham, så han fik nok ikke så meget tid til hende.

”Jeg håber ikke jeg kommer til at bo langt væk fra dig, så kunne vi måske se hinanden, som venner, en gang i mellem. Hvis du har tid, selvfølgelig”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Det var lidt mærkeligt at høre fra en person, at hun ikke vidste hvor stor Dianthos var. Nok var Selmy født og opvokset i Dianthos by, men det var som om, at alle kendte til dens størrelse. Selmy selv, havde aldrig været hele byen igennem før. Der var jo alle de skumle kvarterer, og så de heeelt adelige områder, som havde været halvforbudte for ham at passere. Men alle de kendte og finere steder, havde han selvfølgelig gået rundt på mange gange. Han slap en kæk latter. “Den er virkelig stor. Og du vil med garanti fare vild mange gange! Men det er derfor det er godt du har mig, ikke? Men det er let nok at finde ud af byen, der skal man bare følge hovedvejen”. Selmy vidste endnu ikke, at hun ville være tilfreds med at arbejde i et køkken eller som tjenestepige. Han sad stadig på hesten og spekulerede på, hvilke kroer der måske ville tage hende ind. Han havde været på et par stykker på sin rejse, men han vidste, at der var langt flere steder, der måske kunne have plads til hende. Men nu havde hun jo også et ønske om at finde en mand... Dette ønske var han lidt mindre ihærdig efter at hjælpe hende med. Men det behøvede hun jo ikke at vide. 

“Hm? Virkelig?” Selmy virkede til at være overrasket, men positivt. Hun ville bo tæt på ham? Han rødmede lidt. “Ja. Altså. Hvis du nu kan lide Dianthos... Altså, der er ikke nær så mange kroer. Men jeg kan prøve at skaffe dig noget der. Ellers er der jo landsbyerne og gårdene i nærheden af bymurene”. 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Det var en skræmmende tanke at bo i en by man kunne fare vild i, bare hun ikke blev helt væk i byen. Men folk boede jo i byen, og hun gik da ikke ud fra at folk bare sådan hele tiden gik og blev væk i byen så hvis de kunne lære det kunne hun også. Shila havde trods alt en der kunne vise hende rundt, det var ikke alle der havde det når de kom et nyt sted hen.

”Jeg håber ikke jeg bliver alt for meget væk”

Shilas liv var så anderledes nu end det havde været boede hun stadig hos hendes forældre. Hun havde en god alder, hun ville være ved at blive gjort klar til hendes første sæson i det sparsomme selskabsliv. Måske havde hun allerede fundet en sød dreng der kunne gøre kur til hende. Det ville nok tage et par år endnu før hun for alvor besluttede sig.
I stedet for det almindelige ungpige liv red hun nu rundt på en hest med en mand hun næsten ikke kendte til en fremmede by hvor hun ikke kendte til nogen eller noget. Hun red en fremmede fremtid i møde, og et øjeblik savnede hun at være hjemme hos sine forældre, selvom hun sjældent tænkte på dem.

”Det er så skrammende i en ny by, det ville da være rart at være tæt på et velkendt ansigt synes jeg”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Et velkendt ansigt? Mon ikke det var Selmy hun mente? Han rødmede lidt og blev for alvor opmærksom på hvor tæt hun endelig var på ham. Han måtte nok hellere holde en pause, og finde på en undskyldning, så han kunne trække hesten i stedet. Altså i tilfælde af at hans krop skulle stride imod hans fornuft. 

“Jeg passer på dig. Det er ikke unormalt at kvinder følges rundt med deres mandlige familiemedlemmer eller deres mænd” Svarede han varsomt og bevidst om, at det måske kunne få det til at lyde som om at Dianthos var for farlig for kvinder at bevæge sig rundt i. Dianthos kunne sagtens være sikkert nok at bevæge sig rund i for en kvinde. Men det kom nu an på menneskemængden og hvad tid på dagen hun bevægede sig ud i.

“Inden du sådan... flytter...” Begyndte han en smule tøvende “Hvad med at holde lidt fri? Med mig?”. Fri. Det var ikke normalt for hverken rige eller fattige i Dianthos at holde fri. Der var altid arbejde at gøre. Det var vist kun vagabonder eller... underlige magiske væsner, der havde tid til at holde fri. Men det kunne nu være hyggeligt at vise Shila alle de gode ting ved at bo i en storby... som for eksempel deres mange templer... og slottet udefra.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Det var måske ikke ualmindeligt at se en kvinde med et mandligt familiemedlem, eller en ægtemand, men det eneste Shila kunne tænke på var at Selmy jo ikke var i hendes familie, og at han heller ikke var hendes mand. Ville folk begynde at se skævt til hende hvis hun gik med Selmy, og endnu være ville det ødelægge hans ry at han brugte tid med hende, alene.

”Men vi er jo ikke gift. Er det så okay?”

Shila ville nødigt ha at hun ødelagde noget for Selmy, hans familie kunne jo blive sur eller det kunne gøre det besværligt for ham at finde en kone hvis nogen troede at de var mere end bare venner.
Shila så ikke hans kommentar som et tegn på at Dianthos var et farligt sted, men hun havde selvfølgelig heller ikke så meget erfaring med sådan nogen steder, så hvorfor skulle hun tro det var farligt.

”Fri? Men hvor skule jeg så bo?”

Shila havde aldrig levet et liv hvor det at holde fri var udpræget, der var altid noget at lave, og det var bedst sådan. Jo mere der var at lave jo mere kunne hun få i løn og jo nemmere blev livet.
Selvfølgelig kunne det jo være hjælpsomt at ha fri, så kunne hun nå at lære byen lidt at kende før hun begyndte at arbejde, men hun var ikke sikker på at hun kunne finansiere at holde fri.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Selmy tænkte lidt over det, men det skulle vel ikke var noget problem. Han kendte langt fra alle i Dianthos… og I forhold til så mange andre af byens indbyggere, så havde Selmy rent faktisk en ren samvittighed. Selmy havde Ikke ligget sammen med alle mulige piger, og han drak ikke pengene op, ligesom så mange andre mænd… Men der blev selvfølgelig også holdt skarpt øje med, at der ikke ændredes nogen adfærd hos ham. Det var særligt hans far, og familiens nære venner, som også var deres naboer, der kunne finde på a sladre. Ikke at Selmy havde lavet noget ballade… Det var nok nærmere hans søster, Shila, der havde en mindre heldig fase, hvor hun gav udtryk for, at hun ikke var tilfreds med, at være en fin pige, som ikke havde ret til at  vælge for sig selv.  Selmy syntes det var lidt mærkeligt, men hun var trods alt hans søster, og hun havde vel altid lyttet til hans problemer og forsøgt at forstå dem… Så hun havde vel ret til at få hans støtte, selvom han ikke var helt enig i, at piger skulle have lige så meget frihed som mænd. 

”Det skal du altså ikke tænke på, Shila. Du er heldigvis blond og lys. Du kunne sagtens gå fra at være min… kusine, eller sådan noget” Svarede han, mens han spejdede ud i den tætte skov, for at se om der var noget derude…. Han syntes at han så en skikkelse, men efter lidt tids søgen, besluttede han sig for, at det nok bare var hans fantasi, der spillede ham et pus, og rettede igen opmærksomheden til Shila ”Jeg finder ud af det med min familie… Hvis vi er heldige kan du jo låne gæsteværelset. Ellers må vi nok finde ud af noget andet”. Selmy var lidt i tvivl om, hvordan hans familie ville tage imod hende… Enten ville de blive edderspændte over, at han endelig havde fundet en pige og forlange, at han bejlede til hende… Eller også ville hans far… og måske mor, blive rasende over, at hun ikke havde en fin nok baggrund. Men der var jo en chance for, at de ville godtage hende på grund af, at hun kunne bidrage til nogle smukke børn. 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila måtte med en underlig følelse indvendig konstatere at hun ikke var sikker på hun så det som en god ting at kunne gå for at være Selmys kusine, men hun kunne ikke helt sætte en finger på hvorfor.  Hun gik ikke op i hvordan folk så på hende, den last havde hun måtte lægge fra sig i sit gamle hjem, men noget inden i hende var ikke tilfreds med at blive set som Selmys kusine.
Shila besluttede sig for at det var irrationelt og at hun hellere måtte lægge tanken fra sig igen. Hun skulle være lykkelig for at kunne blive set som Selmys kusine, han var trods alt langt over hendes stand, og hun var ret sikker på at hun aldrig kunne blive for at være i familie med ham, det så hun alt for simpel ud til.

Shila var en smule fanget i hendes tanker så hun opdagede først at Selmy havde holdt op med at snakke da han igen. Det var anderledes at høre Selmy snakke om hende som om hun kunne blive set som en gæst i hans forældres hus. Shila var ret sikker på at hans forældre ikke ville se hende som en gæst, men hun havde da heller ikke brug for et helt værelse til sig selv, det havde været en luksus på kroen, men ikke en nødvendighed.

”Jeg kan godt bare sove sammen med resten af tjenestefolkene”

Det ville nok være nemmere for ham at få hans forældre til at sige ja til at give hende en seng der i stedet for at hun skulle bruge et helt værelse. Hun kunne måske endna hjælpe lidt til som tak for det.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

“Ej Shila, den går ikke... Du skal have et ordentligt værelse” Svarede han hurtigt. Var der et sted hun ikke skulle være, så ville det være hos den unge pige i huset. Den unge pige boede oppe på et værelse i loftet, og han havde kun været der ganske få gange, når han havde kedet sig som lille. Men han kunne da huske at det trak ind med kold luft fra vinduerne, og pladsen deroppe var meget sparsom. Det fik ham til at skænke stuepigen derhjemme en medlidenhedsfuld tanke... Det kunne godt være han skulle begynde at værdsætte hendes eksistens lidt mere, når han kom hjem...  

Selmy og Shila fortsatte igennem skoven og småsludrede videre, når der var noget at tale om. Men dagen kunne godt virke meget lang på hesteryg, og skoven virkede ikke ligefrem til at ændre udseende særligt meget. Hvis ikke det havde været for Selmys kompas, ville de sikkert have faret vild. Selmy trak tiden lidt ud før han foreslog, at de camperede, så de kunne spise lidt mad og tage et hvil. Han parkerede hesten og bandt tøjlerne til en lavthængende gren, og begyndte at stille teltet op. Hesten blev også læsset af, så den kunne få et hvil, og efterhånden fik han rullet nogle tæpper ud, både inde i teltet og... der hvor han kunne sidde og holde vagt i aften, når Shila skulle sove. Han var ikke vant til at holde sig vågen, men han ville bestemt give det et forsøg. 

“Jeg må nok hellere samle noget brænde sammen... Måske skulle du blive her og passe på tingene og kræget” Sagde han, med et nik rettet mod deres ting og hesten, da han godt og vel var blevet færdig.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila stod lidt ubrugeligt og så til mens Selmy satte alting op. Hun var ikke vant til dens slags arbejde og hun hade slet ikke styr på det med telte, men det virkede det som om Selmy havde. Det gjorde vel heller ikke noget, så kunne hun måske lave dem mad?
Hun kiggede lidt på hesten, som han øjensynligt mente med kræet, de havde jo ikek andre dyr med. Hun gik ud fra den måtte have et navn, det ville være mærkeligt at have en hest uden et navn ville det ikke?

”Det kan jeg godt. Er der noget jeg skal gøre mens du er væk?”

Shila følte sig ærligt lidt som en byrde når nu hun ikke kunne hjælpe med så mange ting, måske han ville lære hende hvordan man satte teltet op? Så kunne det være hun kunne begynde at hjælpe med det.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

“Øh... Det ved jeg ikke. Bare find dig til rette” Svarede han med et lidt undskyldende smil. Han var vant til at gøre alting selv herude, og han havde da ikke haft i sinde, at bare fordi Shila var med ham, at hun så skulle stå for halvdelen af arbejdet. Måske var der faktisk noget... Han tænkte lidt og gik hen og rodede i en taske, hvor han fandt sit sygrej frem og et sæt fine handsker, som han brugte til det fintfølende plantearbejde... “Kan du sy?” Han gav hende det, igen med et undskyldende skuldertræk “Jeg har ikke haft tid til at lappe dem sammen...”.  

Han trådte lidt tilbage, for uanset om Shila kunne sy eller ej, så måtte han videre, hurtigt inden det blev mørkt. Selmy var... trods han havde forbedret sig noget over vinteren, stadig ikke særlig hurtig til at få gang i et bål. Og de ville få brug for varmen, når nattefrosten nåede over dem. Han skyndte sig afsted og forsvandt ind mellem træerne, og fandt det løse potentielle brænde, som selvfølgelig ikke lå alt for langt væk fra lejren.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila kiggede lidt på sytøjet. Hun havde aldrig syet noget så fint, men hun var ikke dårlig til at sy. Da hun var yngre var det hendes ynglings ting at gøre. Efter at have kigget sig rundt et øjeblik fandt hun en stor sten hun kunne side på. Forsigtigt gik hun i gang med arbejdet. Det var overraskende nemt at få nålen igennem de fine hansker, og det var på ingen måde svært at holde hendes sting små og ensformiged.
En lyd fra hesten/kræet fik hende til at kigge op på det grå dyr. Hun smilte lidt af dens nysgerrige ansigtsudtryk, som den kiggede på hende med nysgerrige øjne.

”Hej hest. Keder du dig?”

Shila kunne ikke lade vær med at le lidt, hvis hendes forældre havde set hende side og snakke til en hest som om den forstod hende, så havde de nok troet hun var blevet skør.  Men det måtte da være umådeligt kedeligt at være hest, den stod bare der, og når den ikke stod så bar den rundt på dem.

”Jeg kan forklare dig hvad jeg laver hest, kunne du tænke dig det?”

Hesten lavede en pruste lyd, som Shila besluttede sig for lød ganske bekræftende. Hvad skulle hesten også ellers lave end at hører på hende? Den havde vel ikke så meget valg, men den så nu interesseret ud. Men det var nok bare fordi hun snakkede til den.

”Hvis jeg skal forklare dig noget, så bliver du nødt til at hede noget andet end hest. Hvad med Solyfax?”

Uden hverken at blive af eller bekræftet af hesten gav Shila sig til at forklare den hvordan man syede, mens hun arbejdede videre på Selmys handske. En gang i mellem lavede hesten en af sine pruste lyder, som om den snakkede med, og Shila kunne ikke lade vær med at le af det hver gang. Det var nu en sød hest
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Den stakkels hest var ikke vant til at blive set som andet end et transportmiddel for tiden. Dens ejer syntes ikke at have været specielt flink til at konversere til et dyr, så det var klart at den opsøgte den venligtsindede pige. 

”Solyfax?” Lød det mørkt fra hestens retning, en ung, men hæs herrestemme. Hvis man var en smule småskør nok, kunne man måske tro, at det var hesten Solyfax, som havde svaret hende… Men det skule vise sig at være en mand… eller en dreng på Shilas alder, som havde gemt sig bag teltet.

Han trådte frem fra sit skjul og afslørede et underernæret, blegt ansigt og kulsort hår og sultne øjne. ”Kan du tale med dyr, frøken? ”. At dømme ud fra sine beskidte og jordfarvede klæder, var han måske en tigger, eller tjenestedreng herude på landet. Han kiggede på Shila med et borende blik, som om han kunne spise hende, hvis han ikke snart fik noget mad og pleje.

Selvom Selmy var lige i nærheden, så var den fremmedes ankomst endnu ikke blevet opdaget. Det ville ikke passe Selmy særligt godt, hvis han vidste, at Shila havde fået selskab, nu hvor han havde følt sig forfulgt tidligere. 

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila hoppede forskrækket ved lyden af en stemme. Et enkelt øjeblik var hun ganske sikker på at hun havde tabt sytten helt, for det lød ganske rigtig som det var hesten der snakkede til hende. Da hun fandt synet af denne lettere uselt udseende dreng, foran hende kiggede hun nervøs om efter Selmy.
Synet mindede hende om en troldeunge, og hun overvejde et kort øjeblik om hun skule tage Solyfax og løbe. Selvfølgelig havde hun ingen ide om hvor de skulle løbe hen eller hvor Selmy var, så hun besluttede sig for en noget mere passiv tilgang. Måske hvis hun var venlig kunne hun få ham til at forsvinde igen.

”Hvad laver du her?”

Afventende kiggede hun på drengen hun i sit hoved havde døbt troldeungen. Det ville altså være godt hvis Selmy snart kom tilbage, han havde sikkert meget mere styr på hvordan man gjorde den her slags ting end hun havde.

Solyfax kom med et nervøs prust. Det var naturligvis ikke så mærkeligt når nu hesten kunne mærke hvor nervøs dens nyfunde ven var, at det smittede lidt af på dyret.
Et højt skrat fra en fugl der lettede bag dem, fik hesten til at himle med øjnene og udstøde et højt vrinsk. Instinktivt greb Shila ud efter hesten, mens hun knugede sytøjet i sin anden hånd. I en ren chokreaktion vrissede hun meget ukarakteristisk af troldeungen:

”Se nu gjorde du ham bange”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Helt uden evnen til at se, at hun virkede nervøs ved hans dukken op, gik han nogle skridt nærmere. ”Hvad jeg laver her?” Spurgte han, uden at lyde alt for fornærmet, men der var et tryk i hans stemmeleje ”Jeg var ved at jage en hjort tidligere, fordi jeg var så sulten… Selvom jeg var utålmodig, så sneg jeg mig tættere og tættere på, og jeg var lige ved at få den! Men så… Så var det den blev skræmt væk, fordi I to kom ridende… I snakkede, og jeg overhørte lidt af jeres samtale. I er på vej til Dianthos”. Han gik helt hen til hesten, som var blevet bange for ham, og han gik hen og lagde hånden på dens pelsede nakke, for at ae den. ”Shh” Tyssede han til den, som om det skulle hjælpe. Men nu var det allerede for sent at vinde dens tillid.

Han så op på Shila og så hende i øjnene. ”… Det var ikke meningen. Jeg kan godt lide heste. Jeg elsker… heste”. Sagde han med et sulten blik, som nu vendte sig mod hesten.

”Shila? Hvem er det?” Nu var Selmy tilbage igen og havde haft favnen fuld af grene og kviste, som han dog tabte på stedet, ved første øjekast på den fremmede mand. Med lange skridt nærmede han dem og placerede sig imellem de to personer.
Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Shila var ikke specielt begejstret for den fremmedes toneleje, og hans anklagende ord. Hvordan skulle de have vidst at der var nogen der var ved at jage den stakkels hjort?
Da han rykkede tættere på tog Shila instinktivt et skridt længere væk fra ham, hun var ikke helt overbevist om at han ikke var farlig, og det sultne blik han gav Solyfax var kun en bekræftelse for hende. Shila åndede lettede op da hun så Selmy, så hun ikke selv skulle håndtere denne fremmede indtrænger.

”Åh Selmy det er så godt du kom. Han dukkede bare op, og han skræmte Solyfax”

Det var tydeligt at høre lettelsen i Shilas stemme og se i hendes ansigt, hun havde på ingen måde vidst hvordan hun skulle håndtere situationen. Det var befriende at kunne overlade det til Selmy, der tros alt var en mand og havde styr på den slags.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Solyfax? Selmy forstod ikke hvad hun mente, men det var ikke svært at se, at den fremmede dreng var kommet for tæt på. Han var spinkel og svagelig at se på, så Selmy følte sig for engangs skyld overlegen. Han knugede hænderne og var parat til at tage ham i kraven og slynge ham ned på jorden. Grundet sit dårlige temperament, havde han været oppe toppes med andre rigmandsbørn, da han selv var knægt, men det kom der sjældent noget godt ud af, og han blev i stedet bedre til at løbe og tænke hurtigt. Vold var ikke hans stærkeste side. Hold dig væk. Du er ikke velkommen her. Hvis det er mad du vil have, så har vi ikke noget.”

Den mørkhårede trådte et skridt væk i respekt for den blonde herre, men han krøb ikke længere væk end at han kun lige ville kunne undgå et slag, hvis Selmy blev vred nok. ”Beklager herre. Jeg kan se du er en fin mand. Selvfølgelig vil du ikke omgås med et udskud som mig” Han knubbede sine beskidte hænder i sit lige så beskidte tøj ”Jeg var engang fin og flot som dig, og jeg stod til at skulle giftes med den smukkeste pige i landsbydistriktet”. Han skævede hen på Shila. ”Jeg kan hjælpe jer med at finde kød, hvis din veninde tillader det”.

Shila Agerfældt

Shila Agerfældt

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 16 år

Højde / 168 cm

Det slog Shila at denne fremmede troede hun havde en magt over Selmy som hun på ingen måde havde, hun havde hørt om det før om koner og elskerinder der kunne styre mænd på den måde. Shila var overbevist om at Selmy ikke ville lytte til hende selv hvis hun synes at denne fremmede troldeunge skulle hjælpe dem, hvilket hun ikke gjorde.

”Selmy du skal kun gøre som du har lyst til”

Prøvede hun forsigtigt. Hun havde ikke lyst til at være en del af denne samtale på nogen måde, og hun havde endnu mindre lyst til at skulle tage en beslutning. Hun havde været glad da Selmy ville tage hende med, for det betød ikke kun at hun kunne komme et nyt sted hen, men også at hun kunne ligge de vigtige beslutninger i hans hænder.
Shila var vokset op med at en mand bestemte, hun havde fundet styrke og trøst hos sin far, og hans beslutninger, senere havde hun fundet styrke og trøst hos hendes filejs, og nu kunne hun finde det hos Selmy. Det var en del af hendes opdragelse hun ikke selv ønskede at komme af med, og det ville nok også være svært for hende at ændre hendes tankegang så drastisk.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 1