Blæksprutten 20.12.2018 13:25
Selmy tænkte lidt over det, men det skulle vel ikke var noget problem. Han kendte langt fra alle i Dianthos… og I forhold til så mange andre af byens indbyggere, så havde Selmy rent faktisk en ren samvittighed. Selmy havde Ikke ligget sammen med alle mulige piger, og han drak ikke pengene op, ligesom så mange andre mænd… Men der blev selvfølgelig også holdt skarpt øje med, at der ikke ændredes nogen adfærd hos ham. Det var særligt hans far, og familiens nære venner, som også var deres naboer, der kunne finde på a sladre. Ikke at Selmy havde lavet noget ballade… Det var nok nærmere hans søster, Shila, der havde en mindre heldig fase, hvor hun gav udtryk for, at hun ikke var tilfreds med, at være en fin pige, som ikke havde ret til at vælge for sig selv. Selmy syntes det var lidt mærkeligt, men hun var trods alt hans søster, og hun havde vel altid lyttet til hans problemer og forsøgt at forstå dem… Så hun havde vel ret til at få hans støtte, selvom han ikke var helt enig i, at piger skulle have lige så meget frihed som mænd.
”Det skal du altså ikke tænke på, Shila. Du er heldigvis blond og lys. Du kunne sagtens gå fra at være min… kusine, eller sådan noget” Svarede han, mens han spejdede ud i den tætte skov, for at se om der var noget derude…. Han syntes at han så en skikkelse, men efter lidt tids søgen, besluttede han sig for, at det nok bare var hans fantasi, der spillede ham et pus, og rettede igen opmærksomheden til Shila ”Jeg finder ud af det med min familie… Hvis vi er heldige kan du jo låne gæsteværelset. Ellers må vi nok finde ud af noget andet”. Selmy var lidt i tvivl om, hvordan hans familie ville tage imod hende… Enten ville de blive edderspændte over, at han endelig havde fundet en pige og forlange, at han bejlede til hende… Eller også ville hans far… og måske mor, blive rasende over, at hun ikke havde en fin nok baggrund. Men der var jo en chance for, at de ville godtage hende på grund af, at hun kunne bidrage til nogle smukke børn.