"... Jeg tror der er ild i mine bukser."
Tavshed.
Stilhed.
Intethed.
Rex drejede en omgang rundt om sig selv, i et forsøg på at se den blinde vinkel. Han trækker derefter på skulderen og smutter helt hen tæt op ad Yang. Han lægger en arm om hende og planter et kys på hendes kind.
"Kvinder, man kan ikke leve uden dem og man kan ikke leve uden dem... Nej vent. Det var ikke helt rigtigt... Hvordan er den nu?"
Rex følte sig lettere beruset og han forsøgte at erindre hvilke forskellige stoffer han havde blandet i kolben, hvis indhold han havde futtet rummet af med. Han var overbevist om at han havde slugt noget af det.
Der var vidst ... Rom i. Jo. Rom. Det brænder godt. Rom, ja. Hvad ellers?
Hans hoved dunkede og han skubbede, ganske blidt, Yang til siden og stillede sig foran hende. Han pegede på Taylor: "Hør, Taylor; jeg kan ende dette på den nemme måde, eller den svære måde."
Han fiskede endnu en kolbe ud af de dybe lommer. Han følte sig for én gangs skyld forberedt: Hvorfor egentlig? Det var farlige sager at rende rundt med. Han smilte til Taylor og hævede kolben over hovedet.
"Jeg kan, ved blot at kaste denne lille... Hov nej ikke den..." han rodede IGEN i lommen og fandt denne gang den rigtige kolbe frem.
"Ha-HAR ! Med denne kolbe kan jeg sprænge hele ... Eeh... Fra væggen og hen til sengen .... NÆSTEN hele rummet i luften! Så FARVEL Taylor!"
Han hævede armen op og skulle til at kaste den ned i gulvet, da han nåede at stoppe sig selv. "Ventligelidt ... At springe rummet nu ville være dumt! Ville du virkelig have ladet mig gøre det? Hjerne du har svigtet mig!" han tog sig til hovedet og så et øjeblik meget fortvivlet ud.
Han pakkede kolben væk og vendte sig kort imod Yang. "Det kører. Jeg har styr på det..." forsikrede han med et usikkert smil.
Han vendte sig igen imod Taylor og tvang sin højre arm til at forvandle sig til en klinge. Han svingede armen ud til siden og styrtede imod Taylor, desperat efter at finde på noget smart at sige, men det endte kun med et "HRAAH!", da han med sin sidste energi svingede sit våben; sit sidste angreb, imod sin modstander.