En genforening og et oprør under opsejling

Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 22.06.2020 20:55
Pax kunne ikke undgå, at komme til at grine fjoget, som Evlyn begyndte sin lokkende kærtegn. Langsomt fyldte han sine lunger med luft, så der ikke var plads til mere, førend han lod, det undslippe i en lang udånding. Dernæst forsøgte han at rette sin ryg en anelse, men ikke foruden at sikre, at Evlyns hænder kunne fortsætte deres vandring. Aldrig om han kunne sætte en stopper for det –

Aldrig om han ville.

Jeg bliver brændt. Den der brænder bestemmer hvor. Det kan være flere steder. Samme sted to gange…”, begyndte han omsider at fortælle, men dog stadig smilende, som havde han aldrig gjort andet. Tilsyneladende forekom ritualet, for ham, ikke synderligt skræmmende. ”Og så hælder du salt i såret, eller sårene, og jeg får lov til at svede. Hvor længe bestemmes af den, der brænder. På et tidspunkt, når alting har taget den tid, det skulle, vil personen bede mig rejse mig op, og hvis jeg ikke gør det i samme sekund, får jeg ikke lov til at gøre dig til min. I grunden er det… ret lige til.” Pax hævede sit ene brede øjenbryn og trak dernæst lidt på den ene skulder.

Men vi kan gøre det anderledes, hvis du vil? Jeg vil – ja. Give dig det, du ønsker.” 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 23.06.2020 17:23
Det var ganske tydeligt, hvordan forundringen greb omkring Evlyns ansigt. Hendes bryn gled lidt rundt mellem stillingen at snige sig op i panden, det ene gled ned igen, ind til de til sidst pressede sig mod hinanden. Det lød, slet ikke som noget hun havde hørt før. Og hun havde så mange spørgsmål, det første var ganske tydelig; “Hvorfor?” Spurgte hun, og greb sig lidt i, at være ganske uforstående. Og det havde ikke været hendes hensigt, alle havde deres egne traditioner og det skulle man have respekt for. “Ikke at jeg har noget imod det, jeg - forstår måske bare ikke hensigten i, hvor denne tradition stammer fra. Hvor stammer det fra, og hvad er betydningen bag?” Hvorfor skulle hun blandt andet ikke brændes på samme måde? Det kunne jo være, at det var lige som et vielsesbånd, som den ring hun bar på sin fingere igen. Den simple sølvring, der havde været med hende, igennem hele denne rejse. Dog rundt omkring hendes hals i kæde. 

Og hvem skal brænde dig? Og skal jeg også?” Fulgte hun så efter, nu havde hun jo gjort sig tanker omkring det, så kunne hun lige så godt få stillet hendes nysgerrighed. 
Et sagte smil spredte sig hen over læberne, som hun lod fingrene glide ind i hans hår. Hendes blå øjne fangede hans ene grå, som hun lagde hoved på sned og kiggede ganske kærligt på ham.
Den følelse er gengældt Pax.” Svarede hun, og lod fingerspidserne massere hans hovedbund, som hun ventede på hans svar, på de mange spørgsmål hun havde stillet. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 23.06.2020 23:23
Pax fnøs moret, hvorefter han trak lidt på den ene skulder. ”Der er ikke nogen logik til det”, begyndte han at fortælle. ”Ulvens Flok er gammel. Filip selv gjorde det, fordi hans anfører gjorde det før ham. Det eneste jeg har ændret, er, at folk ikke tvinges til at skifte navn og at de må være i et partnerskab med en af samme køn. Det udspringer af… ja, vel en optagelsesceremoni. Når en i Flokken bliver myndig, må de vælge, om de vil indgå i en forening – et ægteskab – og de laver forespørgslen foran samtlige medlemmer. På den måde bliver eventuelle konflikter håndteret på stedet, for vedkommende, der bliver spurgt, må takke nej og andre gøre indsigelser. Hvis der er flere som ønsker, at anmode om samme person, så løses det… kollektivt. Nogle slås, andre taler, nogle gange bestemmer jeg det…” Pax så tænksom ud for et øjeblik, før han skar en grimasse.

Det er for kvinder og mænd. De gennemgår samme ritual, de brændes på samme måde, i den samme mængde tid… medmindre de er gravide. Jeg var igennem det, da jeg begyndte at rende med Filip og derefter igen, da jeg blev myndig. Vil du gerne – ja, igennem det? Det gør dig til Ulvens Flok. De vil betragte dig som… betragter hinanden.” Pax syntes at tøve for blot et øjeblik, før han lod sit resterende øje hvile i Evlyns eget. 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 24.06.2020 16:50
Hun betragtede ham med urokkelige øjne, det var meget tydligt at hun lyttede intenst med. At hun ville sikre sig, at hun havde forstået alt han fortalte hende. Der var trods alt en masse information, som hun ikke havde kendt til før nu. For når hun havde søgt omkring information omkring Pax, det år hvor de havde været rivaler, havde det ikke just været grundstenen for hvad der gjorde klanen til ja, klanen. Men mere hvordan hun kunne knække manden der stod foran hende, så tæt. 

Da hun spurgte om hun ville gå igennem det, var hun usikker, for hvad ville det helt reelt betyde. Det var trods alt en stor ting, sådan at lade sig blive brændt, især når det var indledende i at man sværgede sit troskab til både Pax, men også alle dem som var en del af klanen. Og selvom at de allerede havde den, og hun altid ville gøre sit for at hjælpe. Havde hun jo også sin egen gruppe, en gruppe som der voksede stødt, efter hun havde taget over. 
Men hun ville også godt bevise over for manden foran hende, og klanen som havde hjulpet hende da hun havde haft allermest brug for det. At hun havde deres ryg, så det var vel egentlig ikke et særlig svært spørgsmål at svare på. “Hvis jeg stadig kan være lederen for min egen gruppe, vil jeg gerne gå igennem det samme med dig - traditioner er vigtige.” Sagde hun med et smil “Og hvis de ikke var det for dig, ville du havde fået dem fjernet, efter du havde overtaget.” Sagde hendes egen logik i hvert fald, som hun lod hendes arme lægge sig rundt omkring hans liv og trak ham ind til sig. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 27.06.2020 16:00
Pax smilede ned til Evlyn, og alt imens han lyttede, lod han sine fingerspidser kærtegne hendes bløde kindben. Det klædte hende gevaldigt, at have fået spist ordentligt og for et langt øjeblik, kunne Pax ikke andet, end at betragte hende med frydefulde øjne.
Du mister intet”, lovede han omsider, før han med et oprigtigt blik, lod hans øje finde Evlyns egne. ”Jeg er ikke interesseret i at tage noget fra dig. Du har kæmpet for din position. Du fortjener den –

Pax tav brat, i det en hvislende og kælen stemme listede sig ind i hans bevidsthed. Hans kærtegn gjorde ligeledes holdt, så hans fingre for et langt øjeblik, ikke gjorde andet end hvile tungt mod Evlyns kind, og i det han genkendte stemmen – stemmen, der ikke var hans egen men som lød højere og højere bag hans blege pande – spærrede han sit ene øje op i forskrækkelse.

Lammet, fastfrosset til stedet, stod Pax og stirrede på Evlyn. ”Kan – du kan ikke høre det, vel? Stemmen...” 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 27.06.2020 22:08
Så har jeg ingen betænkeligheder over at lade os gå igennem jeres ritualer - siden jeg ikke har mine egne” og nød den måde han nussede hende hen over hendes kindben. Han kunne kigge på hende, og hun følte sig oprigtigt som en ganske smuk og fantastisk kvinde. Noget hun aldrig troede hun ville føle igen - men i hans favn, arme og i hans blik. 

Også var det som om noget skete, med bryn der knyttede sig mod hinanden betragtede hun ham indgående. For det blik, den måde han pludselig reagerede på - og selvom hun ikke havde set sig selv i ansigtet, når hun havde mærket dæmonens hvisken. Ville hun forestille sig, det var sådan hun havde set ud. Men han burde ikke have sådan nogle stemmer, og igen blev hun rædselsslagen for hvad der var sket med ham, da han havde mistet sit øje? 
Hun tog en dyb indånding, som hun lod sine hænder glide rundt omkring hans ansigt på hver deres side. Fingrene gled langsomt og beskyttende hen over den rug hud, mens hun prøvede at fange hans blik.

Nej - jeg kan ikke høre stemmen. Hvad sker der?” Spurgte hun forsigtigt, som hun gav ham et forsigtigt smil, hendes fingre der stadig gled blidt og nænsom hen over hans ansigt.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 28.06.2020 11:56
Pax skar en grimasse, men til lyden af mørkelverhunnens stemme var det vanskeligt også, at høre Evlyn. De ru fingerspidser forsvandt fra den blonde kvindes kindben, og landede i stedet ved Pax’s skjulte tindinger, de begyndte at masserer let –

Og med et forsvandt hun; stemmen ophørte, ligeså hurtigt som den var opstået.

Lettelsen, der blev tilsløret af uforståenhed, gled med et over Pax’s skarpe ansigt. Næsten febrilsk søgte det ene grå øje dernæst Evlyns koralblå blik, for det var kun i det, at han kunne finde ro; det vidste han instinktivt, ligeså vel som han kunne mærke, når han led under tørst eller sult. Evlyn var – og havde været længere end han ville indrømme – hans anker i det stormfulde hav.
Hun er væk igen”, mumlede han, men til stadig stod han stiv som et bræt i Evlyns favn. Ville det begynde igen om få øjeblikke? Var noget gået galt – havde ordene overhovedet været tiltænkt ham? Pax udstødte en frustreret lyd, som tankerne tog overhånd.

Det… det var ikke…”, hørte han sig selv sige, før det gik op for ham, at hans hænder rystede. Aldrig havde han forudset dette; det havde end ikke været oppe at cirkulere som en overvejelse! Med et følte Pax sig dum, og var der noget, den gråhårede mand ikke før havde følt sig, så var det netop det.

Hvordan kunne han have været så dum? Skammen der fulgte var altædende.

Det var ikke en del af aftalen…” 
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 28.06.2020 19:36
Hun hvem var denne hun? 
Det var ganske tydeligt, at Evlyn ikke anede hvad der foregik. For dæmoner plejede man ikke at give køn, eller i hvert fald ikke besætter dæmoner. Men det havde han trods alt gjort med den som der havde levet i hende. For hvad andet kunne det være, at en dæmon havde fået kløerne i hendes elskede? Det skabte dog med det samme et bundløst hul af rædsel i hendes indre. Hun ville for ingen ønske, at de skulle opleve hvad hun havde gået igennem. 

Hendes fingre blev dog ved med at røre hans ansigt, ganske beroligende og nænsomt. Som prøvede hun at få ham til at løsne op igen. Hvordan han var stivnet foran hende, var ikke gået ubemærket hen. Og bekymringen som skyllede hen over hendes ansigt, var næsten overskyggende for de normalt ganske blide eller vrede udtryk. 
Hun prøvede dog bedst muligt, at få sig selv ned igen. Blive mere jordnær, som hun tog nogle dybe vejrtrækninger. 
Vil du ud her fra? Skal vi tage et andet sted hen?” Spurgte hun forsigtigt, første gang hun havde hørt stemmen, var hun flygtet - hun havde løbet så hurtigt hun kunne, hen til hendes yndlingssted. Nemlig blomstermarken hvor hun kunne sidde blandt blomster der havde næsten samme hårfarve som hende selv. Måske havde han selv et sted hun kunne tage ham hen, et der ville få ham til at slappe af - kunne samle tankerne. Dette var ikke et spørgsmål om at få ham til at åbne op nu, eller tvinge ham til at fortælle hvad der foregik. Det var et spørgsmål om, at få ham helskindet igennem, uden at hun mistede ham. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 28.06.2020 19:48
Pax forsøgte, at ryste den klamme fornemmelse af sig. Evlyns kærtegn hjalp, men det rumsterede og kildede til stadig faretruende under hans hud; det føltes som om, at han burde løbe; løbe følelsen af sig.
Ikke, at det var det, han gjorde. I stedet greb han omsider ud efter Evlyn og trak hende indtil sig. De stærke arme fandt grådigt vej omkring hende, så Pax kunne plante sin spidse næse i hendes hår. Der havde altid været noget dragende ved Evlyns duft. Den var ganske ubeskrivelig i sin karakter; mørk, var det eneste ord, der kom til ham, skulle han vel og mærke, forsøge at sætte en beskrivelse på. Ikke længere var duften af hende, den kvinde han elskede, dog kun dragende – nej, den var også beroligende, hjemmevant. Pax havde ikke brug for at løbe nogle andre steder hen, hvis ikke Evlyn var der.

Alt, jeg har brug for, er dig”, mumlede han, som han strammede sit tag omkring hende. Dernæst skar Pax en lidende grimasse; ”jeg genkendte… men det kan ikke passe. Det var ikke det, aftalen lød på. Hun… jeg kan jo ikke læ-…” Pax stivnede for endnu engang, men gav ikke slip på Evlyn. ”Jeg kan jo ikke læse.

Ordene der fulgte efter vidnede tydeligt om, at et lys var gået op bag Pax’s hvide pande. ”Kontrakten…
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 28.06.2020 20:48
Da han endelig lagde armene omkring hende, lod hun sig selv slappe af igen - hun havde ikke vidst hvor anspændt hun egentlig havde været, før at skuldrene lige så stille gled ned igen og musklerne begyndte at blødende op. Det var alt i alt en lettelse, så snart hun mærkede hans nærvær på den måde. Hvilket også var en smule skræmmende - stadig. Hendes egne fingre dansede væk fra hans ansigt, og armene gled rundt omkring hans nakke i stedet. 
Som de stod der i omfavnelse, blev hun ramt af at det nok skulle gå - de havde stadig en chance, ting skulle nok vende og den lykkelige slutning de havde snakket om. Den hvor de havde et hus, hvor de havde børn der løb rundt omkring deres ben. Den hvor at Ronja var hos dem, og det ikke hele drejede sig om at tjene penge, og hvordan de overlevede til næste dag. Den føltes en smule mere inde for rækkevidde. Lige ind til, at han nævnte de næste par ord. 
Aftalen lød på - hvilken aftale? Hvad havde han skrevet under på, som gav nogen lov til at snakke i hans hoved? Det kom som et chok, noget der rystede hendes grundvold, som hun hørte ordene - jeg kan jo ikke læse. Hvordan, hvordan kunne han skrive under på noget han ikke kunne læse. 

Hun trådte væk fra ham, måtte kigge ham ind i øjnene - som en der skældte sin dreng ud. “Du - du har skrevet under på en kontrakt uden du kunne læse den?” Det tog alt vilje styrke ikke at begynde at råbe af ham, vreden - den ulmende og altædende vrede greb fat i den spinkle skikkelse. “Har du i det mindste kontrakten med dig - så vi kan se hvad du har skrevet under på?” Igen var stemmen ved at knække over i råb, men hun formåede stadig at holde den neutral - så godt som hun nu kunne.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 30.06.2020 13:58
Pax skar en grimasse, i det Evlyn trak sig. Instinktivt forstod han dog, hvor absolut hjernedødt det lød, og skammen – der var så ukendt for ham – vældede op i hans tynde bryst.
Han rystede på hovedet, uden at vide hvorfor, hvorefter han begyndte, ganske tydeligt rastløs, at bevæge sig op og ned af køkkengulvet. Tankerne ville ikke stoppe, og ikke en gang, rev han sig selv i det grå hår af frustration. Der var ikke andet for, var der vel – Evlyn måtte vide besked. Så hvor startede man? Hvor meget kunne man fortælle?

Pax stoppede endelig op, og lod sit ene øje finde hendes skikkelse. ”Jeg kan ikke læse kontrakten, fordi den er skrevet på mørkelvisk.” Ordene forlod hans mund, forinden at han nåede, at tænke den til ende – der var dog ingen vej tilbage, hvormed hans forklaring fortsatte:
For over et halvt år siden var jeg i Fristavn. Der var en opgave. Efter den var færdig, hev nogle af drengene mig med på en kro, der lå ikke særlig langt fra havnen, hvor vi ventede på, at vores skib ville ligge til. Imens vi spiser, får jeg et brev. I brevet står der ikke andet end mit sande navn. Carl Fletcher. Intet mere, intet mindre.” Pax lod et tungt suk forlade ham, før han skridtede hen og stillede sig tættere på den blonde kvinde. ”Det var fra en mørkelver. Jeg havde godt lagt mærke til, at hun sad og stirrede på mig, men… hun inviterede mig over til hendes bord, og tilbød mig et samarbejde…

Og dernæst fulgte resten af historien; hvordan Solari havde givet ham instruktioner, der skulle lede til hendes tempel og hvad, der var sket, i det han var trådt ind i kapellets klamme kammer; hvordan, han ikke kunne tænke på andet, end at komme så langt væk så muligt, i det hun havde præsenteret ham for kontrakten – og at det var hende, der forinden da, havde beordret, at hans øje skulle fjernes…
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 30.06.2020 16:36
Evlyns blå øjne betragtede blot Pax. Alle tanker havde lige så stille forladt hende, som han havde kastet sig ud i beskrivelsen af hvad der var sket, og hvorfor han nu hørte en stemme i hans indre. Det hele virkede groft sagt, som noget af det mest idiotiske hun nogen sinde havde hørt. Men så igen, hvis nogen havde oplevet at blive ført bag lyset, så var det den blonde kvinde selv. Men stadig, stadig kunne hun ikke andet end at stå og stirre på ham. 
Hvordan at han havde kunne sige ja til at indgå et sammenarbejde med en kvinde, som så tydeligt var manipulerende. Generelt havde hun ikke mege til overs for mørkelver. Mest af alt, fordi deres gud bestemt ikke var dedikeret til godnathistorier for børn - og dem hun havde mødt, havde aldrig rigtig givet hende nogen grund til at tro andet. End at de var selviske og mente folk skulle bøde for, hvad der var sket med deres folkefærd. Nej det passede ikke, der var en som levede i Dianthos - men han hadet selv mørkelvere, og efterlod ikke meget grund til hvorfor hun så skulle gøre andet selv. 

Hun sukkede tungt, som hun lukkede øjnene og satte to fingre ved næseryggen, som var hun igang med at prøve at få en begyndende hovedpine til at gå væk. Ydermere, det at hun havde kendt hans rigtige navn? Ville det ikke være grund til at man ville mene, at man skulle tage benene på nakken og komme ud af det hele - så hurtigt man overhoved kunne? 
Hun var stille på den gode side af fem minutter, som hun tog nogle dybe indåndinger. 
Jeg går ikke ud fra, du ved hvordan du kan komme ud af kontrakten?” Sagde hun stille, og lod øjnene hvile mod ham igen. “Mørk elver lever... for altid Pax - du kan blive hendes lille kludedukke til den dag du ikke længere hænger sammen!” Det var ikke hendes mening at blive frustreret eller råbe af ham - men hun var så bange, bange for at alt det hun troede nu var okay. At de endelig skulle få et godt liv sammen, blev smidt på gulvet og trampet på. Hvad så som det næste? Ville hun lige pludselig finde ham igen, og denne gang var det begge øjne han havde mistet? Måske nogle fingre - eller hvad? 
Hendes underlæbe skælvede kort, og for at gemme det væk lod hun fingre glide frustrer igennem det kruset blonde hår og vente hoved væk fra ham. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 30.06.2020 22:42
Pax vidste, i det øjeblik, at Evlyn vendte ryggen til ham, at han havde begået sit livs fejltagelse; visheden sprang frem og lod afsløre instinktivt, og ude af stand til, at kunne betragte hende i det øjeblik, så også han væk.
Dernæst faldt hendes ord; irettesættende ord, der i sin natur dryppede af skuffelse. Mon hun følte sig forrådt? Havde Pax forrådt deres fælles drøm om et fredeligt liv? Tanken var ikke til at bære…

Jeg har en idé”, mumlede han, hvorefter hans egen hånd gled henover hans udsultede ansigt. ”Jeg har to faktisk. I forhold til kontrakten, mener jeg.” Det ene grå øjne skævede til Evlyn, grænsende til bedende i sin reserverede facon. ”Den er… ikke som en almindelig kontrakt. Den blev forseglet med blod. Hvis Solari dør, må den ophøre, ligeså vel som hvis, jeg dør”, begyndte Pax at rationalisere, for til trods for, at han ikke havde været ved fuld bevidsthed i andet end et par timer, så havde tankestrømninger lagt og summet i hans baghoved.

Og jeg ved det godt, Eve. Det er også det, hendes intention er. Det er jeg sikker på. Hvad jeg fik – hvad jeg får i bytte for det, jeg giver… det er uundværligt. Især nu. Med dig og mig.” Pax skubbede sig fri og skridtede imod hende, og da han omsider var tæt på hende igen, rakte han ud efter hendes blide men stærke hænder.

Hvis kontrakten stopper med at eksisterer – det må betyde, at den ikke længere er bindende.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 01.07.2020 17:14
Evlyn var ikke en kvinde der normalt græd. At manden som der selv måtte vende blikket væk fra hende, havde set hende tre gange - det havde været noget af en bedrift i sig selv. Men han havde også set hende da hun havde haft det allerværst - han havde aldrig fået lov til at kende hende, den gang hun havde været glad og munter, da verden havde føltes som hendes øster og hun var på toppen af alting. Men som hun mærkede alvoren ramme hende - var det som om hun lukkede sig selv inde igen. Bare tanken om at en af dem måtte dø, før at kontrakten skulle ophøre. Han havde underskrevet en blods pagt!? 
Det værste var, at han gav hende ret - han prøvede ikke en gang at lyve, og sige at det ikke ville blive så slemt. Hun kunne ikke få luft, hun kunne ikke - hendes fingre knyttede sig ind i stramme knyttede næver. Han havde gjort det for dem!? Hvorfor, hvad kunne han få ud af det, som var værd at blive bundet på den måde!? Havde det at se hvordan hun til sidst var visnet bort, på grund af dæmonen i hendes indre - havde det ikke være advarsel nok? Og hvordan kunne dette ikke være værre end før? 

"Hvis kontrakten stopper med at eksistere?" kvækkede hun, og trak sig væk igen. Hun hæv efter vejret, og kunne mærke panik i hendes brystkasse - det her, det, det var for meget lige nu. Alt, alt for meget! Tårene var begyndt at glide ned over hendes kinder, og det sidste hun ønskede var at fremføre sig selv som hysterisk - men det gjorde så ondt i hendes brystkasse lige nu. "jeg - jeg skal have noget luft!" fik hun endelig frem, og næsten løb ud af rummet - hvis han prøvede at gribe hendes arm ville hun hive den til sig - fortsætte forbi Svana der kiggede bekymret efter dem og Theo var hurtig til at rejse sig op - spurgte om der var noget han kunne hjælpe med. Men hun hørte ikke noget, hun skulle bare væk - luft, hun havde brug for luft.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 02.07.2020 13:04
Noget, hvis mening det var at forblive hel, knækkede i Pax’s indre. Evlyns afvisning, Evlyns ord, Evlyns kølighed var en ting; hendes sorg, hendes afmagt en ganske anden. Det var også det, der var sværest for den gråhårede mand at håndtere i den tynde brystkasse; det var det, der ikke var til at bære.

Pax tav, i det Evlyn snurrede rundt på hælen og stormede ud af køkkenet. Instinktivt fulgte han dog med – efter hende – som hun skridtede ud af huset, ned langs de mørklagte, snoede gader, igennem de forskellige byporte, der indikerede, at den gående bevægede sig fra et diskret til et andet, igennem markedspladsen, til de omsider nåede hovedstadens yderste omkringliggende bygningsværker; der, hvor markerne strakte sig frodigt i sommermånederne og hvor små gårdejere, havde boet i generationer.
På intet tidspunkt råbte han hende an; på intet tidspunkt forsøgte han, at indhente hende; på intet tidspunkt stoppede hans øje med at farer fra hende, bange for at miste hendes skikkelse af syne.

Selv da Evlyn stoppede op, langt ude på en nyvendt mark, sagde han intet – han fortsatte blot med at gå, til han kunne ligge sine arme omkring hende og trække hende til sig i en fast omfavnelse. Den spidse næse landede i hendes nakke; hænderne om hendes spidse hofter; hans brystkasse mod hendes tynde ryg.
Og selv da sagde han intet – hvad kunne han sige? Hvad kunne rode bod på hans fejltagelse?
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 02.07.2020 13:18
Hun vidste ikke hvor hun løb hen, hun vidste ikke hvor hurtigt det gik.
En stemme råbte hende an, efter hun havde mærket en let kollision af en skulder mod hendes. Men hun stoppede ikke op, sagde ikke undskyld. Som hun snoede sig forbi menneskemængder, og satte farten op. Luften ville ikke komme til hende, den friske brise der smøgede sig omkring hendes smalle ansigt - den havde ingen effekt. Og lungerne begyndte at brænde, som tårerne løb ned af hendes kinder. Arrigt prøvede hun at gnide dem væk med hendes beskidte skjorte ærme. Men så snart hun havde fjernet det, så kom der blot nye. 
Så hun fortsatte, var ikke en gang sikker på om han fulgte efter hende. Eller om hun blot ville være alene igen, når hun endelig stoppede - når hendes ben ikke længere ville bære hende. 
Og det tidspunkt kom, da hun endelig stod ude i midten af en af markerne som havde korn. De gyldne sivlignende korn der svajede i vinden. 

Men efter noget tid, hvor hun havde stået og hævet efter vejret. Ladet vandet løbe fra øjnene ned af hendes kinder, fuldstændig modløs. Men ønsket var blevet opfyldt, hun kunne mærke hvordan tankerne havde sluppet hende. Og hun kunne stå uden at tænke noget som helst, blot nyde den tomme fornemmelse der herskede over hendes krop. 
Men så snart hun mærkede hans arme, så snart han igen var i hendes nærhed. Mærkede hun luften komme tilbage - og det var med et dybt og hæs indtrækning af luft. 
Lige så stille vente hun sig mod ham igen. Hendes hænder lagde sig omkring hans ansigt - og efter nogle sekunder, greb hun tættere omkring det og trak ham ned i et passioneret kys. Hun behøvede ikke ord, det hele skulle nok gå. Men alligevel, kunne hun ikke stoppe tårerne fra at falde.

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 02.07.2020 14:52
I det Evlyn vendte sig mod ham, mærkede han, hvordan luften omsider fandt vej ned i hendes lunger. Havde hun holdt vejret hele den lange vej? Pax brød sig ikke om tanken, og den forsvandt ikke, selv da hendes bløde læber grådigt søgte hans. Han gengældte dog hendes kys, og strammede sit greb om hende, i håb om at hun ville vide, at han havde hende. At han ikke forlod hende for Kile, hverken nu eller i den snarlige fremtid. Solari Seravill var trods alt ikke interesseret i hans bortgang; i hvert fald ikke for nu. Hun havde søgt ham specifikt, velvidende hans kompetencer kunne være hende behjælpelig og så længe, at han gav hende små bider af information, ja… Pax antog, at det måtte være tilstrækkeligt.

For nu – og indtil han kom på en plan; en, der ville holde Solari på afstand af ham for resten af hans korte liv.

Pax’s ene hånd forsvandt fra Evlyns ryg og lagde sig i stedet mod hendes tynde hals og kæbe. Han lod kysset varer, så længe Evlyn ønskede det; måske ord – hans ord – ikke var eftertragtede i det øjeblik, og han ville ikke tage hendes sindstilstand fra hende. Han havde allerede gjort rigeligt ondt.
Tanken slog ned i ham og satte sig nådesløst fast i hans bryst; så dette var, hvad dårlig samvittighed og sygelig skam føltes som, konstaterede en stille tanke. Det var ikke følelser, Pax før havde stiftet bekendtskab med – end ikke da han havde taget sin mors liv. Men her stod de; Pax foroverbøjet for at nå Evlyns mund, hendes lave statur trykket mod hans egen. Alt det havde hun sat i gang.

Havde hun gjort ham mere… menneskelig? Og hvor efterlod det ham nu? Ville samvittighedskvaler efter mange års bandeliv omsider indhente ham?
Pax turde ikke søge efter svaret. Ikke nu.
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 02.07.2020 18:02
Det føltes for hende, som om tiden gik i stå - som nogen hviskede det ud, som der lige var sket. Og det eneste hun kunne mærke, var hans læber der krævede hendes - som de krævede hans. Hun mærkede stoffet under hendes fingre, som hun greb skjorten ved hans skuldre, efter hænderne havde gledet hen over hans tæt klippet hår i siderne. 
Hun greb så hårdt fast, som var hun bange for at han ikke var ægte. At han lige om lidt ville forsvinde, og det eneste der var tilbage var hende, der stod alene i kornmarken. Vinden gled omkring, og hun mærkede hvordan at støv og blade hvirvlede omkring dem. Duften af korn ramte hende, samtidig med sod og duften af sved der kom fra Pax. 
Det igen at kunne dufte, havde i sandhed være en gave. Især nu, som hun grådigt tog hans skikkelse ind. Men hun vidste også at de ikke kunne blive ved med dette i en evighed, åh hvor hun dog ønskede de kunne. 
Efter en stund, gav hun endelig slip - hendes blå øjne åbnede sig som de stirrede fugtige på ham. 
Ord svigtede hende dog, som hun kiggede hans på hans tornene rangle skikkelse.
Hun tog endnu en dyb indånding - og lukkede øjnene. Hendes pande kolliderede mod hans brystkasse. Måske havde det været voldsomt sådan at løbe væk, men hun vidste ikke hvad hun ellers skulle gøre - det var den eneste overlevelse hun kendte til. Alt var nyt, nu når man havde en person i ens liv, som man ville gøre alt for - og som man for alt i verden ikke ville miste. 

Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 02.07.2020 21:14
Pax stak sin næse ned i Evlyns bløde krøller, og omfavnede hende, så meget deres fysiske nærhed overhovedet tillod ham. Sådan stod han længe; hans arme omkring hende og tippen af næsen i blandt alskens hårstrå. Da han omsider brød tavsheden, var hans hæse stemme ru af bekymring:
Jeg elsker dig. Det bliver okay igen. Jeg lover det”, mumlede han, som vinden gled henover kornmarken og fik de høje halmstrå til at danse faretruende. Pax skulle til at sige mere, i det at der, bag dem, lød et højt råb.

I må ikke være der! Skrid med jer! I ødelægger kornet sgu da!
Pax skævede over skulderen og lod sit ene grå øje fæstne sig på en ældre mand, siddende til hest, og med en knyttet næve løftet mod dem. Han råbte yderligere forbandelser mod dem, hvilket fik Pax til at le stille, i det at han vendte sig om igen.

Skal vi – lege lidt med ham? Eller vil du hjem?
Evelyn Crane

Evelyn Crane

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 812 år

Højde / 178 cm

Efterlyst af Byvagten

Sparks 05.07.2020 13:46
Det var store ord, at love at det blev godt igen. Og selvom at uroen, og tvivlen ikke forlod hende. På trods af at hun ønskede, at de ord han netop havde givet hende ville gøre det. 
Hun tog en dyb indånding, og nikkede langsomt. Hun skulle selv til at sige noget, da der pludselig var en stemme der skar igennem, den eller så idylliske scene. 

I ødelægger kornet. Hun kunne ikke lade være med at smile bredt, som de blå øjne funklende betragtede den ældre mand der sad på sin hest - tydeligvis hans korn. Eller også var det endnu en regelrytter, der synes de skulle blande sig i hver en mands gøren. 
Hun fugtede lige så stille sine læber, og de funklende øjne der for nu havde glemt hvad de havde diskuteret og hvad der havde ligget til grundlag for, at de nu befandt i denne kornmark. 

Lege med ham? Hendes ene pjuskede bryn gled spørgende op i panden. Derefter kastede hun blikket mod ham igen. Det var tydeligt, at den ældre herre prøvede at se, om han kunne komme ud til dem uden - som han havde råbt efter dem, at de ødelagde kornet. 
Fortæl mig endelig, hvordan vi kan lege med ham” sagde hun med et drillende smil på læben, for så var hun helt sikker med på den første idé. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat