Blæksprutten 15.02.2022 22:05
Det føltes næsten som om at Nicola svarede ham igen, da han blev ved, og Enzel måtte tage sig selv i at blive utålmodig i et øjeblik. Han pustede dog ud og forblev helt rolig, som om han havde styr på situationen. Ikke at han havde det. Situationen stressede ham uendeligt meget, og han var meget bekymret for hvilken type healer der skulle vade ind i hans allermest personlige hule og røre ved hans allerdyrebareste skat. Bare Nicola nu ikke fik gjort eller sagt noget, som Enzel ikke ville have… Han vidste ikke hvorfor han havde mistillid til Nicola. Nicola havde egentlig ikke røbet nogle hemmeligheder til nogen, så vidt Enzel var bekendt med. Og Enzel var bekendt med alt her i huset!
”Min kære, søde Nicola… Brug din sunde fornuft. Jeg ved du er kvik,” Lød det behersket venligt fra Enzel, inden han lænede sig frem og kyssede Nicola ved mundvigen. Eftersom at Nicola havde kastet op for ganske kort tid siden, havde han ikke lige lyst til at kysse ham direkte på munden. Men et kys var nødvendigt alligevel, for at kunne berolige Nicola. Når Enzel var stresset eller vred, kunne nervøsiteten let mærkes på Nicola. ”Jeg går lige ud og sikrer mig at pigerne er nogenlunde påklædte, inden healeren kommer…” Han rejste sig fra sengen og bevægede sig ud af værelset.
Man kunne høre Enzels stemme, som han gav nogle hurtige ordrer til nogle af de tilgængelige piger. En skulle hjælpe med te og vand til Nicola, og en anden skulle rydde op i entreen. Ikke lang tid efter kunne man høre at der ankom en mand, som pustede fordi havde skyndet sig til fods. Selvfølgelig havde Enzel fået en healer herhen, som var hele affæren meget akut. Men for Enzel var dette også akut, og Nicola skulle tilses med det samme, så han selv kunne få ro hurtigst muligt.
”Din patient ligger herinde,” Sagde Enzel formelt, præcis som han talte med andre fremmede udefrakommende. De store følelser for Nicola blev tilbageholdt så godt som muligt, men som Enzel trådte ind på værelset og lukkede en blond menneskemand ind på værelset, faldt hans hårde blik på Nicola, og det mildnedes i et øjebliks svaghed for halvpanteren.
Manden, der var iført pænt tøj og en råhvid kittel kom hen imod Nicola, uden at vente på accept fra Enzel, for han kendte tydeligvis ikke til Enzels besættelse eller behov for kontrol endnu. ”Goddag, jeg er Dr. Kiefer. Jeg kom så hurtigt jeg kunne,” Han kastede et hurtigt, vurderende blik på Nicola igennem sine runde, små glas i brillestellet, og han virkede en smule kritisk i et øjeblik. Nok fordi Nicola for det første var et halvdyr, og for det andet ikke lignede et akut tilfælde. ”Hvad er der så i vejen med dig?” Han skubbede en polstret skammel nærmere sengen, som han tog plads ved.