Jaris
Ejer bordelhuset 'Diabolica Velit' i Rubinien
Et smil over hendes ord brød straks ud i en drenget latter, da han så den røde farve sætte sig i hendes kinder. Han var ikke et sekund i tvivl om hvad hun mente, og hun havde helt ret. Selvfølgelig distraherede han, ikke kun når han forsøgte at snige sig udenom noget, men også af ren og skær morskab. Det blev da aldrig kedeligt at se Daphnie forsøge at være stædig, når han samtidig gjorde en masse for at gøre hende blød. Det var tilfredsstillende når det virkede. Men det betød ikke at han fandt det helt så tilfredsstillende, når hun brugte samme metode mod ham.
Det nyttede bare ikke at spille fornærmet. Hun ville måske ikke lade ham tro, at han kunne vinde, men skulle nok bevise det, at han kunne. Mest fordi han virkelig gerne ville vide hvad, hun nægtede at fortælle før.
Det lod dog ikke til at hans plan virkede. Han regnede med at hun ville give efter, men i stedet holdt hun irriterende fast i sin stædighed og begyndte at gå derfra.
”Okay!” Svarede han smilende tilbage og vinkede efter hende. Nej, han ville bestemt ikke lade hende vinde så let. Lige om lidt ville hun komme tilbage igen, det var han sikker på.
Lyden af fødder, der blev slæbt hen over jorden, blev langsomt højere. Det var uden tvivl ikke Daphnie, det vidste han, men alligevel blev han lidt muggen at se på, da det ikke var hende, der drejede om hjørnet. I stedet så han en gammel mand.
Jaris fulgte tavst med, som den fremmede nærmede sig og skulle lige til at placere en trøstende hånd mod hans skulder. Han var ikke forberedt på det paniske udbrud, men efter det lille gib, kunne han ikke lade være med at grine. Der gik ikke mange sekunder før den tynde papirhat blev placeret på hans hoved, og kun fordi han egentlig gerne ville se om den havde et formål, lod han det ske.
"Jeg tror ikke..." Han blev afbrudt af den fremmede, der nu forklarede hvorfor han mente, Daphnie var gået.
"Men..." Sjældent var Jaris så forvirret, at han ikke var klar over hvad, han skulle sige. Hans lettere mugne udtryk i ansigtet, var ændret til direkte konfusion. Uden at tænke alt for meget over det, tog han imod den ekstra hat og fulgte så den anden med blikket, da han gik derfra igen.
Hvad gik det der ud på?
Så snart den gamle var drejet om hjørnet, rejste Jaris sig op og skyndte sig efter Daphnie. Det tog ham ikke lang tid at indhente hende, man kunne næsten høre sukket, da han ikke stoppede op før hans brystkasse ramte hendes ryg.
"Daffe," hviskede han og lænede hovedet lidt ind over hendes skulder.
"Jeg er åbenbart blevet besat af Mørket. Hatten beskytter mig. Jeg har også en til dig og du kan få den, hvis du fortæller mig hvad, du ville tidligere." Han var ikke mindre forvirret over hvad der var foregået før, men det betød vel ikke, at han ikke kunne bruge den information til at forsøge, at afpresse Daphnie til at tale. Det kunne jo være, det virkede! Men det var måske mere ønsketænkning, end noget andet. Han havde bare ikke tålmodighed til at vente på, hun kom tilbage. Han fungerede ikke til at sidde og vente.
~ The story of my life, I give her hope - I spend her love until she's broke inside ~