Det undrende blik var ikke hendes næse forbi, fik hende til at komme med en tilføjelse til hendes ord
”N-næste gang, s-så tag fat om m-min ankel og pres mit ben, låret, lidt op m-mod min mave” Hun var smidig nok til det ikke ville være besværligt eller gøre ondt.
Men ordene alene stedfæstede hun at hun
gerne ville se ham igen, en gang i fremtiden. Det var ikke længere bare en sød lille strøtanke at hun kunne støde på ham igen, at han kunne holde hende varm i det kolde Nordland, skulle hun sætte fod der. At dette ikke behøvede at være et tilfældigt møde i det varme syd.
Lidt forsigtigt lagde hun sig bedre tilrette, for hun viste jo i virkeligheden ikke hvad han mente om at ligge tæt, ja ligefrem putte med et andet væsen. For nogle var lige netop dét langt mere intimt end selve akten. Ikke desto mindre kunne han altid trække sig, bede hende om at flytte sig.
Imens lagde hun sig mere på maven, flyttede deres sammenflettede hænder til hans brystkasse, hvorpå hun hvilede hagen efter at have placeret et blidt kys på hver af hans fingre. Det ene ben lod hun glide ind mellem hans, næsten flette sig sammen med det ene.
Et lille nik, stadig med blikket følgende hendes fingers færden over den tatoveret hud
”Alt, m-men jeg k-kan bedst lide at male personer, d-den virkelige person, d-den som folk s-skjuler” det var måske meget specifikt, men portrætter havde det med at være så opstillede, som de tilføjede endnu et lag maling til deres maske, som forsøgte de at skjule det krakelerede lag under. Hun holdt også af at male landskaber, men man kunne kun male så mange solopgange, før magien gik lidt af dem.
Hun løftede blikket fra hendes finger, men dens færden rundt stoppede aldrig som hendes blik smilende mødte hans
”Jeg ville i-ikke overleve en d-dag i naturen! D-det er ligeså meget en k-kunst som at kunne male, en l-langt vigtigere k-kunst” lød det drillende som hun slap en latter, men hun mente skam sine ord. Hun beundrede en hver som kunne leve af og i naturen. Hendes latter voksede kun sig større af hans tilføjelse om at ørkenen ikke var rigtig natur. Og i hendes stille sind måtte hun også give ham ret, til dels. For hun selv kunne blive træt af sand så langt øjet rakte, men de frodige oaser her i ørkenen tog stadig pusten fra hende, højagtig som de tætte skove længere oppe i landet, nærmere bestemt hvordan lys og skygge legede med hinanden når solen fandt sig vej mellem de tætte trækroner.
My soul and mind are starving
for deep, rich, authentic, stimulating, intellectual, spiritual conversations