”Jeg sov ikke,” sagde han tørt, stod tårnet og bredt foran hende, nu hun stod så tæt på. Han ville ikke lade sig bløde op ad hendes blide bevægelser heller. Hendes løgn havde heldigvis gjort ham mindre villig til at lade sig blive en del af hendes fikse tricks, men han stoppede hende ikke. Hun var en forførende kvinde. En kvinde, der nemt ville have kunne kommet fri fra arrestens lange arme, havde den rette ungdommelige knægt fået til opgave at holde hendes celle bevogtet.
Med ét skød musklerne, som hun ellers så nydeligt masserede, sig stive og spændte. ”Urg.” Havde han ikke haft et bekendtskab med hendes berøringer, ville han have ligget tungt på gulvet. Det var ikke engang mere end et strøg op ad nakken, der ikke var dækket og beskyttet af et lag stof, men den tungende kraft var stadig lige så voldsom, som havde hun haft sin fulde håndflade mod hans nøgne krop. Tænderne var bidt sammen, og han havde da gået et enkelt hak ned i knæene, inden han havde kunne stabilisere sig selv.
Han trådte væk fra hende. Kun lige et stort nok skridt til at kunne dreje omkring og have hende front mod font. Og kun lige hurtigt nok til at nå at gribe fat omkring begge hendes håndled. Oplevede tyngden igen, men holdte ud. ”Sandt. Jeg kunne snildt have lagt med dig. Delt min seng og mine lager med dig. Hvem ville ikke? En attraktiv kvinde. Men selvom jeg ikke er nogen retmæssig og pligtopfyldende mand af Lyset, så er jeg heller ikke en mand, til at ligge med hver attraktive kvinde jeg måder.”
Han slap hendes hænder. Slappede straks mere af i sin krop, trods han pustede forpustet ud, som han gjorde. I stedet for at forlade hende afvist nær væggen, bar han dog sin hånd mod hende igen. Strøg hår fra hendes ansigt. Umage om ikke at snitte sine sorte fingre mod hendes hud alt for meget.