Han ventede tålmodigt på at hun havde sat sig til rette inden han tog hendes hænder og satte sig overfor hende, seende hende alvorligt ind i øjnene. '' Ithilwen. Jeg har kendt dig siden barnsben. Da vi var små legede vi sammen, det gjorde vi også da vi var teenagere, Vi kom under hver vores form for træning og så mindre til hinanden...Og for hver gang jeg så dig og mødte dig, så jeg en udvikling, en kvinde.. Jeg ve dikke helt hvordan jeg skalforklare det men mine følelser blev vidst til mere end bare venskab som tiden den gik. Jegforsøgte at ignorere det... Det havde jeg vidst gjort i for lang tid hvis vi skal tænke over hvordan det nær var ved at ende i Sølvfloden. ''
Han rødmede og så kort væk, inden han rømmede sig igen og fortsatte, stadig med øjnene mødende hendes. '' Du har udviklet dig til en fantastisk kvinde, jeg elsker din personlighed, selv hvis den for nogen kan virke for rebelsk og stædig, dit hår i solens varme stråler, dine øjne når de funkler som nattens stjerner. Det gør ondt i mig at se dig når du har det dårligt, jeg vil være der for dig og støtte dig, og holde om dig og sige alt vil være godt, forsøge at hjælpe dig hvad end jeg kan. Din latter kan gøre en trist dag fuldstændigt fantastisk, bare at være nær dig og kunne mærke dig, lugte dig. Det giver mig lyst til at holde dig tæt ind til mig og sige at du er min og ingen andens.. Jeg kan ikke forestille mig mit liv uden dig Wen. ''
Hans hånd var røget op og pille ved hendes hår selvom det egentligt sad som det skulle. '' Bare tanken om at du skulle ende med en anden mand får det til at vende sig i mig... Jeg ved ikke om du har det på samme måde dog. ''
Først nu afbrød han deres øjenkontakt, skævede usikkert til siden. Hvad nu hvis hun overhovedet ikke følte det på samme måde+ Hvad nu hvis hun rent faktisk havde en anden elver i kikkerten, en der ikke var ham+ Så ville den her samtale og situation pludselig blive pænt meget mere pinlig og akavet, det kunne han godt fornemme.