Midt på karetpladsen

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 21.12.2010 21:32
Xelirateis koncentrerede sig slet ikke om Io, andet end at hun bemærkede hvordan temperaturen fortsat faldt, men så blev varmere igen. Hun så på Stan som hurtigt begyndt at bakke ud passerede Xelirateis og hun så efter ham med et spørgende blik "Fik De lavet det der billede?" spurgte hun i forbifarten, men vendte sig så mod de zombielignende væsner, hvorefter hun stoppede den sorte, nu voldsomt rystende sten i tasken. Hun hævede sin store stav op i luften hvorefter hun hvidslede nogle få ord på et fremmed sprog, og slog så staven i jorden, med resultatet at et flammehav rejste sig op imellem hende og de vraltende indbyggere.
Xelirateis vendte sig derefter mod Stan og indhentede ham hurtigt med lange faste skridt, uden at sige så meget som et ord.

~*~Billede fundet på google~*~
Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Iorwen kiggede uinteressant på Xelirateis og Stan. Hvorfor skulle hun interessere sig for, om de blev dræbt, så lang tid hun ikke selv kom ud for fare. Da hun så ilden, begyndte hun at mumle nogle bande ord, da hun aldrig havde brudt sig særlig meget om folk med ild og is evner. Det gjorde hende utryg, fordi hun vidste at det var dem der var hendes slags folks største svaghed. Hun gjorde dog ingen tegn på at flytte sig, fordi at ild muren vidst stoppede væsnerne, i hvert fald midlertidligt.
"Det er hvad du får ud af at komme for tæt på dem," sagde hun bittert og så lettere irriteret ud. Ikke fordi det var nogen nyhed, men hun brød sig bare mindre og mindre om situationen.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 21.12.2010 21:45
"Ja, nogen billeder får jeg vist ikke," indrømmede Stan og kløede sig pinligt berørt i nakken. "Men hvem kunne også lige have forudsagt, at de havde tænkt sig at angribe? Jeg troede kun, at de knurrede!"
Han kiggede over på den anden side af ildmuren, hvor bæsterne så småt var begyndt at trække sig tilbage. Han følte sig forholdsvis lettet over, at de ikke længere fuldte efter ham, men for en sikkerheds skyld tog han alligevel sine sikkerhedsforanstaltninger. Han fremdrog den skiferplade, som han havde planlagt at bruge på billedet, og i stedet for den takkede spiral kradsede han noget, der mest af alt lignede en sky med spidse buer, omgivet af tre buer, der tilsammen udgjorde en intakt ring. Runen blev fyldt med et rødt lys, da den var færdig. Han undlod dog at sætte prikken i midten, da han vidste, at det ville aktivere den, hvilket han ikke havde i sinde at gøre, mens han stadig rendte rundt med den i hånden.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 21.12.2010 22:06
Da Xelirateis igen nåede karetpladsen sammen med Stan kiggede hun arrigt på den lile elemental "Jeg får viden ud af det!" snærrede hun så og kneb øjnene sammen til smalle sprækker "en ting De tydeligvis ikke går ind for!" fortsatte hun knurrende, tydeligvis irriteret over at Stanley ikke fik det billede hun gerne ville have, så var hans fine anordning ikke bedre, hvis den ikke kunne fange billeder hurtigere end det.
Smågnavent satte hun sig hen på bænken og stirrede på de to andre tilstedeværednde, før hun løftede armen og gav et lavmeldt knipe, så ilden slukkeds, nu hvor de skumle indbyggere alligevel var væk, var der ingen grund til at bruge energi på den slags

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

"Nej, min eneste interesse er elementaler," sagde Iorwen ligeglad. "Men det forstår du til gengæld ikke." Iorwen var nu længere ikke chokeret over hvor flabet sortelveren var. Selvom hvis Iorwen havde været en lidt anden elemental og mere erfaren, så var Xelirateis blevet angrebet, og højst sandsynlig havde Iorwen prøvet at dræbe hende. Desværre havde Iorwen ikke så meget styr over sine evner, og hun vidste ikke hvordan hun skulle angribe andre hvordan det. Hun kunne kun få andre til at fryse ihjel, eller udtørre dem.
Hun ville prøve at få sine forældre til at træne hende i det.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 21.12.2010 22:24
"Damer, damer, der er ingen grund til at slås."
Stan forsøgte forgæves at stoppe deres mundhuggeri og at berolige dem, af hvilke ingen af tingene gik særligt godt.
"Begge hestevognene er allerede kørt, så hvis vi skal vente på at de næste kommer, så skal vi da ikke sidde og være i dårligt humør hele tiden. Det kan jo tage timer før den næste kommer. Og jeg ved ikke med jer, men en time føles som meget længere tid hvis man er omgivet af sure folk."
Nok ikke verdens bedste formulering, afgjorde han hurtigt med sig selv, men han kunne ikke komme på noget bedre. Dog indså han også relativt hurtigt, at oddsene for, at de på hans opfordring ville stoppe skænderiet, så pludseligt som det var startet, ikke var store igen.
Dårlig karma, tænkte han og kastede igen et blik bagud, for at sikre, at bæsterne ikke var på vej til at angribe igen. Heldigvis blev de væk. "Dårlig karma" må være Hulmelys mellemnavn.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 21.12.2010 22:32
"Ja selvfølgelig er det elementaler!" sagde sortelveren og himlede med øjnene "Så egocentreret som De er unge frøken er det da ikke så underligt, at det er det eneste De har den mindste smule forstand på!" hvidslede hun køligt, men holdt ellers mund. Stan havde vel ret, og Xelirateis havde ikke spor lyst til at marchere ind i byen, for at leje et kroværelse, ja det kunne man vel dårligt komme til på denne tid af døgnet, på trods af, at Xelirateis havde studeret gamle plantegninger over byen, så hun mere eller mindre vidste hvor alting var.
Afslappet lænede hun sig tilbage, og trak så den store sorte krystal frem, og begyndte at nærstudere den, hun skulle bruge noget blæk og pergament før hun kunne få de endelige resultater.

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Det fik virkelig vreden op i Iorwen. "Hvor vover du at tale sådan til mig! Du ved hvem jeg er, men du er ligeglad med at jeg kan dræbe dig uden at føle nogen skyld, og endda hurtigt. Desuden vil du jo blive straffet, hvis nogen finder ud af, at du overhoved har talt med mig." I mens hun snakkede gik temperaturen drastisk ned, og hun tog ikke længere hensyn til at Xelirateis kunne styre ild.
Iorwen havde lyst til at dræbe. Selvom hun kun var 15 år, var hun langt fra som et barn, og følte ingen skyld, hvis hun dræbte en.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 22.12.2010 16:06
"Hvis I skal være så kolde og fjendtlige hele tiden, kan vi så ikke i det mindste bruge det konstruktivt? Hvis temperaturen bliver meget lavere, så kan vi snart lave sneboldskamp, og så kan vi komme ud med alle de overflødige aggressioner," grinede han. For alle kvinder eeeelsker jo sneboldskampe, afgjorde han med sig selv, eftersom han én gang havde været heldig at opleve det. På den anden side, så virkede hverken Xelitareis eller Io som nogen, der var specielt begejstret for den form for tidsfordriv, men man vidste jo aldrig. En sneboldskamp kunne være det, der fik dem til at tø op, tænkte han halvpoetisk.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 22.12.2010 19:12
Xelirateis rejste sig i det samme at hun bemærkede hvordan Io sænkede temperaturen, før hun lod en stor flamme blusse op forean hende, for Xelirateis varmede det, takket være hendes erfarenhed i hendes evner, var hun i stand til at lave en illusion så virkelig, at den både kunne varme og frembringe smerte. Derefter kiggede hun over på Io med et meget voksent og advarende blik "Ja, jeg ved hvem De er, men ud fra deres alver, vil jeg vurdere at Deres evner på ingen måde er udviklede nok til at udgøre en trussel!" sagde hun så, og lod flammen brede sig over imod Iorwen "Og desuden er jeg ikke bange for folk, elementaler, halvdyr, elvere eller noget andet, der er så ungt, at de ikke har styr på deres temperament!" sagde hun anklagende mens hun endnu varmede sig ved den store flamme, selvom Iorwens kulde let kunne mærkes

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Iorwen bakkede lidt bagud, da hun så flammen, desværre ville det nok være nok for Xelirateis, til at se at Iorwen var bange for flammen. I hvert fald utryg ved den. Ikke det bedste træk for Iorwen, men hun var ung og uerfaren, og havde ikke lært hvordan hun skulle takle ild og is.
Temperaturen dalede dog ikke mere nu. Den stod stille, men det var også rimelig koldt, da den var dalet rimelig meget.

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 23.12.2010 22:03
"Og det blev så ikke til noget alligevel," mumlede han relativt lavt og snak sammen på en bænk.
Hvorfor modarbejdede de hinanden så meget? Ligemeget hvad, den ene gjorde, så var den anden imod og skyndte sig at gøre noget imod det. Han ville ende med at sidde mellem de to kamphaner og lytte til deres dødstrusler og bedrevidende kommentarer hele aftenen, for hvis han ikke gjorde, ville han stå et sted alene i byen, sandsynligvis omringet af de fjendtlige, zombieagtige byboere.
Hvad værre var, afgjorde han med sig selv, så ville han aldrig få den sneboldskamp.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 26.12.2010 01:59
Xelirateis kneb øjnene sammen imod Iorwen idét hun så hvordan hun veg bort fra flammerne, og sortelveren lod dem brede sig tættere på elementalen, så tæt, at hun let ville kunne mærke den brændende varme.
Damp stod troligt ud af munden på sortelveren, som efterhånden var omringet af en voldsom kulde som selv ilden ikke kunne få has på, men det lod ikke til at have indvirkning på hendes koncentration om ilden, var der noget Xelirateis var dygtig til, så var det at holde fokus, og holde hovedet holdt, selv de mest pressede situationer.
Til sidst lod hun flammerne slukkeds så let som ingenting, før hun rettede sig op, og rankede ryggen "Hvis jeg har i Deres sko elemental, ville jeg ikke lægge mig ud med større kræfter end hvad jeg kunne håndtere, og slet ikke kræfter der er så meget ældre og øvede end Dem!" sagde hun så bestemt og sendte Stan et sigende blik, det var for dumt at skændes nu, de sjæleløse bæster kunne komme tilbage hvert øjeblik, og så var det dumt at bruge kræfter på at spille med musklerne!

Slettet Karakter

Krystalisianer

Race /

Lokation / Omrejsende

Alder / år

Højde / cm

Iorwen brød sig virkelig ikke om sorteleveren og hun gad ikke engang prøve at skjule det.
"Jeg er ligeglad," sagde hun koldt og slog så sin hætte op over hovedet. "Og jeg tror at jeg går. I forhold til jer, har jeg ikke irriteret bæsterne, så jeg har intet at frygte." Hun begyndte at gå væk fra Xelirateis og Stan. Jo længere væk hun kom, des varmere blev det også hos dem, men Iorwen selv havde også givet slip på kulden.
Hun gik ind mod byen, i håb om at finde et sted, hvor hun kunne være uden forstyrrelser.

//out

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 26.12.2010 15:07
"Det var flot," sagde Stan i et af sit livs få øjeblikke af sarkasme. "Nu skræmte du hende jo væk. Hvem skal nu opretholde det intellektuelle niveau i samtalen? Jeg kan altså ikke være med på det punkt."
Han lænede sig tilbage og stirrede - stik modsat de fleste andre - fuldstændig tankeløst på himlen, hvor de små skyer langsomt gled forbi den fulde måne. Flere gange fik han lyst til at komme med kommentaren: "Nu bliver jeg til en varulv," men stoppede sig selv hver gang. Xelirateis havde tydeligvis ikke samme humor som ham, hvilket han også sjældent kom ud for at nogen havde.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 27.12.2010 13:40
Xelirateis rystede opgivende på hovedet efter elemetalen, hvis hun havde lyst til at gå derind og blive ædt levende, skulle hun være velkommen, så var der da én mindre elemental at skulle tage sig af. Dog sagde hun ikke noget til hende, da det nok bare ville blusse hendes vrede op, og så skulle Xelirateis ligge og lege med tøsen, aldrig i livet!
Dertil kiggede hun kort på Stan, "Ja, det er rart ikke?" sagde hun så, og sendte ham et smil "Prøv at hør, ingen skabede elementaler og deres skarnsstreger!" sagde hun så og lyste helt op. Hvis man tog standarden i betragtning var sortelveren gammel, på trods af, at hun i elverenes verden stadig var ung og uerfaren, og aldersforskellen gjorde bare, at Xelirateis nu engang var både ældre, mere gnaven og betydeligt mere begavet end de fleste i hele krystallandet.
"Desuden ..." begyndte hun og kiggede efter Io da hun forsvandt ind i byen "førte den lille tøs ikke til en videre intellektuel samtale!"

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 27.12.2010 22:00
"Jeg må bare stadig indrømme, at jeg syntes at I var lidt hårde ved hinanden," sagde han, stadigt liggende på ryggen. "I var lidt for grove i munden, taget i betragtning af, at vi kun lige var mødtes, og at vi stod midt i en fremmed by, fyldt med fjendtlige zombieefterlignere, der ikke ville tøve med at bide..."
Han tog sig til den lettere ubarberede hage. "Tror du, at jeg bliver forvandlet til en varulv nu?"

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 28.12.2010 02:08
Xelirateis løftede øjenbrynene med en afslappet mine, før hun lagde begge hænder på staven, og lænede sig op ad den. "Nah, hun kunne bare lade være med at puste sig sådan op, jeg var nødt til at give hende en lærestreg, ellers ville hun blive ulidelig senere i livet, især hvis det der elemental-hysteri fortsætter!" sagde hun så, og kiggede ned på Stan, før hun sendte et blk ind i byen, gad vide om elementalen overhovedet ville slippe levende derfra, hvis hun ikke gjorde, var Xelirateis i hvert fald ikke elveren der ville begræde det.
"Nah..." sagde hun så og lod blikket glide over Stanleys udstrakte krop "hvis De skulle forvandles til en varulv krævede det, at De var bidt, og dermed inficeret, og jeg tvivler kraftigt på at det er tilfældet, da tegnene ville være at se allerede nu!" sagde hun så, og skar en grimasse, der fandtes varulve der kunne gemme deres symptomer længe, for derefter at forvadles, men det var sjældne tilfælde, meget sjældne!

Stanley Helvedessang

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 186 cm

Stan 28.12.2010 13:00
"Åh-årh," sagde Stan utilfredst. "Hvorfor sker der aldrig noget sjovt?"
Han rullede om på siden og gabte. Han var jo træt, gik det op for ham. Så svingede han benene frem for sig og satte sig op igen. Han havde lagt mærke til, at han ikke ville have været i stand til at henslænge sig på den måde, han lige havde ligget på, hvis Xelirateis ikke havde været der. Han overvejede hurtigt, om hvad han ville gøre, hvis hun gik. Selv om han ikke kendte hende så godt, gav hun ham en form for tryghed, og hvis den forsvandt ville han nok forsøge at gemme sig på et hustag indtil den næste karet kom.
"Tror du, at der kommer flere kareter i dag," spurgte han pludselig i et mindre afslappet tonefald.

Xelirateis Waaylin

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 263 år

Højde / 183 cm

Xenix 28.12.2010 13:14
"Tro mig!" sagde sortelveren og sendte ham et altsigende blik "De ville ikke bryde Dem om at blive forvandlet til en varulv, det er ualmindeligt smertefuldt, og man kan ikke skelne ven fra fjende, det eneste der hersker i en, er blodtørsten!" sagde hun så, og bed tænderne sammen, så man kunne se senerne i halsen strammedes, for at falde til ro igen. Xelirateis havde opduceret sådan en, og havde selv været ved at blive bidt flere gange, men takket være hendes store kendskab til úrter, havde hun mere eller mindre fået bedøvet bæstet, og givet den mundkurv på, inden der var sket noget alvorligt.
Stanley fik dog revet hende ud af hendes tankestrøm, og og kiggede ned på ham med et mere alvorligt udtryk "Nah, kusken har kørt nattens sidste tur, jeg måtte betale en ældre herre for turen herud!" sagde hun så og så ind imod byen "Så, hvis vi skal holde varmen, skal vi endten bevæge os, eller finde et sted hvor der er ly for nattens kulde!" sagde hun så, det var trods alt vinter, og Xelirateis havde en grim vane med at tage alt for lidt tøj på, med den henseende at fremvise sit elviske udseende, hvilket i og for sig også gik meget godt.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Venus Fødselsdag! Læremester, jack, Mong
Lige nu: 3 | I dag: 8