Selv da Ares trak hånden til sig, fortsatte Fareeds bækken med at dirre og rykke efter mere, som om kroppen nægtede at acceptere, at berøringen var forsvundet. Ares blev hængende ved synet et øjeblik.
Det her skulle forestille at være hævn. Så hvorfor zalans nød Fareed det så meget?
Ares kunne ikke greje ham. Prinsen havde set på ham med væmmelse. Kaldt ham hæslig. Et dyr, der burde aflives. Og nu lå han dér og stønnede Ares' ros mellem ordene, som om han ikke kunne få nok af præcis det bæst, han foragtede.
Måske havde evnen noget at sige alligevel.
Tanken strejfede ham igen. Måske var det den, der styrede noget af den hede desperation, Fareed lå og sitrede af. Den ville i hvert fald forklare noget. Men ikke alt.
Og hvorfor ville jeg nogensinde sige dét? Ares tiltede hovedet en anelse. Afventende i al sin påtagede nonchalance, mens han fortsat lod spidsen pirre lige dér, hvor Fareed så tydeligt ønskede mere, uden at give ham det.
Fordi jeg bad Dem om det. Det var næsten svar nok. Trods hånden omkring håndleddene — og trods Ares' greb, der straks strammedes, da han mærkede bevægelsen — hævede Fareed sig alligevel en anelse fra puderne.
Ares betragtede ham uden et ord.
Jeg vil kneppes af dig, Ares.
Hjertet slog et ekstra, hårdt slag. For zalans. Et lavt bandeord slap ud mellem Ares' tænder. Fareed havde gjort det med vilje. Selvfølgelig havde han det. Ikke givet Ares de ord, han havde krævet, men nogle andre. Hans navn, hvisket på den dér næsten kælne måde, efterfulgt af præcis det, Ares allerede vidste, prinsen ønskede.
Og det værste var, at det virkede.
Ares' kontrol glippede akkurat længe nok. Han pressede sig ind i Fareed, centimeter for centimeter, og følelsen af prinsens krop omkring sig fik et øjeblik resten af rummet til at forsvinde. Kæben spændte. Et hæst åndedrag slap gennem næsen.
Bare dét var nok til at han var lige ved at komme, men han nægtede at miste kontrollen så hurtigt.
Nu var det hans tur til at dirre. Ares' frie hånd fandt Fareeds kæbe og lukkede sig omkring den, fast nok til at holde hans ansigt på plads. Prinsen kunne lukke øjnene, hvis han absolut ville, men åbnede han dem igen, skulle det være Ares, han så.
Det hæslige ansigt. De gyldenbrune øjne. Ham.
"Fint..." Ordet kom luftigt og sammenbidt. Ares bevægede hoften og pressede sig dybere ind. Et dæmpet "mh..." slap ham, før han nåede at kvæle det.
Så stødte han til igen. Og igen. Fareed ville ikke sige det, Ares havde krævet? Fint. Så kunne han få noget andet ud af ham. "Så støn mit navn." Ares kneb øjnene sammen og trak sig langsomt tilbage, uden at slippe grebet om prinsens kæbe. "Jeg vil have hele paladset til at vide, hvem De bliver besudlet af lige nu." Så drev han hoften frem igen.

Krystallandet