Sæbens skum dryppede fra kluden ned på gulvet.
Over det hele, hørte Viktor Frederik sige.
Hans hjerte gav et ustadigt hop, og fingrene snurrede af fantomfølelser, da han forestillede sig dem glide ned ad Frederiks krop. Med kluden knuget strammere, forsøgte han at skubbe alle usømmelige tanker bort, inden han trådte nærmere karret.
Efter at have sendt den spøgefulde kommentar af sted, forventede Viktor en letfattelig respons fra Frederik. I stedet så han overrasket til, da Frederik reagerede uventet, og forsøgte at forstå, hvad der havde forårsaget denne pludselige reaktion fra ham.
"Hvad mener du?" spurgte han påpasseligt til den andens dystre tone, mens hans bryn rynkede forvirret. Han søgte øjenkontakt med Frederik, men det lignede at de mørkeblå øjne var et helt
helt andet sted, end lige her. Det fik Viktor til at føle sig utilpas. Den eneste forklaring han endte med at få, kom fra de mumlende ord;
Jeg er ikke min far. En pludselig erkendelse gled over Viktors ansigt, ledsaget af et hint af medfølelse. Han pressede sine læber sammen i en stille undskyldning og betragtede handelssønnen. Selvfølgelig kunne han ikke vide sig helt sikker på hvad Frederik havde ment.. men skulle Viktor antage noget, så havde Frederik, muligvis, ikke det bedste forhold til sin far.
Så.. intet Hr. Hanson fra nu af, indstillede Viktor sig bestemt på. Han havde ikke lyst til at gøre Frederik mere utilpas.
"Selvfølgelig er du ikke din far, du er Frederik," svarede Viktor dæmpet. Tonen mildere, som en beroligende balsam. Mundvigende løftede sig op i et blødt smil mens han betragtede hvordan Frederik sank ned i vandet igen.
Hjertet standsede til den spinkle hvisken. Viktor havde aldrig hørt Frederik tale i det toneleje før; hans stemme tynd, og mærkværdig, som is der knitrede over varmt vand. Læberne pressede sig sammen igen, og først sagde han ikke noget. Men hans tanker var over det hele.
Jeg vil have hende vasket af mig.. Minen hos Viktor blev mere alvorlig, en smule skyldig, når han tænkte på hvor hurtig han havde været til at dømme Frederik for at have taget del i Azuriens absurde traditioner. Han bukkede sig ned for at folde sine bukseben op til knæene. Sokkerne kom af. Skoene var blevet efterladt i den lille pejsestue tidligere.
Viktor anede ikke hvad der ville være nemmest når det kom til at vaske Frederik. Men han besluttede sig for at gå op i karet til ham. Stå hen over ham. Gåsehud spredte sig, da det varme vand omfavnede hans ben, og med den ene hånd på karet som støtte, placerede han sig lettere på hug foran Frederik, uden at tøjet ramte vandet. Kluden Viktor havde i den frie hånd, lagde han forsigtigt på Frederiks skulder, og begyndte at køre den i nænsomme bevægelser hen over brystkassen.
"Du.. havde slet ikke lyst til at være sammen med hende frøkenen tidligere, havde du vel?" tonen var forsigtig, men der kunne også spores en undskyldende klang gemt deri.
Viktor Florentin af Alryss | 19 år | Kunstelskende Junker på dannelsesrejse
And I find that I pretend to be okay with too much