Treston Reynlest
Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil
Neutral God
Race / Menneske
Noget skete i hendes ansigt, og han nåede lige at frygte, at dét med den blandede modtagelse alligevel var blevet sandt på én eller anden måde - selvom han havde behersket sig. Selvom han ikke umiddelbart kunne forstå, at hans taknemmelighedstilkendegivelse skulle fremkalde en sådan reaktion, han nu så plastret ud over hendes ansigt.
Hendes afbrydelse kom fuldstændig bag på ham, fordi det virkede så... hårdt oven på de ord, han havde været i gang med at sige. Forvirret løftede han blikket og spærrede så øjnene op, da han blev mødt af tårer - af famlende ord og hendes mærkelige anmodning...
"Min første kæreste...?" gentog han, fordi han ikke forstod en brik af, hvad der foregik - kun at han var mere end bare almindelig foruroliget over Josefines pludselig stemningsskifte. Havde nærmest uden at ville det rakt hænderne ud imod hende, fordi hun så så fortvivlet ud, og hans instinkt var at forsøge at berolige hende. At undskylde, fordi han jo måtte have sagt ét eller andet helt forkert...
Og så fattede han det endelig - huskede hvad hun havde fortalt om at føle folks følelser. Din skyld og sorg...
For han følte sig skyldig - det ville være løgn at påstå andet. Selv hér - nu - hvor Josefine var vendt tilbage og sad lige foran ham... selv nu følte han, at det burde have været ham...
Men dén slags tanker kunne hun ikke bruge til noget, og derfor tvang han dem om bagerst i sit sind - greb efter dét hun havde sagt, som var det et strå, han forsøgte at redde ud af ilden.
Hans første kæreste? Hvem havde egentlig dén titel? Og hvad gjaldt som en kæreste? Det første pige, han havde kysset? Eller den første kvinde, han havde ligget med? Kunne han egentlig for alvor sige, at han havde haft sig en kæreste...?
For Treston havde altid været god til at charmere og hurtigt etablere de uforpligtende forbindelser - men når der først kom forventninger... Så var det sjældent dét værd. Han følte ligesom, han havde rigeligt med forventninger, der skulle leves op til, i alle andre aspekter af sit liv...
"Jeg..." Der var ikke meget af dén godhed og varme, hun havde efterspurgt, og han begyndte at blive en lille smule desperat over sine egne uduelige tanker. "Josefine, jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre - hvordan jeg skal hjælpe dig. Det var ikke min mening at... Jeg ville ikke gøre dig ondt."