Dragonflower 21.08.2022 16:01
Adrians ord trak en let latter fra halvfuglen "Jeg havde gladeligt ladt mig distrahere til den lyse morgen, hvis det havde stået blot til mig" medgav han varmt med et let blik og et lille, længselsfuldt suk. Iriskan ville have elsket at lege i skovens kastevinde, og dykke op og under trækronerne som et grønt hav, til vinden ledte ham andetsteds hen. Men den frihed var ikke hans. Han kunne blot nyde den smule han kunne skrabe til sig på vejen.Som den forfriskende vind legede om dem, tog Iriskan en dyb indånding og lukkede luften ud igen i et dybt, smilende suk. Vinden dansede omkring dem, og legede lokkende med hans fjerpragt, nærmest inviterende ham til at danse med. Det var svært at stå imod.
Iriskan kunne nok ikke se ånderne for sit blik, men han kendte vinden og dens luner som en nær ven. Han rakte ud mod den, og lod sin sin egen vind danse og hvirvle mellem bladende. En opløftende gestus, til trods for at hans egne to ben blev ved Adrians side, og aldrig forlod jorden.
Turen tilbage til lysningen synes kortere end Iriskan huskede den fra før, og han tilskrev det skovens mystik, mere at have noget at gøre med hans smertefulde tilstand ved sidste tur. Det bragte et stille smil til hans læber.
Som Adrian slap Iriskan, lænede halvfuglen skulderen mod et træ, og krydsede armene let henover brystet. Med nysgerrige blågrønne øjne, betragtede han satyren arbejde.
Krystallandet