Zirra kom med et gryntefnys og så på Fielthena henover flasken - og blev i det samme opmærksom på, at hun faktisk ikke havde tømt glasset, der bare var blevet stillet på bordet. Nåja, det måtte hun tage senere.
"Jeg fejlede som soldaterspire," sagde hun så og lod blikket falde tilbage ned i flasken. Den skvulpende vin dømte hende ikke. "Min magi er latterligt svag i kamp, og jeg har ikke meget chakra. Alle mine brødre kan et eller andet vildt. Lysskjolde, hive lys til sig, varme, ved Zaladin, Sorris' føniks er sindssyg. Og mig? Jeg kan flytte lys. Ikke varme. Lys. Det er det. Latterligt i kamp. Ret smart, når man skal snige sig efter nogen i skyggerne. Skygger, jeg selv kan bestemme, hvor skal være. Jeg ved ikke, hvad jeg var blevet, hvis de ikke havde fundet mig i den åndsforladte magiklasse på paladset. Min far ville virkelig gerne have, nogen fik åbnet min chakra. Jeg tror ikke det kan lade sig gøre, men han havde ikke mistet håbet endnu. Det har han så nu. Især fordi jeg heller aldrig fik lært det der med sværd. Jeg kan sgu ikke kæmpe om det så gjaldt mit liv. Det var rent held, jeg ramte dig tidligere, tror jeg!"
Et af problemerne havde været Zirras manglende styrke. Sværd var tunge og besværlige, når man var en relativt lille størrelse, og ikke før hun havde mødt Alran, havde nogen tænkt på at forsøge sig med lidt mere speciallavede våben. Selvfølgelig speciallavede man heller ikke våben til fodsoldater - de skulle kunne samle en falden kammerats sværd op og være lige så dygtig med det, som med deres egen. Nej, Zirras våben var ikke et sværd. Hvis det var noget som helst. Generelt var hun ret uduelig til kamp.