Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 04.08.2019 13:50
Éir kunne godt fornemme at hun forsøgte at skifte emnet væk fra hendes familie. Han kunne se den pinsel hendes familie vækkede i hende, og det gjorde ham ondt at se. Når man frygter at tænke på dem man har elsket, er det som om de dør på ny. Men der var intet den unge dreng kunne gøre; emnet var skiftet, og Éir var ikke hjerteløs nok til at rode i hendes sår igen.
Han tænkte tilbage på sin egen familie på den stille klippeø hvor han var vokset op. Fra den stille Siv, der bad ham spille mens hun passede fårene til den højtrøstede Aíor, der drillede Éir for sin musik elskede han dem alle på hver sin måde. Tanken om at miste nogen af dem på samme måde som hun havde efterlod en klump i halsen. Det var først efter en rum tid at han kunne besvare hendes spørgsmål.
”Larmende,” tilføjede han med anstrengt lattermildhed i stemmen. ”Vi var ni i et hus lidt mindre end det her.” Han gestikulerede bredt omkring sig, på helbredelseshuset generelt.
”- Og huset, det er pá en ó ikke meget stórre end det!”
á = [a'i], ó = [oi], ä = [aih]

Kit

Kit

Lærling på Helbrederhuset

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Kits ansigt fik en smule mere farve, som de skiftede væk fra det ubehagelige emne der var hendes bror og familie. Som Éir fortalte, blev Kits øjne først store, "Så mange folk på så lidt plads? I må have været tætte. Var det ikke umuligt at have noget som helst for sig selv på den måde?" nåde hun at spørger, inden absurditeten af det gik op for hende, og hendes øjne blev meget smalle i stedet.
"Eller er det bare noget du siger for at tage pis på mig, og fortælle en god historie?" spurgte hun så mistroisk. Det var ikke at hun ikke stolede på Éir. Han løgn ikke om alting som nogen gjorde. Meeeen han virkede heller ikke plej for at spinne en god historie, hvis den var bedre - eller sjovere - end virkeligheden.
Og selvom en god historie bestemt kunne være noget de begge trængte til, så ville hun jo faktisk gerne forsøge at lærer noget om ham!
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 08.09.2019 11:19
Éir var måske gået for langt, selvom det var sandt at øen var klein. Hvis man ville kunne må gå fra den ene ende til den anden på mindre end en halv time, men det var alligevel langt fra hvad han havde beskrevet. Men han var for at bakke ned fra en historie.
"Det er sandt, jeg svärger! Pà den ene pynt kunne man kaste en sten over taget, og hòre plasket nà den faldt i bòlgerne pà den anden side!" Løj han med et stort smil.
Den unge dreng vidste godt at løgne ikke var vejen frem; før eller siden ville Kit holde op med at tro på ham, og når den dag kom ville der ikke være nogen vej tilbage. Men når han så hendes ansigt, distraheret fra de mørke tanker der havde plaget hende for et øjeblik siden, var dét det hele værd. Hvis han skulle ofre sin troværdighed for at hun kunne værre glad, var hans valg allerede truffet.

"Men det var ikke sà slemt. Hvis jeg havde brug for at värre alene, var der altid havet. . ."
Han faldt i en tænksom tavshed som den indbildte lyd af bølgernes brusen skyllede hans tanker væk. Han kunne ikke finde ord for at beskrive dets skønhed, både i storm og havblik - så han lod værre, og lod stilheden tale for ham.
"Har du nogensinde set havet?" Spurgte han med en tone sænket i dyb ærbødighed.

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Kit rynkede på næsen, men trak også det ene ben op til brystet, og hvilede hoved på det. De kunne knap komme i flere problemer hos Dhalia alligevel, så hvad gjorde en fod på bordet?
Til trods for Éirs historie lød virkelig langt ude, så var der noget ved hans fortælling, der ligesom hang ved. Billeder af et umuligt hus, der var både højt og mærkeligt vinklet, men stadig ikke højere end man kunne kaste en sten over det, dannede sig i hendes sind og slog rod, og fik hendes mundvig til at trække en smule op. Et mærkeligt skævt hus, på en alt for lille ø, til en mærkelig, skæv dreng med en alt for stor familie. Det var så utænkeligt det måtte have rod i sandhed, et eller andet sted, og det var nok for den små-fulde Kit for nu.

Kits øjenbryn hævede sig og rynken på hendes næse glattede sig ud. "Havet? Waoh, jeg havde bare et høloft" kommenterede hun, og absurditeten ved det fik et lille fnis frem.
Hun rystede en smule på hoved ved hans spørgsmål. "Nææ, det har jeg aldrig.. Men, er det ikke bare, ligesom, en kæmpe stor sø som hele Krystallandet ligger i?". Det var hvertfald sådan hun havde forestillet sig det, dengang hun havde fået det forklaret. Hun havde godt hørt om havet, men det virkede nu stærkt overvurderet - og flok snakkede om det som om det var endeløst. Men de måtte bare være lidt tosset, for det var der jo ikke noget der var!
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 08.09.2019 19:14
Éir svingede benene frem og tilbage, en hånd på hver side og et fjernt udtryk i blikket. At forklare havet for en person, der aldrig havde set det, var som at forklare farve til en blind, eller musik til en døv. Ingen mængde af ord ville kunne beskrive hvad havet var, for havet ville altid være mere end summen af de ord. Havet var noget større end selv Éirs fantasi kunne indeholde. Men han ville prøve – Der var ikke andet at gøre.
”Havet er sá meget mere end det! Havet er närmest . . . Havet ér levende. Og jeg mener ikke at det er fuldt af liv, for det er det selvfólgelig ogsá! Men nár man lägger i bunden af en bád, og lytter til bólgernes sang som de langsomt luller dig til sóvn, sá fóles det som Valeria selv holder dig i sine arme. I hendes favn, sá kan alle de smá problemer ikke ná en längere.”
Drengens stemme var blevet mere og mere animeret, som han lod sig opsluge i sin egen forklaring. Som han sluttede faldt til en dæmpet hvisken, øjnene strålende med religiøs hengivenhed. Øjeblikket efter, som tavsheden atter sænkede sig i helbredelseshuset, blev han mindet om hvor han var. Pludseligt, var han pinligt berørt. Med brændende kinder fortsatte han, for ikke at Kit skulle tro han var et skvat.

”Selvfólgelig er havet ogsá farligt – havet i en storm kan sänke en fláde, og Valeria er lunefuld. Hvis ikke man er forsigtig, sá kommer man aldrig hjem.”
Éir kom fra en lang linje af sømænd. Selvom han aldrig selv havde mistet nogen til havet, var det en accepteret mulighed at hver dag man rejste, kunne blive ens sidste. 

"Jeg háber du for mulighed for at se det en dag . . . Min forklaring gór det ikke äre."

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Mens Kit lyttede, viste et vælg af følelser sig over hendes unge ansigt. Rynkede bryn, let spredte læber, øjne store, så sammenknepene og med en rynke på næsen. Èir havde en særlig magt over ord som Kit hverken besad eller forstod. Men når han ville kunne han fortælle på en måde der trak en helt ud af virkeligheden, og til hvad end verden han beskrev. 
Kit havde ingen tilknytning til havet, eller til Valeria for den sags skyld, men beskrivelsen kunne ikke andet end drage hendes tanker til simpler tider, hvor hendes egen moders favn havde bagt hende sådan ro...

Kit havde aldrig været mere religiøs end sin nabo, men så intenst som Éirs tro skinnede igennem, var næsten nok til at konvertere selv den største skeptiker. Desuden, så var det lidt sødt at se Éir faktisk gå op i noget fuldt, og ikke med nochlante kappe af fjolleri hun ellers tit synes han tit bar. 

"Det lyder ret ufatteligt" medgav hun "Måske du vil vise mig det engang? ...hvis du altså bliver?" hun lagde hoved en smule på skrå. Det var aftenens usagte spørgsmål. Dhalia havde sat sin sidste test, og Éir måtte beslutte sig. Kit havde nok ikke ligefrem set øje til øje med Éir i starten, men hun håbede nu stadig han ville vælge at blive.
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 13.10.2019 19:55
Byen var faldet til ro udenfor vinduet, og den fredelige tavshed trængte ind i helbredelseshuset hver gang de to hørte op med at tale. Der var sjældent ro i helbredelseshuset, men nu, midt om natten hvor patienterne sov faldt stemmerne i drengens hoved tavse. I midnatens tavshed kunne man tænke over livet. Éir betragtede Kit i lyset fra gadelampen, der hang over hoveddøren og med sit gullige lys skabte det dunkle halvmørke hvori de sad og drak Dhalias stærksprit. Hendes bruske opførsel da først han var kommet til havde givet udtrykket at hun ikke så vel til hans ankomst. 
”Jeg vil hjälpe," sagde han stille og brød dermed den tonstunge tavshed, der var faldet over huset. "Fra ójeblikket jeg sá pigen med det lysende hár vidste jeg at det er derfor jeg er kommet til byen. Selvom det er hárdt nár man ikke kan góre mere, tror jeg ikke at jeg kunne vende ryggen til, mens der stadig er nogen der har brug for min hjälp.” Alkoholens varme gjorde ham modig, og han rakte ud og tog hendes hånd med et forsigtigt smil på læberne. ”Sá ja. Nár vi begge er färdige og klar til at hjälpe hvorend vi gár, da lover jeg at tage dig til havet, sá vi sammen kan se en solnedgang over vandet og värdsätte Valerias skónhed.”

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Et lettet åndedræt forlod Kit i form af et suk, som Éir endelig brød tarvsheden, og erklærede han ville blive. Hun havde ikke lagt mærke til hun havde holdt vejret gennem stilheden. Et smil bredte sig over Kits læber, bredere end tiltænkt, løsnet af alkohollen de havde indtaget. "Godt! Der ville blive alt for kedeligt her uden dig" fløj det ud af hende, til trods for som oftest rullede med øjnene af ham når han sad og spillede. Alligevel lod hun altid til at have et eller andet erinde i nærheden, når hun da ikke direkte smuglyttede med, hvor hun troede han ikke kunne se hende.

Kit frøs som Éirs hånd lagde sig på hende, men hans forsigtige smil varmede hende hurtigt op igen, og hun lænede sig langsomt nærmere. Hans ord lød som et eventyr. Solnedgangen der glimtede i vandet, og de to..
Hun lænede sig en anelse nærmere endnu, og kunne mærke den skarpe sprit på hans ånde. Han var så tæt på, måske skulle hun bare...

Kit rettede sig op, og trak sig væk, pludseligt og stift. Hun flyttede ikke sin hånd, ikke endnu, men hendes blik gled rundt, og fandt alle andre steder i lokalet, med undtagelse af Éir.
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 01.11.2019 15:12
Drengens blik faldt på pigen ved siden af ham, og en næsten magisk kraft forhindrede ham i at fjerne det igen. Han åbnede munden for at fortsætte, men havde tabt tråden. Ordene, der faldt på plads i hans hoved af egen vilje, kæmpede frækt imod hans forsøg på at sætte dem sammen. Hver gang han var klar til at sige noget, blev han distraheret af Kit.

”Nár lyset. . .” sagde han og mistede mæglet. Tomrummet mellem dem trak ham til sig, i sådan grad at han havde intet valg end at læne sig ind i det.

”Jeg . . .” Hendes hånd brændte, men om varmen kom fra hende eller ham selv var umuligt at sige.

”. . .” En lok af hendes hår løsrev sig og strøg over hans skulder. Havde de hele tiden siddet så tæt? Før han kunne svare druknede tanken i lyden af hendes åndedræt, og Éir holdt op med at kæmpe imod. Så tæt som de sad, var det kun naturligt at lukke den sidste afstand…
Hendes pludseligt bevægelse trak ham ud af det, og som hun rettede sig op og kiggede væk gjorde han det samme. Hans hjerte bankede febrilsk og varmen i ansigtet afslørede at han var rødere i ansigtet end på toppen af hovedet. Hvad var der sket? Han havde ikke set på Kit med romantisk interesse før, men alligevel havde han fortabt sig fra det ene øjeblik til det næste. Havde det ikke været for hendes snarrådighed, hvem ved hvad der ville være sket?

”Det er en dárlig idé. Vi har drukket.” Sagde han eksperimenterende, som for at lyde ordene an og finde begrundelse i dem. De klingede hult, og efterlod ham med en utilfreds fornemmelse af at have ret. Trods sine ord, trak han ikke hånden tilbage.

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Kits blik faldt endelig til ro igen, hoved sænket, men øjnene søgende mod deres hænder. Det føltes som om alt varmen drikkeriet havde bragt hendes hals og mave, pludselig søgte op mod hendes kinder, og hun følte sig mere beruset end nogensinde før.

"Vi... burde gå i seng.. Jeg tvivler på Dhalia vil se mildt på det hvis vi sover over os" mumlede hun lidt halvhjertet, ude af stand til at fjerne blikket fra deres hænder. Èirs hånd, hvilende på hendes. Den føltes varm, og hun kunne ikke andet end ligge mærke til, hvor overraskende blød den virkede. Men måske var det bare øjeblikket, det varme, fjerne lys fra gaden udenfor, den intense ild der brændte fra det flydende mod de havde drukket.

Trods en hvis modvilje, skubbede Kit sig fra bordkanten med sin frie hånd, og hendes fødder ramte gulvet næsten lydløst. Hendes hånd flyttede sig dog stadig ikke, og som hun løftede blikket, og endelig så op på Éir igen, bredte der sig et varmt smil over hendes læber, som hun ingen kontrol havde over. Men det føltes så... rigtigt.
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 22.11.2019 22:09
Éir kunne ikke få sig selv til at se på Kit, og måtte distrahere sig selv fra at lade blikket falde på deres hænder. Om det var blodet i hans kinder eller alkoholen i hans blod, der brændte ham op kunne han umuligt sige.
”Ja . . . I morgen er en ny dag.” Hvad skulle han sige? Hvad kunne han sige? Og vigtigst af alt, hvorfor sagde han det? Lyden af hendes fødder trak hans opmærksomhed til hende. Han kunne gøre intet andet end at stirre åndeløst, som et smil lyste hendes ansigt op. Var det alkoholen eller Kits smil, der spredte varme igennem hans krop? Rummet begyndte at dreje omkring dem, med Kit som eneste faste punkt.

Éir trak modvilligt hånden fra hende, og rejste sig op. Han vidste hverken hvad han havde tænkt sig at gøre, burde gøre eller ønskede at gøre. Og tog et vakkelvornt skridt mod køkkendøren. Foden ramte ved siden af gulvet, og den unge knøs holdt sig famlende stående ved at gribe på køkkenbordet med begge hænder. Han begyndte at fnise ukontrolleret. ”Det her er nok an’erledes. Sógang pá land!”
Drengen skubbede væk fra bordet, og genvandt sin balance midt på køkkengulvet. Han havde lavet en beslutning og rettede sin ryg. Hvis Dhalia ville blive sur på dem, kunne de lige så vel få en sjov aften ud af det.
Éir rakte sin hånd frem til Kit med håndryggen vendt mod gulvet – et åbent tilbud til dans. Hans ansigt var prydet af et gavtyvsagtigt grin.
”Uden hav har du aldrig danset pá et skib i sógang – sá ta’ min hánd og skal jeg läre dig en ting eller to!”

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Kits smil blegnede en smule som Éir trak hånden lidt sig, og hendes blik blev mere stift. Hundrede spørgsmål løb igennem hoved på hende, som hun langsomt, næsten modvilligt, vendte sig mod døren. Hun nåde knap andet end at vende sig halvt, før Éir væltede over sine egne ben, og hun for frem i stedet, for at hjælpe ham, lige i tide til at stå ubehageligt tæt på ham, da han selv fik fat i bordet og genvandt balancen.
"Søgang? Ej, nu er du bare for meget" rømmede hun sig, mens Éirs duft igen invaderede hendes hoved, og fik hende til at skæve kort mod sin hånd. Den føltes stadig varm på oversiden, hvor hans havde været..

Kit fulgte måløst Éir med blikket som han elegant spang ud på gulvet og bød hende op til dans med et smil, der gjorde hende blød i knæene.
Kit gjorde, som hun gjorde best, og himlede med øjnene af ham "Det er da det dummeste jeg nogensinde har været med til!" erklærede hun, men nåde knap halvvejs igennem sætningen, før hendes hånd lå i hans, og hun fnisede ukontrolleret. Godt nok viste Kit intet om det at være til søs, men som hun fulgte hvor Éir ledte, synes hun nu stadig alt omkring dem sejlede!
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 10.12.2019 21:37
Nok var helbredelseshuset fast plantet i midten af byen, men alligevel følte Éir bølgerne slå sig mod bygningen. Drengen var mere vant til søgang en alkohol, og når bølgerne væltede over ham, fandt han det umuligt ikke at svaje en smule. Musik spillede allerede i hans hoved, og det tog en indsats at holde sine fødder i ro. Hans hjerte sprang i halsen ved hændernes berøring.
”Bare rolig, det blir’ dummere!” lo han muntert.  Ivrig efter at danse og dum af alkohol, trak han hende ud på gulvet uden at indse, at hun allerede var på vej.
((Nu prøver jeg med noget kortere, ligesom vi snakkede om. Sig til hvis du mangler mere at spille op imod, så tilføjer jeg noget mere :) ))

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

((Det kommer nok til at tage lidt tilvending, men lad os få det testet af! :D))

"Uwagh!" udbrød Kit overrasket, da Éirs utålmodighed trak hende med sig ud på gulvet hurtigere end hun havde forventet. Selvom Kit ville sværge hun sagtens kunne både se og gå lige, så var hendes ben ikke helt enige. Det pludselige skift i moment fik det ene ben til at gå i vejen for det andet, og sendte Kit faldende det sidste stykke, lige i armene på Éir.
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 18.12.2019 22:14
Éir så den væltende Kit, men i sin fulde tilstand kunne hans krop ikke bestemme sig for, om den ville gribe hende eller af vejen. Derfor gjorde den begge. 
"Pas pá!" udbrød drengen, som hans arme strakte sig og greb om hende. Hans ben, i perfekt ukoordineret harmoni, forsøgte at springe til siden og træde frem samtidigt, hvilket efterlod ham på et ben. Kits momentum væltede ham bagover, og hendes hovedbund presset op i hans hage, fik ham til at bide sig selv i tungen.

Først da de to kroppe var faldet til ro på gulvet, begyndte Éir for alvor at mærke hendes vægt på sit bryst. Hans hjerte, der allerede bankede hurtigt, steg til et crescendo som varme spredte sig i hans nu højrøde ansigt. Han forsøgte at sætte sig op, mens han løsnede sit greb omkring Kit.
Éir forsøgte at finde på noget vittigt at sige, men "Det er ogsá normalt sádan jeg danser," var alt han kunne komme på.

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Det tog Kits alkohol hæmmede hjerne et øjeblik at finde ud af hvad der lige var sket. Det var et langt øjeblik, hvor hun blot lå på Éirs brystkasse, og hørte hans hjerte hamre afsted, hans arme holdende tæt om hende.. Hun løftede hoved en anelse og søgte Éirs blik, hendes kinder så røde som hans..
Men Éir var allerede igang med at slippe, og sætte sig op, og Kit måtte famle efter gulvet under dem. Hun endte, støttende på begge arme, med Éir halvt oppe på albuerne under sig. Han var så tæt på, så flot og eksotisk og kær. Hendes tanker var fjerne som hun lænede sig frem for at kysse ham igen..

Det var ikke hendes bedre dømmekraft der kom i vejen, for den havde forladt bygningen. Men i stedet var det Éirs joke.

Kit spruttede og drejede hoved til side i sidste øjeblik, som hun begyndte at grine. Først en smule, men det blev ved, mere og mere ukontrolleret. Kit skubbede sig til siden, og rullede af Éir, ned på ryggen på gulvet, mens hun grinede til tårene begyndte at pible ned af kinderne på hende.
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 03.02.2020 18:16
Første gang Kit havde lænet sig frem for at kysse ham, havde det overrasket ham. Anden gang, måtte han chokeret indrømme, havde han håbet på det. Hvis ikke det havde været for hans dumme joke. . . Tanken bragte farven frem i hans kinder igen. Hvorfor kunne han ikke bare have holdt sin kæft?
Men øjeblikket var forsvundet og Kit rullede om på gulvet, spruttende af latter. Af hans joke. Ikke af udsigten til at kysse ham, på ingen måde. Niks. Niks-nikke-nej.
Selvom det ikke havde været en god joke.
Kits smitsomme latter trak ham ud af de dystre tanker. Han satte sig op og trak på smilebåndet. Alkoholen gjorde sin magi, og pludseligt var det hele utroligt morsomt. Selvom mindet om hendes varme presset mod ham stadig trykkede, kunne han ikke lade være med at le.
Efter hvad der virkede som en livstid af latter, forsøgte han at rejse sig op, uden held. Første gang væltede han tilbage på røven, hvilket frembragte en frisk latter. Andet forsøg gik ikke meget bedre, og Éir blev tvunget til at indfinde sig med sit nye liv på gulvet.
”Tror du,” sagde drengen med en forsigtig men alkoholsløret stemme, ”at vi har fáet nok at drikke?” Hans øjne strålede af lattermildhed, som han forsøgte at finde Kit i halvmørket og samtidigt holde fast på gulvet, der dristigt forsøgte at stikke af under ham.

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Kit tørrede sine lattertårer væk med bagsiden af hånden, og hendes latter var begyndt at aftage en smule.. og så forsøgte Éir at rejse sig op, og fejlede.
Kit grin kom tilbage med et gryn, og hun slog hånden for munden i et forsøg på at kvæle det. Hendes mave hoppede krampagtigt, mens en næsten hulkende latter trak ud fra bag hånden.

"Det er altså bedre hernede" klukkede hun og klappede gulvet ved siden af sig "Verden drejer ikke helt så meget rundt når man ligger ned!" fortalte hun, med en sikkerhed, som var hun en erfaren autoritet på emnet, også selvom hun praktisk talt aldrig rigtig havde drukket før.

Kit gnækkede lidt ved hans spørgsmål "Jeg tror... vi har fået lige præcis NOK!" erklærede hun sikkert. "Hvis jeg havde vist det var så sjovt, så havde jeg prøvet det langt tidligere! Jeg har ikke grint så meget siden... siden..." hendes smil blev en smule mere stift, og hendes blik fjernt "Siden jeg kan slet ikke huske hvornår!" sagde hun så, grinet tilbage på hendes læber og i hendes øjne. 
Éir Ó Coileáin

Éir Ó Coileáin

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 17 år

Højde / 154 cm

Derag 16.03.2020 22:01
Det var ikke svært at finde Kit hvis blot han fulgte lyden af hendes latter. Han halvt kravlede, halvt rullede henover gulvet med et dumt grin, indtil han nåede sin destination. Han sank tilbage på gulvet med et velfortjent støn af udmattelse efter den episke rejse han havde været på.
Noget af morskaben gik ud af drengen som han lagde sig til rette på gulvet. Der skulle mere til end en smule alkohol før Éir blev en dårlig lytter, og hendes vaklende tone var umiskendelig. Men hvad kunne han gøre, andet end at distrahere hende?
”Det er sikkert derfor de voksne siger man skal lade väre, sá de kan have det hele for sig selv!” Med blikket rettet mod loftet forsøgte han at smile, men uden held.
”Hey,” sagde han for at forhindre sine egne tanker i at vandre. ”Dhalia vil have mig til at läse en masse bóger, men jeg forstár dem ikke. Tror du, du ku’ hjälpe mig? Nu hvor jeg bliver hängende og alt det der.”

Kit

Kit

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 164 cm

Éirs indsats bar hurtig frugt, som Kits tanker hurtigt vente tilbage til nuet, og hun fniste på ny. "Jeg tør væde med de også gjorde det samme da de var børn!" grinede hun "undtagen Dhalia.. jeg tror aldrig hun har været andet end gammel" tilføjede hun fnisende og prikkede lidt til Éir. En fjern tanke strejfede hende, om at det måske også var for at sparer dem for hovedpinen dagen efter, men den forsvandt hurtigt igen, og forblev usagt.

"Huh?" brummede Kit da Éir trak hendes opmærksomhed igen. Hun rullede om på siden, og satte en albue mod gulvet, for at hvile hoved mod hånden "Det kan jeg nok? Jeg tror snart jeg kan alle bøgerne her uden af, fra ende til anden" grinede hun lidt, selvom det nok var mere sandt end hvad godt var.
"Hvilken del har du problemer med?" sprugte hun så nysgerrig, uden den sædvanelige drillende hån der ellers tit lå for dagen, når Éir ikke kunne følge med på det boglige.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat