Maddy grinede over beskrivelsen. Den var så passende. Små mænd der pludselig glemte at de kunne tænke, og i stedet fulgte deres lille hoved som et kompas, når den begyndte at pege i en bestemt retning. "
Og der har jeg døjet med deres manglende intelligens i syv måneder" hun blinkede til den anden. Det var ikke nemt at være kvinde i denne verden. Det var mere forventet at de stod i land, vinkede farvel til deres ægtemænd eller elskere med en tåre ned af kinden. Og når deres mænd kom tilbage, ville de smide alt de havde i hænderne og på kroppen for at velkomme dem tilbage. Det havde aldrig været hendes liv. Hun var heldig, nu. Det havde ikke altid været sjovt, og du fik hende aldrig til at indrømme at hun havde taget sin tørn af fysisk sammenværd hun egentlig ikke gad.
Madeleine smilede til hende, mærkede noget vokse i hende og give hende et mildt udtryk. "
Selvfølgelig" det virkede bare rigtigt. Hun ville gerne beskytte den anden, selvom hendes realitetssans sagde hende at det var dumt. Maddy skulle tilbage på søen igen om nogle dage, og hun vidste ikke om hun havde friheden til at tage Aviaia med sig. At forlade hende virkede uoverskueligt. Hvorfor var hun faktisk ikke sikker på, men sådan var det. "
Men.. Jeg ved ikke om jeg kan tage dig med mig.." måtte hun alligevel indrømme en smule slukøret. Når hun var i land, ville det være nemt at holde om den anden og passe på hende. Skræmme ulækre mænd væk eller på anden vis sikre sig at hun ikke behøvede sælge sin krop. Men om hun kunne tage kvinden med på skibet. Så godt kendte hun ikke Balthazar.