Nattens vidundere

Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 15.08.2017 18:09
Naivt trodede Phoenix kun det her kunne være et rart sted. Bare det at se på alle bøgerne og al den viden hun kunne mæske sig mæt i. Viden var i sandhed en gave. Dertil, der hvor hun kom fra synes hun selv var behageligt det meste af tiden. Nok var Samson ikke den mest boglige type, og hun var da også tvunget til at lave ting der var knap så spændende. Nok meget med tryk på tvunget, men ellers beklagede hun sig ikke. Men sådan var det ikke længere. Hun føltes så råvild og uden noget hjem hun kunne falde til. "Jeg har været derude - det er spændende nok men ikke særlig rart i længden hele tiden at blive jagtet rundt" Hun var selvfølgelig ikke blevet jagtet på grundlag af race men mere fordi folk mente hun var en tyv, tikker og uren bastardyngel. Der havde været mange flere navne forbi Phoenix slet ikke ville nævne.

Phoenix kiggede fascineret på hende, både omkring det med bidet der kunne gøre den anden til samme race som hun selv, men også at næsten alt på stedet var frivilligt. Selvfølgelig var næsten et vigtigt nøgleord i denne sammenhæng, men det bed Phoenix sig ikke fast i. Alt hun stadig så var friheden. Naivt og dumt kunne man nemt sige, men lige nu var der intet hun hellere ville end at blive her. "Frøken Amira.. Må jeg.. må jeg blive her?" spurgte hun med store øjne og forhåbning i stemmen. Hun kunne godt klare sig ude i verdenen, men hun havde brug for faste rammer når alt kom til alt. Et sted at være uden altid at frygte for at nogen kom og tog hendes ting eller skovlede hende af gaden. Hun havde ikke engang adgang til biblioteker de byer hun havde været i. De ville beskytte deres viden fra snavsede fingre og middelmådige hjerner, havde vagten sagt. Hun blev helt trist over at tænke på det.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 07.09.2017 20:10
Hun så på Phoenix og nikkede ganske kort. Ja verden der ude var ikke altid lige rar at befinde sig i, hvilket hun også kunne skrive under på, efter alt hvad der var sket med hende i fortiden. Hun sukkede kort ”Verden er et utaknemmeligt sted og det er uanset hvem eller hvad man er for en skabning” sagde hun og betragtede denne nordkrystalianer inden hun fortsatte ”Tag David… Ham fandt jeg løbende rundt i gaderne om natten, han var ude for at stjæle så han kunne overleve. Nogle dage efter fandt jeg ham så, døende og gav ham muligheden for selv at vælge og ja… Nu er han en af dem der har været her længst tid sammen med mig” sagde hun og smilede kort. Hun var egentlig glad for David, men før eller siden måtte han også kunne forstå at hun ville slippe tøjlerne og lade ham gå, så han ikke rendte i røven af hende hele tiden for det var mere eller mindre det han gjorde på nuværende tidspunkt og hun måtte indrømme… Det til tider var voldsomt belastende, men drengen var sikkert forelsket, ikke noget hun kunne gøre ved, for forelskelse var ikke noget hun gjorde ret meget i, det var spild af tid, for hun ville sikkert ende med at dø før personen alligevel.

Hun så med store øjne på kvinden og hævede et øjenbryn ”Er du sikker på det er det du gerne vil Phoenix.. Altså jeg personligt har intet i mod det, men de andre er nok mere snerpede… ” sagde hun og trak på skuldrene. Amira kunne ikke se problematikken i at have Phoenix gående rundt i gemakkerne, for så længe hun bare passede på, så ville der ikke ske hende den mindste smule og selv hvis der gjorde, ville Amira sørge for at personen fik med hende at bestille derefter. Hun smilede da ”Mine døre er åbne for dig Phoenix” sagde hun med et smil. Det var nu aktuelt, hun havde sagt ja til en der ikke var vampyr, at hun måtte opholde sig sammen med dem. Alt der manglede var blot at finde et værelse samt indkalde til et møde så folk vidste at Phoenix nu var en del af familien og skulle anses med respekt og ikke som en drikkedunk. [/b]
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 19.09.2017 15:01

Phoenix lyttede interesseret. Det var ikke altid hun hørte om en, hvad Phoenix regnede, lykkelig slutning på et hårdt og utaknemmeligt liv. Hun havde stadig svært ved at se at hendes liv skulle havde været dårligt da hun var under Samsons stærke beskyttelse. Manden havde altid sørget for at hun hvad hun behøvede, og hun kunne vandre frit. Uden bekymring for næste måltid, uden at være bange for at blive gjort fortræd af hans bande. For hun tilhørte ham. Men nu? Nu vandrede hun gaderne alene, uden beskyttelse, uden viden for hvornår næste måltid stod på bordet, og hun var ikke god til at stjæle. Hun klarede sig generelt dårligt på gaden og solgte hvad hun kunne. Oftest sig selv, selvom hun aldrig havde set det som et behov. Hun havde behov, og man kunne lige så godt få penge for det. ”Det lyder også som den mest lykkelige slutning på en historie, jeg kan forestille mig” svarede hun med et smil.

Jeg er ikke bange for de andre” svarede Phoenix ærligt. Det var faktisk begrænset hvad pigebarnet var bange for, og oftest set var det ikke særlig smart at hun var sådan. Hun vidste at vampyrer var farlige og at der rendte en blodfyldt madpakke rundt i deres gange var en direkte livsfarlig situation. ”Men jeg lover at passe på” tilføjede hun stadig med de store øjne der så på Amira med dyb respekt og betagelse. Hun kunne få sig et hjem her. Hun kunne høre til, og ville ikke være nødsaget til at vandre alene. Phoenix var i dette sekundt overbevidst om at hun aldrig ville forlade stedet i mere end et par få dage af gangen før hun var tilbage igen. Dette kunne være stedet hun havde ledt efter hele livet! Hjem.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 22.09.2017 16:08
Det var tydeligt at se at Phoenix var interesseret i fortællingen om David, men det var også tydeligt at det startede nogle tanker i hovedet på hende. Amira kom i tanker om hun havde sagt hun selv var slave, eller tidligere og nu bare var strejfende i gaderne. Selv kunne Amira ikke sætte sig ind i det, hvordan det ville være at leve i usikkerhed på gaderne, uden viden om hvornår man havde mulighed for at få noget at spise, for hun havde altid haft mad på bordet, fra hun var menneske og op til den dag i dag, hvor hun havde sit eget sted og nød at have folk omkring hende. Hun lyttede til Phoenix's ord og smilede "I starten hadede han mig, men det er som om det er forsvundet og han nu.. ja forguder mig" sagde hun og grinede som hun og kløede sig kort i nakken. Hun havde gjort meget for den mand, sågar brudt nogle af de regler hun selv havde sat op i starten da hun dannede denne flok, men det var kun de ældste der brokkede sig, mens de yngre ikke tog sig af det, for hun var trods alt overhovedet og kunne i og for sig gøre hvad hun havde lyst til. 

Hun smilede til hende "Det er der heller ingen grund til, for de ved vad de får ud af at trodse mig" sagde hun, stadig med et smil på læberne. Jo bevares var der sikkert mange af dem der ville tage chancen, eller i så fald forsøge, men hvis hun satte David på opgaven at holde de andre fra Phoenix, så vidste de andre også det ikke var for sjov. Hun nikkede kort da Phoenix igen talte "David holder øje med de andre for mig når jeg ikke er der, men godt" sagde hun og smilede inden hun fortsatte "Jeg får nogle folk til at gøre dit værelse klar til dig, så du har mulighed for at komme i seng når du har brug for det" sagde hun og gik over til døren. Hun så ud på gangen og så en af tjeneste folkene og sendte ham straks ned for t gøre et værelse klar til Phoenix og Amira vendte sig igen mod hende.
Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 22.09.2017 16:08
Det var tydeligt at se at Phoenix var interesseret i fortællingen om David, men det var også tydeligt at det startede nogle tanker i hovedet på hende. Amira kom i tanker om hun havde sagt hun selv var slave, eller tidligere og nu bare var strejfende i gaderne. Selv kunne Amira ikke sætte sig ind i det, hvordan det ville være at leve i usikkerhed på gaderne, uden viden om hvornår man havde mulighed for at få noget at spise, for hun havde altid haft mad på bordet, fra hun var menneske og op til den dag i dag, hvor hun havde sit eget sted og nød at have folk omkring hende. Hun lyttede til Phoenix's ord og smilede "I starten hadede han mig, men det er som om det er forsvundet og han nu.. ja forguder mig" sagde hun og grinede som hun og kløede sig kort i nakken. Hun havde gjort meget for den mand, sågar brudt nogle af de regler hun selv havde sat op i starten da hun dannede denne flok, men det var kun de ældste der brokkede sig, mens de yngre ikke tog sig af det, for hun var trods alt overhovedet og kunne i og for sig gøre hvad hun havde lyst til. 

Hun smilede til hende "Det er der heller ingen grund til, for de ved vad de får ud af at trodse mig" sagde hun, stadig med et smil på læberne. Jo bevares var der sikkert mange af dem der ville tage chancen, eller i så fald forsøge, men hvis hun satte David på opgaven at holde de andre fra Phoenix, så vidste de andre også det ikke var for sjov. Hun nikkede kort da Phoenix igen talte "David holder øje med de andre for mig når jeg ikke er der, men godt" sagde hun og smilede inden hun fortsatte "Jeg får nogle folk til at gøre dit værelse klar til dig, så du har mulighed for at komme i seng når du har brug for det" sagde hun og gik over til døren. Hun så ud på gangen og så en af tjeneste folkene og sendte ham straks ned for t gøre et værelse klar til Phoenix og Amira vendte sig igen mod hende.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 27.09.2017 19:23
Phoenix kunne godt sætte sig ind i konceptet med at forgude en anden person. Hun havde selv gjort det, og gjorde det nok egentlig stadigvæk. Kaldte Samson ville hun med stor sandsynlighed vende tilbage til muskelbundet uden at blinke. Hun tilhørte ham, men nu. Nu var han ligeglad. Lod hende strejfe, tog sig ikke af hvad der skete. Han var ikke længere som hendes herre, og det virkede heller ikke til at han så hende som en slave mere. Men bare en pige i hans nærvær.
"Han lærte dig at kende, det hjælper som regel en del" Svarede Phoenix muntert. Hun havde aldrig selv hadet Samson dog. Alligevel kunne hun godt lidt forstille sig det.

Phoenix følte sig sikker her, og som Amira bekræftede i at der ikke ville ske hende noget, med mindre de ikke havde deres liv kært, var Phoenix aldeles rolig. Intet menneske havde nok været så rolig af at befinde sig på en herregård fyldt med vampyrer der ventede på at kunne stikke hugtænderne i hendes hals.
Phoenix ventede med at svare til Amira var færdig med en af tjenestefolkene. Gad vide om de også var vampyrer? Det måtte være et spørgsmål til senere. "Er det bedst at være vågen samtidig med jer andre, eller om dagen når i sover? Vil helst ikke bringe for mange problemer" Selvom hun da ville nyde at have nogen at snakke med engang imellem. At hun ikke bare var ladt helt og aldeles alene i verden. Det brød hun sig ikke om.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 15.10.2017 14:28
Hun havde det ikke på nogen måder dårligt med at David havde det på den måde, men til tider var det også rart at have privatliv. Det var sjældent at han ikke var tæt på, om det var uden for rummet eller i selv samme rum som hende, men på afstand. Selv hvis hun var i bad var han der, men det var blot fordi hun ikke gad at sidde derinde alene, så der var det rart med selskab. Hun nikkede ganske kort "Han kom ind på den anden side af den facade jeg som regel har overfor fremmede, hvilket sikkert var det der gjorde han fandt ud af jeg egentlig ikke var så slem som jeg virkede til" sagde hun og grinede ganske kort. Hun vidste hun havde tendens til at virke ret voldsom i starten, men typisk overfor mænd, mens kvinder fik en lidt blødere side af hende, hvilket også var derfor Phoenix ikke fik sparket. 

Hun smilede ganske kort over Phoenix's spørgsmål " Det er op til dig selv vil jeg sige.. Du kommer ikke ti at skabe problemer om du er vågen om natten eller dagen.. Nogle af os er også vågen en lille del af dagen, men der er vi som regel i vores kamre, eller i kælderen.." sagde hun og smilede ganske kort. Det var typisk hende og David der var vågne i dagstimerne, da der ikke var mange af de andre der kunne holde til at være i solen. Det var ganske vidst ikke hele tiden, men nogle timer de kunne holde til det. Hun fjernede en tot hår fra sit ansigt og hun rettede blikket mod Phoenix "Dit værelse kommer forresten til at være overfor mit, så hvis der bliver noget kan du komme over på den anden side af gangen" sagde hun og smilede ganske kort til hende.  Hun kom ikke til at være alene, der ville altid være en eller flere til at gå rundt i gangene på herregården, om det var vampyrer eller nogle af slaverne var så spørgsmålet, men alene.... Blev hun aldrig.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 03.11.2017 20:35
Phoenix kiggede på hende med et smil på læben. Det var sjovt, fordi Phoenix havde på intet tidspunkt været bange for Amira. Jo måske lige i starten var der en smule ubehag involveret fordi hun var usikker på hvad fremtiden ville bringe hvis hun trådte kvinden over tæerne. Men derefter, havde det været beundring der havde skinnet igennem i pigebarnets øjne. Men der var altid forskel på køn, hvilket nok var grunden til at Phoenix følte sig så godt modtaget. Hun følte sig allerede hjemme. ”Det er godt nogen ved det, så man ikke er helt alene” der var også gode ting i Samson. Phoenix mærkede at smilet blev større ved tanken om dengang han havde kildet hende. Det havde været en god dag og hun mærkede afsavnet. Den store mand ejede blidhed, selvom det sjældent var synligt.

Jeg vil gerne være vågen samtidig med dig” som et barn der så op til en vigtig person i deres liv var hvad blikket afslørede. Phoenix havde altid været hurtig til at binde sig. Dette var et tydeligt tilfælde. Den venlighed hun var blevet udvist men også at hun kunne mærke at Amira var en fast kvinde der ikke tolererede at man gik imod hende.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 25.01.2018 21:47

Amira havde det lidt underligt med denne unge kvinde. Normalt ville fremmede ikke bare sådan blive taget ind, passet og plejet, men blev som regel aftensmad for flokken. Underligt nok, havde Phoenix formået at få plantet en eller anden form for menneskelig, måske endda moderlig følelse i Amira, hvilket var derfor hun havde taget hende under vingerne og ikke ville lade de andre gøre hende noget, men gjorde de, vidste de også det ville have konsekvenser for den der var dum nok til at trodse hende. Som hun talte sendte Amira hende et smil ”Han er nok en af de få her, der ikke har været i skænderi med mig i omkring hundrede år..” sagde hun efterfulgt af et svagt grin. Hun følte sig så gammel når hun sagde det, men det var hun jo i teorien også, dog kunne det ikke ses på hende.

Phoenix's ord fik et smil frem på Amira's læber ”Det er som regel om natten, men til tider også om dagen, da jeg har mulighed for at bevæge mig i solens lys i op til to timer... Bevares det er ikke sjovt, men altså jeg gør det til tider” sagde hun med et lettere kækt smil på læberne. De fleste vampyrer hadede hende for den evne, men det lagde i den slægt hun kom ind i da hun blev forvandlet og mere eller mindre hver eneste nye medlem af den familie, har den evne. Hun så på Phoenix og smilede ”Så kunne jeg vise dig rundt i løbet af dagstimerne, så du ved hvor køkkenet er, nu når du bliver sulten” sagde hun med et smil på læberne. Phoenix skulle vises rundt på herregården, se hver rum, men Amira ville advare hende ved vært rum, alt efter hvad der var der inde, for det var ikke alt sammen som det fine bibliotek, eller som forhallen, der var også rum der måske ikke var så børnevenlige, hvis Amira selv skulle sige det. Men rundt og se det hele skulle hun!

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 25.01.2018 21:47

Amira havde det lidt underligt med denne unge kvinde. Normalt ville fremmede ikke bare sådan blive taget ind, passet og plejet, men blev som regel aftensmad for flokken. Underligt nok, havde Phoenix formået at få plantet en eller anden form for menneskelig, måske endda moderlig følelse i Amira, hvilket var derfor hun havde taget hende under vingerne og ikke ville lade de andre gøre hende noget, men gjorde de, vidste de også det ville have konsekvenser for den der var dum nok til at trodse hende. Som hun talte sendte Amira hende et smil ”Han er nok en af de få her, der ikke har været i skænderi med mig i omkring hundrede år..” sagde hun efterfulgt af et svagt grin. Hun følte sig så gammel når hun sagde det, men det var hun jo i teorien også, dog kunne det ikke ses på hende.

Phoenix's ord fik et smil frem på Amira's læber ”Det er som regel om natten, men til tider også om dagen, da jeg har mulighed for at bevæge mig i solens lys i op til to timer... Bevares det er ikke sjovt, men altså jeg gør det til tider” sagde hun med et lettere kækt smil på læberne. De fleste vampyrer hadede hende for den evne, men det lagde i den slægt hun kom ind i da hun blev forvandlet og mere eller mindre hver eneste nye medlem af den familie, har den evne. Hun så på Phoenix og smilede ”Så kunne jeg vise dig rundt i løbet af dagstimerne, så du ved hvor køkkenet er, nu når du bliver sulten” sagde hun med et smil på læberne. Phoenix skulle vises rundt på herregården, se hver rum, men Amira ville advare hende ved vært rum, alt efter hvad der var der inde, for det var ikke alt sammen som det fine bibliotek, eller som forhallen, der var også rum der måske ikke var så børnevenlige, hvis Amira selv skulle sige det. Men rundt og se det hele skulle hun!

Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 30.01.2018 22:32
Phoenix måtte være født under en heldig stjerne. Ofte og mere eller mindre altid, udforede hun skæbnen og blev sjældent bidt eller udfordret på det. Denne gang var hun ankommet til en herregård beboet af vampyrer der nemt som ingenting kunne ende hendes liv på stedet, som en god madpakke. Men i live var hun, og blev nu vidst rundt af selve herregårdens matriark. En smuk kvinde som Phoenix allerede nu syntes at se umådelig meget op til. Hun smilede til den anden, og bed ikke så meget mærke i at der blev sagt omkring de hundrede år. Phoenix var stadig så ung og lille i forhold til, men alder var svært for hende. Specielt fordi, man sjældent kunne se den egentlige alder folk havde i denne mystiske verden.

Gerne! Men hvis du bedst kan lide at være vågen om natten, vil jeg det samme. Jeg har ingen grund til at dagstimerne skulle være mere vigtig end nattens” ville hun komme til at savne solen? Det ville hun nok på et eller andet tidspunkt, men ligenu var det ligemeget. Hun ville blive her, og hun ville sørge for at hun blev i forhold til de tidsrammer de havde sig. Selvom hun nok ikke var populær blandt de andre beboere. Hendes barnlige charme var ikke noget alle fandt synderlig rart eller interessant at have med at gøre.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 08.02.2018 18:15

Verden var et forunderligt sted og det var underligt, selv for Amira at have denne kvinde inde, at hun skulle beskytte hende som var det hendes datter. De andre på herregården forstod sikkert ikke Amira's valg, men hun var ligeglad, for det var trods alt hende der havde dette sted, så hvis det passede hende kunne hun blot sende folkene væk, eller kaste dem ud i solen, for så var hun da sikker på de ikke kom tilbage.

”Perfekt.. Jeg er typisk også mere.. Hvad skal man sige.. Rar om natten” sagde hun med et svagt grin i stemmen. Hvis Amira var vågen om dagen var det fordi hun ikke havde fået blod i løbet af natten og derfor var nødt til at jage den første del af dagen. En tot hår faldt ind foran Amira's ansigt og hun fik den fejet væk med en finger inden hun så på Phoenix ”Men hvad spiser du? Går ikke ud fra... Blod, er din ting” sagde hun og kløede sig i nakken ” Men jeg tror tjenestefolkenes mad er menneskelig.. Da de er engle og mennesker de fleste af dem” sagde hun med et skævt smil på læberne. Disse tjenestefolk var her af egen fri vilje, så ville de her fra, kunne de få lov, men som vampyrerne der forrådte hende, skulle de heller ikke regne med at kunne komme tilbage på deres grædende knæ.

Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 18.02.2018 23:18
Phoenix smilede et af hendes søde lillepige smil. Hun var ganske uskyldig det meste af tiden, og når først hun havde valgt at se op til nogen, trodsede hun dem heller ikke. Det var hvad hun nu gjorde til Amira, efter ganske kort tid. Så op til vampyrkvinden, og havde ikke i sinde at modsætte sig hende. "Natten er mere rolig og smuk" svarede hun med en let drømmende stemme. Smukke stjerner på himlen, og månen! oh ikke at forglemme månen.

Phoenix rynkede ganske let på næsen og rystede på hovedet med et smil. Nej, ad. "Blod er ikke lige mig nej" endnu. Måske hun kunne blive en vampyr! Måske var det i virkeligheden der hendes liv skulle hen! Ikke længere slave, men en stærk vampyr! Under Amira selvfølgelig. Hendes nye - måske ikke herre, men den som hun kunne se op til. "Jeg tænker nok at spise det samme som dem!" hendes stemme var let grinende. Det var nok bedst. De spiste nok det samme som hende. Almindelig føde! Ikke at Phoenix var kræsen, langt fra. Men hun kunne ikke rigtig overleve på blod, og ærligt, så var tanken heller ikke vildt appetitelig lige nu. "Tjenestefolkene.. er de glade for jer?" vampyrer.. Phoenix havde hørt mere om fordomme, specielt mod de 'fordømte' racer som vampyrer og varulve ofte blev kaldt.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 06.03.2018 21:13
Amira returnerede Phoenix's smil og nikkede over hendes ord ”Der er bare noget over natten.. Selv da jeg var menneske, var jeg også mere aktiv om natten kontra dagen... Men efter min forvandling. Så er det jo kun natten jeg tilhører mere eller mindre” sagde hun og så mod et af vinduerne og udenfor. Fuldkommen dødt, intet skete der og alt var stille. Stilheden var til tider forfærdelig, mens den andre gange var vidunderlig. 

Amira lo ganske svagt af Phoenix ”Tænkte jeg nok” sagde hun da med et smil på læberne. Amira havde heller ikke regnet med at den nyankomne havde smag for blod, men det gjorde egentlig ikke den store forskel for Amira selv, da hun i forvejen havde andre på herregården der i forvejen skulle have ”almindelig” mad og der var altid rigeligt tilbage efter de andre havde spist. Amira trak på skuldrene ”Eftersom mange af dem selv har valgt at være her, så går jeg ud fra de ved hvad de har rodet sig ud i.. Nogle af englene, de to vi nu har... De er personlige, da David har den ene og jeg den anden.. Men udover det, er det nogle der selv er kommet her” sagde hun med et smil. Der var ikke nogle af de tjenestefolk der var på stedet, som var tvunget til at være der. De kunne forlade stedet hvis de ville, men så vidste de også at de ikke kom ind igen, med mindre der var lavet en aftale om det.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 09.03.2018 22:48
Phoenix smilede. Der var helt klart noget over natten. Mørket, den køligere luft og det faktum at man kunne gå rundt uden at nogen opdagede en. Eller de færeste opdagede en selvfølgelig. Phoenix kunne ikke huske hvor mange gange hun havde sneget sig rundt på Samsons borg med hensigt at drille, snige eller på anden vis udnytte natten så meget som muligt. Antallet af vagter hun havde forskrækket og irriteret på sin vej. Og antallet af gange hun havde lagt på taget og nydt synet af de mange stjerner. Natten var bare mere afslappende.

Phoenix nikkede til hendes ord, forstående overfor hvad hun fik fortalt. "Jeg kan heller ikke se hvorfor de ikke skulle kunne lide at være her" med mindre de selvfølgelig blev brugt som drikkedunke. Det havde hun hørt om nogen der gjorde! Men det var nok også risikabelt nok. Hun havde i hvert fald tænkt sig at snakke med dem! spørge om alt mulig mærkeligt, både vampyrrelateret og ellers bare, spørge om mærkelige ting.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 23.03.2018 23:55
Amira var selv stor tilhænger af natten, selv den gang hun var menneske, så det var ikke fordi der var noget der havde ændret sig efter de mange år hun havde været vampyr. Jo nu kunne hun ”kun” være i solen i 2 timer. Bevares det var også meget når man tænkte på hun var vampyr, for de fleste kunne slet ikke nærme sig solens lys uden at få ondt eller gå op i røg.  Så man kunne vel sige det var til hendes fordel? Eftersom de fleste folk var aktive om dagen, så hun kunne få nyt blod ind på stedet og få de bedste råvarer til køkkenet, hvis hun kom op i ordentlig tid når lyset havde frembrud.

Kort trak hun på skuldrene ” Selv hvis ikke de kan lide det.. Så er de jo frie til at gå” sagde hun med et skævt smil på læberne. Amira fik en ide, om Phoenix ville gå med til det anede hun ikke, men det var vel forsøget værd? Kort hævede hun et øjenbryn og så på Phoenix ”Måske... Kunne du tale med tjeneste folkene? Høre hvad de egentlig syntes... Der er sikkert nogle der vil fortælle dig om nogle af de tidligere vampyrer der har været en del af stedet... Men de er her ikke mere... Jeg går ind for tjenestefolkene har det godt og er frie, så vidt muligt.. Men ville det være noget du ville gøre for mig?” spurgte hun og smilede ganske kort.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 03.04.2018 19:01
Phoenix kiggede nysgerrigt på Amira som hun startede sin sætning. Hun lagde hovedet ganske let på skrå, lyttende. Det var en spændende forespørgsel. At skulle forhøre sig nede blandt tjenestefolkene, om hvorfor de virkelig var her. Om det var frivilligt eller om det var fordi de ikke turde gå. Det ville blive sjovt og man kunne hurtigt se smilet vokse sig større på den unge kvindes ansigt. Et gavtyvesmil. Hun elskede sådan noget her. At fremstå mindre intelligent end hun egentlig var, for ikke at tale om naiv. Naiv og uintelligent. Hun havde dog lidt for nemt ved at fremstå sådan. Nogen gange til hendes egen fordel. Andre gange ikke.

"Selvfølgelig vil jeg det!" svarede hun entusiastisk og lavede et lille glad hop. Det var spændende! "Jeg vil gøre alt for dig!" alt og alt, men hun ville i hvert fald gøre det her! Det kunne også være der var nogle fantastiske historier at få hørt. "Du vil virkelig gerne at de føler sig tilpas?" det var helt underligt. Sådan havde hendes tidligere herre ikke været. På ingen mulig måde. Faktisk gik han mere ind for så lidt frihed som overhovedet muligt.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 12.04.2018 21:31
Amira var overrasket over at Phoenix var så entusiastisk omkring denne opgave. Det var første gang hun havde givet en opgave som denne, men det var mere fordi hun ikke vidste om dem de andre ville tage opgaven seriøst, eller ville tage det som en stor joke.  De fleste troede ikke Amira passede på sine tjenestefolk, for hun var jo adelig, så derfor måtte hun jo opføre sig alle andre der havde tjenestefolk? Amira hadede at blive sat i bås sammen med de andre adelige, da hun på ingen måder kunne se ligheden udover titlen.

Kort nikkede Amira ”Det er vigtigt for mig, at folk kan lide at være her og hvis der er noget der skal ændres for det sker... Så er jeg villig til at gøre det” sagde hun med et smil. Altså det var ikke penge der manglede, så hvis det var bedre senge, bedre tøj, mindre opgaver... Så kunne det sagtens blive taget hånd om, men var det sådan noget med at der var for mange vampyrer, så kunne Amira nok ikke gøre så meget, da stedet trods alt var egnet til vampyrer. Amira så mod Phoenix og sendte hende et smil ”Hvis du gør dette for mig... kan det være du kan få en lille belønning.. Om det er flere bøger, en hest eller mad, så finder vi nok ud af det” sagde hun og havde fortsat et smil på læberne.
Phoenix

Phoenix

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Nordfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 26 år

Højde / 169 cm

Hobbit 26.04.2018 21:52
Phoenix var god til at følge ordre, og selvom det var en forespørgsel fra vampyrens side, så tog hun det som en ordre. Det var hun mest vant til! Og selvfølgelig ville hun udføre opgaven og med dyb seriøsitet! Eller, hun ville finde et seriøst og sandt svar på spørgsmålet. Hvad det end ville ende ud med at blive. Hun smilede varmt og glad, alt for fyldt med lys og glæde i forhold til hvor hun befandt sig. Et sted der ville havde gjort mange andre usikre og nervøse.

"Du er en god leder!" svarede hun rosende. For det var hun virkelig. Hun gik op i hvordan tjenestefolkene havde det, og selvom Phoenix godt vidste at der var forskel på at være i tjeneste og være slave, så havde hun svært ved at adskille det. "Det vil jeg glæde mig til! De var vågne om dagen for det meste, eller var de oppe om natten med jer andre?" der var noget ulogisk ved at hun ikke var bange, men der var generelt meget ved den unge pige som var underligt og unormalt. Men ikke ligefrem farlig. Hun havde aldrig anset sig selv som farlig, eller ønsket at fremstå sådan. Den uskyldighed der lå over hende, var måske ikke helt sand, men i forhold til fare, var der intet at frygte fra hende.

Amira

Amira

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Vampyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 545 år

Højde / 174 cm

Nyxx 01.05.2018 06:51
Phoenix's ord fik et smil frem på Amira's læber. Hun var ikke vandt til at få det at vide, det var som regel kun David der sagde den slags, men at denne kvinde sagde det, satte det et eller andet i gang inden i hende ”Mange... Tak” sagde hun stille. Hun var ikke helt sikker på hvordan hun egentlig skulle takle disse ord, hvordan hun skulle tage dem, men hun var oprigtigt glad for at høre det. Amira sendte hende et smil som den unge kvinde igen talte ”Det er forskelligt.. De fleste af dem, er dog vågne i dagtimerne” sagde hun med et smil. Der var nok... Tre af tjenestefolkene der var vågen om natten, samt kokken var som regel også, men det var kun fordi han skulle lave mad til vampyrerne, eller nærmere varmeblodet op, hvis ikke det var frisk. Af og til havde de ikke folk nok til at hente frisk blod, så derfor var der et nødlager af koldt, trods det var noget af det de solgte ud til andre, blot for Amira kunne holde gang i forretningen som blev startet flere hundrede år siden.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat